Tek yaprak aynakol

genso

Üye
Kayıt
26 Ağustos 2018
Başlık
1
Mesaj
9
Tepki
1
Yaş
19
Şehir
Kütahya
Bisiklet
Kron
@Murat Cömez
Neden 8li sisteme olmuyor?
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Başlık
78
Mesaj
6.765
Tepki
12.885
Yaş
46
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@genso
En basitinden tek yaprak olarak 8li Aynakol yapragi göstere bilirmisin? Yaprak herhangi bir 8li yapragi degil 1x8 uyumlu olarak tekli yapragi olacak. Mesela bu en basit nedeni.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Kayıt
2 Nisan 2018
Başlık
5
Mesaj
63
Tepki
18
Yaş
17
Şehir
Istanbul
İsim
Berkay
Bisiklet
b'Twin
@Murat Cömez
Bu şekilde kullansam 2 3 ay idare eder mi şu an bütçem yok değişmek için
 

grevıl

Üye
Kayıt
6 Nisan 2019
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
73
Yaş
39
Şehir
izmir
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Olasılıklar:

1. Rotor balatalara sürtüyor. (Fren ayarı yapılacak).
2. Zincir arka tekere değiyor. (Arka tekerin "dish" ayarına bakılmalı. Kadronun tam ortasına gelmeli jant çemberi. Burda sıkıntı yok ise, aynakolun dışa doğru kaydırılması gerek. Muhtemelen bir pul yardımı ile).
3. Arka aktarıcının kafesi jant tellerine sürtüyor. (Yine dish ayarının yapılmamış olması yüzünden olabilir. Aktarıcı kulağı düz mü ona da bakılmalı. Eğer bunlar OK ise, kasetin arkasına bir pul konması gerekebilir).
4. Zincir aşırı miktarda çapraza düştüğü için dişlerden geçerken gürültü ediyor. (Bu tek yaprak sistemlerde çok sık karşılaşılan bi sorun. Dert edecek bişi değil. Zincir normalden biraz daha kısa ömürlü olacak sadece. Ama yine de aynakol yaprağını örümceğin iç tarafına almayı deneyebilirsin).
5. Sorun bunların hiç biri değilse, arka teker göbeğinde bunlardan çok alakasız bir başka sorun olabilir. (Araştırılması lazım)


NOT: Fotoğraflara baktığımda bir başka şey dikkatimi çekti. "Zincirin fazla uzun". O zincirin kesinlikle kısalması lazım. Zinciri sök, aktarıcıdan geçirmeden en arkadaki en büyük dişli ile öndeki dişliye sar, sıfır noktasından iki bakla daha ekle ve oradan zinciri kır (chain tool yardımı ile). Sonra en basitinden bir quick link ile birleştir. Gürültü büyük ihtimalle kesilecektir. Zincirin bu hali ile aşırı gevşek, arka aktarıcı yeterince gerginlik sağlayamıyor.

@Murat Cömez

"Chainsuck" diye bi yer yok bisiklette. Chainstay mi demek istiyorsunuz? Arka üçgenin sağ altta kalan kısmı yani. Chainsuck diye tabir edilen şey zincirin aynakoldan çıkarken tam çıkmayıp dişlere takılı kalması problemidir.

Ayrıca 8'liden tek yaprak bal gibi de olur. Yeter ki ayarlar ve zincir gerginliği doğru yapılsın. Bisiklette "olmaz" diye bir şey yoktur. Youtube'da "RJ The Bike Guy"ın videoları izlemenizi tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:

alicangul29

Daimi Üye
Kayıt
8 Temmuz 2018
Başlık
7
Mesaj
245
Tepki
370
Şehir
İstanbul
İsim
Alican
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Diğer
@Murat Cömez

Mekanik bir uyumsuzluktan çok, 1x8'in verdiği aralığın bisikletçileri tatmin etmemesi durumu var sanırım. Doğru mu anlıyorum?
 
Kayıt
2 Nisan 2018
Başlık
5
Mesaj
63
Tepki
18
Yaş
17
Şehir
Istanbul
İsim
Berkay
Bisiklet
b'Twin
@grevıl

Abi bisikletçiyle iletişime geçtim zincir gergisi taktıracağım bide yukarıda dediğin ayarları yaptırdığım zaman bir sorun kalmaz demi çok teşekkürler

Abi bide sesten ziyade pedalı terse çevirince bir alt dişliye atıyor kendini bütün ayarlar yapılınca buda düzelir mi
Videoda var
 

grevıl

Üye
Kayıt
6 Nisan 2019
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
73
Yaş
39
Şehir
izmir
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@Berkaytopaktass

Bisikletçi senden daha fazla para koparmak için zincir gergisi filan takalım demiş olabilir, ama bence becerebilirsen önce zinciri kısaltmayı dene, çünkü bu bedava olacak. Onun haricinde, pedalı geri çevirirken tek yaprak sistemlerde zincirin büyük dişlilerden ufağa düşmesi malesef olağan bi durum. Aynakol yaprağını örümceğin iç tarafına alırsan belki bi nebze azalır. Zinciri kısalttıktan ya da o bisikletçinin bahsettiği gergiyi taktıktan sonra biraz daha azalacaktır diye tahmin ediyorum. Ama tamamen biter mi? Orasını kestirmek zor.

