Scudo Sports

Tubeless kullananların tecrübelerine ihtiyacım var

Merhabalar. Kuruyan tubeless sıvısını temizlemek için ne kullanıyorsunuz? YouTube da en etkili doğal kauçuk blok kullanıldığını gördüm ama Türkiye'de bulmak mümkün değil sanırım. Lastiği mazota yatırmak, hidrolik yağı kullanmak ya da balata spreyi kullanmak gibi yöntemler işe yarar mı?

İkinci el aldığım bir lastik hiç temizlemeden gönderilmiş bende iç lastikle kullanacağım. Napicam bilemiyorum. 322542 dosyayı görüntüle
Merhaba, bunun için falcon 530 kullanabilirsin. 👌 çok iyi bir çözücüdür.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Seaanddad
Scudo
Merhabalar herkese.

Bir önceki mesajdaki lastikleri temizlemeye giriştim bu sabah. Wd40, mazot, sabun, balata spreyi arka arkaya denedim ancak kullanılabilecek hale geldi. Fakat lastik hala yapış yapış. Başına gelenler için mazot sonrası balata spreyi en mantıklı seçenek. Balata spreyini az az sıkıp hemen silmek en mantıklısı.

Böyle bir alışveriş sonucu değil sıfırdan da tubeless sistem kurmayın. 6 ayda bir sıvının yenilenmesi lazım, bu lastiği 6 ayda 1 nasıl temizleyeceksiniz? Takin iç lastiğinizi temiz temiz devam edin yolunuza :)

Herkese kazasız belasız pedallamalar ✋🏻
 
Merhabalar herkese.

Bir önceki mesajdaki lastikleri temizlemeye giriştim bu sabah. Wd40, mazot, sabun, balata spreyi arka arkaya denedim ancak kullanılabilecek hale geldi. Fakat lastik hala yapış yapış. Başına gelenler için mazot sonrası balata spreyi en mantıklı seçenek. Balata spreyini az az sıkıp hemen silmek en mantıklısı.

Böyle bir alışveriş sonucu değil sıfırdan da tubeless sistem kurmayın. 6 ayda bir sıvının yenilenmesi lazım, bu lastiği 6 ayda 1 nasıl temizleyeceksiniz? Takin iç lastiğinizi temiz temiz devam edin yolunuza :)

Herkese kazasız belasız pedallamalar ✋🏻

Ben de bir ara lastiğin içini temizleme hatasına bulaşmıştım. kolay bir yöntem kesinlikle bulamadım (Ali beyin söylediği Kontak spreyi tarzı bişey denemedim gerçi) , ve sonuç olarak artık tamamen temizlememe kararı aldım. Sadece lastiğin dibinde fazlaca biriken kurumuş kalıntıları plastik levye ile alıyorum geçiyorum. Sıvı ekliyorum devam. Zaten 6 ayda bir lastiği tamamen temizlememek gerekir, yoksa yine en başa dönersiniz. Özellikle lastik yanaklarındaki lastikleşmiş kalıntılara hiç dokunmamak lazım.
 
Ben de bir ara lastiğin içini temizleme hatasına bulaşmıştım. kolay bir yöntem kesinlikle bulamadım (Ali beyin söylediği Kontak spreyi tarzı bişey denemedim gerçi) , ve sonuç olarak artık tamamen temizlememe kararı aldım. Sadece lastiğin dibinde fazlaca biriken kurumuş kalıntıları plastik levye ile alıyorum geçiyorum. Sıvı ekliyorum devam. Zaten 6 ayda bir lastiği tamamen temizlememek gerekir, yoksa yine en başa dönersiniz. Özellikle lastik yanaklarındaki lastikleşmiş kalıntılara hiç dokunmamak lazım.
İç lastikle kullanmak istiyorum ben o yüzden temizlemek zorundayım.
 
Evet iç lastik ile kullanacaksanız mümkün olduğunca temizlemek lazım, ama mutlaka kuruduktan sonra iç lastiği takın, yoksa yapışıyor dış lastiğe.
 
