Scudo Sports

tur bisikletinde Yol-Dağ kompenentleri

bikernomad

Daimi Üye
Kayıt
16 Kasım 2006
Mesaj
269
Tepki
216
Şehir
Dağlar
Mustafa temizel'in açtığı konu çağrışım yaptırdı.Tur bisikletlerinde kimi zaman yüksek performansa yönelik kompenentler mümkün.İşimden dolayı birçok ecnebi turcu ile karşılaşıyorum.Mesela,Fren-Vites kolları Ultegra,vites attırıcılar ise 11-32/34 rubleye XT SGS.Veya Dura ace kollara XTR arka vites attırıcılar gibi.Performans neresinde diye soracak arkadaşlar için açıklama.Uzun yolda yol biaikleti gidonları tecrübeli bisikletçiler tarafından bir hayli tercih ediliyor.Yol durumuna,o günkü kondüsyona göre yol gidonları Riser veya düz gidonlara göre daha fazla el pozisyonu değiştirmeye imkan veriyor,avuç içi uyuşmalarına karşı.
İyi pedallar.
 
Scudo
Yol gidonlari alisanlar icin vazgecilmez, ancak bu sene ilk defa MTB ile yola cikiyorum bakalim rahat edebilecekmiyim, yoksa en kisa zamanda yollardan bir yol gidonu ayarlayip degistirecekmiyim bakalim. Yol bisikletinden vazgecemedigim ince lastikler, 1,50.
Selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: bikernomad
@Ahmet Mumcu

MTB de yol gidonunun pek rahat olacağını sanmam.genelde 28 inch lik jantlarla daha iyi gibi geliyor bana.Kilometreleri yediğini çok daha kolay görüyorsun.(26 '' lik örnekleri de olmakla beraber,daha az gördüm.Boyu 1.65 cm.civarıda olanlar tercih ediyor çoğunlukla.)Bisiklete binenler hollandalılar olunca ciddiye almak lazım hazırladıkları kompenentleri.1.50 tur lastikleri ise en fazla tercih edilenler herhalde.Schwalbe'nin haklı bir ünü var bu alanda.
Bol pedallı günler olsun
 
@bikernomad

Ya Forumumuzda o kadar bilgili arkadaslar varki onlari da ciddiye alalim illaki Hollandalilarin her yaptigi en iyisidir diye bir komplexe kapilmayalim:)
Uzun tur yapan arkadaslarimizin turlarini izlersek ne kadar ozenle hazirlandiklarini gorebiliriz.
Ayrica Schwalbe uzun yollar icin dayanikli MTB lastikleri 1.50 olcusunde uretmiyor, daha kalinlarini uretiyor.
www.schwalbe.de
Selamlar
 
(link)
Merhaba,
Kimseye özendiğimiz filan yok yahu.Ama adamlar neredeyse doğar doğmaz bisiklete başlıyorlar.Bu spora çok yakın olduklarından,ortalama bilgileri bizim ortlama bilgimizden fazla oluyor.Adamlar uygun bisikleti tavsiye ederken enin, boyun,kilon kas yapın, kemik yoğunluğun,hasılı kümülatif kişiye özel bilgileri bilgisayar ortamında değerlendirip üstüne de al sana en verimli olacağın ayarlar bunlar,senin kullanım amacına da uygun geometri bu diyorlar.Özenme değil de takdir etme diyelim.Bunun yanında ülkemizde de bisikleti yaşam tarzı edinmiş,sevdirmiş,çok iyi bilen ve en önemlisi bildiğini paylaşan birçok uzman var elbette.Valla ben kendi adıma ülkemizdeki bisiklet gelişimini çok büyük bir keyifle izliyorum.
saygılar ,sevgiler
 
@bikernomad

Yol gidonları ile ilgili teşhisler çok doğru. Benim de şöyle bir tespitim oldu;
yol kadroma düz tip ( 42 cm. genişlik) gidon taktım ve bir süre bununla kullandım, düz yolda veya yokuş yukarı pek bir farkı olmadı, hatta kullandığım
Dia-compe fren kollarıyla şehir içinde daha güvenli fren hakimiyeti olduğunu bile
hissettim. Fakat sorun yokuş aşağı gidişlerde çıktı. Özellikle uzun yollarda yokuş aşağı gidişlerde düz tip gidon virajları alırken ciddi tehlike yarattı.
Çünkü bisikletin üstündeki merkez ağırlığımı, yukarıda tuttuğunu farkettim ve virajları alırken bisiklet beni savurmaya başladı. Ayrıca el pozisyonunu değiştirememek de, uyuşmalara neden oluyordu. Kısa bir süre sonra klasik yol
gidonuna geri döndüm.
 
Tesbitinize tamamen katılıyorum.Ben de geçen yaz hibrid yapma amacıyla denedim.Siz sanırım rüzgarı hesaplayarak 42 cm.düz kullandınız.Ben onu da es geçerek 56 cm düz.(Dengeli olsun diye)kullandım.Deneyimlerimiz tamamen aynı.Zaten bu tür bisikleti tercih edenler için hibrid bisikletler veya shopping bike'lar üretiliyor.
 
Geri