Scudo Sports

Tur bisikleti kadrosu hakkında

Scudo
Cevabını benim de merak ettiğim bir soru sormuşsunuz. İzninizle bir tane de ben eklemek isterim:

Turda ağırlığın zaten en önemli etken olmadığını varsayarak, tur bisikletinde kadro aluminyum mu çelik mi tercih edilmeli?
 
valla ben bu standarta uymuyorum tur bisikleti kişiye özeldir kişi nerede ve hangi koşullarda sürecekse ona göre yapılandırılmalıdır.Ben şuan tur için Kron xc 4000 topluyorum. Kullanacağım yerler taşlık arazilerde olacak orman içleride olacak çakıllı kumlu yerlerde olacak. 28 Tur ruhu için biraz narin kalıyor benim kafamda.benim borum aşağıya doğru eğimli ve tekerim 26 inç + larıda var - leride.

topladığım bisikleti paylaşmak isterim.

Şuan kullandığım ekipmanları şu şekilde

Kron xc 4000 18 inç kadro
Mavic Crossride disc 24 telli jant seti
Zefal ön bagaj
Topeak Explorer rack disc arka bagaj
Topeak Defender RX1 çamurluk
Topeak Universal suluk kafesi
Guizzo sele borusu


http://c1211.hizliresim.com/13/f/fw1pz.jpg

http://c1211.hizliresim.com/13/f/fw1tk.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
dağ bisikletinden hangi şartlarda olursa olsun tur bisikleti olmaz.Eğer darbelerden endişeniz varsa darbe emici sistemler mevcutur ve iyi bir jelli eldivenle bu sorun çözülür.İyi bir tur bisikleti cro-moly çelikten yapılır .surly lht, marin four corners trek 520 gibi bilinen modeller var.
 
Ben de bu başlığı görünce merak ettim ve araştırdım.
Yabancı sitelerdeki yorumlar genelde şu şekilde;

- Eğimli üst boru kadronun esnekliğini, çok azıcık da olsa, azaltıyormuş.
- (Bunun ne işe yaradığını pek anlayamadım ama) Eğimli üst boru daha uzun sele borusu kullanılmasına imkan veriyormuş.

En önemli sebep olarak ise şu belirtilmiş;
- İmalatçılar açısından düz boru yerine eğimli boru yapmak daha karlı oluyormuş çünkü eğimli boru kullanıldığında bisiklet boyları kullanıcılara göre daha esnek oluyormuş.
Örneğin üst boru düz olursa kadroyu kullanabilecek kullanıcı boyu aralığı daha kısıtlı olurken, üst boru eğimli olduğunda bu standart aralığı genişleyebiliyormuş (belli ekipman değişiklikleri yapılarak ör. sele borusu yüksekliği, gidon boynu eğimi ve uzunluğu gibi).

Ama dediğim gibi bildiğimden yazmıyorum bunları, okuduklarımdan çıkardıklarım sadece..

Şurada konu hakkında kısa bir yorum var.
(link)

Bir de şöyle bir şey buldum
Compact Frame
Traditional "road" frames have been built with level top tubes since the early 1900s. The influence of mountain and BMX bike design has led to the increasing popularity of frames with sloping top tubes, higher at the front.
"Compact" road frames have sloping top tubes, and are intended to be used with a long seatpost. Compact frames are a little bit lighter than traditional ones, but this is partially offset by the weight of the longer seatpost. Some riders believe these frames are stiffer.

When lines extending forward from the down tube and top tube intersect directly above the front axle, as is usual with a road frame, weight loading only tensions the down tube and compresses the top tube. When the intersection is behind the axle, he frame is better at resisting braking loads. When the intersection is ahead of the axle, the bending loads on these tubes require the front end of the frame to be of stronger construction.

Manufacturers like compact frames because they are more versatile in terms of fit. Usually 3 or 4 sizes are enough to fit 98% of customers. This saves a lot of money for a manufacturer who doesn't need to deal with so many different sizes.
Kaynak: (link)
 
@Hakan güngör

@Cem Coşkun

Arkadaşlar tur bisikletlerini uzun zamandır araştırıyorum ve açıkçası hastasıyım da denebilir. Şu an bende üst boru düz bir model arıyorum ama maalesef ülkemizde bu tarz bisikletler bulunmuyor. En yakın gördüğüm 2011 model Sedona 321 idi, o da yeni modellerde eğimli yapmış.

