Scudo Sports

Tern Kullanıcıları Kulübü

Scudo
@PalfininFilmi

Merhaba, bende Carraro flexi 121 almayı düşünüyorum ama sizi Tern'e iten sebep nedir?
 
@kadirozarslan

Merhaba, ben carraro flexi 121 ve bianchi folding vintage modellerini inceledim. Katlanırlar arasında sadece bu iki markada 21 vites var. İkisi de aynı yerde üretiliyor zaten, elcikler sele vs birebir aynı kullanılmıştı. Daha sonra tern gördüm ve katlanma mekanizmasını daha çok beğendiğim için onu seçtim. Çok toplu taşıma kullanacağımı bildiğimden katlanma mekanizması benim için oldukça önemliydi. Tern bana daha kullanışlı geldi. Siz de almayı düşünüyorsanız inceleyip öyle karar vermek en doğrusu.
 
  • Beğen
Tepkiler: kadirozarslan
d7i bisikletimin ön ve arka tekerlerini kolay sökülmesi için mandallı yapmak istiyorum. bu mümkün mü?
 
Herkese merhaba. Merak ettiğim bir konu var. Gerek burda gerekse facebook grubunda herkes tern/dahon markalarına hayranlık besliyor. Bu markaların diğer katlanırlardan çok daha üst olduğunu, bunlar rolce royce ise digerlerinin dacia logan oldugunu filan soyluyorlar. Gerçekten de bu kadar büyük farklar var mı ? Yoksa bu iki markaya yüksek bedel ödeyenlerin subjektif,kendini avutma yorumları mı ?

Rica etsem tern/dahon kullananlarınız carraro/bianchi/b'twin/soho/mosso vb. markalara kıyasla olan büyük-kücük tüm pozitif yanlarını yazabilir mi ?
 
Selamünaleyküm arkadaşlar. İyi bayramlar, hayırlı Cumalar. Bir süre 2. El Dahon mariner d8 baktım. Gerçi bir süre derken hala aklımda ve takibimde. Bir Arkadaşım ile konuyu istişare ettim. 20 inç küçük, en azından 24 inçi de düşün dedi. Bu yüzden Dahon’lar başta olmak üzere 24 inç 2.el modellere de bakıyorum. Allah nasip ederse, hafta sonu, İstanbul Yeniköy’de bisiklet kiralama hizmeti veren Cedona concept mağazasına gidip, hem 20 inç hem de 24 inç bisiklet deneme arzusundayım. Boyut olarak hangisi aklıma yatarsa onu tercih etmeyi düşünüyorum. Çünkü şehir içinde kullanmak istemekle beraber, turlara katılma konusunda da hevesliyim. Bu bağlamda 24 inç daha mantıklı gibi duruyor. Katlandığı zaman, kapladığı yer bakımından çok sırıtmazsa 24 inç tercih etme şansım yüksek. Tecrübe eden arkadaşlara, aşağıda bazı sorular sordum. Ayrıca değinmek istediğiniz farklı ayrıtılara da yer verebilirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.

1- Katlanırda ilk tercihiniz 24 inç mi oldu yoksa belli bir tecrübeden sonra mı 24 inçte karar kıldınız?

2- Tern, Dahon muadili olabilecek bir marka. Bu sebeple, Dahon ile kıyaslandığınız zaman, artıları eksileri nelerdir? Katlama performansından, sürüş performansına, yürüyen aksamlarından malzeme kalitesine vs.

3- Toplu taşıma araçlarında taşımak durumunda kaldığınız zaman, rahat edebiliyor musunuz? Rahat ediyorum ya da etmiyorum diyen arkadaşlara da rastladığım için, hangi fikre sahip arkadaşların çoğunlukta olduğunu merak ediyorum.

4- Tern node d8 ile tura çıkan oldu mu? Olduysa ne kadar memnun kaldı? Artıları eksileri nelerdir?

5- Forumda Dahon ios p8 satılıyor. Tern node d8’e göre fiyatı daha uygun. Yeni başlayacağım için, bütçeyi tedarikli kullanmak adına daha makul bir seçim olabilir diye düşünüyorum. Ne dersiniz iyi bir seçim olabilir mi?
 
Arkadaşlar bunlarla ne kadar uzun yol gidilebilir? Mesela 21 vitesini buldum biraz kondisyon tutup Trakya turuna çıkmak istiyorum (İstanbul Büyükçekmece den) veya bi Çanakkale bu tern verge p20 ile mümkün mü?
 
