Trafik kaza oranları ve bilinçlilik

Hues

Mütercim
Kayıt
11 Mayıs 2016
Mesaj
137
Tepki
280
Yaş
27
Şehir
Istanbul
İsim
Hüseyin
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Downhill-Freeride
Merhaba arkadaşlar,

Eminim ki bir çoğunuz benim gibi trafikte sadece bisikletle değil motorlu taşıtlar ile de yer almaktasınızdır. Sürücüleri kibar bir şekilde uyarmak genellikle yetersiz. Aynalarını kırmak araçlarına hasar vermek ise suç... Burada hepimiz için paylaşılmış internetten bulduğum özellikle de KGMnin internet sitesinde paylaşılan istatistikleri derlemek istedim.


YILLARTOPLAM KAZA SAYISIÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZA SAYISIMADDİ HASARLI KAZA SAYISITOPLAM ÖLÜM SAYISIKAZA YERİNDE ÖLÜM SAYISIKAZA SONRASIYARALI SAYISI
2008950.120104.212845.9084.2364.236-184.468
20091.053.345111.121942.2244.3244.324201.380
20101.105.201116.804988.3974.0454.045211.496
20111.228.928131.8451.097.0833.8353.835238.074
2012 1.296.634153.5521.143.0823.7503.750268.079
20131.207.354161.3061.046.0483.6853.685274.829
20141.199.010168.5121.030.4983.5243.524285.059
20151.313.359183.0111.130.3487.5303.8313.699304.421
20161.182.491185.128997.3637.3003.4933.807300.812
20171.202.716182.6691.020.0477.4273.5343.893300.383


2018 Yılı verilerini TÜİK ve KGM henüz açıklamamış lakin 1 ocak 2019 tarihli CNN haberine göre - Türkiye genelinde geçen yıl meydana gelen 428 bin 74 trafik kazasında 3 bin 373 kişi yaşamını yitirdi, 310 bin 109 kişi yaralandı. -

198662



Yukarıda yayınlanan trafik kaza istatistikleri 2008-2017 belgesinde, 2017 yılında kazaya karışan araçların % değerinde oranları bulunuyor.
Trafikte korktuğumuz, çekindiğimiz otobüsler, iş makineleri ve kamyonlar

198663


Yine aynı belgede gün ışığı durumuna göre olan kazalar.


198664



Keşke belirli bir değerin üzerinde satılan bisikletler de kayda geçiriliyor olsa.

198665



Bu tablo ise trafik konusunda bilinçliliğimizi ortaya koymaktadır diye düşünüyorum. Elbette ki bu benim şahsi görüşüm.

Trafik kazalarının büyük çoğunluğu sürücü hatasından meydana gelmektedir ve özellikle de düz yolda gerçekleşmektedirler.



Doğrudan habere ve istatistiklere erişilebilmesi için linkleri bırakıyorum.

(link)
(link)


Aynı şekilde ufaktan özetini geçeceğim lakin Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından sunulan raporda, trafikte cep telefonu kullanan bir sürücünün kullanmayana kıyasla kazaya karışma riskinin 4 kat fazla olduğunu söylemekte.

İlgili yazıyı Dünya Sağlık Örgütü'nün internet sitesinden indirebilirsiniz. Detaylı ve özet olmak üzere iki versiyonu mevcut bulunmakta.


