Upgrade Önerisi

Ginger Fergus

Aktif Üye
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
188
Tepki
65
arkadaşlar,

bildiğiniz üzere bisiklet ile ilgili upgrade virüsü bünyeye girdimi , kurtuluşu yok ..ilacı , aşısıda bulunmuyor .. hatta olurda herhangi bir bisiklet mağazasının 1 mil yakınlarına girdiğiniz andan itibaren sonuç alışveriş oluveriyor.

ben Trek 4400 ümü aldıktan sonra ilk iş olarak 500 gr üstü gidon setinden kurtulup Amoeba SCUD a terfi ettim , hemen ardından Tektro V frenlere veda ettim ve AVID Speed Dial Seven lar geldi ve lastiklerimde Michelin HArd Terrain le değişti.

Dün itibarı ile elimde fotoğraf hobimden kalan bir lensim vardı ve ikinci el olarak 420 USD ye alden çıkardım. Şimdi bu parayı bisikletime harcamayı düşünüyorum , Tabiki çok fazla opsiyon var nerden başlayacağımı açıkcası bilmiyorum ,

bugün için ilk üzerine gittiğim MAvic 317+DT revo ve XT/XTR göbekli bir jant seti oldu ama önce bir danışayım istedim.( 300 küsür yada 500 küsür YTL )

Özellikle ustalar hem mavic jant seti hemde diğer olanaklar ile ilgili öneride bulursa sevineceğim , amacım üst seri komponentlerle ufak ufak bisikleti geliştirmek , sadece bu parayla bisikleti baştan aşağıı değiştirmek gibi bir niyetim yok . şimdiden herkese teşekkürler..
 
Scudo

Oxsy

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ekim 2006
Mesaj
1.899
Tepki
2.003
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
jantlar bisikletteki en önemli parçalardan bence... iyi bir jant performans aşısından çokçok önemlidir.parça değişimine jantlardan başlaybilirsiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ginger Fergus

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
Yerinizde olsam modifiyeye ilk olarak kadro ile başlar(d)ım. Daha sonra maşa, daha sonra jantlar.
 

Ginger Fergus

Aktif Üye
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
188
Tepki
65
@Selim Çam

kadroyu değiştirmeyi düşünmüyorum , çünki 2 aylık bisiklette kadroyu değiştirmek baştan yanlış alım yapmış olmayı kabullenmek olur ki ben bunun ötesinde gerek açıları , gerek konforu , gerek kozmetiği gereksede markası itibarı ile kadromdan oldukça memnunum..
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Elinizdeki parayı en iyi şekilde sanırım jant seti iyileştirmesi olarak değerlendirebilirsiniz. Yürüyen aksamda en ciddi fark yaratan parçalar jant seti, dolayısıyla göbekler ve çemberlerdir bana göre.
XTR göbek, DT Revo tel ve Mavic 717 çemberler şu anda en kolay bulunabilir ve seri üretimde Türkiye'de bulunabilen parçalarla oluşturulabilecek en hafif set olur sanıyorum.
Bir de amortisör düşünebilirsiniz. Ancak bisikletinizin üzerinde şu anda hangi marka/model amortisör var bilmiyorum.
 

Ginger Fergus

Aktif Üye
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
188
Tepki
65
@HaliliOzturk

güzel öneri.. bende öyle düşünüyorum ama yinede farklı görüşler almak istedim. ileride tubelesss niyetim olmadığından 317 leri düşünmüştüm ben
fiyatlarıda tanesi 25-26 euro civarında ve XTR larla 1600 gr civarı bir set olabiliyor. ağırlık meselesi o kadar öenmli olmamakla beraber her halükarda neyle değişirsem değişiyim bisiklet hafifleyecak zaten. XT ile XTR arasında 150 USD civarı bir fark var , ona biraz takılmış durumdayım, eminim XTR çok iyidir ama zaten fiyatıda öyle olması gerektiğini söylüyor. yürüyen aksamı geliştirmek doğrusu olacak sanırım, çekiş sistemini nasıl olsa parça parça ilerletirim.

Maşaya gelince bisiklette RST gila var, vasat bir amortisör şimdilik iş görüyor ama iyi maşa kullanmadığım için açıkcası aradaki farkıda çok bilmiyorum. maşanın temel sorunu ağırlığı sanırım. borusu ile beraber 2500 gr üstü , sanırım birazdaha ileride ikinci el falan kaliteli bir maşa düşürebilirim.
 

bisikletci

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Eylül 2004
Mesaj
1.241
Tepki
380
Şehir
Ankara
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bence modifiyeye ilk olarak iyi ve hafif bir maşadan başla derim . Sonra jantlar ve sonra aktarıcılar ile devam edebilirsin .. 500 YTL ye jant seti iyi bir secim olabilir seninde dediğin gibi . Arka göbek XTR ön XT , Teller DT ve jantlarda mavic 317 fena olmaz . Ama fiyatlar hakkında bir bilgim yok . Eger tubeless kullanmıcaksan ve fiyatta biraz acılım yapabilirsen 717 cemberleri tavs
ye ederim .. Bende suan mavic 819 cember , dt revo ve xtr göbekler var cok cok memnunum .. Bu sekilde mavic - xtr ve dt kombinasyonundan eminim cok memnun kalacaksın .. Sonrasında amortisor ve aktarıcılar ..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ginger Fergus

