Selam
Burda en önemli konu kadronun "head tube" yani çatalın borusunun bulunduğu borunun (bölümün) ölçüsüyle çatalın boru çapının uyumlu olmasıdır. Yani kadronun furş yatağı 1" ise çatal borusu da buna uyumlu olmak zorundadır.
Bunun dışında amortisörün "travel" ı yani çalışma yüksekliği diğer bir faktördür. Bu fazla olursa bisikletin açıları değişir ve sürüşte, özellikle manevrada hantallık yaratabilir.. Bazı kadrolar amortisöre göre tasarlanmamış olabilir. (mesela 90 lı yılların Dawes'ları) Takılmaz diye bir kural yoktur ama bisikletin eski sürüş özellikleri biraz kaybolur..
Bisikletin aheadset tipiydi sanıyorum (yani gidon boğazı çatal borusunun içine giren tip değil de boruya kelepçelenen sistem) Bu durumda büyük bir olasılıkla 1" 1/8 ölçüsünde. (çok eskiden oversize denirdi artık standart oldu) Bu ölçüdeyse amortisör seçeneği çok fazla.. 29.- Eurodan 600-700 Euroya kadar çeşit var..
Rock Shox (Judy TT) ,Suntour, Zoom veya RST nin güzel amaortisörleri var bu fiyatlara..
Selamlar..
Gürsel