Scudo Sports

Tur Bisikleti amortisörlü mü olmalı?

Düz maşa mı Amortisör mü?

  • Düz Maşa

    Katılım: 98 58,7%
  • Amortisör

    Katılım: 69 41,3%

  • Toplam katılım
    167
Ben geçen sene taktırdığım sabit maşa ile 200 km bozuk yolda tur yaptım hiç amortisör eksikliği hissetmedim Keşke daha önce sabitleseymişim dedim.
20210619_101808.jpg
 
Scudo
Bizim buranın asfaltı toprak yoldan beter, bisikletin her türlü vidası contası gevşiyor üstünden geçerken. Bisikletim düz maşa, şayet yeni bir bisiklet alırsam bu yol için maşa mantıklı olur mu?
 
Amortisöre bağlı, iyi bir amortisör 1500-1600 gram civarlarında oluyor. Bu arada tur bisikletinde neden 1 kilo fazladan ağırlık olayına takılıyorsunuz ki? Yanınızdaki su zaten 2 kiloya yakın oluyor. Tur bisikletine yol bisikleti kafasıyla bakmak saçma, o maşaya alışan bir daha bırakamaz kolay kolay. Ha 2500 gramlık çöp amortisörleri diyorsanız orası ayrı, özellikle kilidi yoksa düz maşa daha iyi bir tercih olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: LastikOsman
ben çok fazla yabancı turcunun ziyaret ettiği bir firmada 2,5 yıl çalıştım, gelen avrupalı turcuların hiçbiri amortisörlü bisiklet kullanmıyordu. hep düz maşa çelik kadrolar. genelde 26 inç jantlar ve kalın dış lastikler.
çelik kadrolar esniyor arkadaşlar. lastiğin de kalın olmasıyla birlikte titreşimleri en aza indiren faktörleri oluşturuyor.

Şu görseldeki VSF adlı alman markasının avrupada en yaygın kullanılan uzun tur bisikleti. dikkat ederseniz ön maşanın konumu direkt rahatlık için tasarlanmış. çelik de olması o bölgeyi süspansiyon anlamında oldukça rahatlatıyor.
Bunu demek aslında istemiyorum ama teknik anlamda eğer bir Alman bir şeyi o şekilde üretiyor ve kullanıyorsa o şey doğrudur arkadaşlar. çok yoruma gerek yok.
81M0yWQS33L._AC_SX679_.jpg
 
Amortisöre bağlı, iyi bir amortisör 1500-1600 gram civarlarında oluyor. Bu arada tur bisikletinde neden 1 kilo fazladan ağırlık olayına takılıyorsunuz ki? Yanınızdaki su zaten 2 kiloya yakın oluyor. Tur bisikletine yol bisikleti kafasıyla bakmak saçma, o maşaya alışan bir daha bırakamaz kolay kolay. Ha 2500 gramlık çöp amortisörleri diyorsanız orası ayrı, özellikle kilidi yoksa düz maşa daha iyi bir tercih olabilir.
Amortisör konusunda uzman değilim ama gramajına göre çok yanlış bir değerlendirmeye varacağımızı düşünüyorum. Amortisörün hafiflik gibi bir iddiası yok. Hafif bisiklet isteyen kilitli pedalla sıçramayı öğrenebilir. Amortisör bunun tersine yarıyor.
Ben de bir merakımı paylaşayım bu arada: yarış arabalarında yaylı süspansiyonların hareket eşiğinin altında kalan titreşimlere dönük j damper diye sarkaç gibi bir sistemleri vardı birkaç sene önce yasaklanana kadar. Yüksek binalarda da kullanılıyor. Arabalardaki sorun, çok yer tutmasıydı, ama Alonso bu durumda bile aracın burnundaki sınırlı çaptaki j damper ile 2005-2006 şampiyonluğunu elde etti, her virajda iç tümseği kestiği halde amortisörü bozulmadı.
Şimdi, madem f1 kokpitinin burnu bizim bisikletin kadro üçgeni kadar, buraya bir tane j damper koyamıyor muyuz çok merak ediyorum ileride böyle şeyler çıkacak mı diye, çünkü araba için gereğinden küçük kalan sarkaç bisikletin tam ölçüsüne denk gelebilir. Alt tarafı yağ içinde serbest hareket eden bir ağırlık. Ne kadar zor olabilir ki?
 
