Aytaç DİREK
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 17 Haziran 2013
- Mesaj
- 496
- Tepki
- 1.955
- Şehir
- izmir
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Canyon
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Selamlar, Cyclist dergisinin İngiltere edisyonunda yayınlanan, Colnago efsanesinin kurucusu 86 yaşındaki Ernesto Colnago'nun kişisel koleksyonu ile ilgili bir makaleyi elimden geldiği kadar çevirmeye çalıştım. Yazının orjinali Cyclist UK dergisinin Temmuz 2018 sayısında yer alıyor. Temmuz sayısının şu an dijital platformda ne aradığını hiç sormayın burası benim için de tam bir muamma. Bu kısa yazıda 86 yaşındaki bu ihtiyar amcanın aslında zamanının çok ötesinde yenilikçi buluşlar yaparak bisiklet dünyasında nasıl öncü bir marka oluşturduğunu görebiliyoruz. Her neyse lafı fazla uzatmadan çeviriyi aşağıya bırakıyorum.

Tarih yazanlar: Colnago
73 yıllık kariyeri boyunca Ernesto Colnago bazı olağanüstü makinalar yaptı. Cyclist dergisi birkaç favori eserini bizlere gösterdiği İtalya'daki fabrikasını ziyaret etti. "İşi almak için yalan söylemem gerektiğini hatırlıyorum" diyor bize ,İtalya Cambiago'daki ofisinde, 86 yaşında, hafif kambur fakat halen dinç. Arka fonunda sayısız ödül, plaket ve fotoğrafların olduğu muazzam maun masasının ardında neredeyse kayboluyor. Bisikletler her zaman onun kalbinin merkezinde yer etmiş. Daha 13 yaşındayken Gloria bisiklet fabrikasında kaynakçı yardımcısı olarak işe girebilmek için nüfus kağıdındaki yaşını nasıl hileyle büyük gösterdiğini neşeyle anlatıyor. Genç çırak, mesleğinde hızla ilerler ve 1952 yılında 20 yaşındayken Milan'ın hemen yakınındaki Cambiago şehrinde başka firmalar için taşeron olarak bisiklet üretmeye başlar. 2 yıl sonra kadronun alt borusunda üzerinde kendi soyadının olduğu bisikletleri satmaya başlar. Böylece Colnago'nun Eddy Merckx'ten Papa II.John'a kadar herkes için bisiklet üreten şahane kariyeri başlamış olur.
Ernesto Colnago, bizi yaratıcılığının karşılığını ödüller ve kupalarla almasını sağlayan gurur duyduğu bazı bisikletlerinin bulunduğu kişisel müzesine götürdü .Mapei takımı ile 5 defa Paris-Roubaix'i kazanan bisikletlerden tutun da hiç gün ışığı görmemiş pist bisikletlerine kadar pek çok şaheser var içeride.
"Mosca" Master,1980

"Bu bisikleti kıvrılmış çelik borulardan yaptım. Ana tüp (master tube) fikri bundan birkaç yıl önce Tokyo'dayken aklıma gelmişti. Jetlag nedeniyle uykusuzdum ve klasik yuvarlak tüp şekline sahip kadro yapısını kıvrımlı hale getirirsem daha esnemez bir yapıya kavuşur mu? diye düşünmeye başladım. Oluşturduğum kıvrımlı şekil %15 daha iyi bir bükülme direncine sahip. Bu bisiklet gerçekten esnemez olmak zorundaydı çünkü 100 kg.'dan daha ağır bir Rus pist bisikletçisi için imal edilecekti. Bu kilo ile tamamen güç odaklı yarışacaktı. Tek gidon boğazı ile bisikleti onun için yeterince güçlü hale getirmek olanaksızdı bu nedenle ön maşanın her bir bacağının üzerinde bulunan çift gidon boğazı kullandım. Colnago bu bisikleti kullanan Rus sporcunun adını hatırlamıyor fakat Sovyet takımı bu model ile 100 Km. zamana karşı yarışını kazanmış.
Rominger saatlik rekoru, 1996


