Scudo Sports

Teker Yamukluğu (Kayması)

observer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ağustos 2010
Mesaj
1.663
Tepki
560
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Jant normalde maşayı tam ortalar(galiba)
ama bazen normalden daha solda ya da sağda oluyor.bu da fren pabuçlarından birine daha yakın olmasını sağlıyor ve bisiklet sürerken sürekli güç kaybı oluyor.
resimde sağdaki bisikletin tekerini bisiklete göre sağ bize göre sola kaydırmaya çalıştım.olmasada anlamaya yeter galiba :rolleyes:

(link)
 
Scudo
Sorun nedir? Bisikletinizin tekeri kadroya oturdugunda gostermeye calistiginiz sekilde bir tarafa yakin mi oluyor?
 
Bende öyle düşündüm. Merkezkaç olayını ayarlayabiliyorsanız zaten bu soruyu sormamalisınız. Profesyonel birisi için kolay ancak amatör birisi için bu tam bir kaos olur. Yani jant da atlama yapmadan kaydırma yapabiliyorsanız bu çok iyi..


Eski model İphone' dan yazılmıştır..
 
@suat akman

jantı kendimde taksam bisikletçide taksa bi tarafa daha yakın oluyor.ve baya yakın oluyor gözle rahat görülüyor.buda fren pabuçlarından birine yaklaştırıyor tekeri. pabuçları nasıl ayarlarsam ayarlayım illaki janta sürtüyor pabuç ve baya güçten gidiyor.


@Serkan HODANCI

nasıl ayarlıycam merkezkaç kuvvetini :D
 
Freni söküp ayarlayın. Neden sürekli yamuk oluyor anlamadım. Orta noktayı bulduktan sonra sıkın.
Jant yamuk değilse kolay birşey.
 
Akord ettirdiyseniz jantınızı son zamanlarda, yapan usta (!) jantı ortalayamamış.
Bir daha oraya gitmeyin.
 
jantı direk kadro daki takma yerine takıyorum. ama kenardaki 2 demiri ortalamayor.frenle alakası yok yani teker hep kadronun bi kısmına daha uzak

bide bene alyan takımı var teker kadro bağlantısı 15 numara oda var ama arka tekerinki yalama yapmış açmıyor. kurbağacık denen şeydende var o açar mı?
 
Bisikletinizin modeli nedir? Fotograf yukleme sansiniz var mi? Alindigi gunden beri bu sekilde mi? Yoksa jant akordu, gobek ile ilgili bir tamir/bakim vb. bir islem sonrasi mi bu hale geldi?
Eger V fren sistemine uygun bir jant gobegi ise iki taraf, simetrik bir jant orumu ve mil genisligi olmali. Disk frene de uyumlu ise bir tarafin jant telleri daha gobege yakin olur. Ancak disk baglanti parcalari tam olarak uzerinde birakildi ise yine de tekerlegi iki tarafa ortalayacak sekilde tutar dogru takildiginda.
Sorunu hayalde canlandirarak olasiliklari dusunmektense detayli bilgi ve gorsel olsa daha dogru yorumlar cikabilir...
 
Bu jantın akordu bozulmuş. Başka açıklaması yok. Bir taraftaki teller jant çemberini diğer taraftakilerden daha fazla kendisine çekiyor.
Düzeltilirse sorun kalmaz.
 
teşekkürler sorun akortta gibi.3 kere 2 farklı bisikletçiye akort yaptırmıştım hepsine dış lastiği çıkarmak gerekiyor öyleymiş demiştim hepsi bu benim baba mesleğim bende çocuktum vb laflar etti :D galiba akort yanlış yapılmış.emre bisiklet i baya övmüşlerdi bide oraya gidiyim.
 
@emircan Başbuğ06

Lastikleri çıkartacaksınız, jantı tekrar kadroya takacaksınız ve akordu tekrar yapacaksınız. Kadroyu ortaladıktan sonra akort sehpasına tekrar bağlayıp akort edeceksiniz..
 
  • Beğen
Tepkiler: yunus42
sorunlarımın bir kısmını çözdüm teker teker yazıyım
sorun tekerlerden birinde diken bulmamdı.sürüşten döndüm bir şey olmaz dedim kitledim bisikleti.sabah baktığımda diken yerinde değildi ama 2 lastiğinde havası inikti :)
ön jantı çıkardım.sibop deliğinin tam zıt tarafından levyeyi taktım. 2. levyeyide yanına. levyeyi sürekli daha uzağa takarak dış lastiği çıkardım.dış lastiğin içinde jantta kesici bir şeye rastlamadım. iç lastiğe havayı bastım elimle aradım delik bulamadım suya koydum yine bulamadım. zorunlu geri taktım.ancak iç lastiği takamadım bi türlü. onuda şu şekilde yaptım.

