Scudo Sports

Trek Marlin 6 vites yükseltme

Ramazan Gürel

Daimi Üye
Kayıt
30 Nisan 2013
Mesaj
373
Tepki
92
Şehir
istanbul
Bisiklet
Bianchi
20210314_103533.jpg

herkese merhaba bisikleti yeni aldım 1 haftadır kullanıyorum yalnız vites seti pek yeterli değil
nasıl bir yükseltme yapabilirim şuan üzerindeki seri bu

önerileriniz için şimdiden teşekkürler

DeğiştirenShimano Altus M315, 8 hız
Shimano Altus M315, 34,9 mm
Arka vites değiştiriciShimano Altus M310
Aynakol Shimano M315, 36/22, 170mm
Orta göbekVP BC73, 73 mm
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve ratm
Scudo
Hayırlı olsun bisikletiniz, lakin çekiş sisteminin yetersiz olduğuna kanaat getirecek kadar kullanılmamış gibi görünüyor. :)

Size yetersiz gelen kısmını ve tabiki bütçenizi belirtirseniz çeşitli öneriler getirilebilir ancak büyük olasılıkla şu an yetersiz gelen şey aslında kondisyonunuzdur.

Tavsiyem üzerindeki komponentleri eskiyene kadar kullanmanız, bu esnada tekniğinizi ve kondisyonunuzu iyice geliştirmenizdir. Sonrasında vites sistemi, jant, maşa ne gerekiyorsa yükseltirsiniz.
 
Hayırlı olsun bisikletiniz, lakin çekiş sisteminin yetersiz olduğuna kanaat getirecek kadar kullanılmamış gibi görünüyor. :)

Size yetersiz gelen kısmını ve tabiki bütçenizi belirtirseniz çeşitli öneriler getirilebilir ancak büyük olasılıkla şu an yetersiz gelen şey aslında kondisyonunuzdur.

Tavsiyem üzerindeki komponentleri eskiyene kadar kullanmanız, bu esnada tekniğinizi ve kondisyonunuzu iyice geliştirmenizdir. Sonrasında vites sistemi, jant, maşa ne gerekiyorsa yükseltirsiniz.

3 yıl yol bisikleti geçmişim var 105 ultegra vs altusta pek aradığımı bulamadım
 
3 yıl yol bisikleti geçmişim var 105 ultegra vs altusta pek aradığımı bulamadım

Aradığınızın ne olduğunu söylerseniz bulmanıza yardımcı oluruz belki. :)

Vites oranları mı yetersiz? Yoksa geçiş hızları mı sizi tatmin etmedi? Arazide kullanılacak bir makine olduğu ve 2x çekiş sistemine sahip olduğu için optimal kadans konusunda sıkıntı yaşayacağınızı sanmam.

Bütçeniz müsaitse tabiki istediğiniz sete geçebilirsiniz ancak alacağınız verim yaptığınız yatırım ile aynı oranda olmayacaktır.
 
@Ramazan Gürel Dişli oranları yetiyorsa sadece arka aktarıcıyı değiştirmeniz yeterli olur muhtemelen. Zinciri de 9 lu ile değiştirdiğiniz taktirde 9 lu arka aktarıcılar 8 li olarak kullanılabiliyor.
 
İyi günlerde kullanın . Bisikletiniz 14,5 kg 11/34 ruble oranına sahip belki de vites setinden çok bu iki husus tat vermiyor olabilir. 1*12 sistem daha tatminkar sanki. Ben 11/36 ruble kullanıyorum bazı yokuşlarda keşke 11/40 ya da 11/50 olsaydı diye çok söylenmişliğim vardır .
Not: Marlin 8 'i test etmiştim.
 
