Scudo Sports

Tutarsiz Vites Gecisleri

Mehmet Emin

Aktif Üye
Kayıt
5 Mayıs 2011
Mesaj
194
Tepki
149
Şehir
Ankara Abidinpaşa
1 ay kadar once 2 gun art arda bisikletten dustum. Ilk dususum yaklasik 35 km hiz ile sag tarafa dogru oldu. Arka deore attiricimin DIS* kismi biraz siyrildi. Aynakolda cizikler... Hemen sonraki gun yine sag tarafa dogru dustum ve goze carpan yeni bir cizilme goremedim. Ama ne hikmetse o kazalardan sonra vites ayarlarimi kac kere yaptirdiysam duzen tutmuyor. Sık Sık aynakolun en ufak dislisinin de icine kaciyor zincir. Ayaga kalkip pedala agirligimi verince de arka rublede zincir cat diye atiyor sonraki disliye. Kadro kulagi duzgun, yamulma yok. Bisikletciler cozemedi sorunu sizce nedir?

NOT: 1 hafta once zincir degistirdim shimano hg53 eskisi idi aynisindan aldim, gelisme yok. Aynakol, arka attirici ve kollar deore.

*(klavyem ve bilgisayarim ingilizce oldugu icin buyuk harfle yazmak zorunda kaldim)
 
Scudo
@Mehmet Emin

Ön viteste en küçük dişlinin de altına zincirin düşmesi basit bir ayar problemi aktarıcının üzerindeki L-H tahdit civatalarından bir tanesi şimdi hangi harf hatırlamıyorum aktarıcının kadroya doğru ineceği mesafeyi sınırlar.O civatayı birazcık sıktığın zaman en küçük dişlinin daha altına indirmez zincirini.Arka aktarıcındaki sorun ise yüke bindiği zaman atıyor demişsin ama büyük dişliye doğru hareket ediyorsa vites telin gerginleşmiştir.yüke binince küçük dişliye atlıyorsa zincir gergindir biraz serbest bırakman gerekir.Senin verdiğin bilgilerden bunlar çıkıyor ama bisikletçiler çözemedi durumu ilginç bu iki olayda çok basit vites ayarı problemleri.Bu arada Kadro kulağı düzgün demişsin ama arka aktarıcının bacaklarınada bir bakmanı tavsiye ederim bacak kısmı yamulduysa oda düzensizlik yapar özellikle taşıyıcı makaranın yani üstteki makaranın rublenin dişlilerine dik durduğunu görmen gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Emin
mehmet kardeşim geçmiş olsun bisikletini tamirciye götürmüşsün ama götürdügün tamirci senin bisikletinin dilinden anlıyan birisimi yani piyasada bir çok tamirci var ama daha kompenant isimlerini bilmiyorlar neyse konuya dönelim

sistemin deore oldugunu yazmışsın benim tahminimce düşme esnasında arka aktarıcı içe dogru esneme yapmış olabilir ayaga kalkıp pedale yüklendiginde zincir hangi dişliye geçiyor belirtmemişsin bu anlattıgına göre arka aktarıcının hareketini saglayan içinden tel geçen kablonun ucunda ayar somunu var bu somunun aynısı vites kolundada var karıştırma diye yazıyorum o somunu döndürdügünde aktarıcı dışa yada janta dogru hareket eder siz pedale yüklendiginizde hangi dişliye geçiyorsa zıttı yönünde arka aktarıcıyı somun yardımıyla hareket ettirin en iyi sonuç için ayna kolun en büyük dişlisine rubleyide en küçük dişliye al arka aktarıcı zincire parelel duruyormu rublede zincire en yakın dişliye aralıgı ne kadar orantılım degilmi bunları kontrol et inşallah düzelir
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Emin
Sorun çözümü sizin yaptığınız gibi;zincir değiştirmekle çözülmez.
Sorunlar;
1)Arka aktarıcınız değişecek çünkü iki nedeni var;
a)Kazalar sonucu arka aktarıcı ne yazıkki hasar görmüş.
b)kazalardan sonra arka aktarıcı kafasına göre zinciri arka ruble üzerinde aşağı yukarı hareket ettiriyor ve bunun sonucu olarak pedallara yüklendiğinizde "çat" diye bir ses geliyor.

2)Orta dişli en altta geçtiğinde zincir dişliler arasına sıkışıyor ise;yapacağınız bir düz tornavida yardımı ile,içe doğru eğilen dişli/dişlileri düzeltmek.Eğer ki yapamıyorsanız,orta dişlide değişecek.

Bu arada arka aktarıcıyı değiştirdiniz ve hala daha pedallara yüklendinizde zincir "çat"diye yapıyorsa;arka rubleyide değiştirin.
Yani siz sanmayın,kazalar sonucunda bisiklet zarar görmüyor.Parçalar milimetrik hasaslıkta çalıştığında size parça bozuklukları bu şekilde gözükür.

Ayrıca;geçmişte olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Emin
Birde vites kollarının içini kontrol et.. Tel başları içerilere gömülmüşse ayar tutmaz tabikide..
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Emin
Tesekkurler arkadaslar. Dediklerinizi tek tek yapip sonucu buraya yazacagim. Umarim parca degisimi gerekmez. Iyi forumlar...
 
Yaptigim kisa tetkikler neticesinde arka rublenin bazi dislerinde egilmeler gordum. Zaten arka ruble 9lu alivio. Kisa zamanda onu xt ile degistirecegim hatta arizali olmamasina ragmen arka attiricimi da xt yapmayi planliyorum.
 
Geri