Merhaba. Bu gün arkadaşıma aldığımız bisikletin bakımını yaptık. Bir bölümünü de bisikletin "AKICILIĞINI ARTIRMAK ve GÖBEKTEN GELEN ÇITIRTILAR" nedeniyle teker göbeklerini sökerek bilye ve bilye yataklarının bakımlarını yaptık.. Bu bakımların periyodik olarak yapılması gerekmektedir. Yılda bir kere en azından..
Bisikletlerimiz...
Benim bisikletimde oluşan teknik bir sorun nedeniyle geçici olarak eşimin bisikletiyle turlara çıkıyorum..
Maşanın eğriliği de şu şekilde..
(link)
(link)
İlk önce tekerlekleri yerlerinden çıkartıyoruz. Daha sonrada kilit mandallarını..
(link)
Bilyelere toz gitmesini önleyen lastik contaları çıkartıyoruz.
(link)
Bu anahtar teker göbeklerini sökmek için şart!!! Orijinal olanlarını bisiklet mağazalarında bulabilirsiniz. Ben tanesini 3TL ye aldım 16-17 açık ağız anahtar. 2 adet aldım ve bir tanesinin her iki tarafını da döner taşta incelttim...
(link)
(link)
Bu anahtarlar dışında göbek milinde ki somunları açmak mümkün değil..
(link)
(link)
Toz kapaklarını söküyoruz..
(link)
(link)
(link)
(link)
Ben beyaz gres kullanıyorum. Suya daha dayanıklı.
(link)
(link)
(link)
(link)
Her sökülen parçayı temizleyip tekrar yerlerine takıyoruz..
(link)
(link)
Son olarak bisiklet kargodan geldiğinde maşanın alt bacakları birbirine doğru eğilmişti. El ile asılarak ayırmaya çalıştık ama güç yetmediğinden otomobil krikosu kullandık. Maşanın arasına soktuk ve çevirdik. Ne kadar rahat açıldı. Keşke ilk başta gelseydi aklımıza...
(link)
(link)
Bisikletlerimiz...
Benim bisikletimde oluşan teknik bir sorun nedeniyle geçici olarak eşimin bisikletiyle turlara çıkıyorum..
Maşanın eğriliği de şu şekilde..
(link)
(link)
İlk önce tekerlekleri yerlerinden çıkartıyoruz. Daha sonrada kilit mandallarını..
(link)
Bilyelere toz gitmesini önleyen lastik contaları çıkartıyoruz.
(link)
Bu anahtar teker göbeklerini sökmek için şart!!! Orijinal olanlarını bisiklet mağazalarında bulabilirsiniz. Ben tanesini 3TL ye aldım 16-17 açık ağız anahtar. 2 adet aldım ve bir tanesinin her iki tarafını da döner taşta incelttim...
(link)
(link)
Bu anahtarlar dışında göbek milinde ki somunları açmak mümkün değil..
(link)
(link)
Toz kapaklarını söküyoruz..
(link)
(link)
(link)
(link)
Ben beyaz gres kullanıyorum. Suya daha dayanıklı.
(link)
(link)
(link)
(link)
Her sökülen parçayı temizleyip tekrar yerlerine takıyoruz..
(link)
(link)
Son olarak bisiklet kargodan geldiğinde maşanın alt bacakları birbirine doğru eğilmişti. El ile asılarak ayırmaya çalıştık ama güç yetmediğinden otomobil krikosu kullandık. Maşanın arasına soktuk ve çevirdik. Ne kadar rahat açıldı. Keşke ilk başta gelseydi aklımıza...
(link)
(link)