Evet iç lastik ile kullanacaksanız mümkün olduğunca temizlemek lazım, ama mutlaka kuruduktan sonra iç lastiği takın, yoksa yapışıyor dış lastiğe.
Tortular gitti ama şuan yapış yapış lastik 😱 akşam sıvı sabunla çamaşır deterjanı karıştırıp denemeyi düşünüyorum son kez.
 
Merhabalar herkese.

Bir önceki mesajdaki lastikleri temizlemeye giriştim bu sabah. Wd40, mazot, sabun, balata spreyi arka arkaya denedim ancak kullanılabilecek hale geldi. Fakat lastik hala yapış yapış. Başına gelenler için mazot sonrası balata spreyi en mantıklı seçenek. Balata spreyini az az sıkıp hemen silmek en mantıklısı.

Böyle bir alışveriş sonucu değil sıfırdan da tubeless sistem kurmayın. 6 ayda bir sıvının yenilenmesi lazım, bu lastiği 6 ayda 1 nasıl temizleyeceksiniz? Takin iç lastiğinizi temiz temiz devam edin yolunuza :)

Herkese kazasız belasız pedallamalar ✋🏻
Temizlemenize gerek yokki. Fazlaligini el ile sokup yapistiricinin devam edecektiniz. Normalde kurumus tubeless sivisi yapiskan bir formda degilki. Kullandiginiz kimyasallarla dahada yapiskan hale getirdiniz sanirim. Kurumus tubeless sivisini en iyi zimpara ile temizlersiniz oda tertemiz olmazki temizlemeye gerekte yok zannimca.
 
Tortular gitti ama şuan yapış yapış lastik 😱 akşam sıvı sabunla çamaşır deterjanı karıştırıp denemeyi düşünüyorum son kez.
Bu kadar kimyasalla lastiğin yapısını bozacaksınız, kısa sürede parçalanıp elinizde kalacak. Kuvvetli kimyasallar bu yazdıklarınız.
 
Temizlemenize gerek yokki. Fazlaligini el ile sokup yapistiricinin devam edecektiniz. Normalde kurumus tubeless sivisi yapiskan bir formda degilki. Kullandiginiz kimyasallarla dahada yapiskan hale getirdiniz sanirim. Kurumus tubeless sivisini en iyi zimpara ile temizlersiniz oda tertemiz olmazki temizlemeye gerekte yok zannimca.
İç lastikle kullanacağım. Kullanılan sıvı kurumuş zımpara ya da el ile kalkmıyor lastikten.
Bu kadar kimyasalla lastiğin yapısını bozacaksınız, kısa sürede parçalanıp elinizde kalacak. Kuvvetli kimyasallar bu yazdıklarınız.
Bende bundan korkuyorum.
 
Tubeless kullanmıyorum ama bi ara aklımdan geçti. Ta ki arkadaşın evde yol bisikletindeki tubeless lastiği iç lastikli kullanmaya kalkana kadar. Çünkü lastiğin her yerinde küçüklü büyüklü sakız gibi yapışık sıvı parçaları vardı, iç lastik takınca iç lastik bu sıvılara yapışıyor ve şişirince dış lastik bombeli bir hal alıyor. Kenar yerlerini yağladık vazelin bile sürdük ama homojen olarak oturmuyor. Tubeless lastiğin hamuru da farklı sanırım. Tubeless ise tubeless, iç lastikli ise iç lastikli. Şunu şuna taktım, bunu buna uydurdum pek verimli olmuyor kanaatimce.
 
