Scudo Sports

TÜrk YariŞÇilarin Bİsİkletlerİ ?

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
560
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
Türk takımı acaba hangi marka bisiklet kullanıyor. özellikle cumhurbaşkanlığı bisiklet turnuvasında hangi bisikletler kullanıldı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: umutkahraman
Scudo
Geçen senekinde hepsinin bisikleti farklıydı. Sponsor var ama kendininkileri kullanıyolardı. Bu sene seyretmedim bilmiyorum.
 
Bu senede sadece carraro değildi,başka marka kullanan sporcularımızı görmüştüm.scott vardı sanki.
 
e bu biraz organizasyon eksikliği gibi geldi daha yarışılacak bisikletlerimiz bile belli değil ki bu alanda ilerleme gösterelim üzüldüm açıkçası
 
@sadık özer

Bence tamamen tercih meselesi, Carraro süper bisiklet markası değil, yanlış anlaşılmasın bu dediğim ama karşındaki takımlar Colnago, Cannondale, cart curt gibi markaları kullanıyolar. Adamın kendi bisikleti daha iyiyse neden Carraro kullansın ki ? Ticari takım olsa o zaman belki kullanmak zorunda kalırlardı ama milli takım olduğu için biraz esnektir bu sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: felis911
Avrupa şampiyonasında gördüm, resim paylaşamıyorum... Bianchi SLR 1050 modifiyeli, ve Carraro modifyeli, ve diğer markaları kullanıyorlar... Sanırım, öneri var zorlama yok...

Bu ilginç bir tartışma, anca beraber kanca beraber lafı vardır ya...
Delta gücü filan televizyondan izliyoruz, standard malzeme kullanıyorlar,
sonuçta, malzeme de kusur varsa bu düzeltilir...

Sanırım, dizayn sırasında çok bisikletçilerle ortak çalışmıyorlar...
Biraz burun kıvırıyorlar... Bisikletçilerde bu markayı, biraz küçümsüyorlar mı nedir?

Bence, marifet elin "Canım dal e", "trak, para peşin kırmızı meşin" markalarını kullanıp, zaten ünlenmiş, semirmiş markaları göklere çıkarmak değil...
Ayrıca bu markaların eskimiş versiyonlarını kullanabiliyorsunuz... Diğer bisikletlere, 220 km bir etapta avantaj sağlayabilecek, modifikasyonlar yapamıyorsunuz...

Önemli olan, kendi tasarımınızı oluşturup, onun başarısını ispatlamak,
geri kalan akıl gücünü desteklemiyor... Sadece, üzerine, bir miktar kas parçası yerleştiriyorsunuz, bisikletçilerimiz robot değiller...
Kendilerinin, 10-15 yarışlık bir sezonları olmalı... Bu sezonda, hem kendilerini, hem de sürekli bisikletlerini geliştirmeliler...

Mesela,
SpitFire'ın veya Beufort'un geneli tahta ve kanvas idi, bunları Alman uçaklarından üstün yapan Merlin motorunun, her iki ayda bir yenilenmesi geliştirilmesi idi... Aslında, tahta ve kanvas hem ucuzluk, hem hafiflik sağlıyordu...
Fiyat kalite demek değil...
Aynı motor, P-51 mustang'tede kullanılıyordu... Arkadaşlar, Almanlar Makine mühendisliğinin piridirler... Gene Mercedes'in, BMW'nin araçları bunun ispatıdır sanıyorum. Mareşal Goring Alman pilotlara, başarı için ne istiyorsunuz dediğinde, cevap "Spit Fire" olmuş...

Bir makine mühendisi büyüğümüz, "size kimse teknolojinin son harikasını vermez" derdi... "Yapabileceğiniz, ancak kendiniz geliştirmektir..."

Aslında Carraro, mantıklı bir tercih, hem iyi bir metal ve malzeme işleme alt yapısı var, hem de kendini ispatlamaya muhtaç, gene bizimkiler en uygun çözüme ulaşmışlar...
Tabii kendilerine gene de kızıyorum, ne için; çünki: "Kendileri yapmadıkları" için...
 
Bir konu daha, mesela Türkiye'de dünya ile yarışacak düzeyde bisiklet yapılabilinir...
TAI kadro, sele, gidon, jant kısmını yapabilir, Karbon konusunda çok tecrübeleri var...
TEI ise, aktarma organlarını yapabilir...
Birtek TEI ve TAI'de değil ki, Kale Kalıp'da var, O var bu var...

