Scudo Sports

Tekerlek frene sürtüyor

Barışasd

Üye
Kayıt
7 Şubat 2014
Mesaj
29
Tepki
0
Şehir
İç Anadolu
Arkadaşlar arka tekerlekte dikkate değer eğiklik var ve fren pabucuna hafiften değiyor. Yavaşken dengeyi bozmuyor ama hızlanırken yalpalıyor ve ani fren attığımda, gövde sağa savruluyor.

Sizce böyle sürmek riskli mi?
Bir de elimle düzeltebileceğim birşey var mı?(tamir bilmiyorum)
 
Scudo
yamuk yerin duzeltilmesi gerek, asiri bir yamukluk degil anladigim kadariyla, bence duzeltmeniz, eger olamayacak gibiyse onerim duzeltmeniz veya yeni jant almaniz, hem surusu hem dengeyi hem hizi her seyi etkiler.
 
Akort ayarını yaptırman lazım. akort ayarını kendin yapman zor iş uğraş istiyor.
Böyle sürmek jantı iyice yamultabilir.
 
Tek kat jantlarda bu tür akort sıkıntıları oluyor.Çift kat jant için daha olumlu yorumlar okuyorum genelde.
 
Akor ayarı yapmak çok zor bir işlem değil, youtube'da iki video izleyip ben kendi başıma halletmiştim. Siz de deneyebilirsiniz. Görmeden doğru bir tespit yapmak çok zor tabi ama şu durumda yeni jant almak "pire için yorgan yakmak" diye açıklanabilir. Siz yapamıyorsanız da bir bisikletçiye götürün, çok daha ucuz yollu bir çözüm olur.
 
Abiler benim aldığım şu salcano var ya. İşte geçen gün lastiklerini yol lastikleriyle değiştirdim. Arka tekeri taktım ama frende sürekli bir sürtme var. Şimdi buradan kazandığım çok tecrübem var , tanıyanlar bilir zaten.

Neyse ben kaliperi çıkardım , balataları söktüm , rotoru söktüm , balatayı zımparaladım , takarken araya kredi kartı koyup frene basarak lastiği taktım ama ne yaparsam yapayım fren her türlü sürtüyor. Sürekli rotor sağa sürtüyor frene basınca sola çekme yapıyor. Ne yaparsam yapayım olmadı. Yardım edin lütfen.

Edit : Mert.C. abi konuyu benim açtığımı görünce disk fren diye başlıyacak ve hani sorun çıkarmıyordu diyecek kesin :D
 

Burada oldukça ayrıntılı anlatıyor. Disk fren sorun yapmaz zaten lastiği söküp tekrar takarken rotoru ortalayamadığından olmuş :)
 
Ya aynı sorun bende de vardı, düşündüm düşündüm bulamadım, kafayı yiyecektim artık öyle diyeyim. Neyse,
bu rotor, üstten dalgalı olduğu için (zaten sürtme de tırrın diye geliyordur muhtemelen) balatalar değil, rotor kesik aralıklarla fren sistemine sürtüyor, muhtemelen sorunun bu, ve sana bakan taraftaki vidaları gevşetip geriye doğru çekeceksin ve sıkacaksın. Sorunun büyük ihtimalle çözülür.
Sorun bu da değilse arka teker somunlarını çok sıkıyorsundur bu da balataları ayarlamayı zorlaştırıyordur, bende de hep söküp taktıktan sonra (hele hele 6 defa lastik patlattıktan sonra) hep ayarı kaçtı ve bende yapa yapa öğrendim. Şu vidayı gevşetip, hidroliği sallayıp, sonra freni sıkıp vidayı da fren sıkılıyken sıkıp bırakınca bazen ayarlanmıyor, elle ayarlamayı da öğrendim.
 
Kardeşim olay öyle bildiğin gibi değil ortalanmama gibi bir sorun var zaten. Ne şekilde takarsam takayım rotor ortaya gelmiyor.

Evet Ertuğrul abi ara ara sürtüyor ama frene az basınca sanırım tüm sağ yüzey balataya değiyor ve sürtmeyi kesiyor. Olmadı mandallı göbekle değiştireceğim zaten göbeği bu disk ve vida olayı çok can sıkıcı hale gelmeye başladı.
 
Tekerin mandalını yeteri kadar iyi sıktınızmı ? Kadro ve maşa esneklik gösterebiliyor. Daha önce başıma geldi.
 
Sadece tekeri söküp taktıysanız tamamen qr nin sıkılığıyla alakalı bir durum çok sıkmışta olabilirsiniz az sıkmışta, sıkılığı değiştirip eski sürtmediği halini bulun.
 
Geri