1994 yılında Tony Rominger, saatlik hız rekorunu kırdığında bana, aslında 57 km.den daha hızlı olabileceğini söylemişti. Böylece onun bisikleti için Ferrari ile işbirliği yaparak tasarıma başladım. Bisiklet üzerinde ilerledikçe her ince detayın aerodinamik olmasına özel bir önem verdik. Aynakol titanyumdan yapıldı. Aynakolun kenar kısımları rüzgarı yarabilmek için neredeyse bıçak keskinliğinde yapıldı, ayrıca aynakol üzerindeki somunların köşeli kısımları yuvarlak hale getirildi. Gidon barı zaten benim özel projemdi fakat asıl aerodinamik yenilik kadro ve jant setindeydi. Jantlara baksanıza, hava akımını dengede tutabilmek için özel tasarlandılar. Düşünün bu, Zipp'lerden çok önce yapıldı!
Kadro, tek parça olarak kalıplanmış, tıpkı jantlar gibi. Öylesine inceler ki, bunu önden veya üstten baktığınızda daha iyi görebilirsiniz. Günümüz tasarımlarında pek çok aero bisiklette geniş yapısal şekiller göze çarpar fakat pistte rüzgar yoktur bu nedenle ince yapılı kadrolar daha hızlıdırlar. Üzücü bir şekilde, UCİ komiserleri bu modeli görür görmez, kullanıcısına adil olmayan bir kazanım sağlayacağına karar verip yarışlarda yasaklamışlar. " Herhangi bir başka ülkede olsa bu yenilik büyük bir coşkuyla karşılanırdı, bu yüzden halen üzüntü duyarım. Bugüne kadar yaptığım en pahalı ve bir ihtimal en güzel bisiklet bu olmalı" diyor Ernesto Colnago.
Super, 1981


1981 yılında Belçikalı profesyonel bisikletçi Freddy Maertens popülerliliğini yitirmeye başlamıştı. İki büyük tur, Vuelta ve iki yeşil mayo kazanmıştı fakat formunu kaybetmeye ve finansal sorunlar yaşamaya başlamıştı. Kötü finansal yönetim ve aşırı harcamaları onu ödenmemiş devasa vergi yüküyle baş başa bırakmıştı. 1981 yılında Boule d'Or- Colnago takımında yarışıyordu. Temmuz ayındaki Fransa Turunda puan mayolarını almıştı, onun hemen ardından Ağustos ayında Prag'da yapılacak dünya şampiyonası vardı.
"Maertens'in Prag'da kullandığı bisiklet bu" dedi Colnago. Her ne kadar diğer bisikletlerimde kıvrık kadro borusu kullansam da, bu tamamen yuvarlak tüplerden oluşan çelik bir kadro. Tamamen geleneksel (tırmık şeklindeki maşa ve çelik kadro) olsa da halen yenilikçi bir çizgi taşıdığını söyleyebilirim. Bisiklet üzerindeki Colnago markası sele borusuna işlenmiş, ağırlığı azaltmak için fren kaliperlerinden tutun da aynakola kadar pek çok materyalde delikler oluşturulmuş. Bu yöntem işe yaramış ve Maertens bu bisikletle Giuseppe Saronni ve Bernard Hinault'u geçmiş. Buna Ernesto Colnago dışındaki herkes hayret etmiş fakat o, "kazanmak zorunda olduğunun farkındaydı, iflas etme korkusu onu kamçıladı" diyor.
Concept, 1986


Yeni materyalleri araştırıyordum ve Formula 1'de kullanıldığını bildiğim karbon fiber ile karşılaştım. Bu yüzden doğruca Enzo Ferrari'ye gittim. Bu, Enzo'nun jant setini kişisel olarak tasarladığı ilk ortaklığımızdı. Jantlar fabrikasyon olarak üç bacaklı üretildi.Kadro, Colnago'nun sonradan tasarladığı C64 ve Concept 2.0'da olduğu gibi polimer malzemeden sarıldı. Kadroyu oluşturmak iki yıllık bir AR-GE zamanına mal oldu. Ardından hidrolik frenler ve artık tüm bisiklet dünyasının kopyaladığı düz, bıçaksı maşayı bulduk. Bunun dışında 130 mm.'ye kadar ayarlanabilen gidon boğazını geliştirdim fakat asıl yenilik vites sistemindeydi. Aynakol dişlisinin içinde yer alan vites sistemini arabaların dişli sistemine benzetmek mümkün. 7'li vites sistemi alt tüp üzerindeki kol ile kontrol ediliyor ve bu vites sistemi bisiklete ekstra 5.3 kg. ağırlık katıyor. Ferrari ile otomobil tasarlar gibi çalıştık. Elde edeceğiniz performans olarak tasarımı incelediğinizde ağırlık çok önemli değildi fakat yol bisikletçiliği için bu model 13 kg.lık ağırlığıyla çok fazlaydı ve bu yüzden seri üretime geçilmedi.
Gloria La Garibaldina, 1947