Konuya son hız dalarak ufak bir çağrı da yapmak istiyorum

Trafikte seyir halinde iken, hata yapan veya bize kaza riski yaşatan bir sürücüyü uyarmak her zaman güzel son bulmuyor ne yazık ki. Eleştiri denen şeyi hakaret olarak algılamaya meyilliyiz. Bu nedenden dolayı bilinçlendirmelere ve uyarılara tanımadığımız sürücüler ile başlamaktan ziyade, çevremize önem vermemiz gerektiğini düşünmekteyim. Tanıdığımız, bir iki muhabbetimiz olan bir insanın bile bizi dinleme olasılığı trafikte el kol yapan bir sürücüye kıyasla kesinlikle daha yüksektir. Araya benim yaşadığım bir olayı da sıkıştırmak istiyorum. Dönel kavşakta motorlu bir taşıtla yavaş bir şekilde dönerken önüme atlayan taşıtın sürücüsünü kibarca uyarmak isterken yediğim küfürler sayesinde hayatım renklendi. Üstelik bunu bana yapan ise gayet lüks bir taşıt kullanan ve epeyce bakımlı bir kadındı... bir başka olayda ise bir şahin sürücüsünü uyarmak istedim, aslında ters bir tepki bekliyordum çünkü sinyalsiz bir şekilde önüme kırmıştı ve uyardığımda ise hemen özür diledi. Yüz ifadesi ise farkında olmadan yaptığını ve özründe samimi olduğunu apaçık belli ediyordu. Trafikte gerek bisikletle gerek motorlu taşıtla sayısız olay yaşadım. Kimin kimi dinleyeceği kesinlikle belli olmuyor ve bir insanın canı kesinlikle öbüründen daha değersiz değil. Çevremize önem verir isek, bir kişi bile bizi dinlese ve bir şekilde bir muhabbet içerisinde bir başka kimseye anlatsa düzen için ufacık bir adım atmış oluruz. Bisikletforum üyesi olan herkes en fazla üç kişiye bilgilendirme yapsa erişebileceğimiz kişi sayısı bihayli fazla.
Lütfen çevremizi bilinçlendirelim. Buna, gerek motorlu gerek motorsuz her tür taşıt kullanmak isteyen özellikle de genç arkadaşlarla başlayalım çünkü onlar trafik konusunda tecrübesiz olduğundan dolayı tecrübelileri dinlemeye daha meyilliler.
 
Scudo
B

BF Okuru

Misafir
2018 verilerinde sadece kaza yerinde ölenlerin sayısı var, kaza sonrası ölenlerin sayısı henüz tabloya eklenmiş değil.

Zaten dikkat ederseniz, 2015 yılına kadar sadece kaza yerinde ölenler sayılıyor, kaza sonrası hastanelerde hayatını kaybedenler dikkate alınmıyordu. 2015'ten itibaren ölü sayıları ikiye katlandı.
 

GagarinlerinYuri

Aktif Üye
Kayıt
18 Nisan 2018
Mesaj
144
Tepki
217
Yaş
27
Şehir
Ordu
İsim
Murat Esen
Bisiklet
Salcano
Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler benim de katkım kamyonetler, yeni nesil (neredeyse) arka camsız arabalar ve (baş belası) suvlarla ilgili bu araçlarda dikiz aynası bir işe yaramıyor çünkü görebilecek bir alan yok özellikle yüklü kamyonetlere çok dikkat edin veee vazgeçilmezimiz canımız kanımız yaşlı sürücümüz efendim bunlar trafikte katilden farksızdır 5 metre yanına yaklaşmayın. Hayatta kalın ve bir ömür boyu iki tekerlekten vazgeçmeyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hues
B

BF Okuru

Misafir
Ayın yedisinde içişleri bakanlığından bir kısa mesaj aldım..Demişler ki;''Aldığımız önlemler ve sizlerin duyarlılığıyla 2019'un ilk 4 ayında trafik kazalarında ölümler %41 azaldı..''
Trafikteki ölümlerin azalmasından dolayı takdir/tebrik bekliyorlar..Hiç,mesela şöyle derler mi;''
Al(a)madığımız önlemler ve sizlerin duyarsızlığıyla 2019'un ilk ayında sokaklarda 43 kadın öldürüldü..!''
(link)
 

seko35.50

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2018
Mesaj
2.856
Tepki
17.449
Şehir
izmir/karşıyaka
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Gencecik bir insan daha aramızdan ayrılmış! Yine dikkatsiz bir katil!

24 yaşındaki (link)’in feci sonu! O detay yürekleri yaktı!
(link)'de üniversite öğrencisi 24 yaşındaki (link), bisikletiyle seyir halindeyken bir kamyonetin çarpması sonucu hayatını kaybetti. Genç öğrencinin 6 gün sonra (link) tarafından düzenlenecek olan bisiklet turuna katılmak için hazırlık yaptığı öğrenildi…
24 yaşındaki Zeliha Güneş’in feci sonu! O detay yürekleri yaktı!

