Piskiletci
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 20 Ağustos 2008
- Mesaj
- 2.855
- Tepki
- 2.547
- Bisiklet
- Corratec
Türk Milletinin Havacılık adına gökyüzündeki Milli Takımı;
Al Bayrağımızın Rengini Semaya Kazıyanlar...
Amaç
TÜRKİYE CUMHURİYETİ’Nİ TEMSİL ETMEK ,
TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ’Nİ TANITMAK ,
TÜRK HAVA KUVVETLERİ’NİN DİSİPLİN VE ETKİNLİĞİNİN ANLATILMASINA KATKIDA BULUNMAK ,
TÜRK HALKININ SİLAHLI KUVVETLERİ’NE OLAN GÜVEN DUYGUSUNU PEKİŞTİRMEK VE
GENÇLERİN HAVACILIĞA OLAN SEVGİSİNİ ARTIRMAKTIR.
http://g.mynet.com/i/42/102438_0.jpg
http://image.samanyoluhaber.com/Images/Resim/Images/News/2010618/18062010_turk_ucak_jet2.jpg
Türk Yıldızları, gösterilerinde Sekiz süpersonik (ses üstü) uçak kullanan dünyanın ilk ve tek akrotimidir.
Türk Yıldızları Türk Hava Kuvvetleri bünyesindeki yedinci ve son Türk akrotimlerine verilen addır. Dünya'nın sayılı süpersonik akrotimlerinden biri olan Türk Yıldızları, tüm akrotimler arasında bir defada 1.000.000 kişi üzerindeki bir topluluğa gösteri yapmış tek akrotimdir.
2004 sezonunun ilk gösterisi, 30 Mart’ta Birleşik Arap Emirlikleri eğitim pilotlarının F-5 Harbe Hazırlığa Geçiş Eğitimi Mezuniyet Töreni'nde gerçekleştirildi. Gösteri Türk Yıldızları tarihinde ilk defa 8'li paket olarak uçuldu.
Türk Yıldızları 200. gösterilerini 3 Temmuz 2004 tarihinde Rize halkına sergilemişlerdir. 134. Akrotim Filo Komutanlığı şu anda bünyesindeki 12 pilot ile gösterilerine devam etmektedirler.
Pilotlarımız
Filo Komutanı
4 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/ygul.jpg
992 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir.5 inci Ana Jet Üs K.lığında av önleme pilotluğu, 2 nci Ana Jet Üs K.lığında uçuş öğretmenliği, 3 ncü Ana Jet Üs K.lığında uçuş öğretmenliği ve Harekat Eğitim Kısım Amirliği görevlerini yapmıştır. 2009 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Toplam uçuş saati:3795
1 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/hayar1.jpg
1998 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-5 av önleme pilotluğu yapmış, 2003 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Evlidir.
Toplam uçuş saati:2420
6 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/mardic1.jpg
1999 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-5 av önleme pilotluğu yapmış, 2003 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Evlidir.
Toplam uçuş saati:2225
8 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/eayna09.jpg
1999 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-5 av önleme pilotluğu yapmış, 2004 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Evlidir.
Toplam uçuş saati:2210
7 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/hmdogan09.jpg
2000 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiş, F-4 av bombardıman pilotluğu yapmış, 2007 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Toplam uçuş saati:1480
2 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/fkizil09.jpg
2000 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-16 SEAD pilotluğu yapmış, 2007 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Evlidir.
Toplam uçuş saati:1360
5 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/oyigci1.jpg
001 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-16 lantırn pilotluğu yapmış, 2007 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Evlidir.