Bu bisiklet benim yaptığım en eski bisiklet. Milan'da bulunan Gloria fabrikasında daha 15 yaşında bir çırakken yapmıştım. Gerçekten de (Ernest Colnago'nun Cyclist dergisine itiraf ettiği gibi) 1921 yılında Alfredo Foresi tarafından kurulan AMF Gloria'daki işe girebilmek için yaşı konusunda yalan söylemişti. Bu firma İtalya'nın o dönem en ünlü bisiklet üreticisiydi. "Gloria'daki işi orada çalışan bir arkadaşım sayesinde aldım. Bu bisiklet ile 1950 yılında yapılan Mamma Isolina Caldirola yarışını kazandım ve 18 yaşıma kadar yarışlara bununla katıldım. Sadece üç vitesi vardı ve şuradaki kollarla kontrol ediliyorlardı. İnsanlar daha o zamanlar kişiye özel bisikletin ne olduğunu bilmezlerken ben kendi kişiye özel bisikletimi yapmıştım".
La Garibaldina modeli adını İtalya'nın birliği için savaşmış general Guiseppe Garibaldi'den alıyor. Colnago'nun iki karakteristik özelliği bu modelde ortaya çıkmış, iyi bir amatör yarışçı fakat profesyonel bir kadro tasarımcısı. Fren kaliperleri zamanının modellerine göre oldukça gösterişli, zambak çiçeği arması Gloria'nın en belirgin halini yansıtıyor. Kadro tabii ki çelikten imal edilmiş. Sele deriden yapılmış, lastiklerinde çakmaktaşı kazıyıcıları bile varmış. (Çevirmenin Notu: Çakmaktaşı kazıyıcısının ne olduğu konusunda en ufak bir fikrim yok)
Bu model Gloria firmasının en iyi bisikletiydi.
Eddy Merckx saat rekoru, 1972


Bu modeli Eddy Merckx'in deneyeceği saat rekoru için yaptım. Benim o zamanlar yaptığım en hafif bisikletti. 5.75 Kg. ağırlığında ve bundan tam 46 yıl önce düşünsenize! Gidon boğazı titanyumdu ve Avrupa'da titanyum kaynağı yapmayı bilmedikleri için onu Amerika'ya göndermek zorunda kalmıştım. Jant tellerini de titanyumdan yapılmıştı, jant göbekleri Campagnolo tarafından berilyum alüminyumu denilen oldukça hafif ve sert bir malzemeden yapıldı. Her bir zincir baklasını kendi ellerimle açarak elde yaptım.(bu sayede zincir 95 gr.daha hafifledi). Regina Extra gibi zincir üreten firmalar el ile yapılan zincirin Eddy'nin gücüne dayanamayacağını iddia ediyorlardı fakat hayal kırıklığına uğradılar.
Colnago ayrıca çok özel ve hafif (122 gr.) ağırlığında furç seti imal etmiş. "Bunun dışında kadronun ana materyalini oluşturan tüp Set'in et kalınlığı sadece 0.4 milimetreydi ki, bu günümüz için bile çığır açan bir teknoloji sayılır". Fransız Clement şirketi 80 gr. ağırlığında tubular lastikleri tedarik etti. Colnago, Cinelli Uniconitor model seleyi Merckx'in ayarlayabilmesine imkan sağlayacak şekilde raylı sistem üzerinde yeniden dizayn etti. Yine gidon barları da Cinelli tarafından dizayn edildi. Colnago, bisikletin fabrikasyon aşamasının 200 saat aldığığını fakat buna değdiğini söylüyor.
"Merckx'in mekaniği olarak Mexico City'e gittim. (yüksek irtifa ve düşük hava basıncı nedeniyle tercih edilmiş) Ben değil fakat Eddy çok stresliydi, hatta bir ara yarışın başlamasına 5 dk. kadar kala gidonu değiştirmek bile istedi. Sonuçta 49.43 km/h ile saatlik hız rekorunu kırdı ve sonra sarhoş olana kadar tüm gün içtik. Hayatımın en güzel günüydü".
Yazı aslında burada bitmiyor, birkaç tane daha şaheser olarak nitelendirilebilecek bisiklet modeli daha var makalede fakat o kadar çok bisiklet tekniğini içeren terimler kullanılmış ki, tam olarak çevirebileceğimden emin olmadığım için onlara hiç bulaşmadım affınıza sığınarak. Bir tanesinin fotoğrafını aşağıya bırakıyorum zaten fotoğrafı bile zamanının koşullarına göre ne kadar ileri bir tasarım olduğunu göstermeye yetecektir. (özellikle aynakol ve vites sisteminin konumuna dikkat etmenizi öneririm)
Prototip saat rekoru,1968



