Şafak Atilla Akpınar
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 11 Temmuz 2009
- Mesaj
- 1.240
- Tepki
- 1.569
- Şehir
- Ankara-Dikmen
- Bisiklet
- Trek
Büyüklerimize ve küçüklerimize merhaba diyerek 9.5 alma sürecini ve resimleri paylaşacağım.
Bisiklete ilk başlama sebebim işten arta kalan zamanlarda biraz spor aktivitesi yaparak zamanı öldürmekti. Ankara’da yiba çarşısından aldığım bianchi mtb ile 2008 yılında başlamış ve yeni aldığım bisikletin ilk ayında Lütfü abinin(Erdoğanlar b.) yardımları sayesinde scott scale70’e geçmiştim. 2009’un ilkbahar aylarında foruma üye olmuş Ankara’da fikir ve sürüş anlamında uyuştuğum bir grubun içinde yer almıştım(Anka bisiklet). Temelli’ye giderken yol bisikletçilerini görmem ve mtb’nin biraz hantal kalması sebebiyle yol bisikleti almaya karar vermiş ve araştırmalara başlamıştım.
Delta bisiklette Cannondale caad9 modeli gözümün içine bakıyordu ‘ beni al’ der gibi.. Bisiklet konusunda deneyimli arkadaşlar ile fikir alışverişi sonucunda bu kadronun sertliği onu almamda en çok payı olan unsurdu. Artık bir yol bisikletim vardı. Her bindiğimde daha çok keyif almak için zamanın en iyi alüminyum jant setlerinden birini edindim. Bindim, bindim ve bindikçe sanki kadro boyunun biraz uzun olması uzun mesafeli sürüşlerde rahatsız eder gibi oluyordu. 5 yıl kadar binlerce kilometre yaptım, tırmandım. Daha rijit ve esneme yapmayan, verdiğim kuvveti direk kaybetmeden lastiklere ileten bir kadro istiyordum. Bununda cevabını hepimizin bildiği gibi karbon bir kadro almanın zamanı gelmişti. Ülkeye vergi vermektense gider üretildiği yerden birşeyler alırım diyordum. 2016 yılının kış mevsiminde Canyon almaya karar verdim. Git gel masrafları ile seçeceğim modelin ücreti Türkiye’de ki orta seviye bir bisiklete tekabül ediyordu. Almanya’dan döndüğümde ise üst seviye grup set, hafif bir karbon kadro ve 1 haftalık Almanya seyahatı benim kârım olacaktı. Zaman içinde bu fikir aile üyesinin Amerika’ya gitme durumunun ortaya çıkması ile Trek bisiklete dönüştü. Duraace grup setli 9.5’i istiyordum. Alternatif olarakta ultegra di2 modeli vardı. Fiyatları aldık pazarlığımızı ettik. Elektronik ultegra ve duraace’li 9.5lerde 2018 kadroların çıkması sebebiyle ufak bi indirim vardı. Pioneer power meter’i aynakola istedim ama bisikletin fabrikadan gelmesi ve geldikten sonra aynakolun Pioneer’a gönderilip ayarlanması için 3 hafta gibi bir süre verince power meter'dan vazgeçtim.
Trek Madone 9.5 Ultegra Di2 grup setli bisikletim karşınızda.
Ali abi’ye(Öner bisiklet)
göstermiş olduğu özen ve bisikleti kurarken ki titizliği sebebiyle bir kez daha teşekkürü borç bilirim.
Ek; Ankara gümrüğünden çıkarken hiç bir problem ile karşılaşılmamıştır. Gümrükten çıkış sabah 9 civarında olmuştur. Fatura ve kutuda ne var diye soran hiç bir güvenlik görevlisi olmadı. Bunu sorduğumuzda kutunun oversize olduğu için xray'den geçtiğini ve içinde başka birşey gözükmediğinden kutuyu açmanın gerek olmadığı belirtilmiştir. Gümrük ile ilgili sorularınızı yanıtlayabilirim.