Toplam uçuş saati:1275
3 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/kkoyun09.jpg
2002 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-4 Avbombardıman pilotluğu yapmış, 2009 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Toplam uçuş saati:1070
2 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/aadali09.JPG
2004 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-5 av önleme pilotluğu yapmış, 2008 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Toplam uçuş saati:850
1992'den bugüne kadar görev yapmış personel:
-Recep ÜNAL - 1992/1993
- Hakan ÇANGA - 1993/1995
- Atilla KONUKMAN - 1992/1995
- Nedim BAYKARA - 1992/1995
- Kemal ÇILDIR - 1996/1997
- Ercüment AYDIN - 1993/1997
- Adnan KUL - 1992/1998
- Çağatay BOZDAĞ - 1994/1998
- Fehmi KALE - 1998/2001
- Ahmet CİVELEK - 1993/2001
- Zekai GÖL - 1995/2001
- Nihat YALÇINDAĞ - 1998/2001
- Melih BAYKAL - 1997/2002
- Tayfun AKCAN - 1997/2003
- Cumhur UZUN - 1995/2004
- Ergin DİNÇ - 2000/2005
- Akgün SEZGİNER - 2001/2005
- Tamer ŞİRELİ - 1994/2005
- M.Kemal KARTALLI - 1995/2006
- Tarık YILMAZ - 2001/2007
- Engin SARSMAZELSOY - 2001/2007
- Bahattin AKÇAY - 2002/2007
- Ahmet KANAT - 1996/2007
- Ersin KORU- 1997/2008
- Ercan BIÇAKCI- 1997/2009
NF-5 Süpersonik Uçak
http://www.cavok-aviation-photos.net/NF5A_3066.jpg
Türk Hava Kuvvetleri'nde 1987'den bu yana kullanılan NF-5'ler, akrobasi çalışmaları esnasında uçuş sistemleri ve performansları sayesinde akrobasi uçuşuna en uygun uçak olarak seçilmiştir. Dünya havacılık literatürü tarandığında F-5 uçağının dizaynının, süpersonik jet uçuşuna en uygun uçak dizaynı olarak tanımlandığı görülmektedir.
Eskişehir 1nci Hava İkmal Bakım Merkez Komutanlığı'nca , Ağustos 1993'te başlatılan proje kapsamında;
Türk Yıldızları timine tahsis edilen 9 adet NF-5A ve 1 adet NF-5B uçağında yapılan tadilat ve değişiklikler Temmuz 1994'te bitirilerek birliğine teslim edilmiştir.
Yapılan tadilatlara ilave olarak, uçuş sonrası performans değerlendirmelerinin etkinliğinin arttırılması maksadıyla 2000 yılında uçaklara 3 eksenli VTR (kamera kayıt sistemi) sistemi eklenmiştir. Şu anda tim görevine 10 NF-5A ve 6 NF-5B uçağı ile devam etmektedir.
Teknik Özellikler:
Uzunluk : 47 feet 3 inch
Kanat Genişliği : 25 feet 8 inch
Ağırlığı : 14.732 lb.
Motor Tipi ve Gücü : 2 x GE J-85-CAN-15 / 2 x 4300 lb
Maksimum Sürati : 1,72 Mach / 710 Knot ( 1315 km/saat)
http://www.gokyuzuhaberci.com/resimler/turk-yildizlari-avrupa-yi-fethetmeye-hazirlaniyor-953.jpg
Türk Yıldızları Niçin Özel?

Sorular ve Cevaplar
Gösteri esnasında kullanılan süratler nedir?
- 200K ile 520K arası süratleri kullanıyoruz.(370 km/saat ile 960 km/saat)
Pilotlar nasıl seçiliyor?
- Minimum 600 saat birinci pilot uçuşu olan jet pilotları içinden istekli olanlardan uygun şartları sağlayanlar akrotim filoya seçilir.
Yaptığınız hareketleri otopilot mu yapıyor?
- Hareketler tamamen manuel olarak pilotların psikomotor yetenekleri dediğimiz el, ayak koordinasyonu,göz kontrolü ve muhakeme ile yapılıyor.
Uçakların arasındaki mesafe ne kadar?
- Aralarındaki mesafe 3 feet (1 metre).
Uçarken başınız dönüyor mu?
- Özellikle seri tono ve benzeri hareketlerde tabi ki baş dönmesi oluyor, fakat bu kontrolün kaybedilmesi anlamına gelmiyor, pilotlarımız yaptıkları hareketin oluşturduğu fizyolojik durumlara karşı her zaman hazırlıklı olmak durumundadırlar ve oluşan şartlara göre hareketlerini yapabilmek üzere eğitilmektedirler.
Gösteri esnasında kaç G çekiliyor?
- Toplu hareketlerde 5 G civarı. solo pilotlarının yaptığı hareketlerde ise uçağın limiti olan -3/+7.33 G arası değerler kullanılmaktadır.
G kuvveti pilota ne gibi bir etki yapıyor, Anti G-suit ne işe yarıyor?
- Örnek vermek gerekirse 80 kg. olan bir pilota, 5G kuvveti altında binen yük 400 kg. olmaktadır. Pozitif G kuvveti kanın vücudun baş tarafından alt kısımlarına doğru akışına sebep olarak beyne giden kan miktarının G kuvveti ile orantılı olarak azalmasına dolayısıyla görüşte daralma, görüşün tamamen kaybolması, hatta bayılmaya bile sebep olabilmektedir. Anti G-suit vücudun alt kısmını, yani bacaklar ve karın bölgesini G altında basınçlı hava ile şişirerek sıkar ve böylece kanın alt kısımlara toplanmasını önleyerek; pilotun G toleransına 1.5G'lik katkı sağlar.