Tarih yazanlar: Colnago
73 yıllık kariyeri boyunca Ernesto Colnago bazı olağanüstü makinalar yaptı. Cyclist dergisi birkaç favori eserini bizlere gösterdiği İtalya'daki fabrikasını ziyaret etti. "İşi almak için yalan söylemem gerektiğini hatırlıyorum" diyor bize ,İtalya Cambiago'daki ofisinde, 86 yaşında, hafif kambur fakat halen dinç. Arka fonunda sayısız ödül, plaket ve fotoğrafların olduğu muazzam maun masasının ardında neredeyse kayboluyor. Bisikletler her zaman onun kalbinin merkezinde yer etmiş. Daha 13 yaşındayken Gloria bisiklet fabrikasında kaynakçı yardımcısı olarak işe girebilmek için nüfus kağıdındaki yaşını nasıl hileyle büyük gösterdiğini neşeyle anlatıyor. Genç çırak, mesleğinde hızla ilerler ve 1952 yılında 20 yaşındayken Milan'ın hemen yakınındaki Cambiago şehrinde başka firmalar için taşeron olarak bisiklet üretmeye başlar. 2 yıl sonra kadronun alt borusunda üzerinde kendi soyadının olduğu bisikletleri satmaya başlar. Böylece Colnago'nun Eddy Merckx'ten Papa II.John'a kadar herkes için bisiklet üreten şahane kariyeri başlamış olur.
Ernesto Colnago, bizi yaratıcılığının karşılığını ödüller ve kupalarla almasını sağlayan gurur duyduğu bazı bisikletlerinin bulunduğu kişisel müzesine götürdü .Mapei takımı ile 5 defa Paris-Roubaix'i kazanan bisikletlerden tutun da hiç gün ışığı görmemiş pist bisikletlerine kadar pek çok şaheser var içeride.
"Mosca" Master,1980

"Bu bisikleti kıvrılmış çelik borulardan yaptım. Ana tüp (master tube) fikri bundan birkaç yıl önce Tokyo'dayken aklıma gelmişti. Jetlag nedeniyle uykusuzdum ve klasik yuvarlak tüp şekline sahip kadro yapısını kıvrımlı hale getirirsem daha esnemez bir yapıya kavuşur mu? diye düşünmeye başladım. Oluşturduğum kıvrımlı şekil %15 daha iyi bir bükülme direncine sahip. Bu bisiklet gerçekten esnemez olmak zorundaydı çünkü 100 kg.'dan daha ağır bir Rus pist bisikletçisi için imal edilecekti. Bu kilo ile tamamen güç odaklı yarışacaktı. Tek gidon boğazı ile bisikleti onun için yeterince güçlü hale getirmek olanaksızdı bu nedenle ön maşanın her bir bacağının üzerinde bulunan çift gidon boğazı kullandım. Colnago bu bisikleti kullanan Rus sporcunun adını hatırlamıyor fakat Sovyet takımı bu model ile 100 Km. zamana karşı yarışını kazanmış.
Rominger saatlik rekoru, 1996