dış lastiği iç lastiksiz direk janta taktım sonra dış lastiği sökermiş gibi yaptım. ama bu sefer sibop kapağının dibinden. bi kısmını açtıktan sonra ordan iç lastiği elimle sokmaya başladım. son kısımıda levye yardımıyla soktum.
sonrada jant maşaya girmiyor demiştim. kaba kuvvetle yerine girdi :D
sıra arka janta geldi. yalama olmuş vida dönmüyor demiştim. kurbağacık denen aletle kaba kuvvet yardımıyle çıkardım arka tekeride.teker vidası daha sık kullanıldığı için vidayı arka vites vidasıyla değiştirdim ki bi daha sorun yaşamayım.(evde bulabilirsem 2 sinede yeni vida takcam)


neyse jant elimde yine çıkardım lastiği yine patlak bulamadım :agla: neyse bikaç saat sonra yerine takcam arka jantı.
ön jant kadroyu tam ortalamıyor demiştim.
aynısı arka jant içinde geçerliymiş. ama ön jantı yerine taktığımda frenler boştayken jantı döndürdüm gerçekten 0 sürtünmeyle dönüyor göbekler iyi gibi. ama biraz akort da sorun var gibi. akşama video eklerim.

yardım edenlere çok teşekkkürler..
 
frenler boştayken bi kaç video ve foto çektim sizce sorun var mı? videonun orjinal (full hd) boyutu 200 küsür mb olduğu için küçülttüm 10 mb a . eğer belli olmuyor derseniz orijinalinide yüklerim.

ön teker video


arka teker video





arka fren

(link)




arka fren ters görünüm

(link)



ön fren

(link)




ön fren ters

(link)
 
@emircan Başbuğ06

soru güncel bu gün dershane sınavı vardı daha yeni geldim. yağmur tamamen dursun bi hava basıp deniycem. sizce ne sorun gözüküyür?
ve ankarada nerede yaptırmamı önerirsiniz? çoğu kişi sincan emre bisikleti önerdi ama emin değilim.
 
Ayni sorun bende de var nasil cozdunuz bu sorunu ? Veya cozebildinizmi?
Benim on jantimda vardi gobegin icindeki mili uzak taraftan gevşetip yakin olan taraftan sıkarak (ortalayarak) cozdum suan arka jantimda bu sorun var ayni yontemi denemeyi dusunuyorum fakat bunu yaparsam lastik kadroya surtecek gibi duruyor :/ jantida alali bir hafta oldu sifir aldim anlamadim nedenini
 
@selman24
yanlış hatırlamıyorsam çözememiştim.
 
jant örümü hataları oluşmuş.arka ruble tarafı içeri göçük olacak(o taraf teller farklı uzunlukta olması lazım.zannedersem kısa olacak 1-2-3 mm göz bu uzunlukları zor algılamakta).tekerin iki maşaya uzaklıkları,uygun vida ve pullarla sağlanır.ön teker telleri eşit uzunlukta olmalı ve örümde orta göbek ortada olmalıdır.
 
Geçen benim bisiklet de akord ayarından çıkınca böyleydi. 40 tl iki tekere akord ayarı yaptırdım hala tam ayar yok hala sekme var. Başakşehirde epey ünlü bir bisikletçi kendileri bisikleti araçtan indirdim eve getirdim baktım lastik maşayı tam ortalamamış.sıkma milinden kaynaklı sola daha yakın olmuş lastik. söktüm tekrar taktım düzeldi. hd fren ayarını tekrar yaptım tabi. Napın edin bisikletinizi tamir etmeyi öğrenin akord ayarı hariç neredeyse herşeyi yapabiliyorum artık. Bisikletçiler para tuzağı olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: observer
@suat akman merhaba birkaç gün önce yeni aldığım mossoda bu sorunu yaşadım, ön tekere üstten bakınca maşanın kenarında duruyor ve sinir bozucu bir durum. Diskleri ayarlayabiliyorum, fkat bu sorunu çözemiyorum sanki göbeği biraz faha sağa çekmem gerekiyor gibi, göbek kenarındaki vidaları mı ayarlamam gerekli?
 
@suat akman merhaba birkaç gün önce yeni aldığım mossoda bu sorunu yaşadım, ön tekere üstten bakınca maşanın kenarında duruyor ve sinir bozucu bir durum. Diskleri ayarlayabiliyorum, fkat bu sorunu çözemiyorum sanki göbeği biraz faha sağa çekmem gerekiyor gibi, göbek kenarındaki vidaları mı ayarlamam gerekli?

Fotograf vb varsa belki daha anlasilir olur. Ancak Ne kadarlik bir sapma? Disk fren ayarlıysa surtmuyorsa, acaba lastigin disleri goz aldanması mı yapiyor?
 
Geri