Arkadaşlar hepinize çok teşekkurler.
Yol bisikletinde yeniysen insan zamanla alısıyor bilesin. Eğer yeni değilim ama yokuşda ceviremiyorum diyorsan bence aynakolun kucuk dişlisini kucultmeyi dene. Hem bisiklet ağırlaşmaz hem işin görülür.
8-9 aydır alışmaya çalışıyorum, ama çok fazla binemediğim için ve bir de fazla kilolarım olduğu için alışamıyorum. Tavsiye için teşekkurler. Bu arada ben de ODTUdeyim, belki bir gün karşılaşırız.
eger arka degıstırıcı kullanma klavuzun duruyorsa orda belırtır kac dıslıye kadar cıkabılecegın benım tahmınım 12-27 kullanabılırsın.(yada shımano web sıtesıne bak arka degıstırıcının sayfasında vardır.)
ben tiagra kullandım 28 dişli kullanıyordum en büyük dişli olarak. benimde yokuşlarla ilgili sorunlarım olduğu için. tecrübe ile sabittir. yani 28e kadar kullanmanda sorun olmaz. daha büyükleride yol bisikletinde hoş durmaz. ben mtbde bile en büyük dişli 26 kullanıyorum.
Tiagra arka attırıcılar en fazla 27 dişliyi destekliyormuş. Ama bir sitede Gürkan Bey'in de dediği gibi 28 ile de problem yasanmaz diye yazıyor. Ama 34 diş her halukarda fazla olacak.
Ayna kolu 3'lü alsaydın + ön vites'te 3'lü uyumlu olmalı konuya daha net ve kesin çözüm bulmuş olurdun. MTB rublelerinin ara boşlukları ile yol bisikleti rublelerinin ara boşlukları farklı diş kalınlıklarıda aynı değil, tahminimce sorun oluşacaktır.
arka arttırıcın tiagra ise en büyük kaçdişiliyi desteklediğini bulmalısın kısa bacaksa en iyi ihtimalle 26 dişliyi destekler uzun bacaksa çalışabilir onun dışında geçiş sorunları olmaz. ayrıca bir önceki mesajda da yazıldığı gibi aynakol için tiagra üçlüyü destekler kaset yerine aynakol da deneyebilirsin çok güzel tiagra hollowtech 2 aynakollar var üçlü 30 40 52
ben önde üçlü tiagra kullanıyorum arka xt shadow, kaset de arttırıcı da
Üçlü aynakola geçmek en doğru çözüm gibi duruyor ama hem aynakol hem de ön attırıcı değiştirmek benim için biraz fazla maliyetli olacak. Hatta büyük ihtimalle arka attırıcıyı da değiştirmek gerekecek. Dolayısı ile daha da maliyetli olacak.
Şimdilik en bana en uygun çözüm zorlayıp alışmak veya hem rublede hem de arka attırıcıda MTB'ye geçmek gibi gözüküyor.
Tekrar herkese katkılarından dolayı çok teşekkürler.