tel satısı telin kalitesine ve cantın kalitesine göre değişir genellikle 32 tel veya 36 tel olur salcano tarzı bisikletlerde fakat işte 32 daha kötü 36 daha iyi diye bir şey ikisinin arasında büyük fark yok fiyat hakkında bir fikrim yok
ng 350 nin jantlarının tel sayısı 24 fakat tel dizilişleri bence pek sağlıklı değil normal 3 lü kesişmeli olsaydı daha iyi olurdu.Bana göre en iyisi 32 telli 3 lü kesişmeli teker setleri hafif sürücüler için de 28 veya 24 telli 3 lü kesişmeli ideal.fiyatı ise 595 liraymış.
emre ng 350 'nin jantları hakkında böyle yorum yapıyorsun peki hiç alıpta arazide kullandın mı bendeki ng 350 1,5-2 yıldır akort yemedi ve daha dün araziden geldim yeni yeni akord istiyor o da sadece arkada çember yanı. o da çift teker çekince arkayı sert vurduğum için....
@Condor
Selam.
Her az telli jant sağlam değildir diye bir durum yok.. (Çağatay yazmış zaten) Yoksa 600-700 EU'ya satılan Mavic Crossmax'ler de az telli.. Bu bir tasarım ve uygun malzeme olayı.Bir zamanlar Shimano'nun alt model(az telli) bir teker setini bir arkadaş Yeni Zelanda'nın taşlı dağlarında Eco Challenge yarışında kullandı (ki jantıma bir şey olacak diye sakınacak biri değildir) ve döndüğünde akordu milim bozulmamıştı..
Normalde NG 350 nin tekerleri satılmıyor. Ama bir ara Delta bisiklet Drag teker seti olarak satıyordu çok benzerini..Belki bizde de kalmış olabilir hala. Takımı 90 USD civarındaydı..
Çağatay sende ben jantlara çürük dmişim gibi yazmışsın ben hiç o teker setini kullanmadım ama ben de diziliş şekli aynı o tip 28 telli teker seti vardı benimkiler sağlam değildi demek senin teker seti sağlammış kusura bakma kullanan biri olarak yorum yaptığın için sağol.O zaman 350 yi gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.fiyatı da uygun.
slm gürsel abi 36 telli üzerinden deneyler yaptık üç boyut paletleri üçlü simetri olarak tekere yerleştirdik paletler tekerin orta kısımda hava boşluğu oluşturuyor bisikleti tam olarak hızlandırıyor şu an paletlere ters sistem yerleştirip karşıdan gelen rüzgarı enerji olarak kullanıyor ön teker yer sürtünmeyi sfıra indiriyor ama hava akımı yavaşlatıyor bu sistemi arka tekerede uygulayabilirsek hava ve yer sürtünmeyi karşıladığı zaman uzayda bisiklet sürüyormuş gibi olur birici aşamayı başardık şu an hava sürtünmeyi karşılayacak sistem yapmaya çalışıyoruz bu başarı olursa 30 km hızdan sonra bisiklet sürekli gidiyor 60km hızdan sonra hız pedal çevirmeden artıyor bu projeyi xt bisikleti yapıldıktan sonra denenecek bianchi penta bisikletinde denendi hız nükemmel oranda artıyor bisiklet hem önden hem arkadan çekişli oluyor ama sürekli gitmesin de başarılı olamadık bisiklet kaliteli olamadığı için sürtünme fazlaydı hava akımını arka tekere aktaramadık ama inş lah aktaracağız bunu açıklamasını ise 30km hızdan sonra hava akımı size 30km hıla çarpmış olur bu yüzde tekerde buna bağlı olarak 30km hızla döner teker merkezine yaklaştıkça dönme hızı azalır bu yüzden orata kısım yavaş döneceği için paletler buraya yerleştiriliyor karşıdan gelen 30km hızdaki hava akımı 15km hıla dönen paletlere çarpıyor bu yüzde teker hılanıyor ve yersürtünmeyi karşılıyor
ama hava sürtünmeyi karşılaması için arka tekerede üç boyut paletler yerleştirilmesi lazım yeleştirilsede karşıdaki gelen havayı aktaramadık şuan çalışmalar devem ediyor bu proje olursa dünyada ilk olacak allahın izniyle
@deniz çelik
Valla ne diyeceğimi bilemedim..Tebrikler. Büyük bir buluş bu o zaman. NTV deki mucit yarışmasına katılın bence..Anlatımla açıklamak biraz zor oluyor. Çizim/foto vb. var mı?
Başarılarınızın devamını dilerim..