Kötü havalarda gösteri uçabiliyor musunuz?
- Timimizin 3 ayrı gösteri paketi mevcuttur. Yüksek gösteri paketi bulut alt tavanının yer seviyesi+9.000 feet (3.000 m.), alçak gösteri paketi yer seviyesi+4.000 feet (1.300 m.), flat gösteri paketi ise yer seviyesi+1.000 feet (300 m.) olması durumunda uçulmaktadır. Yüksek ve alçak gösteri paketlerinde ana kol ve soloların performanslarından oluşan hareketler sergilenirken flat gösteri paketi değişik kol düzenlerinden oluşan pasaj geçişleri şeklinde uçulmaktadır.
Yedek pilotlarınız var mı?
- Normal şartlarda yedekli olarak uçmuyoruz. Fakat time yeni katılanlar iç kanat olarak uçuşa başladıkları için 2 ve 3 numaraların yedekleri olabiliyor.
Lider uçan pilot rahatsızlanınca ne oluyor?
- Lider yani 1 numara rahatsızlanınca yedek liderimiz olan 4 numara 1 numara olarak uçuyor ve gösterimizi 4 numaranın yeri boş kalacak şekilde 7'li olarak uçuyoruz.
Al Bayrağımızın Rengini Semaya Kazıyanlar...
Amaç
TÜRKİYE CUMHURİYETİ’Nİ TEMSİL ETMEK ,
TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ’Nİ TANITMAK ,
TÜRK HAVA KUVVETLERİ’NİN DİSİPLİN VE ETKİNLİĞİNİN ANLATILMASINA KATKIDA BULUNMAK ,
TÜRK HALKININ SİLAHLI KUVVETLERİ’NE OLAN GÜVEN DUYGUSUNU PEKİŞTİRMEK VE
GENÇLERİN HAVACILIĞA OLAN SEVGİSİNİ ARTIRMAKTIR.
http://g.mynet.com/i/42/102438_0.jpg
http://image.samanyoluhaber.com/Images/Resim/Images/News/2010618/18062010_turk_ucak_jet2.jpg
Türk Yıldızları, gösterilerinde Sekiz süpersonik (ses üstü) uçak kullanan dünyanın ilk ve tek akrotimidir.
Türk Yıldızları Türk Hava Kuvvetleri bünyesindeki yedinci ve son Türk akrotimlerine verilen addır. Dünya'nın sayılı süpersonik akrotimlerinden biri olan Türk Yıldızları, tüm akrotimler arasında bir defada 1.000.000 kişi üzerindeki bir topluluğa gösteri yapmış tek akrotimdir.
2004 sezonunun ilk gösterisi, 30 Mart’ta Birleşik Arap Emirlikleri eğitim pilotlarının F-5 Harbe Hazırlığa Geçiş Eğitimi Mezuniyet Töreni'nde gerçekleştirildi. Gösteri Türk Yıldızları tarihinde ilk defa 8'li paket olarak uçuldu.
Türk Yıldızları 200. gösterilerini 3 Temmuz 2004 tarihinde Rize halkına sergilemişlerdir. 134. Akrotim Filo Komutanlığı şu anda bünyesindeki 12 pilot ile gösterilerine devam etmektedirler.
Pilotlarımız
- Yılmaz GÜL
Filo Komutanı
4 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/ygul.jpg
992 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir.5 inci Ana Jet Üs K.lığında av önleme pilotluğu, 2 nci Ana Jet Üs K.lığında uçuş öğretmenliği, 3 ncü Ana Jet Üs K.lığında uçuş öğretmenliği ve Harekat Eğitim Kısım Amirliği görevlerini yapmıştır. 2009 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Toplam uçuş saati:3795
- Hakan AYAR
1 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/hayar1.jpg
1998 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-5 av önleme pilotluğu yapmış, 2003 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Evlidir.
Toplam uçuş saati:2420
- Murat ARDIÇ
6 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/mardic1.jpg
1999 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-5 av önleme pilotluğu yapmış, 2003 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Evlidir.
Toplam uçuş saati:2225
- Evren AYNA
8 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/eayna09.jpg
1999 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-5 av önleme pilotluğu yapmış, 2004 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Evlidir.
