Scudo Sports

TCDD'den dev kıyak

çirkin

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2009
Mesaj
842
Tepki
1.321
Şehir
İstanbul
Arkadaşlar TCDD nin alternatif tatil diye yeni bir uygulaması var. Daha önce de benzer şeyler yapmışlardı. Aylık tren kartıyla bir ay boyunca tüm Türkiye'deki tüm trenlere (Hızlı tren ve yataklı kısmı hariç) binebiliyorsunuz.Özellikle öğrenciler ya da iznini bir seferde kullanacaklar için oldukça cazip bir seçenek bence. Bisikletinizi trene atıp istediğiniz bir yere gidip pedallayabilir yine aynı şekilde turunuz bitince başka bir trene atlayıp Türkiyenin başka bir ucuna gidebilirsiniz.
Aşağıdaki linkte detaylı ayrıntılar mevcut.

NOT : TCDD sayfaları bazen Mozilla da problem çıkarıyor. Özellikle rezervasyon kısmında mutlaka explorer istiyor.

(link)

şimdiden keyifli yolculuklar :D
 
Scudo
trene bisiklet alabilirmiyim diye bilgi edinme yasası uyarınca mail attım aldığım cevab su oldu.

Sayın UĞURCAN GÜLTEKİN

İlgi: 30/06/2009 tarih ve 22577 sayılı, başvurunuz.

Tren tur kartı hususunda açıklamalı bilgiyi www.tcdd.gov.tr den edinmeniz mümkündür. Ancak, yataklı vagon kompartımanında bisiklet taşımanız mümkün görülmemektedir.

Teşekkür eder, bilgilerinize rica ederiz.

tabi bisikleti cantaya koymakta mümkün ama o zaman bide cantayı tasıyacağız:)

selam sağlık ve dua ile
 
Sevgili Uğurcan,

TCDD ye mail atmak yerine mümkünse eğer gara gidip sormanda fayda var. O kadar insan köylerden çuval çuval yük taşıyor. Bisikleti de koyacak bir yer vardır. Yataklıya almasalar da arkada yük vagonuna koyabileceğini düşünüyorum. Ama yine de en sağlamı direkt garla konuşman. Şimdiden güzel bir tur dilerim.
 
Güzel bir uygulama, ama mevsim kısıtlaması olmadan yaygınlaştırılmalı bence.

Aslında bunu hiç sevmiyorum ama, yine buradan bir örnek vereceğim.

Almanya'da tren yolculuğu şehirler arası (özel otomobiller hariç tabi ki) neredeyse tek alternatif ve çok yaygın.
Bu tip kartlar burada da var, ama sistem bir miktar farklı, şöyle ki;
BahnCard 25, 50 ve 100 var. (BahnCard = Tren Kartı diye çevrilebilir). 25lik olan %25, 50'lik olan %50 indirim sağlıyor. 100'lük olanda ise bilet almanıza gerek yok, istediğiniz trene binebiliyorsunuz (hızlı trenler dahil).

25'lik kart bende var örneğin, 57 € fiyatı var ve 1 yıl geçerli. Senede ortalama 3 veya 4 defa yolculuk yapıyorsanız parasını çıkartmış oluyorsunuz. 50'lik kart üniversite öğrencilerine 110, diğer herkese 220 €. Bir dahaki seneye bu kartı almayı düşünüyorum.
BahnCard 100 çok pahalı, yaklaşık 3000€ kadardı yanılmıyorsam, ancak tüm raylı ulaşım sistemi emrinize amade ve kimi hızlı tren biletlerinin 70-80 €'lara ulaştığını düşünürseniz, çok seyahat edenlerin neden tercih ettiğini bulabilirsiniz.

Raylı sistemlerin ülkemiz geneline, bu tip kampanyaların da aylara değil yıllara yayılması dileğiyle ;)

Ne demiş şair; Demir ağlarla ördük anayurdu dört baştan.
 
Trenlerde bisiklet taşımacılığı konusunda da bilgi verebilir misiniz?
(Ücret alınıyor mu? Yük vagonlarında mı taşınıyor ? vb. )
@HaliliOzturk
 
Abicim ne kıskandırıyosunuz ki bizi:D eldeki malzeme bu. Ama şaka bir tarafa yaz tatili olan öğrenciler için mükemmel bir fırsat. Ben de keşke yapabilsem. Hele az daha pra biriktirip interrail sistemiyle bi yurtdışı da yapabirlerse mükemmel olur
 
0212 444 82 33 den TCDD yi aradım. Santralden bagaj bölümüyle görüştüm. Oradaki görevli doğu ve güneydoğu hatlarında bagaj bölümü olduğunu ama batıda bazı trenlerde bagaj olmadığı için oradaki görevlinin inisiyatifine kaldığını söyledi. Eğer gideceğiniz rotayı çıkarıp gardan bir görevliyle konuşursanız orda hangi trenlerin olduğpunu ve hangilerinin bisiklet kabul ettiğini öğrenebilirsiniz.
 