İyi sürüşler.

NOT: Şu aşağıdaki fotoya bakınca yaprağı iç tarafa aldırmanın sana faydası olacağı bariz ortada. O yaprağı iç tarafa monte ettir dostum.

 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Başlık
78
Mesaj
6.765
Tepki
12.885
Yaş
46
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@grevıl
Chainsuck yanlis olmus tabiki chain stay demek istedim ve diger seyleride siz daha iyi bildiginiz icin ben cekiliyorum. Insallah sizin sayenizde genc arkadasimiz masarafsiz tekli sistemine kavusur.

Bu arada siz kact ane tekli sistem kullandiniz veya kullaniyorsunuz bilmiyorum ama benim elimde suan aktiv olarak kullandigimiz 3 tane tekli sisteme sahip bisiklet var ve hicbiriside ne geriye cevirirken bir dis atliyor nede vites degistirirken takur tukur sesler yapiyor.

Saygilarimla basarilar dilerim genc arkadasima.
 

grevıl

Üye
Kayıt
6 Nisan 2019
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
73
Yaş
39
Şehir
izmir
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@Murat Cömez

Benim amacım sizinle bilgi yarışına girmek değil, genç arkadaşa yardımcı olmak sadece. Bu zamanda öğrenci bütçesi ile bu tip bir projeye girişmesi bile bence takdir edilesi. Onun haricinde konu bisiklet olunca "olmaz" denmemesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü ne zaman birisi "o olmaz" dese, illa ki dünyanın bi yerinde o olmayan şeyi "oldurtmuş" insanlar bulabiliyorsunuz. Bu "olmaz" lafını ben en çok bisiklet ustalarından duyuyorum. Çünkü uğraşmak istemiyorlar. Belki kendilerince haklılar. Adama günde geliyo 30 tane bisiklet. Hangi biriyle uğraşsın. Son iki senedir cebimize giren paranın değeri diğer para birimlerine karşı büyük oranda azaldı. Artık bu tip "kafa göz yaran" çözümlere ihtiyacımız her zamankinden fazla. Fakir bir ülke olduğumuz gerçeği ile yüzleşip olmaz demek yerine oldurtmanın yollarını aramamız lazım. Yine de kendimi yanlış ifade ettiysem kusuruma bakmayın.

Bu arada bisikletlerinizin sorunsuz olmasına sevindim. Tekerinize taş değmesin.
 
Son düzenleme:

genso

Üye
Kayıt
26 Ağustos 2018
Başlık
1
Mesaj
9
Tepki
1
Yaş
19
Şehir
Kütahya
Bisiklet
Kron
@Murat Cömez
her hangi bir narrow wide tek yaprak her rubleye uyum sağlamıyor, 9-10-11-12li rubleye göre değişiyor mu? eğer öyleyse bunların farkı nedir?
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Başlık
78
Mesaj
6.765
Tepki
12.885
Yaş
46
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@genso
Ben bilmiyorum, bisiklette olmaz diye hicbirsey yokmus dedi yukarida bir arkadas ona danis kesin yardimci olacaktir. :)
 

grevıl

Üye
Kayıt
6 Nisan 2019
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
73
Yaş
39
Şehir
izmir
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@genso

Narrow wide yaprağın amacı zincirin yaprakta kalmasını sağlamak, sarsıntılarda çıkmasına mani olmak. Aynakol yaprağı ile ruble/kaset arasında uyumsuzluk diye bişey söz konusu değil. Eğer başlığı açan arkadaş normal vitesli sistemler için üretilmiş bir aynakol yaprağı ile tekli sisteme geçmek isteseydi, o zaman bi uyum sorunundan bahsedilebilirdi. Çünkü vitesli sistemlere göre üretilmiş aynakol yapraklarının dişleri, zincirin kolay çıkıp/girmesini sağlamak için daha sivri üretilir. Bu da tekli sistemde zincirin sürekli yapraktan düşmesine sebep olabilir. Ama bunun bile çözümünü bulan insanlar var. Google'a "chain guide" yazıp aratırsanız insanların istediklerinde ne kadar yaratıcı çözümler bulabildiğini görebilirsiniz.

Bir atasözü var hani: "Olmaz olmaz deme, Olmaz olmaz."
 