Pedallarına kayışlı kalpiye takmayı dene, performansta kesinlikle fark oluyor. Ucuz yollu ve oldukça verimli bir yükseltme, pedal çevirme hareketinin verimi artar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ramazan Gürel
Hayırlısı olsun, güzel günlerde kullanın.
Bisikletinizi olması gereken yerde yani dağ yollarında kullanacaksanız ve de bulunduğunuz yerde arazi yolları genelde rampa içeriyorsa , ben olsam, arka rubleyi büyütürdüm. Diş sayısını bilmiyorum ama bana küçük gibi geldi. 36 diş bi ruble takarsanız hiç fena olmaz. Ön taraf 22 diş bayağı iyi zaten , onda yapılacak bişey yok.
İkinci olarak da arka aktarıcıyı değiştirirdim. Değişken arazi yollarında vites değiştirirken bir süre sonra Altus aktarıcıya çok küfür edebileceğinizi unutmayın. Hem stres altında geçişler düzgün olmayacaktır hem de sıklıkla ayarı kaçacaktır.
Fren modelinizi bilmiyorum ama Shimano nun başlangıç seviyesi bir hidrolik freni bile olsa idare eder bence. Sonuçta XC bisikleti, farklı amaçlarda kullanmadığınız sürece yeterli olur bana kalırsa.
Ama zaten araziye girmeyip şehirde düz yolda kullanacaksanız bunların hiç birine gerek yok, bu şekilde güle güle kullanın :)
 
Bisiklete yapacağınız herhangi bir vites seti yükseltmesi fiyat-performans açısından verimsiz olur bence. Belki söylenildiği gibi aktarıcıyı değiştirebilirsiniz. Bu seti bitirene kadar sürmeniz en mantıklısı. 105'in dağ bisikleti muadili SLX, Ultegra'nın XT, Dura-Ace'in XTR diyebiliriz. Altus da Claris. Genellikle şehir ve hafif arazi kullanımına uygun. 3 senedir yol bisikleti kullanan birisi için 22/34 vites oranının problem oluşturması imkansız.
 
@Ramazan Gürel hocam merhaba :) Yol bisikletimde sizin gibi uzun süredir 105 kullanıyorum yakın zamanda mtbye geçtim (1x12 sram) ilk kullanmaya başladığımda vites geçişleri yol bisikletine göre kötü geldi vitesler arası oran farkı fazlaydı kadansım çok değişiyordu vb... Bunun sebebi vites oranlarının çok açık olması.Ruble çarkları arası diş sayısı farkı arttıkça vites geçişlerinde hız azalıyor. Aynısinı yol bisikletinde 11-32 (11s) rubleden 12-25 (11s) e geçtiğimde hissetmiştim vitesler çok yakındı birbirine aradığım kadansı kolaylıkla bulabiliyordum. @Sadettin Z. Abime katılıyorum güzel bir kadroya sahipsiniz üzerindeki vites setini mtb ye alışmak için kullanmanız çok mantıklı olur :) Bisikletinizi güzel günlerde kullanın faydam dokunduysa ne mutlu bana ;)
 
Arkadaşlar ben de bugün trek marlin 5 aldım, açıkçası ben de isterdim üst seviye bir bisiklete binmek ama sıfır olarak ancak bunu alabilecek kadar bütçem vardı. Her neyse, ben bunu 1x9'a çevirsem ortalama kaç kiloya düşürebilirim.
Elimde sıfır kilometre deore arka aktarıcı, alivio vites kolu, slx / 105 zincir, hollowtech 2 aynakol göbeği vs. var ve sadece aynakol ve kaset dişlisi eksik. Onlar da halledilebilecek şeyler ki üzerindeki tourney seti çıkarıp bu parçaları takarsam 13.6 kilolara falan düşürmem mümkün mü acaba?
 
Arkadaşlar ben de bugün trek marlin 5 aldım, açıkçası ben de isterdim üst seviye bir bisiklete binmek ama sıfır olarak ancak bunu alabilecek kadar bütçem vardı. Her neyse, ben bunu 1x9'a çevirsem ortalama kaç kiloya düşürebilirim.
Elimde sıfır kilometre deore arka aktarıcı, alivio vites kolu, slx / 105 zincir, hollowtech 2 aynakol göbeği vs. var ve sadece aynakol ve kaset dişlisi eksik. Onlar da halledilebilecek şeyler ki üzerindeki tourney seti çıkarıp bu parçaları takarsam 13.6 kilolara falan düşürmem mümkün mü acaba?