@serhad k

Tabi ki. Şehir içi (metro, tramvay vb) trenlerde bisiklet taşımak aslında bölgesel olarak değişiklik gösteriyor. Genelde büyük şehirlerde ücretsiz ve çoğu vagonda ayrılmış özel bölümler var. Bu bölümlerde normalde katlanır oturma yerleri var, siz bisikletinizle bindiğinizde katlanır yerde oturanlar kalkıp sizin bisikletinize yer vermek zorunda. Çünkü o bölümlerde bisikletler için emniyet kemerleri var, bisikletinizi bırakıp emniyet kemeriyle bağlıyorsunuz ve yerinize oturuyorsunuz. Ancak aynı bölümlerde öncelik tekerlekli sandalyelerde, birisi tekerlekli sandalye ile gelirse sizin yer vermeniz gerekiyor. Ücretli olan şehirlerde de mesafeye göre ücreti değişiyor, ama sanıyorum 1,50 € kadar en çok. Bu arada bisikletinizi bu bölümde taşımak zorunda değilsiniz çünkü vagonun genelde başı ve sonunda var bu özel bölümler. Eğer ki trene yetişemeyecekseniz, ortasından binebilirsiniz. Yeter ki çok kalabalık olmasın.

Şehirlerarası trenler burda en yaygın haliyle 4 çeşit.

RB : Regional Bahn yani bölgesel tren. Bu trenlerde bisiklet taşımak ücretsiz, ancak trenin her yerine bisiklet sokmanız mümkün değil. Bisiklet için ayrılmış bölümde bisikletinizi taşımak zorundasınız. Bisikletleri park etmek için tekerlekten sıkıştırılan bölümler ve askılar mevcut.

RE : RB'nin aynısı, sadece daha az durağa uğruyor haliyle daha hızlı (bölgesel ekspres tren diyebiliriz sanırım). Yine bisiklet taşımak ücretsiz.

IC : Hızlı tren, sanıyorum 200 km civarında bir süratle seyrediyor, bisikletiniz için bilet almak zorundasınız, fiyatı 6 €, gideceğiniz yere kadar yaptığınız her aktarmada aynı bilet gerçerli ve bilet aynı zamanda rezervasyon görevi görüyor. Yani bisikletinizi koyacağınız yeriniz belli, elektronik bir ekranda o yerin dolu olduğu ve hangi duraklar arasında size ait olduğu yazıyor ("Frankfurt - Berlin" gibi). Onun dışında bir alanda bisikletinizi koyamazsınız ve bisiklet biletinizi bisikletinizin üzerine size verilen bantla yapıştırıyorsunuz, kontrol memurları gelip kontrol ediyor. Siz de bisikletinizin dibindeki vagonda seyahat ediyorsunuz. Sanırım her trende (vagon değil) yaklaşık 40 kadar bisiklet koyma yeri var. Yine bisiklet parkı ve askısı şeklinde, oldukça güvenli.

ICE : En hızlı trenler, 280-300 km süratle seyrediyor, fakat bisiklet taşıma şansınız yok. Zaten biletleri de pahalı ve genelde çok uzak mesafe yolculukları için kullanılıyorlar.

Interrail konusunu hiç açmayalım, sınav tarihlerim beklediğimden çok daha geçe gelince benim Interrail planlarım suya düştü. Kısmet bir daha ki bahara inşallah :)
 