Sevdiğiniz yol türüne göre değişiklik gösterebilir diye düşünüyorum. Fakat amortisörlü bile olsa bence kilitlenebilir olmasına dikkat etmek gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: five
Amortisör konusunda uzman değilim ama gramajına göre çok yanlış bir değerlendirmeye varacağımızı düşünüyorum. Amortisörün hafiflik gibi bir iddiası yok. Hafif bisiklet isteyen kilitli pedalla sıçramayı öğrenebilir. Amortisör bunun tersine yarıyor.
Ben de bir merakımı paylaşayım bu arada: yarış arabalarında yaylı süspansiyonların hareket eşiğinin altında kalan titreşimlere dönük j damper diye sarkaç gibi bir sistemleri vardı birkaç sene önce yasaklanana kadar. Yüksek binalarda da kullanılıyor. Arabalardaki sorun, çok yer tutmasıydı, ama Alonso bu durumda bile aracın burnundaki sınırlı çaptaki j damper ile 2005-2006 şampiyonluğunu elde etti, her virajda iç tümseği kestiği halde amortisörü bozulmadı.
Şimdi, madem f1 kokpitinin burnu bizim bisikletin kadro üçgeni kadar, buraya bir tane j damper koyamıyor muyuz çok merak ediyorum ileride böyle şeyler çıkacak mı diye, çünkü araba için gereğinden küçük kalan sarkaç bisikletin tam ölçüsüne denk gelebilir. Alt tarafı yağ içinde serbest hareket eden bir ağırlık. Ne kadar zor olabilir ki?
Fazladan bakım maliyeti ve fazladan girilen bir iş, firmalar pek girmez bence. Titreşimi bilmem ama lastik yeri daha iyi kavrasın diye 51 mm ofset yerine 44 mm tarzı ofsetler kullanılıyor bisikletlerde. Sizin söylediğiniz durum ile benzer bir etki yapabilir, ofset düşünce hem iz mesafesi kısalıyor hem de kavrama artıyor.
 
Fazladan bakım maliyeti ve fazladan girilen bir iş, firmalar pek girmez bence. Titreşimi bilmem ama lastik yeri daha iyi kavrasın diye 51 mm ofset yerine 44 mm tarzı ofsetler kullanılıyor bisikletlerde. Sizin söylediğiniz durum ile benzer bir etki yapabilir, ofset düşünce hem iz mesafesi kısalıyor hem de kavrama artıyor.
Çok doğru bir noktaya değindiniz komşu. Arabalarda asılı ağırlık, teker+süspansiyon ağırlığından performansa 5 kat daha az etki yapıyordu. Süspansiyonlu maşada 1kg hafifleme göreceli olarak, kadrodaki 5kg hafifliğe denk gelebilir. Sağda solda hafif süspansiyon erken arıza verir diye duyunca biraz fazla tepki verdim. Son cümlenizde süspansiyonun görevine dair aslında benden daha doğru bir özet yapıyorsunuz.
 
Çok doğru bir noktaya değindiniz komşu. Arabalarda asılı ağırlık, teker+süspansiyon ağırlığından performansa 5 kat daha az etki yapıyordu. Süspansiyonlu maşada 1kg hafifleme göreceli olarak, kadrodaki 5kg hafifliğe denk gelebilir. Sağda solda hafif süspansiyon erken arıza verir diye duyunca biraz fazla tepki verdim. Son cümlenizde süspansiyonun görevine dair aslında benden daha doğru bir özet yapıyorsunuz.
Kilo konusunda pek bir fikrim yok, bunu ölçmek biraz zor. Hafif süspansiyon arıza verir kısmı tamamen palavra, bakımlarını ihmal etmedikten sonra kolay kolay arıza vermez.

Hafif ön süspansiyonların ağır olanlardan farkı yay yerine hava kullanıyor olması, bu da bir ton yeni parçayı yanında getiriyor. V fren pabucu değiştirebilen hemen hemen herkes kilidi olmayan standart bir yaylı maşaya bakım yapabilir, yapamasa da geri yerine takabilir ama havalı bir maşada durum öyle değil. Kendiniz bakım yapamıyorsanız iyi bir yerde bakım yaptırmalısınız.

