mcb
Daimi Üye
- Kayıt
- 20 Nisan 2018
- Mesaj
- 275
- Tepki
- 719
- Şehir
- Bregenz
- İsim
- Murat
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Cyclocross
Merhabalar,
yaz sezonunun açılması ile birlikte bisiklet taşıyıcısı aramalarım hız kazandı. Öncelikle şehir/tur bisikleti kullanıcısıyım. Scott Sub Retro modeli 17kg’lik Aluminyum göbekten vites, göbekten dinamo bir bisikletim var. Kendisini mütemadiyen çantasıyla ve yükle kullanıyorum ve çok memnunum. Eşimin de Decathlon Elops 520 modeli çantalı, sepetli, çelik kasa 19kg’luk bir bisikleti var. İstanbul’da günübirlik çokça tur yapıyorduk. Geçen sene Avusturya’ya taşındık ve bisikletlerimizi de yanımızda getirdik. Burada tabii bisiklet günlük hayatın bir parçası. Herkes bisikletini her yere taşıyor. Biz de daha sık kullanır, daha sık tur yapar olduk.
Bisikletler ağır ve büyük olduğundan hiç tavana asılan bisiklet taşıyıcısı düşünmedim. Aynı şekilde araç arkası asmalılar da ciddi zor geliyordu. Bu nedenle İstanbul’dayken linkte incelemesini daha önce yaptığım kızaklı model olan BNB Rack Supporter kullandım. Çeki topuzuna takılan kızaklılardan sonra en başarılı bulduğum modeldi kendisi.
BNB Rack Supporter İnceleme
Ne yazık ki çeki topuzu modeller pahalı olduğundan BNB Rack bile hatta pahalı geldiğinden piyasada bulmak zor. Çeki topuzunun bir de kendisi de (özellikle de elektronik açılıp kapanıyorsa) pahalı olduğundan ve nedenini anlamadığım bir şekilde ruhsata işletmek zorunda olduğundan anlamsız bir zorluk var. Buna bir de çeki topuzlu arabaların yine anlamdığım bir şekilde ticari araç gibi görünüp sevilmemesinden mütevellit kimse taktırmıyor.
Neyse lafı daha uzatmayayım gidip araba alınca ilk işim çeki topuzunu taktırmak oldu. Yaz gelince de bisiklet taşıyıcalara bakmaya başladım. Aslında kafam çok netti çünkü Türkiye’de aslında ucuzundan pahalısına bisiklet taşıyıcı deneyimlediğim için ne istediğimi biliyordum. Öncelikle bence çeki topuzu modeller kesinlikle en iyisi. Bunun ilk nedeni en güvenli olmaları. İkincisi Bisikleti ve taşıyıcısı takıp çıkarmanın en kolay olduğu modeller bunlar. Dağ, tur, klasik vs. bir bisikletiniz varsa ya da ileride e-bike alırım diyorsanız tavana asma şansınız bence yok. Araç arkası taşıyıcı almak durumundasınız. Yani şu an yol bisikletiniz var diyelim ve tavana asıyorsunuz. Sonra tura sardınız ve tur bisikleti aldınız. Gidip bir de araç arkası model almanız lazım. Yoksa tavana 20kg’luk bisikleti asmak işkence bence. Araç arkasında ise taşıyıcı takılıyken bagaja erişebileceğiniz tek model çeki topuzuna takılan modeller. Ve yine kendi lambaları olması trafik açısından da en güvenlisi. Bir de 2 dk’da takılıyor. Asmalı modelleri 15 dakikadan önce takıp çıkarmak imkansız bence. Yani en sağlam, en kolay bisiklet takıp çıkarılan, en güvenli, en kullanış kolaylığı olan ve her tarz için kullanılabilmesi en kolay modeller bunlar.
Bu anlamda zaten en iyi markalar belli: Übler, Thule, Eufab ve Atera. Übler çok pahalı olduğundan onu eleyip önce Eufab baktım ancak bu sene üretim sıkıntıları olunca ve Thule de kampanyaya girince bir adet Thule 915 modeli aldım. Taşıyıcı o kadar rahat ve güven veriyor ki tüm bisiklet sevenlere tavsiye ederim. İstediğiniz her yere taşırsınız gönül rahatlığıyla. Model e-bike’lar için de uygun olduğundan toplam 60kg taşıma kapasitesine sahip. Farları, plaka ışıklandırması, sinyalleri, geri vites ışığı da üstünde var. Yani aracınızın stopları görünmese de sorun değil. Bunun için çeki topuzunun 7 da 13 pinli bir elektrik bağlantısı olması lazım. Ancak şu anki tüm topuzlar böyle zaten. Ekseriyetle hatta 13 pinliler. Benim hedefim gezmeye gittiğim tüm Avrupa destinasyonlarında bisikletlerimi de götürmek, şehrin keşmekeşine girmeden, sakin ve şehirdekilerden daha iyi ve daha ucuz otellerde kalmak, şehri ve etrafını bisikletle hem daha az yorulup daha çok görerek gezmek. Bu bağlamda en iyi tercihlerden birini yaptığımı düşünüyorum. Sonuç ise şu şekilde oldu:

Çeki topuzu elektrikli olduğundan kullanmadığınızda düğmeye basınca tamponun altına gizleniyor. Kullanacaksanız yine bagajdaki tuşa basınca çıkıyor yerinden. Bu şekilde de kullanımda olmadığında asla kötü bir görüntü oluşturmuyor. Maalesef bisikletler üstündeyken daha çekmedim fotoğraf.
Çeki topuzu böyle açıkken:

