@kerembasaran
Kerem,
Burada bir hata var. Öyle ki, eğer 100 mm.lik amortisör ile bisikletin önü 40-50 mm kadar yükselmişse (ki 3000 serisinde 63 mm amortisör var, demek ki 37 mm yükselmiş, bu da alın borusu açısının 2 derece yataylaşması demek), senin spacer (bilezik) eksiltmen bisikletin önünü aşağı indirmeyecektir. Sadece gidonu aşağı indirir o kadar, bunun da bisikletin bozulan açılarını düzeltmeye yararı olmaz.
Çünkü maşanın girdiği yuvanın, yani alın borusunun yatayla yaptığı açı bozulmuş olur ve bu gidon boğazı, gidon, spacer gibi etmenlerden bağımsızdır. Bu açının bozulması hem alın borusunun bağlantı yerlerine hesaplanmamış yükler bindirecek, hem de dönüşlerde sorun yaratacaktır.
İşte bu disk uyumsuzluğu, nispeten ağır kadro ve 63 mm amortisör gibi faktörler 3000 serisinin donanım yükseltmeye pek uygun olmayan bir bisiklet imajına sahip olmasına neden oluyor.
Geometri değişimi aşağıdaki yaptığım resimde daha iyi görülecek sanırım. Arka tekerlek milleri ve yatay düzlem baz alınarak iki bisikleti üst üste getirdim. Siyan olan orjinal 3000 serisi, kırmızı olan ise amortisörü 100 mm.ye çıkartılmış (%50 uzatılmış) 3000 serisi.
http://img213.imageshack.us/img213/2369/30003copyri4.jpg
Görüldüğü üzere iki tekerlek merkezi ara uzuyor, alın borusu ve sele borusu yatıklaşıyor.