Belirli bakım aralıklarında keçeleri ve contaları yenisiyle değiştirmek gerekiyor ki bazı üst seviye maşalarda ya da amortsörlerde her sene birkaç parçanın değiştirilmesi tavsiye ediliyor.

Genellikle bakım işine pek öner vermiyoruz galiba, yaylılara hiç bakım yapsamasanda ( bu da yanlış aslında ) pek fazla sorun çıkarmıyor. Zaten sorun çıkaracak bir parça yokki, hidrolik kilitleme varsa en fazla o bozuluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Yorumları okudum güzeldi :)

Tur bisikletini asfaltta kullanan Avrupalıların amortisör takmaları saçma olacağından yıllardır Türkiye’ye gelen tur bisikletçilerini amortisörsüz görüyorsunuz. :)

Bunun dışında alacağın yolu analiz edeceksin. Yapacağın turda 500 km arazide gidip 2000 km asfaltta gideceksen ve 1 ay pedallayacaksan 1.75 lastik alıp amortisörsüz yardırır gidersin. O kadar da büyütülecek bir durum değil.

Haa dünya turuna çıkıyorsan ve Afrikasından Orta Asyasına Güney Amerikasına kadar gidiyorsan ve bunu amortisör kullanmadan yapıyorsan üç seçenek var
1 - %100 bir bisiklet firması sana sponsor olmuştur düzeni bozmuyorsundur o yüzden amortisör takmamışsındır
2 - iyi bir amortisör alacak paran yoktur.
3 - Bodozlama ola çıkmışındır.

Yok basitlik, yok 1.5kg ağırlık falan filan bunları geçiyoruz. Doğrusu iyi bir kitlenebilir amortisörlü bisikletle dünya turuna veya uzun turlara çıkmaktır.
 
Avrupalı nın sağ şeridinde muhtemelen mevcut zeminden daha yüksek ve daha kötü kalitede yama yapılmış Doğalgaz, internet altyapısı yotur diye düşünüyorum.
Bizde adam asfalt döküyor, 3 ay sonra altyapı için tekrar kesiyor. Parke taşı döşüyor, taşlar 1 yıl olmadan Kasis gibi dalga dalga oluyor.

Bizim yollarımız da net ihtiyaç var, +2 kg bile olmayan bir ağırlık üzerinden satış oyunu. Amortisörlü ve süz arasında uçurum fiyat farkı oluyor birde :)
Zaten hava yazın hava 30C+ 1 saatte Sen fazla olan o 2 kiloyu ter ile atıyorsun :D
 
Herkes 2.5 kilo amortisörden bahsetmiş.
Son zamanlarda biraz ağır koşullarda kullanmıştım, 30 yaşındaki emektar mtb bisikletimin ön maşası dağıldı.
Düz maşa takıp gravel bisiklet tadında kullanmaya devam etsem diye düşünürken, bisikletçimin mahzeninde 30 yaşında ama "sıfır" bir Marzocchi maşa bulduk. Hem havalı, hem 6 kademe sertlik ayarlı. Uzaktan kilitlemesi yok elbet ama hiç üzülmedim. Şaftın fazlasını kesince 1.25 kilo olarak tarttık. :ssrtcbya:
 
Avrupalı nın sağ şeridinde muhtemelen mevcut zeminden daha yüksek ve daha kötü kalitede yama yapılmış Doğalgaz, internet altyapısı yotur diye düşünüyorum.
Bizde adam asfalt döküyor, 3 ay sonra altyapı için tekrar kesiyor. Parke taşı döşüyor, taşlar 1 yıl olmadan Kasis gibi dalga dalga oluyor.

Bizim yollarımız da net ihtiyaç var, +2 kg bile olmayan bir ağırlık üzerinden satış oyunu. Amortisörlü ve süz arasında uçurum fiyat farkı oluyor birde :)
Zaten hava yazın hava 30C+ 1 saatte Sen fazla olan o 2 kiloyu ter ile atıyorsun :D
Manisa bir köyüne yıllar sonra geçen sene ilk defa asfalt atmışlardı. Yol Toprakti ilk defa asfalt gördü.

