Scudo Sports

Trafikte bisiklet kullanımı

Trafiğin akışkan olduğu yollardaki kavşak noktaları da benim şehir içi trafiğindeki öncelikli problem konumunda. Hemen arkanızda olup kavşaktan dönecek araçlar güven problemi yaratıyor. Kavşağı kullanmadan yola edeceğimizi kestirme gibi basit bir beyin faaliyetini yürütmekten aciz kalabiliyor, dikkatsiz sürüş nedeniyle sizi gerçekten farkedemiyor veya sizi farkettiği halde yavaşlamaya tahammül edemeyip sizin önünüzden hızlıca kavşağa girmeye çalışıyor olabiliyorlar. Bu nedenle bu tür durumlar için standart bir yöntem uygulamaktansa, insiyatifi kendi elinize alıp, yolun durumuna göre düşünerek hareket etmek bana daha mantıklı geliyor. Ne kadar tecrübeli olursanız olun, insiyatif kendi elinizde değilse problem yaşama riskini minimuma indiremiyorsunuz.
 
Scudo
Konuyu hortlatmış olucam ama önemli konu olduğu için bişey olmaz sanırım :)

Ben bu trafitke el kaldırarak gideceğim yönü işaret etme (sinyal verme) konusunda biraz sıkıntı yaşıyorum. Geçenlerde iki eli bırakıp sürme konusu görmüştüm, ondan sonra bu biraz komik gelebilir ama, mesela sola dönücem arkamdakiler görsün diye sol elimi kaldırdığımda bisiklet sola çekiyor, düz bi çizgide süremiyorum. Bisiklet bi tarafa çekince kendime güvenim de kaçıyor bisikletin kontrolünü kaybediyorum diye. Buna böyle böyle mi alışıcaz, yani zamanla bisikleti sağa-sola çektirmeden sinyal vermeye alışır mıyım, ya da başka öneriniz var mı bu konuda?
 
@akndgl
Bu biraz da sizin düşüncelerinden kaynaklanıyor. Bisikletin akort ayarında vs. Birşey yok ise bisiklet sağa veya sola çekme yapmaz. Ne kadar zamandır bisiklet kullandığınızı bilmiyorum ama kendinizi çok sıkmayın. Elinizi kaldırdığınız zaman tedirgin oluyorsunuz ve istemeden de olsa merkez kuvveti sola veya sağa doğru veriyorsunuzdur. Ama merak etmeyin zamanla bu hareketleri yaptıkça alışırsınız bisiklet üzerinde asla tedirgin olmayın işi akışına bırakın burdan düşermiyim vs. Yerine yola odaklanırsanız. Zaman içinde bu sıkıntıları aşarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: akndgl
@saviourmole Teşekkür ederim, bisiklete 16-17 sene ara verdim, yaklaşık 1 ay önce Carraro Sportive 224 ile geri döndüm, işe gidip gelirken trafikte kullanıyorum, akşamları sahil yolu yayalardan dolayı kalabalık olduğu için (yayaların arasından çarpmadan geçmek daha zor geliyor) pek tercih etmiyorum. Daha gençken sportiftim, şimdiki gibi 100 kilo değildim, 70 kilo civarıydım, iyi sürüyordum, şimdi belki de hem uzun süre ara vermeden ve 30 kilo fazladan dolayı olsa gerek eskisi gibi süremiyorum (en azından şimdilik durum böyle). Bisikletin bir aylık kullanım sonrası yapılan rutin bakım yeni yapıldı, akort ayarı falan herşeyi düzgün. Sorun sizin de dediğiniz gibi tamamen benden kaynaklı, belki de tek elimi kaldırdığımda bisikletin sürekli dengesinin bozulacağını ve bi tarafa çekeceğini düşündüğüm için çekiyor. Bisiklet çektiği için ben daha fazla tedirgin oluyorum :) Yorumunuz içimi rahatlattı, zaman içinde alışacağımı düşünüyorum. Tekrar teşekkürler.
 
Bu zaten dönüş esnasında kullanılan bir şey gidonun ne tarafına ağırlık verirseniz bisiklet o tarafa döner. Genel kuraldır. Siz tek elinizi kaldırdığınızda diğer elle gidona bastırmayın onuda gidonu bırakmadan elinizin ağırlığını vermeyin düzelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: akndgl
Genelde dikkat ediyorum, birkac karaktersiz disinda aracla sikistiran yok. Ben en sagdan gidiyorsam genelde insanlar sol bossa sag seridi kullanmiyor, ya da seridi ortaliyor. Beni gectikten sonra sag seride giriyor. Bazilari da resmen silme gecip gidiyor.
 
Elini kaldirinca dengen bozuluyorsa. Saga donerken sag bacagini, sola donerken sol bacagini kaldir:))
 
Düşünmeyin. Yani bir refleks olarak yaparsanız hiç bir sorun olmaz. Ama şimdi işaret verceğim diye düşünmeye başlarsanız ikinci aşama peki denge? sorusu olacaktır.
 
Hortlayan konulara ara ara yazmak güzel oluyor :)

Trafikte sürmek sıkıntılı; mesajın başında bahsedilen gibi durumlarda özellikle çakal sürücüler yol ayrımlarında en soldan basıp sağa döneceklerin önüne kırıp sağa giriyor. Siz tam bu noktada bu tip çakalları hesap etmemişseniz ve o an bir an önce ayrımdan kurtulup yola gireyim diye basmışsanız o çakal o hızla sağa kıracakken son anda sizi görüyor. Bu durumda yeterince hızlıysanız sizin arka tekerin tozunu alıp sağa geçerken siz yola devam edebilirsiniz. Ama Allah muhafaza yetişemediyseniz size vurması an meselesi. Trafikte en korktuğum senaryolardan birisi.

