Scudo Sports

Toplamakta olduğum fixed için öneri...

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.123
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
herkese merhabalar,
toplamakta olduğum 53cm'lik 3.yol kadrom içim siz değerli dostlarımın bana komponent önerilerini beklemekteyim. Öncelikle bisikletin klasik döneminin çizgilerini taşımasını istiyorum. (80ler)

Şuan için mevcut boyasını kaldırıp büyük ihtimalle mat siyah, düşük ihtimalle parlak beyaz renk düşünmekteyim. Kromda maşa.


Benim için düşündüğüm malzemelerin listeside şöyle
kırmızı olanlar şuan elimde var.

-Ön - Arka göbekler / Campagnolo Super Record
-Arka Ruble / Dura Ace 16T dişli
-Aynakol / Shimano 600 arabesque 52t
-Gidon / Nitto Pista 35-38cm
-Boyun / Nitto Pearl 12 120mm
-Ön Fren Elcik / Dia Compe Gran Compe
-Fren / Tek bulabileceğim dura ace 74.. serisi ya da 600 serisi
-Sele / Brooks SWALLOW + kahverengi gidon için deri kaplama
-jant fotograftaki mevcut 40mm yüksek profil alum.



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_5006.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_5003.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/P1140633.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/440138159_o.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/440137848_o.jpg


Şimdiden ilgilenen herkese teşekkür ederim.
 
Scudo
Hem 80'lerin çizgilerini taşısın diyorsun, hem de mat siyah diyorsun!? :brutal324 Mat siyah artık fazlasıyla ayağa düşmedi mi??? O renk ancak modern kadrolarda, o da gerçekten güzel grafiklerle desteklenirse iyi durabilir. Beyazı da boşver; hiç orjinal değil. Amaaa.. saf beyaz değil de "kırık", beje dönük bir beyaz kullanırsan o zaman güzel bir renk yakalarsın.

Parça listesi güzel. Sadece yüksek profilli jantların diğerleriyle çok iyi uymayacağını düşünüyorum. Diğer parçalar genel olarak klasik görünümlüyken jantlar modern bir fixie havası verecek, biraz iki arada bir derede kalmış bir bisiklet olacak. Jantlar elinde varmış ok, ama biraz daha düşün derim ;)

Kolay gelsin, güzel bir bisiklet bekliyoruz :in:
 
@Burçak Erbil



Renk konusunda teşekkür ederim, birazda malum nedenlerden ara renklere bulaşmak istememiştim aslında, malum boyacı için gittiğinde bir klasiklikten ya da bizim gözümüzdeki bisikletten farklı alıglanıyor.
Bunun dışında 1980 Tour de france yi kazanmış joop zoetemelk imzalı ti raleigh bisiklet var acaba toplamısken bunu mu toplasam diyede düşünüyorum. (reynolds 753) Eşsiz birşey çıksın istiyorum.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/Fotoraf0389.jpg



http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/Fotoraf0388.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Enis AYKUŞ
@emre evgin

teşekkür ederim kendim yaptım, güvenlik açısındanda 2 adet 10luk çelik dübel ile montajını yaptım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Enis AYKUŞ

Burçak abi tekrardan değerli görüşüne teşekkür ederim, sanırsam Raleigh'i bozup üzerine fixed gear yapacağım. Ne kadar basit görünsede parça - renk uyumu olarak normal bisikletlerden daha fazla üzerinde durmak gerekiyor.
 
Askıya bez sararsanız kadronun boyasına zarar vermez.
 
@bislet


merhabalar, borular avize kasalarının imalatında kullanılan 9'luk demir borulardan olup üzeri ince bir mat selefon gibi naylon tabakası ile kaplıdır.
 
@Dogukanaksu

Rica ederim. Raleigh gerçekten güzelmiş! :in: Lug'lar çok orjinal, rengi de hoş görünüyor. Gerisi de yakından çektiğin fotoğraftaki durumdaysa bence kadroya elleme; ufak rötüşlerle idare et. Çünkü durumu kötü görünmüyor, yakından bakınca sıfır gibi durmaz belki ama diğer parçaları iyi elden geçirirsen yine gayet güzel görünür ve de orjinalliğini korumuş olur. Diğerini nasıl olsa fixed yapacaksan onu da öylece yol olarak bırak? Tabii ki bu sadece benim fikrim, seçim senin ;)
 