Topuzun elektrik bağlantısı

Topuzu açıp kapatan düğme

Sorularınız olursa beklerim.
yaz sezonunun açılması ile birlikte bisiklet taşıyıcısı aramalarım hız kazandı. Öncelikle şehir/tur bisikleti kullanıcısıyım. Scott Sub Retro modeli 17kg’lik Aluminyum göbekten vites, göbekten dinamo bir bisikletim var. Kendisini mütemadiyen çantasıyla ve yükle kullanıyorum ve çok memnunum. Eşimin de Decathlon Elops 520 modeli çantalı, sepetli, çelik kasa 19kg’luk bir bisikleti var. İstanbul’da günübirlik çokça tur yapıyorduk. Geçen sene Avusturya’ya taşındık ve bisikletlerimizi de yanımızda getirdik. Burada tabii bisiklet günlük hayatın bir parçası. Herkes bisikletini her yere taşıyor. Biz de daha sık kullanır, daha sık tur yapar olduk.
Bisikletler ağır ve büyük olduğundan hiç tavana asılan bisiklet taşıyıcısı düşünmedim. Aynı şekilde araç arkası asmalılar da ciddi zor geliyordu. Bu nedenle İstanbul’dayken linkte incelemesini daha önce yaptığım kızaklı model olan BNB Rack Supporter kullandım. Çeki topuzuna takılan kızaklılardan sonra en başarılı bulduğum modeldi kendisi.
BNB Rack Supporter İnceleme
Ne yazık ki çeki topuzu modeller pahalı olduğundan BNB Rack bile hatta pahalı geldiğinden piyasada bulmak zor. Çeki topuzunun bir de kendisi de (özellikle de elektronik açılıp kapanıyorsa) pahalı olduğundan ve nedenini anlamadığım bir şekilde ruhsata işletmek zorunda olduğundan anlamsız bir zorluk var. Buna bir de çeki topuzlu arabaların yine anlamdığım bir şekilde ticari araç gibi görünüp sevilmemesinden mütevellit kimse taktırmıyor.
Neyse lafı daha uzatmayayım gidip araba alınca ilk işim çeki topuzunu taktırmak oldu. Yaz gelince de bisiklet taşıyıcalara bakmaya başladım. Aslında kafam çok netti çünkü Türkiye’de aslında ucuzundan pahalısına bisiklet taşıyıcı deneyimlediğim için ne istediğimi biliyordum. Öncelikle bence çeki topuzu modeller kesinlikle en iyisi. Bunun ilk nedeni en güvenli olmaları. İkincisi Bisikleti ve taşıyıcısı takıp çıkarmanın en kolay olduğu modeller bunlar. Dağ, tur, klasik vs. bir bisikletiniz varsa ya da ileride e-bike alırım diyorsanız tavana asma şansınız bence yok. Araç arkası taşıyıcı almak durumundasınız. Yani şu an yol bisikletiniz var diyelim ve tavana asıyorsunuz. Sonra tura sardınız ve tur bisikleti aldınız. Gidip bir de araç arkası model almanız lazım. Yoksa tavana 20kg’luk bisikleti asmak işkence bence. Araç arkasında ise taşıyıcı takılıyken bagaja erişebileceğiniz tek model çeki topuzuna takılan modeller. Ve yine kendi lambaları olması trafik açısından da en güvenlisi. Bir de 2 dk’da takılıyor. Asmalı modelleri 15 dakikadan önce takıp çıkarmak imkansız bence. Yani en sağlam, en kolay bisiklet takıp çıkarılan, en güvenli, en kullanış kolaylığı olan ve her tarz için kullanılabilmesi en kolay modeller bunlar.
Bu anlamda zaten en iyi markalar belli: Übler, Thule, Eufab ve Atera. Übler çok pahalı olduğundan onu eleyip önce Eufab baktım ancak bu sene üretim sıkıntıları olunca ve Thule de kampanyaya girince bir adet Thule 915 modeli aldım. Taşıyıcı o kadar rahat ve güven veriyor ki tüm bisiklet sevenlere tavsiye ederim. İstediğiniz her yere taşırsınız gönül rahatlığıyla. Model e-bike’lar için de uygun olduğundan toplam 60kg taşıma kapasitesine sahip. Farları, plaka ışıklandırması, sinyalleri, geri vites ışığı da üstünde var. Yani aracınızın stopları görünmese de sorun değil. Bunun için çeki topuzunun 7 da 13 pinli bir elektrik bağlantısı olması lazım. Ancak şu anki tüm topuzlar böyle zaten. Ekseriyetle hatta 13 pinliler. Benim hedefim gezmeye gittiğim tüm Avrupa destinasyonlarında bisikletlerimi de götürmek, şehrin keşmekeşine girmeden, sakin ve şehirdekilerden daha iyi ve daha ucuz otellerde kalmak, şehri ve etrafını bisikletle hem daha az yorulup daha çok görerek gezmek. Bu bağlamda en iyi tercihlerden birini yaptığımı düşünüyorum. Sonuç ise şu şekilde oldu:

Çeki topuzu elektrikli olduğundan kullanmadığınızda düğmeye basınca tamponun altına gizleniyor. Kullanacaksanız yine bagajdaki tuşa basınca çıkıyor yerinden. Bu şekilde de kullanımda olmadığında asla kötü bir görüntü oluşturmuyor. Maalesef bisikletler üstündeyken daha çekmedim fotoğraf.
Çeki topuzu böyle açıkken:

Topuzun elektrik bağlantısı

Topuzu açıp kapatan düğme

Sorularınız olursa beklerim.
Son düzenleme:


