ıslak bir yolda, yani lastiğin tutuşunun fazla olmadığı durumlarda seleye oturarak ön freni sıkıca tutarsanız ön teker de kayar. yağmurda ve düz zeminde sürmenin en zevkli kısımlarından biri de budur hatta benim için, ön teker kaydırırsınız

tabi çok güvenli bişey değil ama zevkli gene de..
neyse, tekerin kayması demek, yol ile tekerin tutuşunun, fren pabuçları ile jantların tutuşundan daha az olması demektir. yol ile teker arasındaki sürtünme daha fazlaysa kaydırmadan fren tutmaya devam edersiniz, fren pabuçları ile jant arasındaki sürtünme daha fazlaysa ya kayarsınız ya da takla atarsınız.
normal sürtünme koşullarında teker ile yol yeterince birbirine tutunur ve fren pabuçlarıyla jant arasındaki sürtünme de belli bir değeri aşarsa bisiklet sahip olduğu kinetik enerjiyi, momentumu teker üzerinden mil etrafında dönerek atmaya çalışır. bu durumda ön teker bu dönme işlemini yapabileceğinden takla atarsınız. arka teker ise, ön teker yerin dibine giremeyeceği için dönme ile bu enerjiyi atamaz, iki sürtünme değeri de çok yüksek olduğundan sürtünme değeri az olan kaymaya yani kızaklanmaya başlar.
Çocukluğumuzdaki karizma öğresi olan patinaj çekmenin mantığı budur.