Toplam uçuş saati:2210
- Harun Murat DOĞAN
7 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/hmdogan09.jpg
2000 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiş, F-4 av bombardıman pilotluğu yapmış, 2007 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Toplam uçuş saati:1480
- Fatih KIZIL
2 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/fkizil09.jpg
2000 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-16 SEAD pilotluğu yapmış, 2007 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Evlidir.
Toplam uçuş saati:1360
- Osman YIĞCI
5 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/oyigci1.jpg
001 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-16 lantırn pilotluğu yapmış, 2007 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Evlidir.
Toplam uçuş saati:1275
- Mehmet Kemal KOYUNLUOĞLU
3 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/kkoyun09.jpg
2002 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-4 Avbombardıman pilotluğu yapmış, 2009 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Toplam uçuş saati:1070
- Ali Onur ADALI
2 Numara
http://www.turkyildizlari.tsk.tr/dosyalar/aadali09.JPG
2004 yılında Hava Harp Okulunu bitirmiştir. F-5 av önleme pilotluğu yapmış, 2008 yılında Akrotim Filo Komutanlığına atanmıştır.
Toplam uçuş saati:850
1992'den bugüne kadar görev yapmış personel:
-Recep ÜNAL - 1992/1993
- Hakan ÇANGA - 1993/1995
- Atilla KONUKMAN - 1992/1995
- Nedim BAYKARA - 1992/1995
- Kemal ÇILDIR - 1996/1997
- Ercüment AYDIN - 1993/1997
- Adnan KUL - 1992/1998
- Çağatay BOZDAĞ - 1994/1998
- Fehmi KALE - 1998/2001
- Ahmet CİVELEK - 1993/2001
- Zekai GÖL - 1995/2001
- Nihat YALÇINDAĞ - 1998/2001
- Melih BAYKAL - 1997/2002
- Tayfun AKCAN - 1997/2003
- Cumhur UZUN - 1995/2004
- Ergin DİNÇ - 2000/2005
- Akgün SEZGİNER - 2001/2005
- Tamer ŞİRELİ - 1994/2005
- M.Kemal KARTALLI - 1995/2006
- Tarık YILMAZ - 2001/2007
- Engin SARSMAZELSOY - 2001/2007
- Bahattin AKÇAY - 2002/2007
- Ahmet KANAT - 1996/2007
- Ersin KORU- 1997/2008
- Ercan BIÇAKCI- 1997/2009
NF-5 Süpersonik Uçak
http://www.cavok-aviation-photos.net/NF5A_3066.jpg
Türk Hava Kuvvetleri'nde 1987'den bu yana kullanılan NF-5'ler, akrobasi çalışmaları esnasında uçuş sistemleri ve performansları sayesinde akrobasi uçuşuna en uygun uçak olarak seçilmiştir. Dünya havacılık literatürü tarandığında F-5 uçağının dizaynının, süpersonik jet uçuşuna en uygun uçak dizaynı olarak tanımlandığı görülmektedir.
Eskişehir 1nci Hava İkmal Bakım Merkez Komutanlığı'nca , Ağustos 1993'te başlatılan proje kapsamında;
- Aerodinamik sürüklemeyi arttıran chaff / flare dispanser üniteleriyle, top namluları sökülerek iptal edilmiş, bu bölgelere yapısal tadilat uygulanmış,
- Borda paneli, pilotlara kullanım ve görüş kolaylığı sağlamak için yeniden dizayn edilmiş,
- Daha iyi görüş alanı sağlamak için, kokpitte yer alan aynalar, F-4 uçaklarında kullanılan aynalarla değiştirilip, ilave bir ayna takılmış,
- Uçağın gösteri amacıyla duman salabilmesi için, yakıt deposu olarak kullanılan kanat ucu depolarının diğer depolarla irtibatları kesilerek boya tankına dönüştürülmüş, tank içindeki boyanın egzoza pompalanabilmesi için boya tankı içine hidrolik bir pompa takılmıştır.
- Uçakların gövdesi şu anki haline boyanmıştır.
Türk Yıldızları timine tahsis edilen 9 adet NF-5A ve 1 adet NF-5B uçağında yapılan tadilat ve değişiklikler Temmuz 1994'te bitirilerek birliğine teslim edilmiştir.
Yapılan tadilatlara ilave olarak, uçuş sonrası performans değerlendirmelerinin etkinliğinin arttırılması maksadıyla 2000 yılında uçaklara 3 eksenli VTR (kamera kayıt sistemi) sistemi eklenmiştir. Şu anda tim görevine 10 NF-5A ve 6 NF-5B uçağı ile devam etmektedir.