Hocam merhaba, daha yeni bir set değişimine gittim. 3x8 setten 1x10a geçiş yapacağım. Toplam teorik kg hesabına göre 650g hafifleyecek.
 
Hocam merhaba, daha yeni bir set değişimine gittim. 3x8 setten 1x10a geçiş yapacağım. Toplam teorik kg hesabına göre 650g hafifleyecek.
Hocam ben daha fazlasını bekliyordum aslında, sadece sol vites kolu 150 gr civarında bir ağırlık kazandırıyor ki ön aktarıcı ve vites kabloları da 250 gr desek etti 400 gram. :) Dahası zincir inceliyor, orta göbek hollowtech 2 oluyor ve tekli aynakol geliyor. Hadi üzerine bir de giriş seviyesi setlerden orta - üst seviye bir sete geçiyoruz buradan da 50-100 gram gelse 800-900 gram olur galiba. :) Ben çok mu iyimserim? :D
 
@Heicks Tekli aynakola geçince 11-36 gibi bir ruble almanız gerekecek ve nereden baksanız 100 gram ek ağırlık demek. 400 gramınız oldu 300 gram. Aynakoldan ne geleceği meçhul. Hollowtech aynakollarda mil aynakola bağlı olduğundan orta ve alt seviyede öyle çok da hafif olmuyorlar. 10 vitesli tekli Shimano Deore aynakol 870 gram falan. Kazancınız 300 gram civarı olur tahmini bununla. Yani @Acedia 'nın hesabı doğru.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve necmeddin
@Heicks Tekli ayankola geçince 11-36 gibi bir ruble almanız gerekecek ve nereden baksanız 100 gram ek ağırlık demek. 400 gramınız oldu 300 gram. Aynakoldan ne geleceği meçhul. Hollowtech aynakollarda mil aynakola bağlı olduğundan orta ve alt seviyede öyle çok da hafif olmuyorlar. 10 vitesli tekli Shimano Deore aynakol 870 gram falan. Kazancınız 300 gram civarı olur tahmini bununla. Yani @Acedia 'nın hesabı doğru.
Teșekkürler hocam, benim hesabımda üzerinden çıkan aynakolun ve aynakol göbeğinin tahmini ağırlığının 1200-1300 gram ağırlığında olacağı ve aliexpress üzerinden alınan tekli aynakolun 700-800 gram olacağı yönünde idi. Gerçi hesap edilmeyen ve göze gözükmeyen ağırlıklar yine üstteki forumdașın söylediği ağırlıklarla çıkıyor galiba. Lastiklerden ağırlık kazanmak mümkün müdür acaba?
 
@Heicks Rica ederim. Lastikler güzel. 100er gram için masrafa değmez. Bitince daha hafifini alırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Hocam ben daha fazlasını bekliyordum aslında, sadece sol vites kolu 150 gr civarında bir ağırlık kazandırıyor ki ön aktarıcı ve vites kabloları da 250 gr desek etti 400 gram. :) Dahası zincir inceliyor, orta göbek hollowtech 2 oluyor ve tekli aynakol geliyor. Hadi üzerine bir de giriş seviyesi setlerden orta - üst seviye bir sete geçiyoruz buradan da 50-100 gram gelse 800-900 gram olur galiba. :) Ben çok mu iyimserim? :D

Dediğiniz gibi kazancın çoğu ön aktarıcı ve ön vitesten geliyor. Diğer komponentlerde fark çok az oluyor. Ayrıca 11-34 rubleden 11-42 rubleye çıkıyorsunuz. Benim yaptığım tablo iyimser bir tabloydu, siz benden de iyimsersiniz :)
 
Mtb grubunda 1x sistem dönüşümü çok mantıklı. Yeni nesil orta-üst grup bisikletlerde 2x sistem çok ender hale gelmiş durumda.

