Scudo Sports

Truvativ Noir mı yoksa Shimano XTR mi?

xtr sistemimi iyinin kotusu.ne takalim abi bisiklete ozaman.onca pro yarisci sampiyonlar bosunami kullaniyo bu xtryi.shimano herzaman yongostericidir.teknolojiyi herzamn o cikarir oburleri taklit eder.aluminyumu karbondan daha hafif olarak isliyosa ve rijitliğide karbon seviyesindeyse ne gerek var.
xtr 970 serisi vites kolu 215 gr.sram xo trigger carbon 224 gr.
xtr 970 serisi aynakol 770 gr.noır carbon 800 gr.
xtr aynakolun orta dislisinin titanyum oldugunuda unutmayalim.
xtr 970 serisi arka attirici 197 gr.sram xo carbon bacakli arka attirici 196gr.
2008 model carbon bacakli shadow xtr arka attirici 180 gr.

f1 araclarinin karbon disklerinin biri 5 ayda yapiliyor.bunuda unutmamak lazim.bisiklet icin uretilse kaca olur acaba.veya onu uretecek bisiklet firmasi varmi.f1 araclari icin ureten dunyada bi firma var brembo.
 
Scudo
Ben olsam KCNC alırdım daha ucuz ve 730 gram. Ama illa ki ikisi arasından bir şey seçeceksem kesinlikle NOİR i seçerdim.
 
Ben olsam XTR ' ı seçerdim..

Daha hoş duruyo ve hep zirvede..
 
Böyle bir karşılaştırmayı yaparken onlarca kriter belirleyebiliriz. Fiyat, ağırlık, ömür vs.

Fiyatla başlayacak olursak bildiğiniz üzere Noir aynakol orta göbek hariç satılıyor. Bu aynakoldan en iyi verimi alabilmek için 149 Euro fiyat etiketine sahip seramik yataklı bir orta göbeğe sahip olmamız gerekiyor. Tabi daha ekonomik bir tercih olarak 32 Euro'luk Giga Pipe Team orta göbeği de seçebiliriz. Eğer XTR'la karşılaştırıyorsak en iyiyi tercih etmemizde fayda var. Yani XTR'ın fiyatı Noir'den düşük olmuş oluyor.

Ağırlığa gelince Noir, Giga Pipe Team orta göbekle 800 gr geliyor. Yanılmıyorsam seramik yataklı orta göbek bu ağırlığı 780 gr'a çekiyordu. XTR 970 aynakolun ağırlığı ise 770 gr.

Bu iki veriye bakınca ve işin içine görselliği de kattığımızda bana bu seçimde XTR demek geliyor. Ancak zor tercih. Kolay gelsin:)
 
@aykut52

bu fikre katılmıyorum. bende yavaş yavaş full xtr a yaklaşsamda şunu herkes gibi biliyorum ki xtr xt den daha dayanıksız. hatta shimano kataloğunda açıkca tablo şeklinde gösteriliyor. xt için ağır kullanım derken, xtr içinse hafif zıpla, inişler ve arazi yarışı diyor.:) ayrıca ben şampiyonların yarış başına 1 bisiklet kullandıklarını biliyorum.:) ama bu yinede xtr kullanmıcaz anlamına gelmez:D
 
xtrin sadece aynakolu xt kadar uzun omurlu degildir.geri kalan herparcasi xtden daha dayaniklidir.ornegin arka ruble ilk 4 disli titanyumdur.gobekler xtden cok daha uzun omurludur.arka attiricilarin makaralari rulmandir.ayrica shimano katalogunda xt icin ole bisi demiyo.agir kullanimi saint icin soluyor.xt icin trekking arazi surusu diyor.arazi yarisi ve maraton yarisini ise xtr icin soluyorki bu dedigim arazi surusunden daha sert ve zor bi olay olmali.
 
ikisi arasında bencede xtr..hafiflik mesele ise aynakolda carbona gerek yok..orda taht extralıte aynakolda..komple set 620-630 gr....
 
@aykut52

yeni aynakoluda enaz xt kadar hatta ondan daha uzun ömürlü olrak üretildiği söyleniyor. orta dişliyi titanyum yapmaları bunun göstergesi
 
Arkadaşlar XTR rı hiç tartan varmı ben bugün 3 defa tarttım ve hiç 770 gr gelmedi.820 gr gösteriyordu terazi terazidemi sorun var acaba.
 
Belkide o testlerde uygun karbon bileşimini yakalayamadılar?



sadece güldüm
 
  • Beğen
Tepkiler: Oxsy
he birde Halil abi biz burda mtb tartışıyoruz sende demişsin aynakol la arka artıcım çok dabe alıyor diye yol bisikletinde bu durum sözkonusumu acaba bi kaza dışında bi yol bisikletinin aynakolunun başına ne gelebilirki üstüne beygir gibi basan sporcunun ayaklarının dışında.
 
Tabi yol bisikletlerinde düşmeler dışında malzemenin pek çizilip bozulması söz konusu değil.
 
Bencede xTr hem tip hem sağlam yalnız fiyatı biraz fazla ama sonuna kadar hak ediyo fiyatını...
 
Geri