Scudo Sports

Tubeless kullananların tecrübelerine ihtiyacım var

mehmet.t

Üye
Kayıt
17 Şubat 2015
Mesaj
96
Tepki
109
Yaş
44
Şehir
istanbul
İsim
mehmet
Bisiklet
Kron
Arkadaşlar merhaba. Tubeless konusunda açılan konuları okudum çoğu eski ve hala cevabını bulamadığım sorular var. Şu anda tubeless lastikli bir yol bisikletine sahibim ve yola nasıl çıkacağımı hala belirleyemedim. Aklımdaki deli soruları özellikle kullanan arkadaşlara sıralıyorum.

Asıl soru yola çıkarken lastik patlamasına karşı ne tercih ediyorsunuz?

1) "Patlak önleyici sıvı kullan yeterli olur" diyen arkadaşlar fiyat/performans olarak hangi sıvıyı tercih ediyorsunuz? Ya bu sıvı kapatmazsa b planınız var mı? Bu sıvı lastiğin iç yüzeyinde yama yapmaya engel midir? Bu sıvıyı periyodik olarak yenilemek eziyete dönüşüyor mu? (hem maddi hem manevi :) )

2) "Sıvıya gerek yok yama taşı" diyen arkadaşlar fitil şeklinde olan yamaları mı tercih ediyorlar? Bu yamalar standart mı yoksa bisiklet için özel olanı var mı? Varsa nereden alabilirim?

3) "İç lastik taşı, patladığı anda tak eve gelince yama yap" diyen arkadaşlar bu işlem yolda yapılabilir mi? Lastiğe zarar vermeden çıkarmak takmak zor mu? Bu yamaları yaparken bir sıkıntı var mı? (Yıllardır normal lastik takıp çıkardım sıcak soğuk her türlü yama yapmışlığım var)

4) "Kendine iki iç iki dış lastik al böyle dertlerin kalmasın" diyen arkadaşlar acaba gerçekten öyle mi yapmalıyım. :)

Özellikle yol bisikletinde normal turlarda şöyle yaparım, yarışta şöyle yaparım tercihlerini de belirtirseniz sevinirim. Bunların dışındaki tecrübe ve önerilerinize de açığım. Şimdiden teşekkürler.
 
Scudo
"road tubeless" kullanan arkadaşların deneyimlerini ben de merak ediyorum. Lastikler ateş pahası (kurdan dolayı yurtdışı da öyle) ve çok az çeşit var, stok da az.

Jantlar tubeless uyumlu diye heves etmiştim ama lastik alamadığımdan patlak sıvım (doc blue, Türkiye'de kolay bulunuyor) ve siboplarımla öyle bekliyorum.
 
Öncelikle, sıvı kullanmadan tubeless kullanmanız genelde mümkün değil. Lastik ile jant arasında tek bir noktada iğne deliği kadar boşluk kalsa hava kaçıyor. Ayrıca, lastiği janta oturtmak için kompresör veya özel bir pompa kullanmanız gerekli. Patlak önleyici sıvı, yolda yaşayabileceğiniz patlakların çoğuna karşı yeterli (aşağıdaki videoyu izleyin), fakat sizin de bahsettiğiniz gibi periyodik olarak yenilenmesi gerekiyor.

Kullanmadığım için pek yorum yapamayacağım, ama bisiklete özel tubeless yamaları mevcut:
(link)
(link)

"Kendine iki iç iki dış lastik al böyle dertlerin kalmasın" diyenlere ben de "sene 2018 olmuş, hala şambrel ile mi uğraşıyorsunuz" demek istiyorum...
 
@Murat B. teşekkür ederim cevabınız için. Bu patlak önleyici sıvılardan

(link)
(link):

bu ürünleri buldum ama. Hangisitercih edilmeli?
 
@mehmet.t
Bulduğunuz ürünlerin hiç birini kullanmadım, yorum yapamayacağım. Bildiğim kadarıyla en iyi patlak önleyici sıvılar Stan's, Orange Seal ve caffelatex.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet.t
Lastik ne ?
Schwalbe pro one ise çok iyi. Çünkü o lastiklere iç lastik de takılabiliyor. Ama diğerlerine iç lastik takılamıyor.