Her bisikletçiyi ise alırlar, kendi ergonomisine göre, bir kadro hazırlarlar, orasını değiştirirler, burasını uzatırlar, şurasını kısaltırlar... En iyi zamanı yapabildiği formda bir kadro hazırlarlar...
Dişlileri özel alaşımdan dökerler, F35 motoru yapacaklarmış, bisiklet dişlisini 50 kere yapmaları lazım,

Sonucunda olay bize yarar, ucuz fiyata, kaliteli bisikletler alırız...
 
@Ongun Yücesan

evet benimde böyle görüşlerim mevcut mesala türkiyede metal işçiliği gayet güzel abartı gibi gelebilir ama 2 yıllık çalışmayla(kar amacı geride kalmalı) italyadan kat kat iyi bisiklet üretiriz parçalar dahil shimano mühendisliğine ulaşılabilir mi orasını bilemiyorum. ne olsa türkiyede kabon üretimide başlamış(aksa holding yalova) bunu çok iyi değerlendirmek lazım
 
@Ongun Yücesan

evet benimde böyle görüşlerim mevcut mesala türkiyede metal işçiliği gayet güzel abartı gibi gelebilir ama 2 yıllık çalışmayla(kar amacı geride kalmalı) italyadan kat kat iyi bisiklet üretiriz parçalar dahil shimano mühendisliğine ulaşılabilir mi orasını bilemiyorum. ne olsa türkiyede kabon üretimide başlamış(aksa holding yalova) bunu çok iyi değerlendirmek lazım
 
Milli takımdaki sporcular kendi bisikletlerini kullandılar. Milli takımda olan arkadaşlarım var. Ve bisiklet sponsorları felan yoktu. Federasyonda bu bisikletlerle yarışacaksınız diye bisiklet vermedi . Herkes kendi bisikletiyle yarıştı. En son bildiğim kadarıyla scott milli takımdaki hepsinemi tam olarak bilmiyorum ama bir kaç sporcuya bisiklet için sponsor oldu. ve beyaz renkli modelini tam olarak bilmiyorum beyaz renk scott marka yol bisikleti verdi bir kaç sporcuya.
 
herkes yurtiçi yarışlarda kullandığı bisikleti kullandı lassadan uğur marmara colnago ismail aksoy carraro konya şekerden mustafa sayar ise scott kullandı diğerleri yine milli takımın onlara verdiği carraro bisikletleri kullandılar.
 
desenize durum vahim yani her yere o kadar fuzuli para akıyor ama iş spora gelince kimse elini cebine atmıyor ondan sonrada türkler spor branşlarında neden başarısız neden madalya yok deniliyor..ne kadar ekmek o kadar köfte abicim:)
 
Elbet işin mekanik özellikleri çok önemli ama birazda yetenek şeçimi ve bu yeteneği düzgün antrene edebilmek daha önemli sanki sonuçta üst düzey bisiklet olduktan sonra iş sporcuya kalıyor...
 
Neden yapılmadığı bilmiyorum ama artık kendimize ait bir şeyler yapmamızın vakti geldiği çok açık.Bu gün bir gazetede önemli olan istihdam değilmi ne gerek var türk arabası yapmaya marka olmak zor iş kriz döneminde avrupada kapanan araba fabrikalarını buraya çeksek daha iyi olmazmı diyen birinin yazısını okudum ve sinirlendim.Yani uzun lafın kısası bu kafa tarzında adamlar olduktan sonra bizim bisikletimiz bizim arabamız diye çıkıpta söyleyememiz zor görünüyor.Bu arada shimano mühendisliğine gelince tamam eyvallah iyi güzel şeyler yapıyorlar ama eminim bizde bunları yapabiliriz. %100 yerli insansız hava aracı ve daha nicelerini yapabilme kabiliyetine sahip bir ülke bisikletmi yapamayacak.2 tane aktarıcı bir tane göbek veya bir ayna kol yapmak o kadarda zor olmasa gerek... ;)
 
yaparız ondon çok şükür hiç şüphem yok sadece biraz zaman biraz gayret gerek dün forumda bir konu okudum kendi carbon parçalarımızı yapıyormuşuz çok hoşuma gitti açıkçası yüreğim hopladı diyebilirim karbonu işleyebiliyorsak ki üretiyoruzda şuanda aslında finansman desteği dışında çokta bir eksiğimiz kalmamış gibi görünüyor. inşallah daha iyi yerlere varabiliriz
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan TESKİ
en önemli eksigin yine sponsor olduğu kanısındayım..
para olduktan sonra herşey başarılır..
birçok sporcumuz kendi cebinden para verip bir başarı sağlamaya çalışıyo..
 
Geri