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Jant setindeki 1 kg.lık hafifleme, maşadaki 1 kg.lık hafiflemeden çok daha faydalı olur.
O nedenle her ne kadar amortisörünüz de değiştirilebilecekler listesinde olsalar da, önce jant seti derim.
Madem süper hafif bir set istemiyorsunuz, işte size kendimce düşündüğüm ekonomi, hafiflik ve sağlamlığın birleştiği noktadaki jant seti :)
+Shimano XT jant göbekleri
+DT Swiss Competition 2,0-1,8-2,0 jant telleri
+Mavic 317 jant çemberleri
 

Ginger Fergus

Aktif Üye
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
188
Tepki
65
weight weenie durumu tabiki yok , sadece konforu artırmak üzere değişimlere gitmek istiyorum , zaten bisiklet çok ağır olduğu için ( şu an 13.5 sanırım) neyi değiştirsem illaki hafifliyor zaten. jant setimi tartmadım ama eminim 2200-2300 gr gibi bişeydir. birden 600 gr düşmek çok şey kazandırır.XT li alternatif fiyat olarak daha cazip duruyor 300 YTL nin biraz üzeri olur sanırım , ama şeytan XTR diyor. Neyse eninde sonunda olacak ama bakalım hangisi.
 

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
Maşa olarak 1600 gram ağırlığıyla Suntour SF7-AXON-RLD var; sıfırının fiyatı erdoğanlar bisiklette 170 YTL. Bilginize.
 

Ginger Fergus

Aktif Üye
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
188
Tepki
65
@Selim Çam

öneri için sağol .. maşa değiştirirsem muhtemelen manitou larla ilgilenirim, uluslararası forumlarda oldukça önerildiğini ve hatta son yıllarda teknoloji anlamında en hızlı gelişen firma oluğunu duyuyorum. orta hallileri benim işimi rahatlıkla görür sanırım.. yada artık fox larda geliyor ama onlarında fiyatları çok yüksek olacak... ikinci ellerini beklerim belki..
 

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
2007 Manitou R7 Comp / 80/100mm / 1450g(80mm) / 1500g(100mm)

2007 Suntour SF7-AXON-RLD / 80/100 mm / 1600g(100mm)

Önümüzdeki günlerde toplayacağım bisiklette bu iki maşadan birisini düşünüyorum ben de. Manitou Relic Comp w/preload, 100mm.!
 

güray

Daimi Üye
Kayıt
9 Aralık 2006
Mesaj
297
Tepki
84
Şehir
antalya\istanbul
ben tam bi weight weenie yim.bu işe epey para döktüm değişecek birtek teker setim kaldı.yol bisikletim pedalsız 7100 gram oldu...
aşısını nerde bulabiliriz bilen yazsın lütfen.:D
 

Selim Çam

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2006
Mesaj
1.849
Tepki
457
Şehir
İstanbul
7100 gram çok iyi bir rakam. Aman çok daha zayıflatma 6800 gramın altına düşmesin:)
 

güray

Daimi Üye
Kayıt
9 Aralık 2006
Mesaj
297
Tepki
84
Şehir
antalya\istanbul
@Selim Çam

sorma selimcim almıycaklar yarışlara sonra işin yoksa bisikleti ağırlaştır.:p
rasmussenin colnago extreme-c si son turda o kadar hafifmişki yarışmaya katılamayacak nerdeyse.ama mekanikler kadronun altına 20 gram eklemişler son anda.adam deli benim gibi :D
 

Buğra SELÇUK

Aktif Üye
Kayıt
28 Kasım 2012
Mesaj
103
Tepki
7
Şehir
aydın
Salcano City Life 30 bisikletimin arka aktarıcısı hasar aldı bisikletime uyumlu bir Altus-Acera aktarıcı ile değiştirmek istiyorum ancak uyumlu model hangisidir bilmiyorum.
Yardımınızı rica ediyorum :)
 

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.986
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Vites sayısı ve dişli oranı belirtirseniz konuya el atayım :)
 

Buğra SELÇUK

Aktif Üye
Kayıt
28 Kasım 2012
Mesaj
103
Tepki
7
Şehir
aydın
32-11 kaset ruble 24 vites
Ürün görsellerine baktığım zaman tx-800 ile acera-altus un kadroya bağlantı yerleri farklı tx-800 kendinden kulaklı gibi ondan dolayı uyar mı diye şüpheye düştüm.
 

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesaj
2.861
Tepki
5.986
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Sıkıntı olmaz. Bende başta altus aktarıcı vardı, onda da fazladan kadro kulağı gibi bir şey vardı, aktarıcıyla onu da söktüm.

Kendi kullandığım rd m 360 ı öneririm. Ben dağ bisikletimde kullanıyorum, şehir bisikletinde her türlü işinizi görür. Ben 60 liraya aldım, 70 lira gibi bir fiyata bulursunuz. Zaten 24 viteste aceradan üst seviyede aktarıcı yok :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Buğra SELÇUK