@Burçak Erbil

Raleigh evet gerçekten güzel abi, lugların detayı olsun kadronun genel işçiliği olsun gözede hitap ediyor. Luglarda evet yukarıdaki jant örneğindeki şekilde. Kadronun durumuna gelincede arka sele borusuna bağlanan çatal boruların tam uç kısımlarında derinlemesinede olmasa pas izleri biraz var, e tabi aynı şekilde masada da pas olmasa bile serçe parmak boyunda boyası aşınmış durumda. Tüm bunların dışında benim için en önemli olanı ezik, kırık ve çatlağının olmayısı. Raleigh fikrinden sonrada diğer kadroyu sanki toplamaktanda da vazgeçeceğim gibi Burçak abi. Sonuçta oteki sıradan klasik bir kadro. Yol bisikletinden de artık tamamen fixed'a döneceğim. :) Bu arada Burçak abi önemli bir konuda daha fikrine ihtiyacım var. Raleigh üzerindeki fren kablolarını ve vites kablolarını taşıyan pivotlarıda geri dönüşü olmamak üzere sökmeyide düşünüyorum ne dersin bu konuda? Ayrıca renk konusuda var tabi. Bu bir kaç ay fikirlerine çok ihtiyacım olacak :) Unutmadan lastiklerede karar verdim "Dia Compe Gran SS Tire 700x23 BROWN"
 
  • Beğen
Tepkiler: Enis AYKUŞ
@Dogukanaksu

Valla o daha çok senin bileceğin iş, ben olsam mümkün olduğunca onları uçurmaktan kaçınırdım. Alt boru üzerindeki vites bağlantıları için güzel bir çift stopper bulsan orayı öyle halledersin, en azından onları bırak bence; zaten uçurması zor olur ;) Ama üst borudaki fren teli yuvaları boş kalınca gözü rahatsız eder, mecbur uçurmak lazım. İleride olur da geri istersen onların yenilerini lehimlemek zor bir iş değil.

Yani bütün fazlalıkları uçurmalıyım diye düşünme bence; sonuçta kadroyu ne kadar sadeleştirsen de dropout'lar pist kadrosu olmadığını ele verecek; o yüzden bana kalırsa sadeleştirmeyi kafaya takma, orjinalliği en az derecede bozmaya gayret et ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@Burçak Erbil

Teşekkür ederim abi, el frezemdem tezgah matkabıma paftalarıma (sizinde maşadan dolayı olmuş zaten, takip ettim tüm detayları ile) :). Yani çok gaza gelebilirsem dropoutlarıda kaldırırım gibi geliyor. Tek sorunumsa fazla maymun iştahlı oluşum 3ttt'nin de bazı modelleride kafama takılmış durumda. Onlarda şu şekilde aşağıdadır;

1.seçeneğim / Nitto Pearl (biraz daha ağır basıyor)

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/451335133_tp.jpg


2.seçeneğim

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/3TTT_Synthesis_120mm_Quill_Stem_01.jpg


3.seçeneğim

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/3TTT_Record84_140mm_Quill_Stem_01.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Volkan Bilirli
klasik hastalığı başka birşey bu arada resimde görünen peugeout u neden yapmıyorsunuz o bisiklettende kullanmıştım gayet güzel tam 80leri yansıtıyor bu arada aynakoluda dura ace kullanmanızı tavsiye ederim ebay.co.uk fixed i.in olanları vardı burda var mıdır bilmiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@sadık özer

Kesinlikle öyle, peugeotu kullanmama sebebim ise fixed için bir kaç uyumsuz yanı olması. 1.si 27 jant, 2.si geçme boru olmayıp luplarının olmayışı. Biraz detay görmek ister insan fixed da :) Raleigh'e de başlandı artık 2 aya hazır olacak ve tüm aşamalarını forumdan sizlerle paylaşacağım.:in:
 
@Dogukanaksu


Nitto'ların kalitesi oldukça üst düzeyde, hatta Cinelli'den daha iyi denebilir. Ama 3ttt'ler bence ne tasarım olarak ne de kalite olarak bu klasmanda değil. (Eski modeller için konuşuyorum)
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@Burçak Erbil

öyleyse boyun Nitto Pearl olarak kesinleşmiştir. :in: Selede brooks swarrow yerine sanırsam "san marco regal" düşünüyorum, oldukça kaliteli ve işçiliği ile beni benden aldı.
 
bence de arkadaşlara katılıyorum orjinalliğini bozma ve burcak bey askı çok ilğinç ve güzel çok hoşuma gitti :)
 
bence de arkadaşlara katılıyorum orjinalliğini bozma ve burcak bey askı çok ilğinç ve güzel çok hoşuma gitti :)
 
Geri