1994 yılında Tony Rominger, saatlik hız rekorunu kırdığında bana, aslında 57 km.den daha hızlı olabileceğini söylemişti. Böylece onun bisikleti için Ferrari ile işbirliği yaparak tasarıma başladım. Bisiklet üzerinde ilerledikçe her ince detayın aerodinamik olmasına özel bir önem verdik. Aynakol titanyumdan yapıldı. Aynakolun kenar kısımları rüzgarı yarabilmek için neredeyse bıçak keskinliğinde yapıldı, ayrıca aynakol üzerindeki somunların köşeli kısımları yuvarlak hale getirildi. Gidon barı zaten benim özel projemdi fakat asıl aerodinamik yenilik kadro ve jant setindeydi. Jantlara baksanıza, hava akımını dengede tutabilmek için özel tasarlandılar. Düşünün bu, Zipp'lerden çok önce yapıldı!
Kadro, tek parça olarak kalıplanmış, tıpkı jantlar gibi. Öylesine inceler ki, bunu önden veya üstten baktığınızda daha iyi görebilirsiniz. Günümüz tasarımlarında pek çok aero bisiklette geniş yapısal şekiller göze çarpar fakat pistte rüzgar yoktur bu nedenle ince yapılı kadrolar daha hızlıdırlar. Üzücü bir şekilde, UCİ komiserleri bu modeli görür görmez, kullanıcısına adil olmayan bir kazanım sağlayacağına karar verip yarışlarda yasaklamışlar. " Herhangi bir başka ülkede olsa bu yenilik büyük bir coşkuyla karşılanırdı, bu yüzden halen üzüntü duyarım. Bugüne kadar yaptığım en pahalı ve bir ihtimal en güzel bisiklet bu olmalı" diyor Ernesto Colnago.
Super, 1981


1981 yılında Belçikalı profesyonel bisikletçi Freddy Maertens popülerliliğini yitirmeye başlamıştı. İki büyük tur, Vuelta ve iki yeşil mayo kazanmıştı fakat formunu kaybetmeye ve finansal sorunlar yaşamaya başlamıştı. Kötü finansal yönetim ve aşırı harcamaları onu ödenmemiş devasa vergi yüküyle baş başa bırakmıştı. 1981 yılında Boule d'Or- Colnago takımında yarışıyordu. Temmuz ayındaki Fransa Turunda puan mayolarını almıştı, onun hemen ardından Ağustos ayında Prag'da yapılacak dünya şampiyonası vardı.
"Maertens'in Prag'da kullandığı bisiklet bu" dedi Colnago. Her ne kadar diğer bisikletlerimde kıvrık kadro borusu kullansam da, bu tamamen yuvarlak tüplerden oluşan çelik bir kadro. Tamamen geleneksel (tırmık şeklindeki maşa ve çelik kadro) olsa da halen yenilikçi bir çizgi taşıdığını söyleyebilirim. Bisiklet üzerindeki Colnago markası sele borusuna işlenmiş, ağırlığı azaltmak için fren kaliperlerinden tutun da aynakola kadar pek çok materyalde delikler oluşturulmuş. Bu yöntem işe yaramış ve Maertens bu bisikletle Giuseppe Saronni ve Bernard Hinault'u geçmiş. Buna Ernesto Colnago dışındaki herkes hayret etmiş fakat o, "kazanmak zorunda olduğunun farkındaydı, iflas etme korkusu onu kamçıladı" diyor.
Concept, 1986


Yeni materyalleri araştırıyordum ve Formula 1'de kullanıldığını bildiğim karbon fiber ile karşılaştım. Bu yüzden doğruca Enzo Ferrari'ye gittim. Bu, Enzo'nun jant setini kişisel olarak tasarladığı ilk ortaklığımızdı. Jantlar fabrikasyon olarak üç bacaklı üretildi.Kadro, Colnago'nun sonradan tasarladığı C64 ve Concept 2.0'da olduğu gibi polimer malzemeden sarıldı. Kadroyu oluşturmak iki yıllık bir AR-GE zamanına mal oldu. Ardından hidrolik frenler ve artık tüm bisiklet dünyasının kopyaladığı düz, bıçaksı maşayı bulduk. Bunun dışında 130 mm.'ye kadar ayarlanabilen gidon boğazını geliştirdim fakat asıl yenilik vites sistemindeydi. Aynakol dişlisinin içinde yer alan vites sistemini arabaların dişli sistemine benzetmek mümkün. 7'li vites sistemi alt tüp üzerindeki kol ile kontrol ediliyor ve bu vites sistemi bisiklete ekstra 5.3 kg. ağırlık katıyor. Ferrari ile otomobil tasarlar gibi çalıştık. Elde edeceğiniz performans olarak tasarımı incelediğinizde ağırlık çok önemli değildi fakat yol bisikletçiliği için bu model 13 kg.lık ağırlığıyla çok fazlaydı ve bu yüzden seri üretime geçilmedi.
Gloria La Garibaldina, 1947


Bu bisiklet benim yaptığım en eski bisiklet. Milan'da bulunan Gloria fabrikasında daha 15 yaşında bir çırakken yapmıştım. Gerçekten de (Ernest Colnago'nun Cyclist dergisine itiraf ettiği gibi) 1921 yılında Alfredo Foresi tarafından kurulan AMF Gloria'daki işe girebilmek için yaşı konusunda yalan söylemişti. Bu firma İtalya'nın o dönem en ünlü bisiklet üreticisiydi. "Gloria'daki işi orada çalışan bir arkadaşım sayesinde aldım. Bu bisiklet ile 1950 yılında yapılan Mamma Isolina Caldirola yarışını kazandım ve 18 yaşıma kadar yarışlara bununla katıldım. Sadece üç vitesi vardı ve şuradaki kollarla kontrol ediliyorlardı. İnsanlar daha o zamanlar kişiye özel bisikletin ne olduğunu bilmezlerken ben kendi kişiye özel bisikletimi yapmıştım".
La Garibaldina modeli adını İtalya'nın birliği için savaşmış general Guiseppe Garibaldi'den alıyor. Colnago'nun iki karakteristik özelliği bu modelde ortaya çıkmış, iyi bir amatör yarışçı fakat profesyonel bir kadro tasarımcısı. Fren kaliperleri zamanının modellerine göre oldukça gösterişli, zambak çiçeği arması Gloria'nın en belirgin halini yansıtıyor. Kadro tabii ki çelikten imal edilmiş. Sele deriden yapılmış, lastiklerinde çakmaktaşı kazıyıcıları bile varmış. (Çevirmenin Notu: Çakmaktaşı kazıyıcısının ne olduğu konusunda en ufak bir fikrim yok)
Bu model Gloria firmasının en iyi bisikletiydi.
Eddy Merckx saat rekoru, 1972


Bu modeli Eddy Merckx'in deneyeceği saat rekoru için yaptım. Benim o zamanlar yaptığım en hafif bisikletti. 5.75 Kg. ağırlığında ve bundan tam 46 yıl önce düşünsenize! Gidon boğazı titanyumdu ve Avrupa'da titanyum kaynağı yapmayı bilmedikleri için onu Amerika'ya göndermek zorunda kalmıştım. Jant tellerini de titanyumdan yapılmıştı, jant göbekleri Campagnolo tarafından berilyum alüminyumu denilen oldukça hafif ve sert bir malzemeden yapıldı. Her bir zincir baklasını kendi ellerimle açarak elde yaptım.(bu sayede zincir 95 gr.daha hafifledi). Regina Extra gibi zincir üreten firmalar el ile yapılan zincirin Eddy'nin gücüne dayanamayacağını iddia ediyorlardı fakat hayal kırıklığına uğradılar.
Colnago ayrıca çok özel ve hafif (122 gr.) ağırlığında furç seti imal etmiş. "Bunun dışında kadronun ana materyalini oluşturan tüp Set'in et kalınlığı sadece 0.4 milimetreydi ki, bu günümüz için bile çığır açan bir teknoloji sayılır". Fransız Clement şirketi 80 gr. ağırlığında tubular lastikleri tedarik etti. Colnago, Cinelli Uniconitor model seleyi Merckx'in ayarlayabilmesine imkan sağlayacak şekilde raylı sistem üzerinde yeniden dizayn etti. Yine gidon barları da Cinelli tarafından dizayn edildi. Colnago, bisikletin fabrikasyon aşamasının 200 saat aldığığını fakat buna değdiğini söylüyor.
"Merckx'in mekaniği olarak Mexico City'e gittim. (yüksek irtifa ve düşük hava basıncı nedeniyle tercih edilmiş) Ben değil fakat Eddy çok stresliydi, hatta bir ara yarışın başlamasına 5 dk. kadar kala gidonu değiştirmek bile istedi. Sonuçta 49.43 km/h ile saatlik hız rekorunu kırdı ve sonra sarhoş olana kadar tüm gün içtik. Hayatımın en güzel günüydü".
Yazı aslında burada bitmiyor, birkaç tane daha şaheser olarak nitelendirilebilecek bisiklet modeli daha var makalede fakat o kadar çok bisiklet tekniğini içeren terimler kullanılmış ki, tam olarak çevirebileceğimden emin olmadığım için onlara hiç bulaşmadım affınıza sığınarak. Bir tanesinin fotoğrafını aşağıya bırakıyorum zaten fotoğrafı bile zamanının koşullarına göre ne kadar ileri bir tasarım olduğunu göstermeye yetecektir. (özellikle aynakol ve vites sisteminin konumuna dikkat etmenizi öneririm)
Prototip saat rekoru,1968




