Scudo Sports

Tur bisikletine mtb aynakol

Kayıt
26 Eylül 2010
Mesaj
37
Tepki
11
Şehir
Denizli
Sedona 311 tur bisikletimin üzerinde Shımano FC-M131-48t var.
Bazı çok dik yokuşlu turlarda beni bayağı zorluyor. Antrenmanlı da değilim.
Aşağıdaki ürünler ile veya benzerleri ile (uygun fiyatlı) değişebilir mi? Uyum sağlar mı?

DELTA LASCO AYNAKOL 43X34X24 23 tl
Shimano FC-M131 AYNAKOL 42x34x24T 25 tl
SHİMANO ALTUS AYNAKOL FC-M311 ( 22-32-42 ) 50 tl
 
  • Beğen
Tepkiler: mert.karakoc.66
Scudo
Teker olsa ya da bisiklet agir olsa anlicam da yarista degilsek bir krank takımı bir isnanı ne kadar yorabilir ki. Ya da ben konuyu tam anlamadim. :)
 
İki gün bir arkadaşın sedona borlasıyla dolaştım. Yokuşlardaki performansım beni çok şaşırttı. İnişlerde bayağı yavaş ama. Kendi bisikletimim bagajını ve çamurluklarını sökmüştüm bu nedenle ikisinin arasında ağırlık farkı yok. Bana dişli oranlarından kaynaklanan bir rahatlık var gibi geldi. Benim ön 28-38-48 arka 11-32. Önde en küçük dişliyi 22 yada 24 yapsam yokuşlarda rahat ettirecek gibi geliyor. Daha olmadı arkaya 34 lük bir dişli tatırmayı düşüneceğim.
 
Tabi dediginiz gibi degisik kombinasyonlar deneyebilirsiniz.Uyum problemi olmaz.Ancak bence biraz yokus calisip performansinizi arttirmak daha mantikli gibi geliyor.Cunku sonrasinda performansiniz artarsa mtb ayna kolu tur bisikleti icin yavas kalabilir.Bunu da goz onunde bulundurmak gerekir bence.Yine de olmazsa rubleye 34 eklemek daha mantikli geldi bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yüksel Çiftçi
Hıı tamam :) Yalnız Eren beye katılıyorum bu konuda. Bende 22 32 44 var, arka 11 34 ( MTB ) yalnız tam mtb değil, hibrite dönüşmeye çalışıyor :) tekerler tur tekeri ama bu güne kadar ne 22 yi kullandım ne 34 ü ama yinede kadansım yüksekti ve gerçekten hız yapmak istediğimde düz yolda 50 nin üzerine çıkamadım. O yüzden performansı arttırmak daha mantıklı geldi bana sizin açınızdan bakarsam.
 
Gönül isterki performansı artırıp dağları aşayım fakat spor yapalım derken dizlere fazla yüklenip sorun yaşamak istemiyorum. O nedenle küçük bir hile ile bu çözmeyi düşünüyorum.
Arkaya 34 lük dişli nasıl takılır? Veya mevcut aynakolun küçük dişlisi değiştirilebilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren Tublek
@Yüksel Çiftçi

Yokus performansinizi arttirici calismalari ufak yokuslardan baslayip yapabilirsiniz.Hatta uzun bir yokusun once 50 metresini,sonra kendinizi gelistirince 100 metresini tirmanip boyle ufak ufak kendinizi gelistirebilirsiniz.Bu calismalari yaparken kucuk vites yuksek kadans mantigi ile hareket ederseniz ve sele yukseklik ayarini dogru bir sekilde yaparsaniz dizlerinize zarar vermeden yokus performansi kazanabilirsiniz.

Sonrasinda artik enaz 2-3 kmlik bir tirmanisi tam olarak bitirebilecek forma gelince hizi arttirma calismalari yapabilrisiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Yüksel Çiftçi
@Eren Tublek konu açılalım çok olmuş ama belki birileri görürde yazar diye konuyu hortlatıyorum.

" Bu calismalari yaparken kucuk vites yuksek kadans mantigi ile hareket ederseniz " yazmışsınız bu tam olarak ne demek ?
 
@mersault

Konuyu 2011 de acan arkadas yokusta zorlanmasi, diz sagligi icin endiselenmesi nedeniyle aynakolunu kucultmeyi ve/veya arka rublenin son dislisini buyutmeyi dusunmus ve konu acmis.

Sizin sorunuza gelince kucuk vites ve kadans kavramlarini biliyorsaniz durum net. Yinede aciklama getirelim:

Aynakol en kucuk disli + ruble en buyuk disli 1. vites yani en kucuk vitestir.
Aynakol en buyuk disli + ruble en kucuk disli sisteme gore (aynakol 3 lu desek) 18. veya 21. veya 27. veya 30. veya 33. vites yani en buyuk vitestir.

Kadans ise padalin bir tam turluk (360 derecelik) hareketidir. Ideal kadans kaynaklara gore degisse de dakikada 70 ila 90 devir olarak kabul edilir. Yani 1 saniyede 1 tam tur veya uzeri ceviriyorsaniz ideal kadansa yakinsinizdir.

" Bu calismalari yaparken kucuk vites yuksek kadans mantigi ile hareket ederseniz "
derken zorlanmadan cevirdiginiz kucuk vites araliklarinda yuksek kadans (dakikada 80-90 devir altina dusmeden) gidin demek istiyor.
Zorlandiginiz dusuk kadans dizlerinize uzun vadede zarar verir asiri yuklendigi icin.
Asiri yuksek kadans ile uzun sure gitmeye calisirsaniz kaslariniz isinip yanma hissi ile daha cok oksijen tuketir, nefesiniz kisa surede kesilir ve enerjiniz tukenir. Yuksek kadans antrenmanlari ise dogru yapilirsa dayanikliliginizi arttirir sizi guclendirir. Buna dair teknik ve bilimsel makaleler vardi forumda arastirirsiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: mersault
@suat akman verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Fakat şunuda sormam gerekiyor. Bazı yokuşlar o kadar uzun ve dik oluyor ki vites 1 deyken bile ister istemez 80/90 ın altına düşüyor kadans. Ona yapacak birşey yok heralde.
 
@mersault
Siz ideal kadansa yakin olarak rahat bir tempo tutup dizlerinize yuklenmeden surdugunuz surece sorun olmaz ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: mersault
Geri