1 hafta sonra asfalt kazıldı çalışma yapıldı 😂😂. Öyle ufak da değil 10 metrelik bir yerin tüm asfaltı nerdeyse. Şuan o yoldan geçmiyorum asfaltsiz halı daha iyiydi şuan ful çukur
 
Burda şu detayı vermeyi unutmuşum. Neden amortisör uzun turda önemli? Günlerce arazide pedalladığımda kolda bilek, dirsek ve omuz bölgesine düzenli gelen titreşim zamanla ufak ağrılara sebep oluyor bu da uyku konforunu bozuyor . O da yolu alış şeklimi değiştiriyor. Daha yorgun veya daha fazla ara mola vererek yol alıyorum. Bunu bir süre amortisörü kitleyip yol alarak deneyimlemiştim. Amortisörümün ağırlığı 1,4 kiloyken bisikletim G1 modelinde düzenli taşıdığım su 6 litre
 
gözlemlerime göre bisikleti yapan kişiler bisikletlerin hafif olmasına önem veriyor.

ama amortisör iyi bir şey gibi. denemek gerek
 
Merhaba,

İlk turumu 2004'te amortisörsüz bir dağ bisikletiyle yapmış olsam da, şu an 2 tur bisikletimde de (biri custom expedition) Rockshox Paragon Gold kullanıyorum. Daha önce, ilkinde (Giant Xsport 0) Suntour NCX da yaylı model vardı. Uzun turlarda hem güvenlik hem de konfor adına faydalı buluyorum.

Selamlar,
five
 
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, kişisel düşüncem , teknolojiye ayak uydurmak için, ön amortisör yerine, Yeni nesil bisikletlerde kullanılan daha hafif daha efektif teknolojiler var, onlar daha mantıklı geliyor. Örneğin gidonda, furs içinde , maşada, gidon üzerinde vb çeşitli bölgelerde, darbe emen kucuk ama işlevsel darbe emici malzemeler, süspansiyonlar kullanılıyor.. Bunlar genelde bakım da istemeyen ,daha hafif , daha uygun fiyatlı şeyler oluyor.. Tabi sürekli dağ taş çakıl çukur gezilecekse , bu söylemeye çalıştığım şeylerin sürekli böyle şeylerle baş edemeyeceğini de düşünüyorum..
 
Hem dağ bisikletim ile (xc 761) sonrasında da sabit maşalı fuji touring ve nihayetinde carraro gravel g2 ile uzun-kısa pek çok tur yaptım. Düz yolda sabit maşa çok daha akıcı ve direkt hissettiriyordu. Ta ki perşembe yaylasından fatsaya köy yollarından indiğim güne kadar. Yüklü bisiklet ile bozuk zeminde iniş yaparken süspansiyonun eksikliğini fazlasıyla hissettim. Diyeceğim o ki sürüş yapılan bölgelere göre maşa seçimi yapılmalı. Rotanız hem bozuk hem normal yolları içeriyorsa bu dağılım oranına bakarak kilitlenebilir süspansiyonlu bir maşa tercih etmek faydanıza olacaktır. Ancak ''ben %80 asfalt yolları kullanırım, bozuk araziye kırk yılda bir girerim'' diyorsanız sabit maşa hafiflik ve rijitlik açısından fayda sağlayacaktır.

Saygılar.
 
Son düzenleme:
Hem dağ bisikletim ile (xc 761) sonrasında da sabit maşalı fuji touring ve nihayetinde carraro gravel g2 ile uzun-kısa pek çok tur yaptım. Düz yolda sabit maşa çok daha akıcı ve direkt hissettiriyordu. Ta ki perşembe yaylasından fatsaya köy yollarından indiğim güne kadar. Yüklü bisiklet ile bozuk zeminde iniş yaparken süspansiyonun eksikliğini fazlasıyla hissettim. Diyeceğim o ki sürüş yapılan bölgelere göre maşa seçimi yapılmalı. Rotanız hem bozuk hem normal yolları içeriyorsa bu dağılım oranına bakarak kilitlenebilir süspansiyonlu bir maşa tercih etmek faydanıza olacaktır. Ancak ''ben %80 asfalt yolları kullanırım, bozuk araziye kırk yılda bir girerim'' diyorsanız sabit maşa hafiflik ve rijitlik açısından fayda sağlayacaktır.

Saygılar.
size tamamı ile katılıyorum, bence de süspansiyon seçimi tamamen rotanın kalifikasyonu ile ilgili bir durum
 
  • Beğen
Tepkiler: felixyakuza
Geri