Scudo Sports

Tek başıma uzun bir tura çıkıyorum yardım

Öncelikle hedeflediğin turu gerçekleştirmeni temenni ediyorum ama süre ve hız konusunda daha dikkatli olmalısınız. Km saatiniz yoksa cep telefonu uygulamaları var Endomondo strava tarzında bu programları antrenmanlarınızda bisiklet sürerken kullanırsanız kendi kapasiteniz ve yapacağınız km'ler Hakkı'nda detaylı bilgiler elde edebilirsiniz.
 
Scudo
Niçin bir deneme yapmıyorsun ? 20km düzgün bir yer bul ve 5 tur atmayı dene yani 100km . olduğu/olmadığı noktada bırakır tecrübe kazanırsın
 
dostum sen once bısıkletle malatya ıcı 100 km sür bakalım o zaman ne demek ıstedıgımızı anlayacaksın.
 
bu forumdan bi arkadaş sabah 5'te izmirden yola çıkıp gece 10'da bursaya ulaşmıştı.. 330km yapmıştı ama sonra elemana ne oldu hatırlamıyorum :D
 
Öncelikle umarım bu turunu gerçekleştirirsin. Yapılan yorumlar genelde kendini daha iyi hazırlayıp daha iyi bir kondüsyon sahibi olarak bu tura çıkman yönünde okuduğum kadarıyla. Benim de nacizane tavsiyem bu yönde . Ne yazık ki matematikteki hız-yol problemleri gibi olmuyor bu düşündüğün şey. Herkesin söylediği gibi yol boyu bir çok iniş çıkış yaşayacaksın ve bunlar hafife alınabilecek iniş çıkışlar olmayacaktır muhtemelen. Eğer o yolu başka bir araçla gitmişliğin varsa hatırlamaya çalış nasıl bir yol olduğunu. Ve imkanın olursa aynı yolu mutlaka tekrar araçla git ki yol hakkında iyice bilgin olsun, nelerle karşılaşabileceğini daha iyi ölçüp biçer ona göre bir yol izlersin. İniş çıkışlar dışında işin bir de hava şartları var ki bu da çok zorlayıcı bir nokta. Otoyol kullanacaksın rüzgar yeri gelecek düşmanın olacak. Karşından rüzgar estiği zaman attığın her pedalın yarısı boşa gidecek. Rüzgar seni kesinlikle yavaşlatacak. 2 gün gibi kısa bir sürede 500 km gerçekten abartılı bir mesafe. Bu kadar kısa sürede gidilebilecek bir yol değil ne yazık ki. Daha uzun bir tur olacaktır mutlaka. Daha tecrübeli olan arkadaşlar 5-6 gün biçmişler muhtemelen haklılar. Yanına çadır almama gibi bir lüksün olmamalı kesinlikle. Hele ki Ocak-Şubat aylarında. Seni soğuktan ve her türlü yağıştan koruyacak bir çadırın sıcak tutacak bir uyku tulumun mutlaka olmalı. Ne zaman nerede konaklayacağın hiç belli olmaz ve yol üzerinde otel, pansiyon aramak senin için sıkıntı olacaktır. Bunun dışında kamp gereçlerini saymıyorum bile ki oldukça çok şey var. Giyecek seçimin de önemli. Muhtemelen yolda hiç yoktan yağmura denk gelirsin. Ekonomik olarak sağlam bir bütçe ayırman lazım tüm bunlara. Bence bu yola çıkmadan önce daha kısa turlar düzenle. Daha kısa mesafelere giderek kamp kur. Hem bisiklette hem kamp hayatında sana tecrübe sağlayacak turlardan sonra bu yola çıkman senin için daha mantıklı olacaktır. Başarılar dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: walkingdead131
Kesinlikle tavsiye etmiyorum Üç gün önce kendi yaptıgım turda bir günde 260 km yol Yaptım cok deli eğimler çıktım yapılmaz değil ama cok zor ki benim altımda yol bisikleti vardı Kondisyonum be antrenmanım iyiydi ve tek olduğunuz için rüzgar motivasyon herşeyiniz engel oluyor. Hele ki 30 km ortalama sabit gitmek. Hadi gittiğinizi var sayalım ben geldim mesela ama ikinci gün o yola tekrar vuracak derman kalmıyorbütün enerji depolar yanmış oluyor 2 gün dinlenmek Zorunda kalmıştım ben. 150 kmden sonrası fazlaya girer gerek yok bence
 
