Ünlü yarışçılar ve bisikletleri

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Başlık
257
Mesaj
3.056
Tepki
2.854
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #41
Francisco Mancebo Rock Racing Kestrel RT 800
Kadro: Kestrel RT800, 53cm
Maşa: Kestrel RT EMS, alloy steerer
Frenler: Shimano Dura-Ace BR-7900
Fren vites kolları: Shimano Dura-Ace STI Dual Control, ST-7900
Ön arka vitesler: Shimano Dura-Ace RD-7900
Ruble: Shimano Dura-Ace CS-7900, 11-23T
Zincir: Shimano Dura-Ace CN-7900 w/ removable link
Aynakol: Shimano Dura-Ace FC-7900, 172.5mm, 53/39T
Ön jant: Shimano Dura-Ace WH-7850-C24-CL
Arka jant: Shimano Dura-Ace WH-7850-C50-TU
Ön lastik: Vittoria Diamante Pro clincher, 700x23c
Arka lastik: Vittoria Corsa Evo-CX tubular, 21mm
Gidon: PRO Vibe Full Carbon Anatomic OS, 44cm (c-c)
Boğaz: PRO Vibe Carbon OS Road, 120mm x -6º
Pedal: Shimano Dura-Ace SPD-SL PD-7810
Sele borusu: PRO Vibe Full Carbon
Sele: Selle Italia Flite Gel Flow
Ağırlık: 7.520 gr
 

Fatih Ertörün

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Şubat 2007
Başlık
161
Mesaj
1.270
Tepki
1.066
Şehir
izmir/bostanlı
Yukarıda geçen, Kim Kirchen'nin Team Columbia Giant TT Prototype bisikletinin kadrosu nedeniyle sele çok geride olması kafamı karıştırdı.Zira, bisiklete sürat vermek genelde seelnin ucunda yani bisikletde ön pozisyonda oturularak veriliyor, hatta bu nedenle Ucinin "selenin bittiği uç kısmı, aynakol merkezini geçemez" kuralı bile var, ama o Giant bisiklette sele bir hayli geride.

Sizin düşünceleriniz nedir arkadaşlar? :)
 

ahmetG

Üye
Kayıt
26 Ocak 2009
Başlık
0
Mesaj
83
Tepki
114
Şehir
istanbul
Bülent ÖZER bu bisiklet supersix değil galiba, elde yapılmış yazıyor, cdale carbon kadrolara bunu yazamıyor malüm
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Başlık
96
Mesaj
2.156
Tepki
2.206
Şehir
İstanbul
Bisiklet SuperSix şüphen olmasın. Bazen Handmade yazısını kadronun farklı ve zor görünen noktalarınada yazabiliyorlar. Mesela geçen seneki modellerde yazılar arka çatalın dışa değil içe dönük yüzeylerinde yazılıydı. Benimkinde öyle örneğin.
 

ilyasss

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ekim 2007
Başlık
121
Mesaj
907
Tepki
207
Şehir
BURSA
ellerine sağlıkk müthiş bir derleme,çok teşekkür ederim devamının takipçisiyim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent ÖZER

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Başlık
257
Mesaj
3.056
Tepki
2.854
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #49
Thor Hushovd Look 595 Pro Team Edition
Thor Hushovd Boy / Kilo:1.83 cm / 81 kg
Kadro: Look 595 Pro Team Edition L size
Maşa: Look HSC6
Frenler: Shimano Dura-Ace BR-7900
Fren vites kolları: Shimano Dura-Ace STI Dual Control ST-7900
Ön arka vitesler: Shimano Dura-Ace FD-7900
Ruble: Shimano Dura-Ace CS-7900, 11-23T
Zincir: Shimano Dura-Ace CN-7900
Aynakol: Shimano Dura-Ace FC-7900, 175mm, 53/39T chainrings
Jant seti: Shimano Dura-Ace 7850-C50
Lastikler: Continental Competition Pro Limited Allround tubular, 22mm
Gidon: PRO Vibe 7S Round OS Thor Hushovd Series, 44cm (c-c)
Boğaz: PRO Vibe 7S OS Road Thor Hushovd Series, 140mm x -10°
Pedal: Shimano Dura-Ace PD-7810
Sele borusu: Integrated
Sele: Selle Italia Flite Team Edition
Ağırlık: 7.150 gr
 

felis911

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2006
Başlık
22
Mesaj
1.361
Tepki
868
Şehir
ce
teşekkürler gerçekten güzel çalışma en merak ettiğim şeydi.
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Başlık
96
Mesaj
2.156
Tepki
2.206
Şehir
İstanbul
@ultegrax


İsteyen olursa bu selenin sıfırını 260tl ye temin edebilirim:rolleyes:
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Başlık
50
Mesaj
1.338
Tepki
3.534
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@Bülent ÖZER

Bülent gerçekten eline sağlık, çok güzel bir yazı dizisi, zevkle okuyorum,

KESTREL kadroları birçoğumuz bilmez, ama Kestrel ilk karbon maşa yapan ( patent onlarda) ve ilk full karbon monokok gövde kadroyu üretenlerden biri,( ilk demiyorum). Bugün TREK karbon(OCLV) kadroları olarak bildiğimiz kadroların gövde kalıpları Kestrel tarafından TREK firmasına satıldı. Cervelo firmasının ilk prototiplerini esas aldığı model Kestrel EMS dir. Kestrel firması belki bu firmalar kadar bisiklet satmadı ama bildiğiniz hemen her markanın arkasında KESTREL'in arges'si vardır, buna bir istisna Colnago olabilir, çünkü Colnago 1984 den beri Ferrari'nin argesini karbon kadrolarında kullanıyor.:)
 

