Scudo Sports

Teşekkür ve sitem

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2006
Mesaj
3.012
Tepki
2.726
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
21.07.2013 pazar günü, günü birlik Ankaraya yolum düştü bulunduğum yerde deltabisikleti gördüm bir uğrayayım dedim kısıtlı bir zamanım vardı ufak tefek alışverişlerim oldu, ilgi alaka güzeldi dükkana girince istediğim parçalara rahatça bakabildim, başımda hadi be kardeşim ne alacaksan alda git yada çok bilmişlik taslayan ve sürekli gözünüzün içine bakan kimse yoktu, olması gerektiği gibiydi rahatça dolaştım beğendiğim yada aradığım şeyleri aldım ücretimi ödedim teşekkür edip çıktım ,şimdi bunu niye anlattın derseniz,Türkiyedeki bisiklet mağazalarında genelde bahsettiğim olumsuz davranışları çok görüyoruz ve bende olmak üzere bir çok insan alışverişlerini yurtdışından yapmaya yada yapan birini bulup ona yaptırmaya başladı ,her gelen müşteriyi cahil,parasız yada eli uzun gibi gören mağaza sahiplerine burdanda seslenmiş olayım dükkanınıza öyle insanlar gelirki sizin mağazanızın aynısını karşıya açacak kadar parası vardır yada öyle insanlar gelirki sizin bir günde topladığınız bisikleti 1 saatte söküp toplayabilir, dükkanınızın kapısını açan her müşteriyi güleryüzle karşılayıp sorduğu sorulara sıkılmadan cevap verip hiç birşey almasada gülerek uğurlamasını bilen insan esnafdır, o adam belki o gün bişey almaz ama sizin güler yüzünüzü hiç unutmaz ve mutlaka birşeyler almak için sizi tekrar ziyaret edecektir, attığım başlığa gelince Teşekkürümü Ankara Delta Bisiklete , sitemimide anlayanlara yapmış olayım .
 
Scudo
Keşke baştan aşağı, belirli bir hizmet standardını tutturabilseler. Foruma yabancı değilsiniz zaten, Delta Bisiklet hakkında bir teşekkür konusu varsa, on tane de şikayet konusu var.

Bir de geçenlerde Ulaş Bey genel bir düzenlemeye gideceğiz demişti. Belki onun da etkisi olmuştur.
 
@ahmetcan44

evet bu çok önemli, tabi ben gördüğümü yazdım yani hiç bişey yapılmasa bile müşteri dükkana girdiği zaman biraz daha özgür bırakmaları lazım, hemen başımıza birisi dikilmesin "buyrun ne istemiştiniz" ,ya dur be adam zaten kafamda net bişey olsa soracağım sana, belki biraz para biriktirdim bisikletime bişeyler alıcam ama önce bir bakınayım sende neler var, biraz daha özgürlük istiyoruz hepsi bu, yurtdışındaki mağazalarda (amerikadakini biliyorum ) bisikleti almadan önce bolca deneme turu attırıyorlar beğenmezsen almıyorsun elini sıkıp gidiyorsun bizde olsa yok almıyorum desen herhalde kavga ederler senle heleki sirkeci esnafı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman D.
Jantım tel başlarının bulunduğu yüzüklü yerlerden çatlamaya başlamıştı. Fotoğraflarını çekip mail ile gönderdim. Orjinal sıfır jantı bir kez değil iki kez belirtiğim adresime gönderdiler.(ilki bulunduğum bölgenin kargo şubesinin hatasından elime ulaşmamıştı)
Bu vesile ile Delta bisiklete uzun aradan sonra tekrar teşekkürler.
 
Bülent Bey öncelikle merhabalar,

Uzun zamandır gerek telefonda, gerekse forumda iki kelam edemedik.Bisikletimin toplanması aşamasında, bitmez tükenmez, zamanlı zamansız sorduğum sorulara, yukarıdaki metninizde tasvir ettiğiniz ''esnaf'' edasıyla, sıkılmadan,usanmadan verdiğiniz cevaplar için, yeri gelmişken tekrar teşekkür edeyim.Esnaf olmak, adam olmak ile insan olmak arasındaki fark gibidir.Esnaf olmak, adab-ı muaşerettir.Herkes satıcı olabilir belki ama, ince düşüncesini işine yansıtabilen, gerektiğinde gönül almak için zarar etmeyi göze alabilen kişidir esnaf.Evet, biliyoruz herkes esnaf olamaz ama umarım piyasadaki sayıları her geçen gün artar.O denli ince çizgiler üzerinde ki esnaflık, içeri giren müşterinin selamını almaktan tutun da, soruların fazlalığı ve bazen cahillikler karşısında sabrın sınırlarını zorlamaktır.Böyle olursa eğer esnaf, kaybetmesi, iş yapmaması imkansızdır.Maalesef bunları bilmeyen o kadar çok ''esnaf'' var ki etrafta.Umarım esnaflık olgusu ilerleyen zamanlarda hakettiği yeri bulur.Selamlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent ÖZER
Ali bey herseferinde bu iltifatınla beni mahçup ediyorsun ,abi sen sormasını biliyorsun yahu :) :) :) bu iş birazda gönül işi bu işten ekmek yiyende yemeyende bu işe gönlünü koymalı yoksa maddi manevi çekilir kahrı yok , ben mağazalardan tek bişey istiyorum basit ve masumca bir istek dükkanınıza girince bize biraz dokunmayın önce doya doya bir bakalım , herşeyin fiyatıda üstünde yazsın ondan sonra dileyen teknik bilgi alır dileyen pazarlık yapar dileyen elinizi sıkar teşekkür eder gider hepsi bu, başımıza bir arkadaş gönderip bizi sık boğaz etmeyin zaten herşey dolarla euroyla satılıyor bırakın hesabımızı kitabımızı yapalım 5- 10 dakka :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Nihat GÖRAL
Hak vermemek elde değil size Bülent Bey.Sormasını bildiğimi düşünmeniz de inceliğinizden kaynaklanıyor biliyorum.Eksik olmayın.Sene 1999'da Bursa'da bir avm de bir giyim markasında çalıştım bir süre.Ve bu süre zarfında sürekli eğitimlere gittik İstanbul'a. Bize verilen en önemli mesaj şu idi.Müşteri mağazadan içeri girdiğinde onu rahat bırakın.Sakın peşinden gitmeyin.Taciz etmeyin bakışlarınızla ya da hareketlerinizle. O'nun sizi göremeyeceği ya da farkedemeyeceği bir yerden göz ucu ile gözlemleyin.Bir şey sormak için etrafına bakmaya başladığında hemen yanına gidin ve yardımcı olun.Bir de üzerine bir şey giyip, kabinden çıktığında asla ''nasıl oldu'' diye sormayın.Çünkü o elbise hakkında yorumu yapması gereken sizsiniz.Müşteri bunu sizden duymak ister.