1.Merlincycling'den kargomuzu teslim alıyoruz. Bilirsiniz gümrükten kutu geçince resmini çekmek bir ritüeldir ama biz bunu araçta yaptık


Gidonu ve spacerları yerleştirmek gerçekten çok zordu.
Bisiklete ilk başlama sebebim işten arta kalan zamanlarda biraz spor aktivitesi yaparak zamanı öldürmekti. Ankara’da yiba çarşısından aldığım bianchi mtb ile 2008 yılında başlamış ve yeni aldığım bisikletin ilk ayında Lütfü abinin(Erdoğanlar b.) yardımları sayesinde scott scale70’e geçmiştim. 2009’un ilkbahar aylarında foruma üye olmuş Ankara’da fikir ve sürüş anlamında uyuştuğum bir grubun içinde yer almıştım(Anka bisiklet). Temelli’ye giderken yol bisikletçilerini görmem ve mtb’nin biraz hantal kalması sebebiyle yol bisikleti almaya karar vermiş ve araştırmalara başlamıştım.
Delta bisiklette Cannondale caad9 modeli gözümün içine bakıyordu ‘ beni al’ der gibi.. Bisiklet konusunda deneyimli arkadaşlar ile fikir alışverişi sonucunda bu kadronun sertliği onu almamda en çok payı olan unsurdu. Artık bir yol bisikletim vardı. Her bindiğimde daha çok keyif almak için zamanın en iyi alüminyum jant setlerinden birini edindim. Bindim, bindim ve bindikçe sanki kadro boyunun biraz uzun olması uzun mesafeli sürüşlerde rahatsız eder gibi oluyordu. 5 yıl kadar binlerce kilometre yaptım, tırmandım. Daha rijit ve esneme yapmayan, verdiğim kuvveti direk kaybetmeden lastiklere ileten bir kadro istiyordum. Bununda cevabını hepimizin bildiği gibi karbon bir kadro almanın zamanı gelmişti. Ülkeye vergi vermektense gider üretildiği yerden birşeyler alırım diyordum. 2016 yılının kış mevsiminde Canyon almaya karar verdim. Git gel masrafları ile seçeceğim modelin ücreti Türkiye’de ki orta seviye bir bisiklete tekabül ediyordu. Almanya’dan döndüğümde ise üst seviye grup set, hafif bir karbon kadro ve 1 haftalık Almanya seyahatı benim kârım olacaktı. Zaman içinde bu fikir aile üyesinin Amerika’ya gitme durumunun ortaya çıkması ile Trek bisiklete dönüştü. Duraace grup setli 9.5’i istiyordum. Alternatif olarakta ultegra di2 modeli vardı. Fiyatları aldık pazarlığımızı ettik. Elektronik ultegra ve duraace’li 9.5lerde 2018 kadroların çıkması sebebiyle ufak bi indirim vardı. Pioneer power meter’i aynakola istedim ama bisikletin fabrikadan gelmesi ve geldikten sonra aynakolun Pioneer’a gönderilip ayarlanması için 3 hafta gibi bir süre verince power meter'dan vazgeçtim.
Trek Madone 9.5 Ultegra Di2 grup setli bisikletim karşınızda.
Ali abi’ye(Öner bisiklet)
göstermiş olduğu özen ve bisikleti kurarken ki titizliği sebebiyle bir kez daha teşekkürü borç bilirim.
Ek; Ankara gümrüğünden çıkarken hiç bir problem ile karşılaşılmamıştır. Gümrükten çıkış sabah 9 civarında olmuştur. Fatura ve kutuda ne var diye soran hiç bir güvenlik görevlisi olmadı. Bunu sorduğumuzda kutunun oversize olduğu için xray'den geçtiğini ve içinde başka birşey gözükmediğinden kutuyu açmanın gerek olmadığı belirtilmiştir. Gümrük ile ilgili sorularınızı yanıtlayabilirim.
1.Merlincycling'den kargomuzu teslim alıyoruz. Bilirsiniz gümrükten kutu geçince resmini çekmek bir ritüeldir ama biz bunu araçta yaptık


Gidonu ve spacerları yerleştirmek gerçekten çok zordu.


