Scudo Sports

Titanyum hakkında

gmfaruk

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Kasım 2013
Mesaj
1.237
Tepki
1.369
Şehir
istanbul
Bisiklet
Kron
Titanyum kadro
Titanyum grupset...
Ti kadro fiyarlari 1000 dolardan basliyor
daha cok kucuk firmalar ti isiyle ugrasiyor

Rivayetlere gore celikten daha saglam ve hafif diyolar
Carbon ve aluminyumla arasindaki farklar
Titanyum pazari ve gelecegi

titanyum hakkinda bildiklerimizi yazarsak iyi bi aydinlanma sureci yasariz
Tesekkurler

Bu da bonus
image.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
Scudo
Ben de bi rez alıyım şurdan merak ettim konuyu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
Titanyum hangi açılardan iyidir, nasıl elde edilir vs... pek bir bilgim yok. Ama hep öğrendiğimiz Carbon kadar hafif çelik kadar sağlam oldu. Daha önce şöyle bir video izlemiştim. Maalesef türkçe değil. Bende anlamıyorum ama izlemek eğlenceliydi :D Titanyum bisiklet yapımı hakkında :D

 
Titanyumun çelikten ve alüminyumdan daha sağlam olduğu bir gerçek. Aynı zamanda daha hafif. Daha önce titanyum bir malzemem olmuştu. Gerçektende paslanmıyor. Yalnız titanyum bisiklet yapımında az kullanılıyor. Çünkü çok pahalı ve kaynak yapması daha da zor.
 
@MehmetAliB.
Bundan iki sene önce bir heves edip bakmıştım. Bir titanyum sele vidası 17 liraydı bıraktım :D
 
Titanyum kaynağı sıfır oksijen ortamı istiyor yani özel bir oda. Hata kaldırmıyor en ufak hatada hoop ÇÖP. Geri dönüşümü titanyum alaşımını yapmaktan daha zor. %45 daha hafif Çelikten. Kabon yanından bile geçemez. Bir çok durumda Kabon Çelik'ten sadece %15 hafif. Titanyum bisiklet en çok ilgimi çektiği nokta tur bisikleti olarak alınabilir. Böyle bir dünya turu, özel bir rota, 80 günde devri alem gibi bir olaya girildiğinde mutlaka tercih edilebilir. Hem hafif hem Taşıma kapasitesi çok. 2-3 yıl içinde titanyum jant çemberinde bir gelişme bekliyor hatta istiyorum ama cnc işlemi zorluğundan şimdiye kadar yapılmadı. Ayrıca karbon ve alu gayet iyi Satıyor.
 
Çelik kadro daha az tercih ediliyor, başlangıç sınıfında yer alıyor. Alüminyum endüstri standartı, en çok kullanılan. Karbon daha üst sınıf, profesyonel kitle tercih ediyor yine de popüler. Tabi hepsi tercih meselesi. Titanyum da lüks sınıfta, pek yaygın değil. Titanyum sürmek isterdim. Hissi nasıl akıcılığı nasıl çok merak ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
Hep merak ettiğim bir konu, titanyum bisikletler
 
karbon neredeyse çelikle aynı ağırlıkta demek oldukça enteresan bugun komple bir bisiklet olarak 4 kusur ağırlıkta bisikletler var trek focus vs. aynı sağlamlıkta çelik kodrolu ve celik mşsalı bir bisikletin bu ağırlıklarda olmasi mümkün değil çünkü 1 mm çelik 1mm karbondan daha dayanıksızdır aynı dayaniklikta olması için 3 mm çelik gerekir oda çok daha ağır bir kütle demektir :) gelelim titanyuma evet hafif ve kalitelidir en başarılı metal bile diyebiliriz ama esneme oranı karbona gore daha dusuktur ve buda formula 1 de ve havacılıkta kullanılmama nedenidir karbonun tekrar eski haline dönme kapasitesi daha yüksektir ve sonuçta bir metaldir ve ısı dönüşüm performansıda dusuktur genetik olarak ornegin 0 in altında bir titanyumu elinle tutarsan eline yapışır gibi yanı daha bir çok negatif yonu var karbona gore pahalılık 1 tarafa mercedes takımı 1 milyon pound luk arabayı karbondan değil titanyumdan yapabilirdi pahalı olması çok birşey ifade etmezdi :)
 