Merhaba, ben de bu turu gerçekleştirebilmen konusunda seni yürekten destekliyorum. Kondüsyon ve hız konusunda çok güzel tavsiyeler verilmiş sana yol göstereceğine inanıyorum. Benim de naçizane tavsiyelerim farklı yönden olacak, bisiklet dışında doğa sporları ile ilgilendiğim için içinde bulunacağın şartlara hazırlığın ile ilgili birkaç önemli noktaya dikkat çekmek istedim. Benim görüşüm her türlü bisiklet ve teçhizatla tur yapılmasının mümkün olması fakat performans ve şartların değişeceği yönündedir, Örneğin çok basit bir bisiklet ve az bir teçhizatla da mümkün fakat günlük 30 km ortalama ile bol molalı veya konaklamalı tabi sana zarar verme olasılığı da ayrı bir konu, bu yüzden beni ilgilendiren konu ne kadar sürede yapacağın değil sağ salim bitirebilmen. Mevcut bisikletin her türlü yol şartına elverişli görünüyor (benim dağ bisikletime çok benziyor yapabileceklerini az çok biliyorum) bence bu sana hız konusunda dezavantaj olsa da bozuk yollarda avantaj olacaktır. O yüzden şartları elindekilere göre değerlendirmelisin. Aceleci olmaman bence mevcut tecrübe durumunda hayati önem taşıyor, yukarıda bahsedildiği gibi deneme gezilerine başlaman şart. Üstelik zor kış şartlarında bu turu yapmayı planlıyorsan ayrıca kış şartlarına uygun olman da çok önemli rüzgar ve yağış seni çok zor durumlara sokabilir. teçhizata bütçe ayırmaya çalış, bazı şeyler konfordan ziyade hayati önem taşıyor emin ol. önce ne gerektiğini tespit et ardından uygunluk ve fiyat konusunda bolca araştırma yap. Yanında ne kadar su ne kadar yiyecek taşıman gerektiğini bulmaya çalış. Yolları iyi bilmen de gerekli, muhtemelen kimi noktalarda yeterli aydınlatma olmayacak kışın günlerin kısa olduğunu hesaba kat. Tavsiyem yerleşim birimlerini hedefleyerek git, çok çetin bir gecede konaklamak için sıcak bir yuvaya ihtiyacın olabilir. iletişimi hafife alma nerde ne zaman bulunduğun hakkında sık sık yakınlarına bilgi ver özellikle tek başına isen. kısacası bol bol araştır hafife alma çok ciddiye alman gerekli çünkü söz konusu olan hayatın. ayrıca tur kadar zevkli olan diğer bir konu da zaten bu hazırlık ve araştırma aşamasıdır.

Şu an aklıma gelen bazı noktaları paylaşmaya çalıştım, eminim sen araştırdıkça nelere dikkat etmen gerektiği konusunda daha çok soru ile karşılaşacaksın. Araştırmacı olman da güzel bir şey, yeterince zamanın da var bu başlık altında yazılacakların faydası olacağına inanıyorum, tabi kendi araştırmalarını başka kaynaklardan da sürdür.

tura başlayınca da belgelemeyi es geçme, heyecanla bekliyor olacağız. iyi sürüşler.
 
Adım kadar eminim ortalaman 12km/saati geçmeyecek, buda rotan; yolunun üzerinde 2600 metre tırmanış var. çıkma demem çık ama 2 günde varamayacağından kesinlikle eminim sevgili kardeşim.
Capture.JPG
 
Bugüne kadar muhtemelen hızınızı hiç ölçmediniz.
Ben de hızımı ölçmediğim zamanlarda, tur hesapları yaparken, ortalama 30km/h ile gitsem, günde 5 saat sürsem 150 km rahat rahat yaparım diye düşünüyordum.

