Scudo Sports

Uzun turlar için alınacak bisiklet donanımları

Uyku tulumu ne kullaniyorsunuz? 70 cm uzunluk cok fazla
 
Scudo
@gokaykr

Husky Monti, 70 cm uzunluk değil. Çağı 22 cm, uzunluk da 30-35 civarıdır.

Bana gereken ölçüler 30-32 çap, 60 da uzunluk
 
Hein Gericke 65 litre olan dry bag i aldım. Yan yana çadır ve uyku tulumu rahatça sığdı. Çok büyük bir dry bag, bisikletin arkasında ikinci fotodakine yakın bir yükselti oluşturuyor ama sorun değil. Bir de havalı uyku tulumu alabilirsem, üçü de içine rahatça sığacak hatta arkadan biraz uzun olmasını sorun etmezsem daha da fazla eşya sığabilir.

Bisiklet şu an tamamlandı. Birkaç turdan sonra ihtiyaç duyarsam ön çanta+bagaj alabilirim ama şimdilik kararsızım.

Kar-yağmur olmadığı bir gün yeni ekipmanlar ile ilk sürüşümü yapıp sele-gidon ayarlarını yapacağım. Brooks sele normal selelerden çok farklı, onu ayarlamak biraz uğraştıracak gibi görünüyor.

İlk sürüşte birkaç fotoğraf çekip ekleyeceğim mutlaka.

Bu arada mat konusunda tam karar veremedim. Ne dersiniz therma rest in havalı bir matı mı yoksa z lite köpük matı mı ?
 
Bugün ilk turu yaptım ve bir sorum var.

Bisikletin arka tarafında, yüksek hızda ve sadece pedal çevirirken ufak bir titreşim oluyor. Tam titreşim de değil aslında, nasıl anlatılır bilmiyorum ama adeta arka lastiğin döndüğünü hissediyorum.

Düşük hızda yada pedal çevirmediğimde bu his yok. Durup birkaç defa kontrol ettim, aynakolu, arka jantı, rubleyi. Herhangi bir gevşek parça da yok.

Ön-arka jant göbeğini söküp-temizleyip gres yağı sürüp bilyaları dizmiştim. Fazla mı sıktım diye düşünüyorum ama bisikleti kaldırıp arka lastiği döndürdüğümde o bilyaların sıkışması gibi bir ses-zorlanma olmuyor. İyice de kontrol etmiştim bakım yaparken.

İlerleme de herhangi bir sorun yok, sadece dediğim gibi arka taraftan çok ufak bir titreşim-sanki bir şey sürtüyormuş gibi hissettim. Yani ses falan yok.

Orta göbeği değiştirip hollowtech ii göbek almıştım. İlk defa kullanıyorum bu göbeği, bununla alakalı olabilir mi ? Onu da kendi üzerinde gelen gres ile montajını yapmıştım.

=>Şimdi aklıma geldi, bu titreşim hissini, ayağım pedallardayken hissediyorum. Yani aynakoldan da olabilir, yada çekiş sisteminin diğer elemanlarından. Nasıl bir kontrol yapabilirim ?

Bu arada avid lerin frenlemesi çok iyi. Fren sıkılı değilken janta uzak duruyor, ama daha yarı frenleme yapmışken bile janta yapışıyor. Öncekilere göre çok daha rahat bir frenlemesi var hoşuma gitti.

Yeni dişli oranı da hoşuma gitti ama önceki oranlarda sadece arka dişliyi 3-4 e alıp düz yolda iyi bir hızda gidebiliyorken, şimdi aynı hıza ulaşmak için aynakolu da ikinci dişliye almam gerekiyor. Biraz yavaşlattı ama yük taşırken çok kullanışlı olacak.
 
Bisikletiniz bence artık tura hazırr ayrıca herkes için çok faydalı bır konu olmuss ...Takıpdeyim...
 
Ekstra gidon konusunda bir fikri olan var mı ?

Yani iki tane gidon boğazı takacağım, ve alttaki gidon yaklaşık 20 cm genişliğinde olacak. Bu ikinci gidona da 2 tane ön far, kaliteli bir ayna ve duruma göre de km saati takacağım.

Örnek fotoğraf : (link)
 
Son eklediğim fotoğrafa göre bir sorum olacak.

Gidonu sizce yükseltici alıp yükseltsem , faydası olur mu ?
Şu şekilde, gidona uzanmak için çok fazla eğilmem gerekmiyor. Ama mesela kelebek gidonun üst borusunu tutmak istediğimde hiç rahat olmuyor, çok uzak kalıyor.
Ne dersiniz ?

Ve Brooks selenin ayarını da tam olarak yapamadım. Fotoğraflarda düz görünüyor ama arka teker yüksek olduğundan öyle görünüyor. Çok hafif bir şekilde ön tarafı yüksek. Ama bu şekilde hafiften öne doğru kayıyorum, devamlı geriye kayıp selenin arka tarafına oturmaya çalışıyorum. Seleyi alttaki kısımdan bir diş daha açılı hale getirdiğimde de çok rahatsız etti. Var mı bir öneri ?
 
Kendi deneyimlerime göre sorularınıza yazmak isterim.