Şimdi bunu bilen kaç kişi var ki Bülent Bey?Alışılagelmiş esnaflık onların kafasında ''Buyur abla/abi ne bakmıştın?'' ''Abla yardımcı olayım.'' ''Burda değişik modellerimiz de var'' şeklinde olduğu için insanları dükkanın içinde sıkıştırıp duruyorlar.İnsan kendini bir şey almak zorunda hissediyor.Baskı altında hissediyor.Bu durum gerçekten çok ince bir çizgi.Müşteri sizin için ne ''ilgisiz alakasız bir satıcı'' diye düşünmeli, ne de ''ya arkadaş bi git başımdan da rahat rahat bakayım şu ürünlere'' diye düşünmeli.Arasını bulabiliyorsanız siz esnafsınız demektir.Selamlar
 
Ben de geçe cumartesi Adana'da bir mağazada km saatleri ve ışıklara bakayım dedim. Doğal olarak özelliklerine bakıyorum tabi. Toplamda 5 adet ürün alacağım ve bakmış olduğum süre 10 dakika ve bu incelemeyi yaparken de başımda biri dursun benimle ilgilensin demiyorum. Kendi kendime incelemeye çalışıyorum. Neyse dükkan sahibinin homurdanmaya ve elimin altındaki ürünleri dolaba kaldırmasıyla ben de almaktan vazgeçtim ama dükkan sahibinin yüzü yere düştü tabi. Bisikletle değil de arabayla mı gitmek lazım , şöyle adam akıllı müşteri muamelesi görmek için?
 
Alp Bey bu durum satıcının esnaflığı bilmemesinden öte, terbiyesizliğidir.Bursa'da ablamların işlettiği bir kırtasiyemiz var.Ve zamanın birinde 5 ay kadar süre ile dükkanımıza baktım.Yani esnaflık yaptım.Kırtasiyecilik diğer işlere nazaran zordur gerçekten.Çünkü çocuklar bir kalemi alır diğerini bırakır, bir oyuncağı alır diğerini bırakır, olmayacak rakamlar söyler (abi bu 5 Tl ye olmaz mı)ve bunun gibi bir çok durum.Ben hiçbir zaman çocuklardan herhangi birine bağırdığımı, herhangi birini kovduğumu ya da rencide ettiğim hatırlamam.Esnafın davranışları homojen olmalıdır.5 yaşındaki çocuğa olan davranışları ile 70 yaşındaki amcaya davranışları aynı olmalıdır.Bu şekilde sabırla davranabiliyorsanız, paradan önce dostluklar da kazanırsınız.Her şeyden önce Allah katında da kazanırsınız.Peygamberimizin ''Güleryüz sadakadır'' hadisini de unutmamak gerekir.Selamlar
 
İnternet çağına girdiğimizden beri artık her türlü bilgiyi internetten alıyoruz ve hatta ürün karşılaştırmaları bile yapabiliyoruz.Aradığımız bir ürünü dolaşırken bir mağazada görünce hemen girip fiyat soruyoruz ve internette satılan ile mağazada satıln arasında bir fiyat farkı oluyor.Bunu dükkan sahibine söyleyince de "Kardeşim gir oradan al" gibi bir söle karşılaşabiliyoruz.Mağaza ile internet farklı olabilir malum mağazaya kira ödeniyor ve internete göre kıyaslanınca epey bir gider farkı var.Fakat bir ürün internetteki fiyatı ile satılabiliyorsa mağazada da o fiyata yada en azından o fiyata yakın bir fiyat civarında satılabilir demektir.Belki ben internetten alıp 2-3 gün kargo bekleyeceğime mağazadaki ürünü alacaktım.Dükkan sahibi o şekilde konuşunca yada esnaf gibi davranmıyorsa bende o ürünü oradan almam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent ÖZER
Teşekkür maillerini almak çok güzel bir şey :) Biz teşekkür ederiz. Her zaman daha güler yüzlü ve daha verimli olmak için çabalıyoruz. Hatalarımız da oluyor elimizden geldiğince kısa sürede düzeltiyoruz.
 
aynı şeyleri çok yaşamış biriyim sanıyordumki öğrenci zamanımdı parasızdık ondan yüz vermiyorlar ama öyle değilmiş esnaflıkmış marifet ,ama 20 sene geçmiş hala aynılar
 
Eğer hala aynı iseler, esnaflık için büyük kayıp...Umarım düzelirler..
 
Geri