Scudo Sports

Trekking bisikleti ile yokuş performansını artırma

pandelis

Üye
Kayıt
25 Mart 2015
Mesaj
54
Tepki
34
Yaş
43
Şehir
Almanya
arkadaşlar merhaba.

fotoğraftaki markada, bu modele benzer bir bisikletim var. daha önce konu açmıştım, ağırlığı uzun sürüşlerde sorun olur mu diye ve sağolsun arkadaşlar güzel yorumlar yaptılar. ağırlığı 18 kg bu bisikletin. ben almanya'da yaşıyorum ve haziran ayında uzun bir tur yapmayı planlıyorum. (gidiş-geliş 500 km civarı) özellikle gidişte 200 metre rakımdan 1200 metre rakıma kadar çıkılacak. bu aralar kaslarımı geliştirmek ve bisiklete daha iyi alışmak amacıyla kısa kısa turlar yapıyorum. (dün 60 kmlik bir tur yaptım) ama özellikle daha eğimli olan dönüş kısmında çok yoruldum. ve son birkaç km'de bisikletten inmek durumunda kaldım.

merak ettiğim bazı hususlar var.

1) bu ağırlıktaki bir bisikletle yokuşlarda performansı artırmak için ne yapmamız gerek. çok eğimli yerlerde 1'inci viteste çıkıyorum ayağa kalkmadan. çünkü belirli süre sonra ayakta pedal basamıyorum, yoruluyorum. vücudumun da bu kadar performansa hazır olmadığını görüyorum aslında. uygun vites seçimleri nasıl olmalı sizce?

2) bisiklet turlarında fotoğraf da çektiğimden güzel manzaralar gördüğümde duruyorum. bu performansımı etkiler mi sizce? uzun süreli molalar performansı etkiliyor bildiğim kadarıyla.

3) bunun dışında tırmanışla ilgili başka ipuçlarınız varsa paylaşırsanız sevinirim.

not: bisikleti değiştirme gibi bir durumum yok. birkaç seneye kadar türkiye'ye dönerken iyi bir bisiklet alırım belki ancak şu an bu bisikletle kendimi geliştirmek istiyorum.

yapıcı cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 

Dosyalar

  • bike.png
    bike.png
    78,7 KB · Okunma: 27
Scudo
bisiklet ve yük olacağından rampalarda rahat çıkmak için aynakol için en küçük dişli 22 rublede en büyük dişli 11-36 olmasına dikkat edin
rampa çıkmak devamlı sürüp kendini geliştirmekle alakalı birazda
 
açıkçası bu terimlere biraz yabancıyım. 21 vitesli bir bisiklet bu. daha açıklayıcı anlatma imkanınız var mı acaba? (farkındayım bu bilgileri forumda araştırıp öğrenmem gerek ama)
 
Basitçe: Aynakol ön dişli-vites mekanizması için, ruble arka dişli-vites mekanizması için kullanılan terimlerdir. Aynakol ve ruble deki dişli sayıları önemlidir çünkü dişli sayısı arttıkça mecburen dişlinin çapı büyür. Bu önde yani aynakolda olursa pedalı daha zor çevirirsin ama daha fazla yol alırsın, arkada yani rublede olursa kolay çevirisin ama daha az yol alırsın. Dolayısı ile yokuş çıkarken ön dişli sayısı-çapı ufak, ruble dişli sayısı-çapı fazla ise pedalı kolay çevirirsin ama yavaş gidersin umarım yanlış anlatmamış veya anlatabilmişimdir
 
Geri