  • Beğen
Tepkiler: Folding Man
@fcbarca18991999



Merhabalar deneyimlerimi anlatayım size geçen yıl 2017 eylülde dahon mariner d8 aldım işe gidiş geliş için kilo ve kondisyon yetersizliğinden bana aynakol oranı yüksek geldi sonra yanına 26 inç tern joe 21 aldım 2.el yokuşlar daha iyi hale gelmekle birlikte gidon katlanamama sorunundan sattım onu dahonuda sattım ve şuanda ten node d8 sahibiyim 2. el aldım tatilde binme fırsatım oldu dahon marinere göre daha hafif viteslere sahip 44 aynakol olduğundan ama halen yokuşlarda yorma vardı 1 hafta sonra alıştım yokuşlara fakat günlük 20 25 km yol yaptık arkadaşlarla ortalama düz yollarda fakat günlük 100 km yap deseler 2 li aynakola geçerdim şahsen böyle bir planınız varsa 2li aynakol aldım ben ön aktarıcıda fakat taktırmadım henüz şimdi dahona dönelim 1.75 lastik bulunmasından sahil kesiminde çok seri konforlu bir bisiklet fakat problemli yollarda çok sarsma problemiyle yokuşta durduğunuzda ilk kalkışlarda ön kalkma sorunu yaşadım ben 20 inç şehir için iyi fakat dümdüz yol problemsiz bir asfaltsa ilk tercihim olurdu tern joe 26 inç olan 3 yıllık bir bisikletti kadro bana kısa geldi gidon yükseltici taktım sonra gidon katlanamadığından sattım fakat yeni modellerde kadro için m veya l si var gidon katlanma özelliği var dahonda var uzun tur için yer sıkıntısı yoksa tercih ederdim 24 vites ama vites oranlarını bilmiyorum tern node d8 e gelinçe nitekim 20 inçe göre bozuk yollarda daha iyi ama 26 dahada iyi katlanma konusunda 26 ya göre başarılı hızlanma ve asfaltta akıcı gitmesi açısından ince teker takarsanız daha iyi olur dahon mariner daha akıcı sürtünmesiz gidiyordu aklımda lastikleri ve aynakolu değiştirmek var ternde veya temiz bir dahon 26 bulursam belkide ona geçerim şehir dışı için şehir içi için tern node d8i öneririm boyunuz standartlarda ve zayıf biriyseniz ve ortalama düz yollarda kullanacak ve şehir içi olacaksa mariner bozuk yollarada girerim derseniz tern node d8 modifiye izin vermekte ama uzun yol yaparım arada toprak yola girerim konforlu olsun derseniz dahon expresso 24 vites 26 inç var kullanmadım ama sanırım daha uygun olur yine kullanan varsa yorumlayabilirler size
 
Merhaba bir süredir katlanır bisiklet araştırması içerisindeyim.Dahon ve Tern modellerini inceledim genel olarak.Kaçkar bisiklette tern modellerinde indirim olduğu ve aynı fabrika ürünü olduğundan Tern'e yönelmemin daha mantıklı olduğunu söylediler.Bu arada fiyat farkı da bir hayli var.Ancak Dahon D8 modelinde hem 8 vites olması hemde yokuşları daha rahat çıkabilmek adına daha avantajlı olduğuyla ilgili olarak yorumlar mevcut.Tern B7 Dahon D8 modellerini incelemiştim.

Kullanım amacı olarak haftada max 2 gün bostancı sahil bebek sahil belki adalar bu tarz güzergahlar olacak.Fikirlerinizi bekliyorum.Saygılar.
 
Tern Link D8 Menteşe Tamiri (Generation 2)

E0B8C825-7AB2-4F6D-806B-AFB945856D5C.jpeg


Menteşe milini yerinde tutan plastikler zedelenince bu durum olabiliyor.


F1E4532B-32E2-4AA6-9A46-13DF1320215B.png
Bende 10 numaralı parçanın kafası kopuktu

Çözüm bu plastiklerden temin edip değiştirmek. Ben Tern’le iletişime geçtim. Taiwandan yolladılar.

C011D1CA-1707-4A47-A20B-3F77B559FE6F.jpeg
Generation 2 menteşe mili. Öncekiler 2 tane vidadan oluşuyordu. Ve alyanla açılabiliyordu. Bu ise ‘assembly-disassembly tool’la sökülüyor. İçine bir vida sokup üstten çekiçle vidaya vurursanız da açılabilir.

A4D0F67B-EC08-4AE4-94E5-962F22BF38A2.jpeg

Değiştirmek için kılavuz:

(link)
 
Merhaba arkadaşlar, katlanır bisiklet almayı düşünüyorum. Carraro Flexi 108 bakıyordum. Neredeyse bulunmuyor. Birkaç yerde var ve fiyatı artmış. Tern Link A7 modeline baktım. Fiyat olarak birbirlerin yakınlar. Flexi 108 ve Tern Link A7 arasında kaldım. Hangisini tavsiye edersiniz?
 
