Scudo Sports

Üzerinde marka ismi/reklam olmayan ürün bulamamak

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Arkadaşlar bisiklet forması alıyoruz üzerinde kocaman btwin yazıları, bisiklet alıyoruz üzerinde kocaman specialized-giant-cannondale-orbea yazıları, telefon alıyoruz üzerinde kocaman apple yazıları, şort alıyoruz üzerinde kocaman marka isimleri falan.

Peki neden markaların kocaman amblemlerini özellikle kıyafetlerimizde taşıyoruz? Özellikle bisiklet formaları, ben kimsenin reklam taşıyıcısı değilim kardeşim nedir bu kocaman kocaman yazılar?

Özellikle kıyafet ve ayakkabı meselesi benim canımı çok sıkıyor, ben kıyafetlerimde ve ayakkabılarımda kocaman firma reklamları ile dolaşmak istemiyorum.

Altı üstü 1-2 saat bisiklet süreceğim, bunun için gidip bisiklet ekipmanları alıyorum ama hepsinde büyük yazılar var. Sade bir ürün bulmak zaten çok zor, birde kıyafetlerin göğsüne koymuyorlar mı? Bilmem ne teknolojisi var yazıyor kıyafetin üstünde, banane kardeşim senin teknolojinden? Teknolojiyi yaptıysan koyarsın firmanın etiketine veya reyonuna, ne diye kıyafetin üzerine kumaş teknolojisinin ismini millet görsün diye dev gibi harflerle yazarsın?
 
Scudo
Benim de çok rahatsız olduğum bir konu. Tamam küçük bir yazıyla ya da amblemle markanın ne olduğu belli olabilir ama dediğiniz gibi koca koca yazılar. Yani sanki bana marka onu beleşe vermiş de ben de reklamını yapıyormışum gibi.
Bir de daha kötüsü, koskaca marka adını milletin gözüne soka soka giymek. Bazı insanlar bu şekilde hava attığımızı düşünebilir.
 
Hırsızlığa karşı önlem olsun diye üzerinden marka yazmayan, hatta eski püskü duran bir bisiklet almayan çok zaman düşünmüşümdür. Tabi benim bu gerekçem sizin rahatsız olduğunuz gerekçeden çok farklı.
Ben de sizin gibi düşünüyorum. Ama maalesef paramızla başkalarına kölelik yapıyoruz.
 
Madem öyle bisiklet olarak Canyon öneririm, bu arkadaşlar siyah kadro üzerine siyah Canyon yazısıyla minimalizmin doruklarını sergiliyorlar :D

Buyrun: (link)
 
Merhaba insan zihni, hoşgeldin reklam sektörü:) Abi olay tam olarak bu zaten. Her sektörde olduğu gibi bisiklette de reklam var. Gerek logo, gerek marka ismi, gerekse markayla özdeşleşmiş bir slogan/sembol/renk figürü.

Markalar bunu esas olarak reklam odaklı yaparlar. Birincil öncelik bu tanam. Lakin birde işin ikinci evresi var. Her insan farklı düşünür elbet ama genel yargı bu markalara sahip olup bunu göstermek üzerine. Yani konuyla bağlarsak bi forma alıyorsa vatandaş formanın tasarımını sevdiği içinde alır markasını sevdiği içinde. İkisinide sergilemek ister. Markaların tercih sebebi genellikle kalite yahut konfordan ziyade sahip olma hissine dönüşür.

Bu durumda hem bedavaya markasının reklamını yapıp hemde müşterinin isteğini karşıladığı için iki yönden satışını arttırmak varken neden düz, reklamsız/logosuz ürünler çıkartıp dönen bi çarka çomak soksun ki:)

Burada kendine özel ürün yaptırma, sonradan boyama, satın alırken stoktakini değilde sıfırdan yaptırıp logoyu istememe gibi durumlar ile şahsi zevke göre durum lehe çevrilebilir ancak sanırım. Onun dışında bu şekilde kullanım sürer gider bence genel arz bu şekilde oldukça
 
O markayı insanların gözüne sokarak ürünü kullanmaktan zevk duyan çok. Örneğin iPhone kılıflarında elma logosunun olduğu yer açık oluyo.
 
Sırf bu sebeple kadromu boyatmayı planlıyorum mesela :)
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
İşin ilginç yanı, markası en az belli olanlar en pahalı markalar oluyor genelde...

Assos forma:
anthracite-ss-jersey_Navy%20Blue-1-M.jpg

Castelli Ceket:
cold-apparel4-1024x682.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Devenez ce que
@Murat B.
Biz zaten üründen reklamdan kazanacağımız paranın birkaç katı parayı aldık, reklama ihtiyaç kalmadı demek galiba bu. :D
 
Bisiklet kıyafetleri haricinde de sık rastlanan ve sinir olduğum bir durum; adam tişörtün önüne kocaman yazmış "GAP", "MANGO" diye, sanki çok matah birşey yapıyormuş gibi bir de alıp onu giyenler var, direk zihin yapısını ele veriyor arkadaş :mad:
 
benim de rahatsiz olduğum konu

bisikletin ustunde koskoca carraro yaziyor açıkçası beni de rahatsiz ediyor

mesela btwin 500 kask var hem btwin hem bilmem ne 3d teknolijisi yazıyor napayim ben teknoloji ismini koy klavuza yeter baro sadece reklamını yap ya
 
  • Beğen
Tepkiler: Devenez ce que
Maalesef pazarlama stratejsi bu.
Bu konu son 5 yıldır daha aktif firmalarda. Örneğin araba firmaları daha büyük logolar kullanmaya başladılar. Markalar logoları daha büyük yapıp insanlarda kalite ve algı operasyonunu gerçekleştiriyor.
Bu konuda Cube ve Canyon markaları diğerlerine göre sanki daha minimalize gibime geliyor.
 
Geri