Son düzenleme:
Tubeless kullanmıyorum ama bi ara aklımdan geçti. Ta ki arkadaşın evde yol bisikletindeki tubeless lastiği iç lastikli kullanmaya kalkana kadar. Çünkü lastiğin her yerinde küçüklü büyüklü sakız gibi yapışık sıvı parçaları vardı, iç lastik takınca iç lastik bu sıvılara yapışıyor ve şişirince dış lastik bombeli bir hal alıyor. Kenar yerlerini yağladık vazelin bile sürdük ama homojen olarak oturmuyor. Tubeless lastiğin hamuru da farklı sanırım. Tubeless ise tubeless, iç lastikli ise iç lastikli. Şunu şuna taktım, bunu buna uydurdum pek verimli olmuyor kanaatimce.
Ic lastik tubeless sistemde buyuk patlaklardan sonra kurtarici olarak kullanilir zaten yolda kalmamak icin. Hatta fitil, co2, varsa mucoff bamm kullanipta cözemediyseniz patlagi en son care lastik tek taraftan sokulup icinindeki sivi bosaltilip ic lastik gecirilir ve yola seke seke devam edilir. Sansiniz var ise ic lastik düzgün oturursa düzgün sekilde devam edersiniz :). Surusten sonrada o ic lastik çöpe atilir ve dis lastik tamir edilebilirse edilir. Ksaca tubeless kullanilmis lastikte ic lastik kullanilir ama bir el dokumasi hali ustasi gibi ic lastiginizi temizlemeniz gerekiyor.
 
En son bulaşık deterjanı ve şarjlı matkabın ucuna taktığım fırça ile temizledim lastiği. Hala üzerinde yapıştırıcı kalıntıları var ince ince. Lastik ciddi balanslı dönüyor ama akorttan mı lastikten mi emin değilim, eski lastikte böyle dönüyordu. Hay tubelessa da sıvısına da :)
 
2 sene 5 bin km ye yakın tubeless bontrager r3 modelinden 32c ölçüde 2 set olarak kullanmış biri olarak tecrübemi paylaşmak isterim. 80psi basınçta 98kg ağırlıkta kullanıyorum. ilk seti dubai gibi sıcak bir ülkede 4 ay kullandım. hiç patlamadı hiç sıvı yenilemedim. türkiyeye getirdiğim ilk ay köy yolunda küçük bir taş parçası ile patlattım. sıvı iş görmedi. yama yaptırdım. yama işlemi lastik modelinden mi nedendir bilmem lastiği deforme etti bombe yaptı. iç lastik ile 1000 km kadar daha kullandım yaralı arka tekeri. 19 mayısta şile pelatonunda parkurun yarısında iç lastik dış lastikteki yarayı açtı ve ben buradayım dedi. patlatmadan geri dönmek zorunda kaldım. aynı markadan bir çift sipariş ettim elimde bir de yedek olur takım olarak diye düşünüp fabrika çıkış markasıyla devam dedim çok memnun olmasam da... yeni tekeri de dün istanbul anadolu yakası 80km sahil sürüşünün bitimine 5 km kala ufacık bir cam parçası ile 3 mm den küçük deldim. hava tam tükenip janta oturmadan tamamladım ara ara hava basarak. sıvıyı haziran başında muc off doldurmuştuk. iş görmedi. sıvı seçiminden mı tubeless tekerin marka modelinden mi anlamadım sıkıntı yaşıyorum. 3mm bir deliği nasıl kapatırım düşüncesindeyim. granüllü 7mm ye kadar kapattığını iddia eden marka sıvı alıp denemek mi? fitil atmak mı?(teker basıncını karşılar mı lastik dokusunu yırtar mı korkusu da var) bir başka çözüm tubeless yama yapmak mı(bombe yapmasından çekiniyorum önceki tecrübeyle)
dağ bisikletimde smartsam var 4 senedir 2000km oldu patlatamadım yol bisikleti teker patlaması usandırdı beni.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
2 sene 5 bin km ye yakın tubeless bontrager r3 modelinden 32c ölçüde 2 set olarak kullanmış biri olarak tecrübemi paylaşmak isterim. 80psi basınçta 98kg ağırlıkta kullanıyorum. ilk seti dubai gibi sıcak bir ülkede 4 ay kullandım. hiç patlamadı hiç sıvı yenilemedim. türkiyeye getirdiğim ilk ay köy yolunda küçük bir taş parçası ile patlattım. sıvı iş görmedi. yama yaptırdım. yama işlemi lastik modelinden mi nedendir bilmem lastiği deforme etti bombe yaptı. iç lastik ile 1000 km kadar daha kullandım yaralı arka tekeri. 19 mayısta şile pelatonunda parkurun yarısında iç lastik dış lastikteki yarayı açtı ve ben buradayım dedi. patlatmadan geri dönmek zorunda kaldım. aynı markadan bir çift sipariş ettim elimde bir de yedek olur takım olarak diye düşünüp fabrika çıkış markasıyla devam dedim çok memnun olmasam da... yeni tekeri de dün istanbul anadolu yakası 80km sahil sürüşünün bitimine 5 km kala ufacık bir cam parçası ile 3 mm den küçük deldim. hava tam tükenip janta oturmadan tamamladım ara ara hava basarak. sıvıyı haziran başında muc off doldurmuştuk. iş görmedi. sıvı seçiminden mı tubeless tekerin marka modelinden mi anlamadım sıkıntı yaşıyorum. 3mm bir deliği nasıl kapatırım düşüncesindeyim. granüllü 7mm ye kadar kapattığını iddia eden marka sıvı alıp denemek mi? fitil atmak mı?(teker basıncını karşılar mı lastik dokusunu yırtar mı korkusu da var) bir başka çözüm tubeless yama yapmak mı(bombe yapmasından çekiniyorum önceki tecrübeyle)
dağ bisikletimde smartsam var 4 senedir 2000km oldu patlatamadım yol bisikleti teker patlaması usandırdı beni.
Kullandığınız modele max 70psi yazıyor satan siteler. Siz maksimum üzerinde basmanızdan patlamış olmasın?
 