Halil Bey, verdiğiniz ayrıntılı cevap için teşekkür ederim.
Verdiğiniz bilgiler tam da tahmin ettiğim şeyler çıktı.
Bisikletten ücret alınmaması ve vagonlarda bisikletler için özel bölümler
olması ne kadar da insani.
Bizde TCDD'nin bisiklete bakış açısı ise ne kadar üzücü.
TCDD'ye göre bisiklet sadece bir "mal"dır.
Bazı trenlerde taşınır bazılarında taşınması ise görevlilerin yetkisindedir.
Banliyö trenlerinde ücreti bir jetondur, yolcu trenlerinde ise EN AZ 5 LİRAdır.
Üst sınır belli değil.
Görevlinin cakasına katlanacaksın, 5 liranın üzerinde ücret
tahakkuk ettirmemesi için irrite etmeyeceksin.
Geçenlerde bir trenin yük vagonuna bisikletim ve ben kabul edildik.
Yük vagonunda bir iki kişi de yük için yapılmış olan raflarda oturuyordu.
Ben bisikletimin başında ayrılmayıp yük vagonunda yolculuk ettim.
Yolculuk boyunca yük vagonuna her istasyonda birkaç genç bindi birkaç genç indi. Binenler çogunlukla birbirini tanıyorlardı ve yük için düzenlenen rafların üzerine tek hareketle cambazvari tırmanmaları
yük vagonunun gediklilerinden olduklarını düşündürüyordu.
Yolculuk boyunca yük vagonunun iki yan kapısı açık olarak yolculuk ettik -çünkü kapıları açık tutarak sigara içiyorlardı-.
Sürekli dumanaltı bir vagonduk.
Sanki TCDD yük vagonunu sigara içenlere tahsis etmiş.
Bir süre sonra trenin güvenlik görevlisi bizim yük vagonuna geldi.
"Tamam işte" dedim "artık duruma el koyacak".
Sevgili güvenlik görevlisi sigara içenlerden birine "bana da bir tane verin yav"
dedi. Gerisini anlatmaya gerek yok.
Sevgili TCDD'min sevgili yük vagonları,
yük vagonlarını mesken tutan sevgili gençler,
sevgili güvenlik görevlisi.
İstediği kadar "hızlı tren" yaptığı için reklam yapsın,
arka vagonlarındaki bu densizlikleri temizleyemeyen TCDD
benim sevgili TCDD"m olamaz.


@HaliliOzturk
 
Ne yazık ki burada böyle yürüyor bu işler. Çünkü en başta o görevlere gelen insanların yasaya saygıları yok.Demir ağlarla ördük anayurdu ama o demir ağlara yakışmayan kafaları örümcek ağlarıyla dolu kişilere teslim ettik. Bu kişiler hala tarım işçisi mantığıyla tamamen keyfi olarak aynı yasayı uyguluyor ya da uygulamıyor. Çünkü çok iyi biliyorlar ki denetim yok. Biz yuvacık dönüşünde yer bulamadığımız için bisikletleri en arkada bir yere koymak zorunda kaldık ve maalesef orda sigara içen gençler tarafından tüm vitesler kurcalanmış ve farımız çalınmıştı. Ama umut hep baki. Sonunda düzelecek bu işler.
 
Anlaşılan, karayollarında kabul edilmeye uğraşırken
demiryollarını kaybediyoruz.
Haydarpaşa garında bisikletlerimizle toplansak pankartlar açsak
ses getiririz, TCDD'nin dikkatini çekeriz.


@kayhan1907
 
@serhad k

Keşke ama açıkçası dernekler ya da gruplar o kadar bölünmüş ve herkes o kadar nazlı ki ses getirecek bir kalabalık toplanacağından şüpheliyim.Elbette pedalına sadık insanlar gelir ama bu tür bir eylemin bisiklet federasyonu bünyesinde yapılmasında fayda var.
 
Arkadaşlar katlanır bisiklet ile seyahat ederseniz hiç kimse siz bir şey diyemez. İsterseniz bisikletinizi lokomotife bile sokarsınız katlanırlarda. Bende ileride Dahon tarzı bir şey edinmeyi planlıyorum. Bisiklet+trenli Türkiye yada Avrupa turu için ideal.
 
Arkadaşlar bu sene Kayseri - Sivas arası trenle yaklaşık 50 sefer yaptım. 5-6 kezde bisiklet taşıdım. Bisikleti sadece yük vagonu olan trenlerde sorunsuz bir şekilde taşınabiliyor. Eğer trenin yük vagonu yoksa bisikleti taşımanız tamamen tren personelinin insafına kalmış bir şey. Bisikleti bisiklet çantasına koyar taşırım diyorsanızda, trenlerde eşya taşımacılığında eşyanız koltukların üzerindeki yere sığmayacak büyüklükte ise yük vagonunu kullanma mecburiyetiniz var. Tabi trende yük vagonu yoksa yine tren personelinin insafına kalırsınız. Çuval vb. kaba eşyataşınmasına karşı çıktıklarını hiç görmedim büyük ihtimalla de bisiklet çantası ile bisiklet taşınmasınada bir şey demezler diye tahmin ediyorum
 
konuyu bir guncellemek istedim yil olmus 2017 ama pek bi degisiklik yok herhalde , bolgesel trenlerde halen yasaktir diye belirtmisler. (link)
 
Geri