(link)
 
Son düzenleme:

Özcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2015
Mesaj
2.125
Tepki
7.155
Yaş
50
Şehir
Bursa
İsim
Özcan
Başlangıç
1978—79
Bisiklet
Specialized
Her yerde söylüyorum. Gidecek olanlara hep hatırlatıyorum. Gelibolu yarımadasında bisiklet sürmek, kelleyi koltuğa almak demek.
Yolların tamamı daracık, emniyet şeridi yok. Gidiş geliş şeritleri bile dar, araçlar yan yana geçerken yavaşlayıp kontrollü geçmeleri gerekiyor.
Dev turist otobüsleri bu tehlikeli yollarda yüz km'yi geçen hızlarda insan taşıyorlar.

Önde ve arkada trafikten koruma sağlayacak eskort araç olmadan, yani organize grup sürüşü yapılmadığı sürece Gelibolu yarımadasında hiçbir bisikletlinin can güvenliği yoktur! Mezbaha gibi, kabus gibi bir bölge, tabi ki yollar açısından konuşuyorum.

Hayatını kaybeden bisikletli kardeşimize rahmet, sevenlerine sabırlar diliyorum :(
 

vvvooo

Üye
Kayıt
7 Nisan 2024
Mesaj
78
Tepki
119
Yaş
36
Şehir
Antalya
İsim
Volkan
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Trafik kültürünü oluşturmak en az 15-20 senede olabilir. Bizde "merdiven altı sürücü kursları"nda, kamyon şoförlüğünden veya fizik kurallarını bilmeyen kişilerden "eğitmen" adı altında kişiler görev yapıyor. Şoförlük ciddiye alınan bir iş bile değil. Gerçek sürücüler, başkalarını da düşünerek hareket eden ve bu sayede bırakın öndeki araçlara veya yayalara çarpmayı, arkadan gelenleri bile kurtarabilir.

Kurslarda ileri sürüş tekniği eğitimi verilmelidir demiyorum, ancak minimum düzeyde bir bilgi akışı olmalı. Zaten trafikte sürerken, iyi şoförlerin yaptıklarını gözlemleyerek bir çok şey öğrenilir.

Trafik kültürünü sadece halk değil belediyeler de benimsemek zorunda. Kaldırım, yol, yola çizgi, emniyet şeridi, bisiklet şeridi çizdik, yaptık demekle bunlar işlevsel olmuyorlar. Anayollar ve caddelerde büyükşehir, ara sokaklarda yerel belediye bile anlaşamadığı gibi sorumluluk alanlarında, fizibilite yaptıklarını da sanmıyorum.

Belediye otobüs şoförü bugün, otobüs durağına 50 metre kalmış, beni geçip, durağa dalıyor, sağından gitsem yol daralıyor ve yolcu inme riski var; soldan gitmeye kalksam araç trafiğine giriyorum, haklı olarak motorlu taşıt sürücülerinin önüne geçiyorsun. Motorlar yine bir şekilde kıvrılıyor veya seni anlayıp geçmene müsaade ediyor. Yani burada biraz empati kuracak insan kitlesine de ihtiyacımız var. Araç için 20-25 km/h çok olmayabilir ama bisiklet için neredeyse şehir içi ort. seyir hızı.

Mesela istediğiniz kadar kural yazın, 1000 tane detay döşeyin, sağa park etmiş araçtan inmek için uyulması gerekenlere zerre kadar dikkat etmeyen sürüyle insan var. Motorsiklet, bisiklet, araç geliyor diye düşünmeden, yan dikiz aynasını kontrol etmeden lap diye kapıyı açıp atlıyorlar. Sürücü kursunda buna değinildiğini görmedim, duymadım. Basit ama hayat kurtaran bir eylem. Sırf bu yüzden arkadan gelen otobüs veya tır gibi ağır vasıta altında kalıp can veren motorlu ve bisikletli insanlar oldu. Ne için? Basit bir kuralı, dangalak biri uygulamadığı için... Çok aşırı kuralcı olmamıza gerek yok, yapmamız gerekenin minimumunu dahi toplum olarak yapmıyoruz ve bununla gurur duyan ultra dangalaklar da var.