2 sene 5 bin km ye yakın tubeless bontrager r3 modelinden 32c ölçüde 2 set olarak kullanmış biri olarak tecrübemi paylaşmak isterim. 80psi basınçta 98kg ağırlıkta kullanıyorum. ilk seti dubai gibi sıcak bir ülkede 4 ay kullandım. hiç patlamadı hiç sıvı yenilemedim. türkiyeye getirdiğim ilk ay köy yolunda küçük bir taş parçası ile patlattım. sıvı iş görmedi. yama yaptırdım. yama işlemi lastik modelinden mi nedendir bilmem lastiği deforme etti bombe yaptı. iç lastik ile 1000 km kadar daha kullandım yaralı arka tekeri. 19 mayısta şile pelatonunda parkurun yarısında iç lastik dış lastikteki yarayı açtı ve ben buradayım dedi. patlatmadan geri dönmek zorunda kaldım. aynı markadan bir çift sipariş ettim elimde bir de yedek olur takım olarak diye düşünüp fabrika çıkış markasıyla devam dedim çok memnun olmasam da... yeni tekeri de dün istanbul anadolu yakası 80km sahil sürüşünün bitimine 5 km kala ufacık bir cam parçası ile 3 mm den küçük deldim. hava tam tükenip janta oturmadan tamamladım ara ara hava basarak. sıvıyı haziran başında muc off doldurmuştuk. iş görmedi. sıvı seçiminden mı tubeless tekerin marka modelinden mi anlamadım sıkıntı yaşıyorum. 3mm bir deliği nasıl kapatırım düşüncesindeyim. granüllü 7mm ye kadar kapattığını iddia eden marka sıvı alıp denemek mi? fitil atmak mı?(teker basıncını karşılar mı lastik dokusunu yırtar mı korkusu da var) bir başka çözüm tubeless yama yapmak mı(bombe yapmasından çekiniyorum önceki tecrübeyle)
dağ bisikletimde smartsam var 4 senedir 2000km oldu patlatamadım yol bisikleti teker patlaması usandırdı beni.
Fazla zımpara yapınca lastiğin formu bozuluyor ve bombe yapıyor. Doğru yapılmış bir yama en sağlıklısı olur diye düşünüyorum.
 
Geri