Ben pro one kullandım. Lastiği ikinci el aldığım bisikletin üstünde ömrünün sonunda aldım. Dolayısıyla artık bolca patlar hale gelmişti.

Yanına iç lastik alıp çıkacaksın. Patlarsa durup yol kenarında tekeri çevirip içindeki sıvının delikten çıkarken kuruyup deliği tıkamasını bekleyeceksin. Baktın tıkayamadı delik büyük o Zaman iç lastik takacaksın. Olay bundan ibaret.

Pro one değilse senin laatik o zaman yanında pompaya ilave olarak sıkıştırılmış hava tüpü de taşıyacaksın. Yine yanında taşıdığın 10-20gr sıvıyı siboptan içeri basıp sonra sıkıştırılmış hava tüpü ile lastiği bir anda şişireceksinki yanaklar janta otursun ve bastığın hava içeride kalsın. Yoksa pompayla işin çok çok zor. Sen hava basarsın yanaktan kaçırır deli olursun.

Sonuçta pro one varsa bence mantıklı bir iş. Ama sıvısı hava tüpü vs başta masrafı çok.

Ben doc blue kullandım. En yaygın sıvı bu. Başkasını kullanmadığımdan karşılaştırma yapamam. Ama su bazlı yapıştırısının iyice sulandırılmış hali desem yeridir. İçinde kaıçuk, amonyak ve bir miktar su var.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet.t
Merhaba, ben dağ bisikletimde kullanıyorum.. Doc blue sıvısı koymuştum ve dört ay boyunca bütün delikleri kapattı(yaklaşık yirmi adet) .. Tubeless e geçince gittiğim bütün segmentlerde pr yaptım, gerçekten daha akıcı ve lastiği yarmadıkça yama derdiniz olmuyor.. Her ihtimale karşı yanımda iç lastik bulunduruyorum, çünkü 20km dağdan şehire yürüme riskim var..
 
@Ozan k. teşekkürler cevap için. Giant stok lastikleri (Giant Gavia 1 Tubeless, 700x25, Folding)
 
Sıvili ic lastik almistim bir kac gun sonra tekere bir metal parcasi saplandi cikardim parcayi tekeri döndurdum deligi kapatir diye ama nerdeee... Fosur fosur hava geliyor :) sisirip tekrar denedim ama sonuc ayni... Fiyasko... Bisikletin orasina bulasan iç lastik sıvısi da cabasi :)

Sonuc olarak benim kullandigim hazir sıvıli ic lastikler ya kucuk delikler icin buyukleri kapatamiyor ya da cidden hicbirini kapatmiyor, ise yaramiyor :)
 
Büyük patlaklara karşı tahminim hiç 1 tanesi garanti vermez. Ancak raptiye çivi vida falan bunların deliklerini kapatır. Benimde şöyle 1sorum var slime sıvılı lastikleri, yaması ya da sıvılarını falan bu ürünü kullanan oldu mu? Her kategoride patlamayan şambrel mevcut ne de olsa :)
 
Yolda ve mtbde kullanıyorum. En mantıklı ve kolay olanı yanında bir tane iç lastik taşıman. Garanti çözüm olur sıvının kapamadığı yerde. Kaliteli bir sıvı yırtık ve büyük delikler haricinde kapatır. En zor ve gereksiz iş yama yapmak. Tubeless yaması farklı olur ve lastiğin içini iyice temizleyip taşlaman yada iyice zımpara yapman gerekli ve yolda bunu yapamazsın. Yaptın desekte lastiği basınçlı hava olmadan takamazsın. Yanaklar pompa ile hava vurarak jantı yakalamaz. İç lastiği tak ve devam et. Çok konforlu ve daha az zahmetli düzgün bir donanımın varsa. Tavsiye ederim.
 