bi el atsaniz super olucak
 
Titanyum alaşımları; bisiklette pedal milleri, vidalar gibi parçalarda sağlamlıktan ödün vermeden hafiflik sağlamada çok başarılı. Böyle kullanımlarda çeliğin sağlamlılığı lazım, karbon ve alu olmaz. Ama titanyum... :harika:

Kadro malzemesi olarak ele alırsak, artık daha çok egzotik malzeme olarak kullanılıyor. Karbon kadrolar şu an teknik anlamda daha üstün. Daha hafif ve daha rijitler. Hem de ya daha ucuzlar ya da aynı fiyattalar. Tabi titanyum kadroların da ömürlük sağlamlık avantajı var. Tepe tepe ömür boyu kullanın. Boyaya da gerek yok, zaten başlı başına sanat eseri titanyum dokusu. Ayrı bir şey titanyum...
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
@americanbulldog

Yorumunuza kaltiliyorum, yalniz su 4 küsür bisikletleri merak etim nasil bir donanimla donanmislar diye, birde karbon sonucta bir metaldir demissiniz, carbon hangi tür metaldir?
 
Yalnız karbon dediğimiz şey saf karbon olamaz zaten ametaldir çünkü ben karbon fiber alaşımı diye biliyodum yanlış olabilir ya da karbonun çok farklı bi dizilimidir diye tahmin ediyorum sonuçta kömürde karbon elmas da :D ama titanyum kullanmayı çok isterdim :(
 
Titanyum havacılık sektöründe kullanılıyor alaşım olarak sonuçta diğer malzemelerde saf haliyle kullanılmıyor. Titanyum ani darbelerde çelik gibi hasar almıyor.
 
@Murat Cömez onu titanyum icin demek istemiştim yazım hatası olmuş :) bahsettiğim bisikletlerede trek türkiyeden emonda ve bisiklet cumhuriyetinden focus izalco max modellerine bakabilirsiniz iki serininde amiral gemileri söylediğim ağırlıkta
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Kabonun üreticisi Dünya'da 2 fabrika ikiside ne olduğunu söylemiyor karbon lifi nasıl ve neyden yapıldığı bilinmiyor. petrol ürünü olmadığı söyleniyor fakat petrol iyi bir karbon kaynağı. Karbon ipliği saç kılından 1/4000 i kadar ince ve yakıldığında Akkor oluyor formu değişmiyor ama kolay kopar hale geliyor.
Karbon kadroların bukadar hafif ve sağlam olması hesaplama ve örüm tekniğini sadece ürün odaklı geliştirdikleri için mümkün. Bursa ve Denizli'de 2 firma ürün odaklı örüm gerçekleştiriyor.
Titanyum karbondan çok çok daha özel bir madde. Hem esnek hem değil, hem noktasal kuvvete dayanıklı hem bütünsel kuvvete. Titanyum diğer metaller gibi davranmıyor ve bünyesinde Kabon barındırmıyor. Demiri ısıtıp aniden soğuttuğunuzda bünyesine karbon alır ve her seferinde sertleşir keza alliminyumda ısıya nekadar süre maruz kalırsa sertleşir. Kaynak için özel ortam gerekiyor ve kaynak hacim miktarı çok düşük OLMASINA rağmen çok sağlam. Çok ince et kalınlığında çok büyük ağırlıkları kadrabiliyor.
Gerçekten neden hala jant teknolojisinin içine girmedi çok merak ediyorum.
 
Titanyum diş etkenlere karşı biraz hassas terli çıplak elinizle değerseniz malzeme tuzdan dolayı aşınıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet.ali
Geri