Lakin ağırlık kazancı konusunda 1x dönüşümün çok sınırlı katkısı var, bunun nedeni de yukarıda açıklandığı gibi arkaya eklediğiniz ilave kaset dişli ağırlığı. Bir mtb için jant ve lastikler ile maşa en önemli ağırlık kaynakları.

2013 model Merida TFS100 kadro üzerine aynı dönem 3x sistem XT sistem ile toplanmış, üzerinde stok jantları ve hiç de hafif olmayan 2.1" Rapid Rob lastikleri bulunan bisikletim 11.5 kg geliyor. Geçenlerde 1x dönüşümünü yaptığım karbon maşalı Bisan Alltrail gravel ile birebir aynı.

Eğer jant, lastik, gidon, sele borusu gibi ekipmanı yükseltip, üzerine bir de 1x dönüşümü yaparsam rahatlıkla 10kg altında bir mtb sahibi olabilirim. Bunda en büyük pay ise zamanında iyi para verilerek alınmış olan Epicon X2 havalı maşaya ait.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@Sadettin Z. Bahsetmiş olduğu maşa değişikliğinde muhtemelen hafifletme 1109g olacaktı. Set değişikliği maşanın ancak yarısı kadar hafifletmeye yaradı.
 
Dediğiniz gibi kazancın çoğu ön aktarıcı ve ön vitesten geliyor. Diğer komponentlerde fark çok az oluyor. Ayrıca 11-34 rubleden 11-42 rubleye çıkıyorsunuz. Benim yaptığım tablo iyimser bir tabloydu, siz benden de iyimsersiniz :)
14.44 kilogram bisiklet hocam, tabi bu pedalsız ağırlık. Amacım 13.9 kilolara çekebilmek en azından. Bu arada 11 x 36'yı geçince fiyatlar bir anda șișmeye bașlıyor. 🙃
Mtb grubunda 1x sistem dönüşümü çok mantıklı. Yeni nesil orta-üst grup bisikletlerde 2x sistem çok ender hale gelmiş durumda.

Lakin ağırlık kazancı konusunda 1x dönüşümün çok sınırlı katkısı var, bunun nedeni de yukarıda açıklandığı gibi arkaya eklediğiniz ilave kaset dişli ağırlığı. Bir mtb için jant ve lastikler ile maşa en önemli ağırlık kaynakları.

2013 model Merida TFS100 kadro üzerine aynı dönem 3x sistem XT sistem ile toplanmış, üzerinde stok jantları ve hiç de hafif olmayan 2.1" Rapid Rob lastikleri bulunan bisikletim 11.5 kg geliyor. Geçenlerde 1x dönüşümünü yaptığım karbon maşalı Bisan Alltrail gravel ile birebir aynı.

Eğer jant, lastik, gidon, sele borusu gibi ekipmanı yükseltip, üzerine bir de 1x dönüşümü yaparsam rahatlıkla 10kg altında bir mtb sahibi olabilirim. Bunda en büyük pay ise zamanında iyi para verilerek alınmış olan Epicon X2 havalı maşaya ait.
Hocam peki dağ bisikletinin 11 küsür kiloya çekilmesinin en büyük artısı nedir size göre? Atıyorum bu durumu en çok asfaltta mı hissediyorsunuz yoksa arazide mı?

Mașa bence ilk yükseltilmesi gereken donanım, çoğu giriș seviyesi bisikletin mașası ortalama 2.5 kilo civarlarında oluyor. İyi bir havalı mașa ise 1600-1700 gram dolaylarında gezerken mașayı yükseltmek çok mantıklı bence ki mașanın ağırlık getirisi dıșında ciddi bir sönümleme yönünde iyileșme getirisi de oluyor. 🙂
 
Geri