Teknik Özellikler:
Uzunluk : 47 feet 3 inch
Kanat Genişliği : 25 feet 8 inch
Ağırlığı : 14.732 lb.
Motor Tipi ve Gücü : 2 x GE J-85-CAN-15 / 2 x 4300 lb
Maksimum Sürati : 1,72 Mach / 710 Knot ( 1315 km/saat)
http://www.gokyuzuhaberci.com/resimler/turk-yildizlari-avrupa-yi-fethetmeye-hazirlaniyor-953.jpg
Türk Yıldızları Niçin Özel?
- Dünyada sekiz süpersonik uçakla gösteri yapan tek akrotim olduğu için,
- 24 Ağustos 2001 tarihinde Bakü/Azerbaycan’da gerçekleştirdikleri;bir milyondan fazla seyircinin izlediği gösterileri ile bu alanda bir rekora sahip oldukları için,
- Türk Hava Kuvvetleri ve Türk Silahlı Kuvvetleri adına Türkiye Cumhuriyeti’ni temsilen kurulan tek akrotim olduğu için,
Sorular ve Cevaplar
Gösteri esnasında kullanılan süratler nedir?
- 200K ile 520K arası süratleri kullanıyoruz.(370 km/saat ile 960 km/saat)
Pilotlar nasıl seçiliyor?
- Minimum 600 saat birinci pilot uçuşu olan jet pilotları içinden istekli olanlardan uygun şartları sağlayanlar akrotim filoya seçilir.
Yaptığınız hareketleri otopilot mu yapıyor?
- Hareketler tamamen manuel olarak pilotların psikomotor yetenekleri dediğimiz el, ayak koordinasyonu,göz kontrolü ve muhakeme ile yapılıyor.
Uçakların arasındaki mesafe ne kadar?
- Aralarındaki mesafe 3 feet (1 metre).
Uçarken başınız dönüyor mu?
- Özellikle seri tono ve benzeri hareketlerde tabi ki baş dönmesi oluyor, fakat bu kontrolün kaybedilmesi anlamına gelmiyor, pilotlarımız yaptıkları hareketin oluşturduğu fizyolojik durumlara karşı her zaman hazırlıklı olmak durumundadırlar ve oluşan şartlara göre hareketlerini yapabilmek üzere eğitilmektedirler.
Gösteri esnasında kaç G çekiliyor?
- Toplu hareketlerde 5 G civarı. solo pilotlarının yaptığı hareketlerde ise uçağın limiti olan -3/+7.33 G arası değerler kullanılmaktadır.
G kuvveti pilota ne gibi bir etki yapıyor, Anti G-suit ne işe yarıyor?
- Örnek vermek gerekirse 80 kg. olan bir pilota, 5G kuvveti altında binen yük 400 kg. olmaktadır. Pozitif G kuvveti kanın vücudun baş tarafından alt kısımlarına doğru akışına sebep olarak beyne giden kan miktarının G kuvveti ile orantılı olarak azalmasına dolayısıyla görüşte daralma, görüşün tamamen kaybolması, hatta bayılmaya bile sebep olabilmektedir. Anti G-suit vücudun alt kısmını, yani bacaklar ve karın bölgesini G altında basınçlı hava ile şişirerek sıkar ve böylece kanın alt kısımlara toplanmasını önleyerek; pilotun G toleransına 1.5G'lik katkı sağlar.
Kötü havalarda gösteri uçabiliyor musunuz?
- Timimizin 3 ayrı gösteri paketi mevcuttur. Yüksek gösteri paketi bulut alt tavanının yer seviyesi+9.000 feet (3.000 m.), alçak gösteri paketi yer seviyesi+4.000 feet (1.300 m.), flat gösteri paketi ise yer seviyesi+1.000 feet (300 m.) olması durumunda uçulmaktadır. Yüksek ve alçak gösteri paketlerinde ana kol ve soloların performanslarından oluşan hareketler sergilenirken flat gösteri paketi değişik kol düzenlerinden oluşan pasaj geçişleri şeklinde uçulmaktadır.
Yedek pilotlarınız var mı?
- Normal şartlarda yedekli olarak uçmuyoruz. Fakat time yeni katılanlar iç kanat olarak uçuşa başladıkları için 2 ve 3 numaraların yedekleri olabiliyor.
Lider uçan pilot rahatsızlanınca ne oluyor?
- Lider yani 1 numara rahatsızlanınca yedek liderimiz olan 4 numara 1 numara olarak uçuyor ve gösterimizi 4 numaranın yeri boş kalacak şekilde 7'li olarak uçuyoruz.


