Scudo Sports

Triban 500ü tur bisikletine çevirebilir miyiz?

Tuğrul Tomba

Söz uçar, yazı kalır...
Kayıt
8 Temmuz 2009
Mesaj
553
Tepki
1.469
Yaş
48
Şehir
Aydın, İzmir
İsim
Tuğrul Tomba
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba arkadaşlar,
halihazırda kullandığım triban 500 (bisiklet S kadro, boyum 172 cm) bisikletimde aynakolda 3 dişli var (50-39-30), rublede 8 dişli var (en büyük 25). Lastikler de 700x25.
Biraz araştırma yaptım: 2 adet 700x35 lastik 850-2000TL arasında, ön bagaj 500TL civarında, arka bagaj 500-1000TL aralığında, Ruble (en büyük 32 veya 34 dişli) yaklaşık 500TL. Sizce bu parçaları ortalama 2500-3000TL aralığında satın alıp bu bisikleti tur bisikleti olarak kullanabilir miyim?
Şöyle bir seçeneğim de var. Halihazırda tur bisikleti olarak kullandığım (ön ve arka bagaj takılmış, 26 jant) Salcano Astrom var. Ancak artık eskidi. Bu iki bisikleti satıp, biraz daha para verip(bu durumda yaklaşık 5000-6000TL para gerekir) Carraro Trip mi alsam daha iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: erhan erhan
Scudo
Merhaba bence çok güzel bir tur bisikleti olur. Elbette kaç km ler yapmayı planladığınız ile alakalı olarak. Frenler, kadro ve jantlar o kadar geniş lasitleri destekliyorsa bence düşünmeyin hatta Astro dan gelecek parayla direkt bu saydığınız şeylerin maddiyatını karşılayabilirisiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuğrul Tomba
Merhaba bence çok güzel bir tur bisikleti olur. Elbette kaç km ler yapmayı planladığınız ile alakalı olarak. Frenler, kadro ve jantlar o kadar geniş lasitleri destekliyorsa bence düşünmeyin hatta Astro dan gelecek parayla direkt bu saydığınız şeylerin maddiyatını karşılayabilirisiniz.
Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
triban 500 rc 500 ile çok benzer diye biliyorum. rc 500'ü tura çevirdim.

üzerinde gelen aynakol sora 50/34 idi, bunu 36/22 mtb aynakolu ile değiştirdim, haliyle ön aktarıcı da altusla değişti. oran 0.68 oldu. en yüksek oransa 3.27.

700x32 5mm zırhlı lastikler taktım. lastiklerden dolayı bisiklet epey hantallaşsa da tam dünya turluk bisiklet oldu.

düzde 35-40 km hızlar 80 kadansla çevrilebiliyor, yokuşlar yüklü dahi olsa 5-6 km hızla 70-80 kadans civarı rahat çıkılıyor.

total maliyet 2.000 TL (2023 mayıs ayı)

tavsiyem ruble ile hiç uğraşmayın. hem kazanım az hem de uyum sorunu oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
İlk yol bisikletimdi Triban 500 , Van Rysel bisikleti alırken yerim olsaydı satmazdım. Çünkü tur için çok uygun bir bisiklet. Kadro yapısı , maşa boşluğuna takılabilecek 700x35 lastikler , ön-arka çatalda bagaj takmaya olanak sağlayan delikler.

Planınızı uygulayın bence , memnun edecektir. Ön aynakol 3'lü olması büyük avantaj , arka rubleyi de 11-34 yaparsanız yokuşları da kolaylıkla alt edersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
triban 500 rc 500 ile çok benzer diye biliyorum. rc 500'ü tura çevirdim.

üzerinde gelen aynakol sora 50/34 idi, bunu 36/22 mtb aynakolu ile değiştirdim, haliyle ön aktarıcı da altusla değişti. oran 0.68 oldu. en yüksek oransa 3.27.

700x32 5mm zırhlı lastikler taktım. lastiklerden dolayı bisiklet epey hantallaşsa da tam dünya turluk bisiklet oldu.

düzde 35-40 km hızlar 80 kadansla çevrilebiliyor, yokuşlar yüklü dahi olsa 5-6 km hızla 70-80 kadans civarı rahat çıkılıyor.

total maliyet 2.000 TL (2023 mayıs ayı)

tavsiyem ruble ile hiç uğraşmayın. hem kazanım az hem de uyum sorunu oluyor.
İlk yol bisikletimdi Triban 500 , Van Rysel bisikleti alırken yerim olsaydı satmazdım. Çünkü tur için çok uygun bir bisiklet. Kadro yapısı , maşa boşluğuna takılabilecek 700x35 lastikler , ön-arka çatalda bagaj takmaya olanak sağlayan delikler.

Planınızı uygulayın bence , memnun edecektir. Ön aynakol 3'lü olması büyük avantaj , arka rubleyi de 11-34 yaparsanız yokuşları da kolaylıkla alt edersiniz.
Teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın.
 