Tubeless tamiri için böyle şeyler varmış, yabancı bir forumda yetkili bir abimiz lastik değil bundan taşıyorum demiş... (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cagatay.
Türkiye’de fitil dediğimiz malzeme. Oto lastikçilerde görebilirsiniz. Daha etli, kalın lastiklerde uygulayabilirsin bunu. Zahmetli ve bisiklette her zaman çözüm alamazsın.
 
Eğer çok sık lastik patlatmıyorsanız bence çok da gerekli değil. Benim bisikletim de tubeless lastikle hazır halde geldi ama ben çıkarıp normal lastik ve latex iç lastik taktım.

Zaten yılda 1-2 kez lastik patlıyor ve son 3-4 patlağım tubeless sıvının kapatamayacağı vida ya da metal cisim girmesiydi. Tubeless lastiğiniz hiç patlamasa bile 4-5 ayda içindeki sıvı kuruyor ve değiştirmeniz gerekiyor. Ayrıca yol kenarında tubeless lastikleri söküp takmak da daha zahmetli.
 
Patlama olması ve sıvının deliği tıkaması sonrası, bir miktar sıvı eklenti yapılması gerekiyor mu ? Ayrıca bu sıvının değişim periyodu nedir ? 4-5 ayda sıvı kuruması sonrası içte kalan malzemeyi lastik dışına çıkarmak gerekiyor mu ?
 
  • Beğen
Tepkiler: RTFM
Patlama olması ve sıvının deliği tıkaması sonrası, bir miktar sıvı eklenti yapılması gerekiyor mu ? Ayrıca bu sıvının değişim periyodu nedir ? 4-5 ayda sıvı kuruması sonrası içte kalan malzemeyi lastik dışına çıkarmak gerekiyor mu ?
Çok fazla sıvı kaçırırsa ekleme yapmakta fayda var. Ben ufak tefek patlaklar için ekleme yapmadım hiç ama patlak sayısına ya da kaçan sıvı miktarına göre değişir. 4-6 ay arasında değişmesi öneriliyor. Markalara göre değişiyor. Ben Muc-off kullanıyorum, 6 ayda bir değiştirin diyor.
 
Patlama olması ve sıvının deliği tıkaması sonrası, bir miktar sıvı eklenti yapılması gerekiyor mu ? Ayrıca bu sıvının değişim periyodu nedir ? 4-5 ayda sıvı kuruması sonrası içte kalan malzemeyi lastik dışına çıkarmak gerekiyor mu ?
Patlağın büyüklüğüne göre, koyduğunuz sıvı miktarına göre değişir. Bazı patlaklarda tüm sıvıyı kullanabiliyor lastik. Kullandığınız sıvının şişesinin üzerinde değişim için sürelerin yazması lazım. Joe's marka kullanıyordum ben, 6-8 ay yazıyordu ama 2 sene boyunca ne kadar kalmış diye bakmadım bile. 2 sene sonra açtığımda hala bir miktar sıvı vardı içinde.
 
  • Beğen
Tepkiler: buyukkoprumert
Bende vittoria’nın sıvısını kullanıyorum. 6 ayda 1 değiştiriyorum ama sanki zorlanabilir 😀 son 1 senedir 7bin km’de hiç patlamadı ama sanırım bir yada iki kez sıvı kurtardı hayatımı. Tubeless’in en dikkate alınması gereken özelliği lastikler çok pahalı ve seçenek ülkemizde az. Wiggle ve diğer sitelere yönlenmek gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: buyukkoprumert
Patlama olması ve sıvının deliği tıkaması sonrası, bir miktar sıvı eklenti yapılması gerekiyor mu ? Ayrıca bu sıvının değişim periyodu nedir ? 4-5 ayda sıvı kuruması sonrası içte kalan malzemeyi lastik dışına çıkarmak gerekiyor mu ?

Her yeni sıvı eklediğinde lastik üzerine yapışmış malzemeyi temizlemek zorunda değilsin. Ben mtb lastiklerde kullanıyorum, bir sefer temizlemeyi denedim, gerçekten çok uğraştırıcı, kolay bir yolunu da bulamamıştım. Artık uğraşmıyorum temizlemek için.
 
  • Beğen
Tepkiler: buyukkoprumert
Geri