30km/h diye düşünürken de bunu beni hiç yormayacak bir hız olarak düşünüyordum. Böyle düşünmeme sebep tabii ki de araba hızı idi. Kendi kendime arabayla 40 yaparken bile çok yavaş, 30 çocuk oyuncağı olur diye düşünüyordum. :D

Ama hızımı ölçmeye başlayınca, 30 km mesafeli turlarımda ortalama 20 km/h tutturmanın bile ciddi ciddi yorulmak anlamına geldiğini gördüm. Çocuk oyuncağı dediğim ortalama 30ları görmek bugüne kadar mümkün olmadı. Hele de 40 ve üzerini sadece yokuş aşağı yakaladığımı görünce bisiklet ve araba hızı arasında inanılmaz bir fark olduğunu anladım.

Ben de yaklaşık 560 kmlik bir tur düşünüyorum seneye. Ama bu turu 7-8 güne yayacağım. Ve bunu 1 senelik antrenmanın ardından yapabilirim ancak. Günlük 100-120 km gitmek iyidir. 120 km üzerine çıkmayı da kendi adıma doğru bulmam.
 
@umutcanv
Hangi program acaba?
 
Arkadaşım öncelikle gerçekleştirebileceğinden emin olduğum turunu takip ediyor olacağım.
Yalnız tecrübe olarak arkadaşlarım pek çok şeye değinmişler tamamını okudum ve pek çoğuna katılıyorum.
30km ortalama olayının zorluğu da yeterince anlaşılmıştır.
1 gece konaklayarak bu işi yapmak altındaki bisiklet ne olursa olsun zor(yapamazsın demek istemiyorum imkansız değil ama profesyonel işi chris froome yapar).
Ben şu noktaya değinmek istiyorum

1.si tecrübe olarak en fazla 30km yol yapmış birisinin 100km üzeri turda, sele yani oturak problemi tur iptalini zorunlu kılabilir.

2.si kendimden örnek vererek haftada bir kez 100km'ye yakın turlar yaptığım dönemde kendime çok güvenirken 70km*3 günlük bir tura çıktığımda yaşadığım tecrübe haftada 1 kez 100km yapan bir kişin 3 gün üst üste 70km yol yapmasının bu kadar zor olduğunu hiç tahmin edememiş olmamdı. Önceleri her turdan sonra yaklaşık 1 hafta dinlendiğim için bu 3 günlük turda 2. ve 3. gün bittim diyebilirim.

ben kendi adıma hem turdan biraz keyif almak için hem de anca yapabilirim diye düşündüğüm için en az 4 gün konaklamayı yani günlük ortalama 100km'yi hedeflerdim.
Ama ben şunu çok iyi biliyorum sen de bil ki 100km bisiklet sürebiliyor olmak ile üst üste 5 gün 100km bisiklet sürmek arasında büyük fark var.(kaldı ki bir de kaliteli beslenememek var).

Son olarak hedefin ne olursa olsun yapabilirsin ama sana yardımcı olması açısından benim naçizane görüşüm bunlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: walkingdead131
Dostum onu bunu olurunu olmazını boşver önce işi kafanda bitir ilk pedalı attığında emin ol herkesi gelecektir. Bu arada bende tek Başıma ist-Antalya turu Yaptım. Tecrübelerimi sitede paylaştım. Istersen aç bir oku
 
Hesaba katmadiginiz degiskenler de olacak yukarida anlatilanlara ek olarak.
Ozetle kondisyonunuz kisa surede 500 km tur bitirmek icin yetersiz.
Ortalamanız 15 km civari kalsa gayet iyi. Gunde 100 - 120 km ustunu hesaplamayin bence. Aksi takdirde dinlenme sureleri, beslenme, surekli efor ve enerji kaybi ile vb. 4-5 gun boyunca bu rutini tekrar etmeniz mumkun olmaz. Bu sizin kondisyonunuz ile ilgili. Gunde 30 km ustu bile yapmamissiniz 100+ mesafe denediginiz ilk tecrubede farki hissedeceksiniz mutlaka.
Cikacaginiz donemde (ocak-şubat) sabah, ogle, aksam, gece isi degisimleri asiri olabilir. Sogukta daha az terleyip performansinizi arttiracaginizi dusunuyor olabilirsiniz ancak yuzunuz el ve ayak parmaklariniz bir sure sonra uyusacak usuyecek ve hissizlesecek. Elbette bunda kiyafetlerinizde avantaj-dezavantaj saglar ama kaliteli ve uygun kiyafetleriniz olmadigini varsayiyorum ogrenci oldugunuz icin.
Ayrica yagmur, kar, yandan veya karsidan gelen siddetli ruzgar tum hiz ve zaman planlamanizi bozacaktir.

