Trafik cezası

Kayıt
12 Mart 2015
Başlık
0
Mesaj
31
Tepki
50
Şehir
TR
Madde 66 – Bisiklet,motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır.

a) Ayrı bisiklet yolu varsa, bisiklet ve motorlu bisikletlerin taşıt yolunda,
Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde,
Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yanyana,
Sürülmesi yasaktır.
b) Bisiklet sürenlerin en az bir elleri, motorlu bisiklet sürenlerin manevra için işaret verme hali dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki eller ile taşıtlarını sürmeleri ve yönetmelikte belirtilen güvenlik şartlarına uymaları zorunludur.
c) Bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosiklet sürücülerinin, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişileri bindirmeleri ve yönetmelikte belirtilen sınırdan fazla yük taşımaları yasaktır.
Sürücü arkasında ayrı oturma yeri olan bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosikletlerle bir kişiden fazlası taşınamaz.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 

estudiante

Daimi öğrenci
Kayıt
13 Nisan 2008
Başlık
11
Mesaj
608
Tepki
825
Şehir
istanbul
Trafikte böyle araba kullanılan bir ülkede insanların üzerine hızlı bir şekilde sürüp onları tehlikeye atmadıkça bir bisikletliye 235 tl ceza yazılması rezalet olurdu. Ben bu haberin fake olduğu kanaatindeyim.
 
Son düzenleme:

PeDaLLı-YoRuM

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Ekim 2015
Başlık
9
Mesaj
490
Tepki
367
Şehir
Bursa
İsim
Tugi
Bisiklet
Sedona
Trafikte böyle araba kullanılan bir ülkede insanların üzerine hızlı bir şekilde sürüp onları tehlikeye atmadıkça bir bisikletliye 235 tl ceza yazılması rezalet olurdu. Ben bu haberin fake olduğu kanaatindeyim.
Valla ben bu ülkede artık hiç bir şeye şaşırmıyorum :))
 

bisikletgundemi

Daimi Üye
Kayıt
18 Haziran 2018
Başlık
0
Mesaj
316
Tepki
1.096
Şehir
İstanbul
şehir içinde 50 km/saat hızla giderken cep telefonu kullanan otomobil sürücüsü de 235 lira ceza ödüyor,
şehir içinde ortalama 15-20 km/saat hızla giderken iki elini gidondan çeken bisiklet sürücüsü de 235 lira.

muayenesi yapılmamış araçla trafiğe çıkan da 235 lira ödüyor,
iki elini gidondan çeken bisiklet sürücüsü de.

kırmızı ışıkta durmayan 1 tonluk otomobil sürücüsü de 235 lira ödüyor,
iki elini gidondan çeken 10-15 kiloluk bisiklet sürücüsü de.

50 km/saat hız sınırını 5-15 km aşan otomobil sürücüsü de 235 lira ödüyor,
hızı en fazla 25-30 km/saat olan bisiklet sürücüsü de iki elini gidondan çekti diye.

geçiş yasağı varken sollama yapan ya da sollama kurallarını ihlal eden otomobil sürücüsü de 235 lira ödüyor,
sadece sağ şeridi kullanabilen bisiklet sürücüsü de iki elini gidondan çekti diye.

kurallara herkes uymalıymış! hangi kurallara, kimin kurallarına, kimler için yazılan kurallara, kimin düzeninde... bunları soran yok. içi boşaltılmış bir eşitlik ilkesini ve yurttaş sorumluluğunu dillendirerek güçlüye de zayıfa da aynı sorumluluğu vermek, aynı cezaları yazmak adalet mi?

güçlüyle zayıfı haklarda ve sorumluluklarda eşitlemek adalet terazisini daha da bozmaktan başka bir sonuca götürmez. adalet zayıfı güçlü karşısında korursan, onu zayıf düşüren sebepleri ortadan kaldırırsan sağlanır. bisikletliler yayalar engelliler ile otomobil sürücüleri ulaşımın eşit kullanıcıları değildir, kurallar otomobiller rahatça hareket etsin, sürücülerinin başına bir iş gelmesin diye yazılıyor, yayalar onlardan arta kalan boşluklarda adım atacak yer ararken, bisikletliler onlardan arta kalan boşluklarda kelle koltukta yol alırken, engelliler onlardan arta kalan boşluğa dahil bile olamazken, kurallara herkesin uyması gerektiğini söylemek adil midir?

şuncacık olayda bile hemen bisikletliye sorumluluk yüklüyoruz. hiç olmazsa şunu söylesek: tamam o şekilde bisiklet sürmek riskli ama bunun cezası da bu kadar ağır olmamalı, kademeli şekilde uyarılabilir, davranışın tekrarlanması hâlinde makul yaptırımlar uygulanabilirdi

bisiklet zaten araç ama savunmasız, zayıf, kırılgan, narin bir araç, kaportası yok, sürücüsünün bedeni kaporta vazifesi görüyor, dokunsan canı yanar, itsen düşer, çarpsan kafa gözü dağılır, kolu bacağı kırılır, can verir. bisikletin araç olarak kabul görmesi için önce onu güçlü kılacak imkânları sağlamalı, kuralları onlar için de yeniden yazmalı.

bizler kuralları sorgulamadan ona uyma sorumluluğuna rıza gösterecek iradesiz ve muhakemesiz varlıklar mıyız?

bisikletliler birbirlerini güçlülerin kurallarına uymaya çağırmayı bırakıp o kuralların zayıflar için değişmesini sağlamalıdır.
 

Yorgun

Aktif Üye
Kayıt
21 Haziran 2019
Başlık
0
Mesaj
106
Tepki
238
Şehir
Kaf dağı
İsim
Tacir
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bisiklet kullanırken bazen kurallara uymasak da en azından polis gördüğümüzde kendimize çeki düzen veririz . Polisin gözü önünde küfür eder gibi artislik yapmanın cezası olsa gerek ...
 
  • Beğen
Tepkiler: PeDaLLı-YoRuM

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Başlık
79
Mesaj
6.849
Tepki
13.344
Yaş
46
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
Bu da bende söyle bir kösede dursun, "anlayana".

"Fakir bebeğin içemediği sütü, zenginin köpeği içiyorsa; bana adaletten bahsetmeyin "
 
  • Beğen
Tepkiler: Süper Dede
Yukarı Alt