1. gidon konusu; bence kafa rüzgarı aldığınızda biraz daha aero duruş alabilmeniz için gidonu biraz yükseltmeniz işe yarayabilir. Kendi bisikletimi oluştururken keşke gidonu biraz yükseltseymişim dedim mesela. muhtemelen önümüzdeki ay sonunda çıkacağım tur için böyle bir değişikliğe gideceğim.

2. Seleniz (arka tekerleğin havada olduğunu göz önüne alırsak) bence uygun yükseklikte. ancak breaking in prosesi tamamlanmadan o öne kayma durumu bitmiyor bir türlü. Ben yaklaşık 1000 km civarına yeni ulaştım selemle ve ilginç bir şekilde ayarını değiştirmeme gerek kalmadan öne kayma sorunumdan kurtuldum. Bence bir müddet daha selenin oturmasını bekleyin.
 
@Okan A

Teşekkürler, gidon yükseltici alacağım o halde. Zaten 50 lira civarında fiyatı var, çok pahalı bir ürün değil, rahat olacaksa değer.

Sele konusunda da biraz daha böyle idare edeyim o zaman. Şu an herhangi bir rahatsızlığı yok, gayet rahat. Ama yazdığım gibi hafif hafif öne kayıyorum.

Bu arada size bir şey daha sormak istiyorum, seleyi yağlamayı km olarak hangi sıklıkta yapıyorsunuz ? 200-250 km de bir defa alt-üst kısmı yağlamak uygun olur mu mesela ?
 
@Özgür K. Ben sele istediğim rahatlık durumuna gelene dek 2 haftada bir altından yağladım. Bu şekilde 800 km civarına dek (yaklaşık 3,5 ay) devam ettim. Gevşeme durumunu hissettiğimde de yarım tur ön alttaki vidayı sıkıştırdım. İstediğim kıvama geldiğini hissettiğimde ise selenin altını yağlamayı keserek ayda bir üstünü çok az surette yağlamaya başladım.


Bu önce altı yağlayıp bir kıvam yakalayınca durup üstü formunu koruması için yağlamaya geçmeye breaking in denildiğini okudum bir yerlerde. Bu şekilde bir yöntem izledim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mervan kızıl
@Özgür K. hayırlı olsun. nice turlara. 28" jantlar, 17.5" kadroya sanki biraz büyük gibi geliyor bana. 26" jantlar sanki daha bir uygun gibi. bende de aynı kadro boyu var. bana öyle geliyor yani, hakkı 26" gibi. Tabi firma bunu böyle üretmiş yapacak bir şey yok.Özellikle şehirde sokak aralarında ki rampalarda bunu daha çok hissediyorum.
 
Jant konusunda benim bir problemim yok şimdilik. Ama uzun turlarda tel kırılması vb. problemler olursa, maddi durum da o an uygun olursa ve planladığım gibi turlar yapabilirsem Surly kadroya geçerim. Güzel bir de 26" jant alırım.

Ama en uzun tur 3-4 günlük olursa gerek yok, bu şekilde devam ederim.
 
@Özgür K. ben de jantlardan ve hatta standart bontrager lastiklerden gayet memnunum ama demek istediğim baktığın zaman kadro küçük, tekerlekler büyük.
 
@Özgür K. sizin bu yapmayı planladıgınız seyi ben Aydın da yabancı bir turcuda görmüştüm...Yaptıkları sizinkinden farklıydı onlar maşaya bir bağlantı yapmışlardı ve yana doğru bir parmak boyunda plastık bır çubuk vardı..Ona da kamera takmıslardı ...Tabı far da takılabılır sıze kalmışşş..Ben yapacak olsam sizin bahsettiğiniz gibi yapardımm..
 
@Merickagantek

Evet gidon yükseltici geldiğinde deneyeceğim 2. gidonu. Zaten elimde eski gidon boğazı ve gidon duruyor, farları takmak için iyi olabilir.
 
Merhaba Özgür konunu baştan takip ediyorum ama ön bagaj bilgisini atladım sanırım.
Ben de ön bagaj alacağım bisikletim diskli olduğu için zefal düşünüyorum senin ki ne marka?
 
Zefal raider. 90 lira civari.

Cok ovulen ve kullanilan bir bagaj. Masaya alttan kelepce ile baglanmasi pek hosuma gitmedi ama yine de saglam urun.
 
@Özgür K.
Bunu görünce tesadüfen, gözümün önünde Sheldon belirdi.. ;)
Sonra konuyla bağlantıyı kurdu zihnim. Farları vs. takmak için...

(link)

bir de bu var:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: hüseyingürgah
@Okan A , Merhaba size sele konusunda bir şey daha sormak istiyorum.

Selenin öndeki vida ilk geldiğinde biraz boşta mı oluyor ? İlk aldığımda 100 km kullanım sonrası 0.5-1 tur sıkmıştım vidayı, yaklaşık 200-300 km geçti hiç sıkmadım. Bugün 3. yağlamayı yaptım, ve yaklaşık 1.5-2 tur da sıktım vidayı, çok boşta gibiydi. 2 tur sonra biraz yanların açılması azaldı, daha dengeli oldu gibi. Normal mi ?

Açıkcası gevşeme gibi bir durumu hiç fark etmedim şu ana kadar.
 
Geri