Bir de zili kimse duymuyor. Yayaların kulaklarında kulaklık, araçların da camları kapalı muhtemelen radyo vs. açıkken zilin duyulması imkansız. Dacathlon'dan alınma korna kullanıyorum ama onu bile sallamıyorlar. Yine de en azından gürültü yapıp dikkat çekiyor, bu da bir şey :)
 
Herkese merhaba; öncelikle ilk mesajımı bu konuya yazmak istedim. Zira birkaç gün önce custom bir bisiklete sahip bir arkadaşımla sohbetimiz sonrasında, toplu taşıma araçları ile birlikte kullanabileceğim, katlanabilir bir bisiklet arayışına giriştim. Çocukluğumdan beri hiç aktif bisiklet kullanmadım, kullandığım zamanlarda ise yoğun şehir trafiğinin içinde hiç bulunmadım ve şimdiyse kullanım amacım şehir içinde kullanmak olacak.

Bu nedenle şehir içi kullanımı ve trafikte dikkat edilecek noktalara parmak basan konular özellikle ilgimi çekiyor. İçeriğe katkısı olan tüm üyelere teşekkür ederim. Bu arada evet, bugün bisikletimi satın aldım: Tern Link B7. Forumda kullanan üyeler olduğunu biliyorum; bisikletimle ilgili olarak sürekli daha fazla şey öğrenmek ve özellikle İstanbul gibi bir metropolde bisikletle nasıl varolabilirim bunu keşfetmek istiyorum. Önerebileceğiniz her türlü konu başlığına da açığım ;) Şimdiden teşekkür ederim.
 
Trafikte bisiklet kullanmak icin izlenmesi gereken bir video ayrica Istanbul gibi bisiklete saygi duymayan insanlarin oldugu bisiklet yollarinin yeterli olmadigi bir sehirde bundan cok daha fazlasinin gerekli oldugunu dusunuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: James Starley
@fahritus

İstanbul konusundaki tespitlerinize aynen ve üzülerek katılıyorum :kötü: Zaman içinde bisikletlerin trafikte sayıca artmalarıyla tüm sürücülerde farkındalığın gelişmesini ve yerleşmesini umuyorum. Bu arada paylaştığınız video için çok teşekkür ederim; gerçekten çok önemli pratik tavsiyeler var. Yarından itibaren bunları uygulamaya başlayacağım. Umarım başarılı olabilirim :srnsml:
 
  • Beğen
Tepkiler: fahritus
Bisiklet sürerken trafikte vs. sinyal veriyor musunuz ben bi kere denedim böyle sonra o tarafa döndüm az kalsın arkadan gelen araba çarpıcaktı.



8Yqq4n.png

VrooqB.png
 
@Sallamano

Evet, dönüşlerde bu şekilde sinyal veriyorum. Özellikle de iki şerit (bir gidiş bir geliş) yollarda sola dönerken önemli. Kavşakta sollama yasağının sadece uzaylılar ve İsviçreli turistler için geçerli olduğunu sananların size çarpmasını engelleyebilir.

@Sallamano

Bunu ise hiç yapmıyorum. Çok gerekli ya da anlaşılır olduğunu da düşünmüyorum açıkcası. Yolun genişliği, durduğunuz zaman arkanızdaki aracın sizi geçmenize olanak verecek kadar genişse Türkiye'de herkes zaten bu hareketi görmese de geçer. Durduğunuz zaman arkanızdaki da mecburen duracaksa da durmamanız gerekir.
 
@Sallamano

Sallamano sallamayı bırak artık. kara mizah benzeri kara trollük yaptığını düşünmeye başladım. Çok enteresan bir bakış açısı seninki ve benim dekoderim bile ne yapmak istediğini çözemedi. Bu hareketleri yapmak yaşadığın coğrafyada, trafikte muhatabına "bana el gol hareketimi çekiyon lan" dedirmenin bisikletçesidir. Nerede yaşıyor veya neyi amaçlıyorsun anlayabilmiş değilim.
 
Arkadaşlar İstanbul trafiğinde kullanıyorum mecburen. şöyle bir durum var araba kullandıysanız, uzun yıllar bisiklet kullandıysanız trafiği okuyabilirsiniz ve rahatça sürersiniz ama böyle bir yeteneğiniz yoksa çok dikkat edin gerekirse durun hem size hem camianıza küfür ettirmeyin insanlara. Bir insan bir şeyi bilmiyor ya da yeteneği yoksa çok farklı sonuçlar ortaya çıkabiliyor. Örneğin arkadaşım ilk kez koşu bandına çıktığında o kadar yapamadıki bir daha denemiycek bile, çünkü deneyimi ve yeteneği yoktu onu 4 te yürütüceksin günlerce yavaş yavaş koşuya geçirceksin mesela he bunu da yapamazdı bence o kadar kötüydü.

Özetle çok tehlikeli demek istemem ama çok tehlikeli bisiklete hakimiyet, kondisyon ve trafik akış ve çomarların reflex bilgisi gerekiyor + bisiklette o an olası bir arıza meydana gelip tüm koşulları zorlaştırmasını da unutmamak gerekiyor. Kendinize güvenmiyorsanız eğer bilinki sebebi var ve doğru düşünüyorsunuz. Yavaş yavaş halledersiniz.
 
ben dönüş yapacağım zaman sinyal hareketlerini kullanıyorum.diğerleri biraz karşı tarafın kültürünün yetmesiyle alakalı.
 
bende el işareti yapıyorum. gideceğim yeri elimle gösteriyorum. %70i anlıyor :D
 
@Sallamano
Valla yaman adammıssın sallamano. Zekan karsısında saygiyla eğiliyorum.
 
Geri