Temel gerekenler, lastik, fren, vites sistemi, zincir icin temel tamir bilgisi ve gereken aletler. Bunlarin ne oldugunu soracaksaniz zaten tura hazir degilsiniz.
Uygun kiyafet ve yedekler.
Dogru beslenme planlamasi ve yaninizda tasiyacaginiz su-erzak.
Ne olur ne olmaz amacli ilkyardim malzemesi (baticon, yara bandi, sargi bezi, pisik kremi). O donemde bocek sokmasi pek olasi degil kampta yapmayacaksaniz.
Iyi bir cadir ve uyku tulumunuz yoksa kis doneminde kamp yapmayi planlamayin zaten, kapali konaklama imkan ve noktalarini planlayin. Araliklari ve yol durumunu da iyi hesaplamaniz gerekecek elbette. Yoksa ya otostop cekersiniz yada tukenmis halde o noktaya ulasana kadar devam etmek zorunda kalirsiniz.
Hazirliksiz yapilan bir turda enerji kaybi, dehidrasyon, asiri yorgunluk dikkat kaybina ugrama olasiliginiz yuksek. Bu da hakimiyet sorununa ve kazaya sebep olacaktir. O yuzden kendinizi tura cikmadan gelistirin ve tur boyunca dinleyin...
 
  • Beğen
Tepkiler: walkingdead131
@umutcanv

Açıklama ve eğim grafiği gayet açık ve net. Turun amacı çok hızlı bir şekilde bir yerden bir yere varmaktansa; gittiğin yerlerde zamanı yavaşlatarak; algıları açmak, dünyayı görmek ve öğrenmektir... Amaç yoğun kondisyon gerektiren bir faaliyet olacaksa bu dediklerimin hiç birini hedefe ulaşma amacınızdan ötürü keşfedemeyeceksiniz... 1000 metre rakım değil. Malatya'dan aşağı Gaziantep'e doğru inerken karşınızda Toros Dağları ve Nur Dağlarının eteklerinden geçeceksiniz. Moralinizi bozmayın ama daha ulaşılabilir planlar yapmanızı tavsiye ederim.
@walkingdead131
 
Birader burada ki yorumların hepsine katılmakla beraber onerim şudur. Tarihi daha sicak bir zamana kaydirip imkanin varsa bu arada antreman yap. Havalar iyilesince yedek dis lastik ic lastik vb seyleri alir cikarsin yola. Allah artik karsina ne cikarirsa. Yolda mi kalirsin cok mu yorulursun ben ne yaptim benim ne isim var insanin olmadigi noktada diye aglarmisin bilmem. Allahin izni ile eve donsugunde bu hayatinin kilometre tasi olur. Hem ne kadar bisiklet suruluyormus gunde gorursun. Mukemmel bir deneyim olur sizin icin. Olumsuzluklari kafana takma.
 
  • Beğen
Tepkiler: walkingdead131
arkadaş malatya'dan mersin'e sürekli ineceğini sanmıyorsundur umarım. çıktığın yokuşu mersin'e varana kadar tekrar tekrar inip çıkacaksın.
yazın, fazla giyinmemişken, 8 kg yükle, yol lastiği takılmış halde şunu yapabilmiştim ancak. tekrar tekrar çıkılan yokuşlar bir süre sonra insanı bezdiriyor.
kaldı ki muhtemelen bisikletin daha ağır, lastiği daha yorucu olacak. kışın giydiğin kıyafetler de ayrıca yorucu olacak.

ha, benim yolun %20'si kumlu, taşlı dağ yoluydu, o ekstra yorucu olabilir. ayrıca 3. sınıf dağ yolundan gittiğim için eğimler sıkıntıydı. şehirlerarası anayolu tercih edersen in-çık olayı o kadar fazla olmayabilir. bu da günlük en fazla 100-120 yapabileceğine inandırabilir beni.

kışın hiç tavsiye etmiyorum.

(link)

1.png
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Geri