  • Beğen
Tepkiler: rhakkı

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Başlık
14
Mesaj
2.670
Tepki
6.599
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Ghost
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Murat Cömez abi bence salla gitsin. Yukarıda arkadaşın aradığı ve arayacagı bütün cevapları içeren konumu paylaştım ama okumaya eğrinmiş olacak ki google niyetine bizi kullanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

genso

Üye
Kayıt
26 Ağustos 2018
Başlık
1
Mesaj
9
Tepki
1
Yaş
19
Şehir
Kütahya
Bisiklet
Kron
@Mustafa Zeybek
o konuda soruma cevap göremedim, googleda pek fazla iş görmüyor bu konularda ya da ben aramayı bilmiyorum.
 

alicangul29

Daimi Üye
Kayıt
8 Temmuz 2018
Başlık
7
Mesaj
245
Tepki
370
Şehir
İstanbul
İsim
Alican
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Diğer
1x8 mevzusu:
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 

grevıl

Üye
Kayıt
6 Nisan 2019
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
73
Yaş
39
Şehir
izmir
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer


Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


1988 model bir yol bisikleti. Adam arka aktarıcıyı bile değiştirme gereği duymamış. Sadece bir "wolf tooth" eklemiş. Rubleyi 6'dan 8'e çıkarmış ve aynakol yaprağını değiştirmiş. Hepsi bu. Arkadaş bir turcu.
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Başlık
78
Mesaj
6.765
Tepki
12.885
Yaş
46
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
@Mustafa Zeybek
Mustafa benim icin hic bir önemi yok, ben sadece fazla masaraf edip zarar etmesin dedim ama olmaz diyede bir sey yokmus ondan ben bilmiyorum ve basarilar diliyorum. Tek bir sorum olacak arkadasin birisine, bana söylesin bakalim olamaz diye birsey yoksa BSA göbegin yerine ITA göbek nasil takilir, simdi cevabini cok merak ediyorum.
 

alicangul29

Daimi Üye
Kayıt
8 Temmuz 2018
Başlık
7
Mesaj
245
Tepki
370
Şehir
İstanbul
İsim
Alican
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Diğer
Sanırım 1x8 yapmanın dezavantajı şu: Eğer aynı aralığı yakalamak istiyorsanız, yani hem en kolay vites yeterince kolay olsun hem de en yüksek hızım yeterli olsun diyorsanız arka kasetin geniş bir aralığa sahip olması lazım. Böyle olunca da dişliler arasındaki diş sayısı farkı artıyor. Bu da vites geçişini zorlaştırıyor. Diğer bir durum ise, clutch derailleur denilen kilitli arka aktarıcıların 8 vites için uygun olanı yok. Yani zincir atma/çarpma olasılığını azaltacak bir şeyden mahrum olma durumu var.
Batı ülkelerinde alım gücü nispeten yüksek. Bundan dolayı adam 1x8 ile uğraşacağıma 1x11 alır kullanırım diyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: estudiante

Mustafa Zeybek

Bike destroyer
Kayıt
10 Aralık 2016
Başlık
14
Mesaj
2.670
Tepki
6.599
Şehir
Denizli
İsim
Mustafa
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Ghost
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@genso
@genso
Size yönelik söylememiştim ama sorunuz yukarıdaki ise, nasıl her rublede vites sayısı varsa aynakol yaprağında da var. Bugüne kadar 8'li tekli sistem için üretilmiş aynakol yaprağına rastlamadım (e bike spesifik olanlar)
 

grevıl

Üye
Kayıt
6 Nisan 2019
Başlık
0
Mesaj
36
Tepki
73
Yaş
39
Şehir
izmir
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
@alicangul29

Kesinlikle doğru. Ancak geniş aralıklı 8'li kasetler Aliexpress'de mevcut. Tabi aralıklar çok geniş olduğu için tek bir vites geçişinde bile çok büyük fark olacağı için pek tercih edilmeyebilir. Tamamen kullananın zevkine kalmış bişey.

Böyle olunca da dişliler arasındaki diş sayısı farkı artıyor. Bu da vites geçişini zorlaştırıyor.
Hayır, böyle bir şey söz konusu değil. Her türlü aralıkta ruble/kaset mevcut. Eğer satın aldığınız kasetin perçinlerini (spacer değil perçinler, yani kasetteki çarkları bir bütün halinde tutan iki/üç perçinden bahsediyorum, yeni kasetlerde perçin yerine torx uçlu vida kullanılıyor, sökmek daha kolay) sökerseniz kendi kaset diziliminizi bile yaratabilirsiniz. Vites geçişlerinin kolay/zor olmasının kasetteki dişlilerin büyük/küçük olması ile alakası yok. En basitinden megarange rubleler örnek verilebilir. Hiç sorunsuz kocaman bi atlama yapılarak büyük çarka geçilebiliyor bu rublelerde.

Diğer bir durum ise, clutch derailleur denilen kilitli arka aktarıcıların 8 vites için uygun olanı yok. Yani zincir atma/çarpma olasılığını azaltacak bir şeyden mahrum olma durumu var.
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.




Bu prototip

Bu da bitmiş hali. 8/9'lu sistemler ile uyumlu bir clutch aktarıcı.

 
Son düzenleme:
Yukarı Alt