STORMER

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Eylül 2007
Başlık
1
Mesaj
1.889
Tepki
3.231
Şehir
İstanbul
@Mustafa İçdağYalmız onmasa ve dıklık acısına asık oldum muhtesem
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Başlık
50
Mesaj
1.338
Tepki
3.534
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@ultegrax

Müthiş bir gözlem.:)

Bisiklete sürat vermenin tek çaresi seleyi öne almak değil Fatih.
Bisiklet geometrisi 2- 3 ayrı faktörlü bir denklem. Örneğin bisikleti sprint kadrosu yapmak isteyen ustalar bunu birkaç şekilde yapabilirler, iki tekerlek arası yani "wheel base" kısaltarak, veya sele borusu açısını dikleştirerek bu olabilir. Özerllikle pist kadrolarının geometrisi sprinte yani hızlanmaya dayalı
" tight geometry" yani kompakt kadrolardır. Fakat kompakt kadroların ( slope kadroları kastetmiyorum) sürücü açısından bir dez avantajı vardırki uzun mesafe tempo sürüşlerinde bacakları kasar ve kramp eder.
Kaldıki Kim Kirchen'nin kadrosu tamamen kişiye özel yapılmış, terzi işi dediğimiz
bir örnek, eğer sporcu kendi argonomisi açısından bunu gerekli görüyorsa kadro yapımcısına bunu belirtir ve kadro o amaçlı yapılır. Bu tamamen sporcunun sürüş ve nefes tekniğine bağlı bir olay, işte bu yüzden tüm pro'lar
"custom made" kadrolar kullanıyorlar.
Kısacası seleyi geriye çekebilirsiniz ama kadronun wheelbase aralığı kısa, head tube ve seat tube açısı dik ise ise sonuç yine "forward seat" argonomisine gelir, bunuda genellikle itme gücü yüksek olan sporcular tercih eder.

UCI' ın kuralına gelince, bunun sebebi tamamen güvenlik, eğer selenin uç kısmı ayna kol merkezini geçerse, bisiklet dengesini bozmaya başlar, özellikle virajlarda tehlike yaratır.
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Başlık
257
Mesaj
3.056
Tepki
2.854
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #56
Alexandre Moos BMC TT01 Time Machine
Alexandre Moos Boy / Kilo : 1.74 cm / 65 kg
Kadro: BMC TT01 custom
Maşa: BMC TT01
Frenler: Campagnolo Record D-Skeleton w/Corima pads
Vites kolları: Vision Aero
Ön arka vitesler: Campagnolo Record QS STD+CT 9s/10s
Ruble: Campagnolo Record 10s steel/titanium, 11-23T
Zincir: Campagnolo Record Ultra Narrow
Aynakol: BMC carbon, 175mm, 44/54T
Ön jant : Zipp 808 (badged as DT Swiss)
Ön göbek: DT Swiss 240s Radial
Teller: DT Swiss Competition 14/15g
Arka jant: Zipp 900 Tubular (badged as DT Swiss)
Lastikler: Continental Podium tubular, 22mm, 38cm (c-c)
Gidon: Easton Attack TT
Boğaz: integrated
Pedal: Time RXS Racer
Sele borusu: BMC TT01
Sele: Selle Italia SLR with trimmed nose
Ağırlık: 7.940 gr
 

GdBAR

Aktif Üye
Kayıt
2 Ağustos 2008
Başlık
3
Mesaj
143
Tepki
201
Şehir
Kızıltoprak/İST.
Oo!!Tam da TT başlamadan önce tv'de,bomba olmuş,ver gazı.
 

Fatih Ertörün

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Şubat 2007
Başlık
161
Mesaj
1.270
Tepki
1.066
Şehir
izmir/bostanlı
@Mustafa İçdağ

Zaten muhakak bir bildikleri vardır diye düşünmüştüm, hem kişiye özel olması hem de hava tünellerinde yaptıkları testlerle optimum açıları yakalamışlardır.
Teşekkürler cevap için.
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Başlık
257
Mesaj
3.056
Tepki
2.854
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #59
Mark Cavendish Giant unveils proto 2009 TCR Advanced
Mark Cavendish Boy / Kilo: 1.75 cm/ 69 kg
Kadro: Giant TCR Advanced SL Team prototype, size 'Team S'
Maşa: Giant TCR Advanced SL Team prototype
Aynakol: SRM Training System - DuraAce compatible Standard, 170mm, 39/53
Zincir: Shimano Dura-Ace CN-7801 Ön arka vites: Shimano Dura-Ace FD-7800-F
Frenler: Shimano Dura-Ace BR-7800
Vitesfrenkolları: Shimano Dura-Ace STI Dual Control ST-7800
Ruble: Shimano Dura-Ace CS-7800, 11-23T
Jant seti: Shimano Dura-Ace WH-7850-C50-TU
Lastikler: Schwalbe Ultremo tubular, 22mm
Gidon: PRO Vibe 7S Anatomic OS, 42cm (c-c)
Boğaz: PRO PLT OS Road, 110mm x -6°
Pedal: Shimano Dura-Ace PD-7810
Sele borusu: Integrated
Sele: Selle Italia Thoork Team Edition
Ağırlık: 7.200 gr
 

ErdoganKesgin

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Ocak 2007
Başlık
41
Mesaj
1.270
Tepki
1.143
Şehir
İzmir
@ahmetG

ufalda cebime gir:D

@Bülent ÖZER

2009 da toplu bisiklet yapmayı başardılar çok şükür, teker mesafeleri 102 altına inmiyordu ...

Bülenet çoook teşekkürler...
 
Yukarı Alt