Merhaba ben de 3 hafta önce Tern Link A7 aldım(taşıması ve evde koyacak yer problemi açısından katlanır tercih ettim). Hafta sonları 1-2 saat sürerek bisiklet sürmeyi de öğrendim(daha önce hiç bisikletim olmadı ve sürmeyi de bilmiyordum). Bisiklete dair deneyim ve bilgim olmadığından bir şey sormak istiyorum. Katlanır bisiklete mi özgü bu sorun yoksa her bisiklette mi var bilmiyorum ama gidondan tek elimi bile çeksem gidon sağa sola çabucak dönüyor ve hakimiyeti kaybediyorum. sürerken gidona hakim olmak için elcikleri 2 elimle sıkı sıkıya tutmak zorunda hissediyorum. Bazı insanların videolarında(hem de yarış vs süratli olarak) artistlik yapıp gidondan ellerini çektikleri halde kontrolü kaybetmediklerini ve dümdüz gittiklerini görüyorum. normal(katlanmayan) bisikletlerde de gidon kolayca dönüyor mu yoksa katlanırlarda mı böyle? Elimi çekip sürme gibi amacım yok ama gidonun çabucak dönmesi üretim hatası falan mı merak ettim. Gidona kolay hakim olamayınca sağa sola istemsiz manevra ve düşme vs sorunları oluyor. Bu bir ayarlama ile çözülebilecek bir şey midir?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@guitarandbike Gidon boğazı olmadığından kaynaklı bir sıkıntı. Benim yol bisikletim de gidon boğazını kısalttıkça manevra kabiliyetim arttı ancak stabillik azaldı. Katlanırlar da gidon boğazı yok mm lik el hareketi direkt olarak tekere yansıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@trainspotting35 yani teknik(üretim hatası vs) sıkıntı değil tüm katlanırlar böyle anladığım kadarıyla. peki bu dönmeyi azaltabilecek bir aparat - parça vs taktırılabiliyor mu? ben yönlendirdiğimde istediğim kadar dönse aşırı dönmese daha güvenli olacakmış gibi geliyor. gidona hakim olmak için kendimi çok kasıyorum bir de acemi olunca kaza yapmaktan korkuyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@guitarandbike

Çocukken sürdüğüm normal boyutlardaki bisiklette iki elimi bıraktığımda denge bozulmuyordu, şu an katlanır sürüyorum, tek elimi bile bıraksam denge bozuluyor. Tekerlerin küçük olmasından ve gidonun kısa olmasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Yani üretim hatası falan değil, normal bir şey. Oturuşunuzu daha dik olacak şekilde ayarlarsanız gidona fazla yük binmeyeceğinden belki biraz daha dengeli olabilir tek elle sürüş. Ben aliexpressten şu ürünü sipariş ettim

images


Litepro stem olarak geçiyor adı. Gidonu öne arkaya yukarı ayarlamaya yarıyor, ben sürüş pozisyonumu daha dik ve rahat hale getirmek için sipariş ettim ama denge konusunda da yardımcı olabilir. Bu sistem Link D8 gibi üst modellerde zaten bisiklet üzerinde geliyor ama alt seviye modellerde böyle çakma ürünlere yönelmek gerekiyor.

@guitarandbike Bir de bisikleti çok kullanmadınız heralde. Ben de yaklaşık 1 ay önce aldım bisikleti ama nerdeyse her gün sürdüm. İlk başlarda bana da garip geliyordu ama şu an alıştım, hiç sorun olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@hgercek gidon zaten neredeyse en altta(kollarımın zorlanmadan yetişeceği ayarda) seleyi de kendime göre ayarlıyorum ayaklarımın ucu yere değecek kadar. tamam manevra kabiliyeti çok iyi yerde cam vs görünce hemen kaçıyosunuz filan ama istemsiz döndüğünde tehlikeye sokabilir.

@hgercek ben bisikleti her gün kullanamadım malesef hafta sonları 1-2 saat denemelerim oldu. daha önce de hiç bisiklet kullanmadığım için bisikletin üretim hatası diye düşünmüştüm doğal olarak.
peki bu sipariş ettiğiniz parçayı taktığınızda nasıl bir görüntü oluştu? bisiklete tam uydu mu? bu da sanki gidonu tamamen sabitliyor gibi geldi bana. bisikletinize takılı halinin fotoğrafını paylaşabilir misiniz? ayrıca taktıktan sonraki deneyiminizi de paylaşırsanız sevinirim
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@guitarandbike Ürünün siparişini yeni verdim, daha elime ulaşmadı. Açıkçası nasıl olacak ben de çok emin değilim. Şu resimde Tern üzerinde nasıl durduğu görülüyor. Burda gidon öne doğru eğildiği için quick release mandalının önünü kapatmış, ben iç tarafa eğik şekilde kullanacağım için mandalı engellemeyecktir diye tahmin ediyorum. mandalı engellerse de quick release iptal edilip yerine normal bir vida takılabilir. tabi bu şekilde gidon tamamen sabitlenmiş olur.

20131122_093328.jpg


20131122_093352.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@hgercek sanki gidonun üstündeki mandal yerine oturmamış gibi duruyor. görselden anladığım gidon yerinden çıkarılmış ve gidonu o aparata monte etmişler. o aparatı da gidonun orjinal yerine takmışlar gibi geldi yanlış mı algıladım çünkü benim bisiklette mandal gidon borusuna kapanınca tam oturuyor? gidon borusu biraz öne alınmış ama dönme olayına pek etki etmezmiş gibi geldi bana, tabi bilemiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri