Scudo Sports

TR Lefty yapımı bitti. Test sürüşü yakında:)

Lefty

  • aluminyum

    Katılım: 32 47,8%
  • titanium

    Katılım: 38 56,7%

  • Toplam katılım
    67
@emre önen
Sadece lefty resimlerine bakarak yaptım ölçulendirmeyi kendim yaptım proje resim yok kadronun yapısına göre harakete geçtim okadar lefty aradım yarım saat ölçulerine bakmak için kimsede bulamadım ve kusursuz birşey çıktı karşıma şukurler olsun :)

@hayatçokgaripTurkiyede başka yapan varmı?,bilmiyorum;)

@#ŞARBAY#
Göbek hazır lefty gobeği onun için birşey yapmadım;) uzunluk bakımından daha once120mm maşa kullandığımdan görsel olarak uzun hoş görünüyor benim açımdan 1200mm maşa ya göre yaptım uzunluğunu 200km yaptım milim boşluk hata ile karşılaşmadım gayet stabil;)

@#ŞARBAY#
1300gr
 
Scudo
@yunakre

işin kolayına kaçmak dıyosunuz.o zaman denizi geçerkende marmaray vapur veya köpru bunları kullanarak degılde yuzerek geçmelisiniz:)tabi tercıh sızın :)


@Özcan.

bence yol bısıkletı ıle kendını daha cok geliştirir dıye dusunuyorum:)tabıkı kendısıne kalmış yıne ne yapmak ıstedıgı.

saygı duymak lazım.
 
Righty neden yapılmıyor? Mekanik bir sebebi var mı?
Aynakol ve ruble sağda, righty olduğunda maşanın sağı olacak. Denge olmayacak, her şey sağda kalmış olacak.
Lefty daha dengeli.(Solda maşa sağda aynakol ruble)
Bilmiyorum ama böyle düz mantık yazınca çok da mantıksız gelmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Aynakol ve ruble sağda, righty olduğunda maşanın sağı olacak. Denge olmayacak, her şey sağda kalmış olacak.
Lefty daha dengeli.(Solda maşa sağda aynakol ruble)
Bilmiyorum ama böyle düz mantık yazınca çok da mantıksız gelmedi.
Bak, aynakol solda, ruble solda bisiklet yapmanın zamanı geldi o zaman. Bisiklette yeni çığır açılmış olur. Pazarlamacılara bedava fikir.;)
 
Bak, aynakol solda, ruble solda bisiklet yapmanın zamanı geldi o zaman. Bisiklette yeni çığır açılmış olur. Pazarlamacılara bedava fikir.;)
Bir gün herkes gibi herşey solda mı olacak diyon yani. ;)
 
Bugün tamda Cannondale Taurine bisikleti sattım, ilginç bir plan.
 
Eline sağlık güzel çalışma olmuş. Benim de çöplükten ihlas mountain cat alıp masasının sağ bacağını spiral ile keserek Cannondale çeviresim var 😂😂
 
Ne kazanç sağlar ki tek taraflı bir maşa? Aero mu?
 
Videoda maşanın esnemesi aşikar şekilde gözüküyor. "Ama alttaki de esniyor?" diyeceksiniz. Dikkat ederseniz lefty direkt maşa kısmı üzerinden sehim verirken, standart maşa şaft kısmından sehim veriyor. Alttaki maşa yukarıdakiyle aynı esnemeyi versin diye bilinçli olarak yanlış ankastrelenmiş. Bisikletteki montajındaki gibi şaft dibinden ve üst furştan olacak şekilde 2 noktadan ankastrelenseydi çok daha az sehim verecekti. Ayrıca, teker milinin şaft eksenine dikliğini koruması mümkün değil. O kısmı 90 derece hiç bozulmayacak mukavemette yapsalar normal maşadan ağır olur o maşa. MTB için gereksiz bir fantezi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Gördüğüm kadarıyla anlatılmak istenen şu. Yanal baskılara maruz kalınca, standart maşanın iki koluna farklı basınç uygulanıyor ve iki taraf farklı oranda esniyor. Bu da maşanın çalışmasını o an için engelliyor. Ancak tek kollu maşa ne yönden esnerse esnesin, süspansiyon çalışmaya devam ediyor.
 
Bu video lefty'nin avantajını güzel anlatıyor:
Gördüğüm kadarıyla anlatılmak istenen şu. Yanal baskılara maruz kalınca, standart maşanın iki koluna farklı basınç uygulanıyor ve iki taraf farklı oranda esniyor. Bu da maşanın çalışmasını o an için engelliyor. Ancak tek kollu maşa ne yönden esnerse esnesin, süspansiyon çalışmaya devam ediyor.

Temel olarak anlatılan bu videoda, ancak anlatılmayan dezavantajlarda var. Bunlardan en belirgini jant ve jant göbeğinin tek ankastre mesnet ile merkezlenmesi sonucu ortaya çıkacak olan sorunlar(Göbek çabuk bozulur, jant akordu sıklıkla bozulur.)
Ancak video'da anlatıldığı gibi süspansiyonun çalışması açısından çok faydalı olacağı kanaatindeyim.
 
Bunlardan en belirgini jant ve jant göbeğinin tek ankastre mesnet ile merkezlenmesi sonucu ortaya çıkacak olan sorunlar
Ankastre mesnet i görünce dedim ki, orada bir makine mühendisi var uzakta.
 
Geri