Günaydın arkadaşlar,
Triban 500 için, kullanan arkadaş varsa ön ve arka bagaj tavisiye ederseniz sevinirim. Teşekkürler.
 
Triban 500 bisikletimin aynakolu 50-39-30. Aynakol küçük dişlisi çalışmıyor, yenilenmesi gerekiyor. 42-32-22 mtb aynakolu taksam bir sorun olur mu, lastikleri de 700x35 yapıp garavel arazi bisikleti yapmak istiyorum.Arka rublesi de 12-32
 
Triban 500 bisikletimin aynakolu 50-39-30. Aynakol küçük dişlisi çalışmıyor, yenilenmesi gerekiyor. 42-32-22 mtb aynakolu taksam bir sorun olur mu, lastikleri de 700x35 yapıp garavel arazi bisikleti yapmak istiyorum.Arka rublesi de 12-32
Aynı vites sayısı ile uyumlu aynakol takılırsa olur tabi ki. Ama yeni aynakol farklı bir orta göbek ile çalışıyorsa onun da değişmesi gerekebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kayacik
Triban 500 bisikletimin aynakolu 50-39-30. Aynakol küçük dişlisi çalışmıyor, yenilenmesi gerekiyor. 42-32-22 mtb aynakolu taksam bir sorun olur mu, lastikleri de 700x35 yapıp garavel arazi bisikleti yapmak istiyorum.Arka rublesi de 12-32
Teknik anlamda bişey diyemem de, 42 ön 12 arka dişli oranı çok düşük bi hıza imkan sağlar. Düzde 30-35 anca çevirirsiniz, bence 3 tane dişli imkanı varken birini böyle uzun düzlükleri, hatta hafif yokuş aşağı düzlükleri düşünerek yüksek sayıda tercih etmek faydalı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kayacik
Triban 500 bisikletimin aynakolu 50-39-30. Aynakol küçük dişlisi çalışmıyor, yenilenmesi gerekiyor. 42-32-22 mtb aynakolu taksam bir sorun olur mu, lastikleri de 700x35 yapıp garavel arazi bisikleti yapmak istiyorum.Arka rublesi de 12-32
Şöyle vites oranlarına bir baktım; 60 kadans baz alırsam, son hızınız net 5-6 km civarı düşecek. Yokuş performansınız, epey artacak, yani bir mtb klasmanı oranlar olur. 0,93'ten 0,68'e düşüyor, bence gayet iyi oran. Yalnız, aynakol çapı küçüleceği için ön aktarıcı bir miktar aşağıya konumlanması gerekecek, yeterli pay var mı bakılması lazım. Arka aktarıcı ayar isteyecektir. Aynakolun mtb tipine döneceği için, sanki dışarıda kalıyormuş gibi olursa, zincir hattı durumu? Yol aynakolundan, mtb aynakoluna geçilince, bazı viteslere geçişler için ayar epey zorlaşabilir gibi geldi.
 
Bende de Triban 500 var. Aynı şeyi zamanında yapmaya çalıştım fakat disk fren olmadığı için çok geniş lastik pek verimli olmuyor, takıyorsun fakat hem maşa hem fren arası mesafe az olduğu için hafif çamurlu yollarda sürtme sıkışma yapıyor.
 
Triban 500 bisikletimin aynakolu 50-39-30. Aynakol küçük dişlisi çalışmıyor, yenilenmesi gerekiyor. 42-32-22 mtb aynakolu taksam bir sorun olur mu, lastikleri de 700x35 yapıp garavel arazi bisikleti yapmak istiyorum.Arka rublesi de 12-32
35mm lastik gravel icin pek yeterli değil. Heleki o bisiklette hic yeterli degil. Ben 40mm kullaniyorum o bile yeterli degil. Köy yollarina girersiniz ama büyük taşli çamurlu yollar icin 35mm yetmez. En az 45mm
 
Günaydın,
triban 500'mün rublesini 11x32 yapmıştım. Üzerindeki aynakol da 50x39x30. Geçen ay da "Chaoyang Kestrel 5 mm Zırhlı Dış Lastik 700x32C Rhino Skin" lastikleri taktım. Konfor süper oldu (700x25 lastiklere göre) Evvelki hafta sonu Didim Bisiklet Festivalinde kullladım. Geyet konforlu, tavsiye ederim. Ancak frenleri açsam bile şişirilmiş haldeki bu lastikler frenlerden geçmiyor, benim taşıyıcı vakumlu araç üstü taşıyıcı olduğu için ön lastiği sökmem (sökmek için de havasını söndürmem gerekti) gerekti. Küçük bir bilgi olarak paylaşayım dedim. Maşa genişliği 45lik lastikler için yeterince geniş mi emin değilim. Satın almadan önce denemek gerekir sanırım. Sağlıcakla kalınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U.
Geri