Türkiye'nin kaza istatistiklerini dikkate alan bir sosyal devlet olduğunu sanmıyorum. Yaya önceliği olan yerlerde denetim yapılmadığında da insanlar kurala uyma gereksinimi duymalı. Denetim olmaması, kuralın çiğnenebilir olmasına bağlanmamalı. STOP işareti, Amerika'da kesinlikle hızın 0 km/h düşülüp, tekrar hareket edilmesi şeklinde çalışıyor ve uygulanıyor. Bizde tamamen durup kalkan var mı? veya şöyle sorayım, anayol-tali yol tabelasının anlamını bilen var mı? Tali yoldan nasıl çıkılır bilmiyoruz ki bisikletliyi gerçekten dikkate alan insanlar bekleyelim...
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.408
Tepki
7.001
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Trafik kültürünü oluşturmak en az 15-20 senede olabilir.
İlkel zihniyetli şahıslar (yani Türkiye nüfusunun %90'ı falan) sopayı görmeden hizaya girmez. Yani diyeceğim şu ki, cezalar çok yüksek olmalı. Bir bisikletliye çarptığın zaman (bisikletlinin olayı ne miktarla atlattığından bağımsız olarak) 1 sene hapis cezası ile başlamalı. Ölümlü ve video ile net tespitli aşikar durumlarda idam cezası olmalı. (Evet, Türkiye'de toplum asayişi sağlamak adına bazı suçlarda idam gereklidir). Zihinlerde "Sağda bisikletli var, uzağından geçeyim de başıma bela almayayım şimdi" fikrini oluşturmadan bisikletli ölümleri engellenemez.
 

mostrider

Aktif Üye
Kayıt
13 Temmuz 2021
Mesaj
102
Tepki
94
Yaş
38
Şehir
İstanbul
İsim
Ersin
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
İlkel zihniyetli şahıslar (yani Türkiye nüfusunun %90'ı falan) sopayı görmeden hizaya girmez. Yani diyeceğim şu ki, cezalar çok yüksek olmalı. Bir bisikletliye çarptığın zaman (bisikletlinin olayı ne miktarla atlattığından bağımsız olarak) 1 sene hapis cezası ile başlamalı. Ölümlü ve video ile net tespitli aşikar durumlarda idam cezası olmalı. (Evet, Türkiye'de toplum asayişi sağlamak adına bazı suçlarda idam gereklidir). Zihinlerde "Sağda bisikletli var, uzağından geçeyim de başıma bela almayayım şimdi" fikrini oluşturmadan bisikletli ölümleri engellenemez.
Bu önergeye kuvvetle katıldım. Bir bisikletli plakayı verip yanımdan geçti rüzgarından düştüm diye beyanda bulunsa azımsanmayacak bir yaptırımı olmalı. Kulaktan kulağa "aman abi bisikletliye yanaşma başımıza iş almayalım" algısı yerleşmeli.
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.606
Tepki
10.293
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Maalesef hukuk kurallari ve bu kurallarin uygulanabilirlikleri anlaminda haritada yerini bile gosteremeyecegimiz abuk subuk afrika kabile devletleri statusunde yer aliyoruz artik. Koskoca ulkenin geldigi durum bu. Hukukcularin yaptigi tek sey iktidar aleyhinde tweet atanlarin pesine dusmek.

Sevgili kardesimiz isiklar icinde uyusun, geride kalanlara ise sabirlar dilerim. Bu cografyanin kaderi oldu artik bu olaylar. Bisikletle eve tek parca varmak luks oldu artik.
 

soner kalaycıoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Ekim 2011
Mesaj
498
Tepki
934
Yaş
66
Şehir
Ankara
İsim
soner
Başlangıç
1968—69
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Klasik
Bu ülkede pazar sabahları erken kalkıp bisiklet sürmek (En tenha yollar ve zamanlar), ömrünüzü uzatabilir ancak!
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50