Şimdi benim anladığım kadarı ile düz olma sebebi şu şekilde açıklanabilir. Bunu bir su terazi gibi düşünelim ve seleye doğru yatık oldukça yavaş ve konforlu, gidona doğru oldukça da hızlı ve agresif olarak değerlendirebilir. Genelde şehir bisikletlerinde bu eğim seleye doğru fazla, yol ve triathlon modellere gidildikçe de gidona doğru eğim artar. Yani üst boru seleye doğru ne kadar yatık olursa, sele yüksekliğini boyumuza göre ayarladığımız zaman gidon seviyesine yakın olur ve oturarak sürerken konfor artar. Bir Harley Davidson sürüşünü düşünün. Bu da konforu arttırır ve daha sakin bir sürüş şekli ortaya çıkar. Üst boru düz veya gidona doğru eğimli ise zaten oturuş olarak gidonu üstten kavramaya başlamışızdır ve boyumuza göre seleyi biraz daha yukarı kaldırma durumu olursa artık konfor iyice düşmüş ve alttan kavrama artarak (aşağıdan yukarıya doğru çekme) pedalları aşağı doğru daha iyi basabildiğimiz bir durum ortaya çıkmış ve hız ve agresiflik artmıştır. Üst borunun bu eğimleri ayağa kalkarak sürüş konumlarında da kendisini ciddi anlamda farkettirir.

Tur bisikletinde ise kadro biraz büyük ve üst boru düz seçilerek ikisinin tam ortası seçilmiş olur ve yer yer ayağa kalkarak daha iyi gidiş sağlanır. Bu noktada da kadro boyu seçimine çok dikkat edilmelidir.


Kadroların tur bisikletlerinde çelik yada cromoly seçilmeleri de daha dayanıklı olmaları ve olası herhangi bir kırılma, çatlama vb. durumlarda her yerde rahatlıkla kaynak yapılabilmesi ve yola devam edilebilmesidir.

Umarım anlatabilmişimdir. Bunun üzerine bugün internette denk geldiğim bir fotoğraf ile bir tur bisikleti ne demek görsel olarakta özetlemiş olayım. Görseldeki bisikletin bir özelliği de üst borunun sele borusu kısmına yakın olan yer ile alt borunun ayna kola yakın olan kısımlarındaki ek yerlerinden parçalanarak uçakta kabine bile alınacak kadar küçük bir valize rahatlıkla sığabilmesi. Diğer resimler için (link).

http://s7.postimage.org/hpwtxzsdn/Ekran_Resmi_2012_11_14_16_51_53.jpg
 
@ferhat bölükbaşı

Olmuyor, olamıyor. Böyle kesin cevaplar çoğu insan tarafından ciddiye alınmıyor. Neden olamaz güzel kardeşim? Dağ bisikletiyle tura çıkan adamları neden üzüyorsun? Neden bu karşı duruş? Bak öğle arası oldu, yemeğe gidecektim, iştahımı kaçırdın. Öyle, verdiğin cevabı çok önemsediğimden değil, yarın bir gün dağ bisikletinden bozma tur bisikletimle tura çıkacağım zaman bir yerde denk gelip de "Neden bu bisikleti seçtin? Yanlış tercih yapmışsın." deme ihtimalin korkuttu beni. Canımı sıktın.

Bu fikrine katılmıyorum, sağlıcakla kal.
 
Ülkeler boyu, uzun sürelerle tura çıkılmıyorsa, bisikletin uygunluğu en önemli faktör olmaktan çıkar diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyha07
@Melih Akdogan

Tur bisikleti diye almış olduğun bisikletin jantında 24 tel varsa tabi 28 jant bisiklet tur için narin kalır. Hangi dünyada görülmüş 24 telli tur bisikleti. 28 jant pekala olur ve turun ruhunada uygundur. 2mm lik jant teli taktınmı akrep nalan bile o bisikletle dünya turuna çıkar. Esas tur bisikleti 32-36 teldir. En mantıklısı 36 teldir. Bizim memlekette 32 ilede turlarsın. Jant teli kırmak uygun tel, çember, göbek ve örüm kombinasyonunda şehir efsanesinden başka bir şey değildir.
 
@Melih Akdogan
28'' tur için narin kalıyor demişsiniz ama
24 telli jantla tura çıkmayı düşünüyorsunuz:)
yanılmıyorsam o jantın ölçüsü de 17 mm
yani ultra narin
 
ben şu an city bike eğik boruyu kullanıyorum..bana göre dezavantajı düz borunun altında yük taşımak için yeterli boşluk kalıyorken , eğik boruda sadece su taşıyabiliyorsun...ikincisi düz boruda sele ile gidon arasındaki yatış mesafesi uzarken , yatık boruda bu mesafe kısa kalıyor buda bileklerde ağrıya neden oluyor...1.75 boy ,78 bacak uzunluğu 18 kadro yatış mesafesi yetmiyor
 
Düz üst borunun aerodinamik açıdan eğiğe kıyasla hızı daha iyi aktardığını söyleyebilir miyiz ?
 
@olgun şenel
Bu bisikletin markası ve modeli nedir nasıl temin edilebilir

@wenom
Bununda marka ve modelini bilen varsa söylerse çok iyi olur
 
Son resimdeki bisiklet vsf
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyha07
Geri