Scudo Sports

Tamir gerektirmeyen bisiklet

OĞUZ.UZ

Aktif Üye
Kayıt
25 Haziran 2013
Mesaj
198
Tepki
157
Şehir
bursa
Bisiklet
Diğer
http://static.squarespace.com/static/53581149e4b095832d68b1e1/t/53bcac27e4b07f64b249bc63/1404873807102/PB_fullshot_cs.jpg?format=1500w(link)

priority bicycles, tamir gerektirmeyen bisiklet, her tamirci bilir ki hareketli parçalar zamanla yıpranır ve bozulur. priority bicyles'ın kurucusu David weiner bunu en iyi bilenlerden. Weiner, evinin yakınındaki Walnut Creek, california'da 6 yıl bisiklet tamirciliği yapmış ve işinin büyük kısmının hep aynı sorunları gidermek olduğunu görmüş: vitesi ve frenleri ayarlamak, zincirleri yağlamak ve patlak lastikleri değiştirmek.
Weiner nihayet bisiklet tamirciliğini bırakıpyazılım geliştirme kariyerine soyunmuş fakat içindeki bisiklet tamir sevdası bitmek bilmemiş. Yıllar boyu en üst düzey bisiklet firmalarına finans ve lojistik yönetim yazılımı geliştirdikten sonra, bisikletlerin bakım gereksimlerine son noktayı koymayı kararlaştırmış. Weiner, hafif ve paslanmaz bir kadroyu son derece dayanıklı parçalarla birleştirip bazı bileşenleri tamamen ortadan kaldırmış ve hep hayalini kurduğu şeyi, yani bakım gerektirmeyen bisikleti üretmiş.
Nedenmi sağlam?
1) Göbekten vites
bu bisiklet hantal bir vites sistemi yerine, üç vitesli göbek ile çalışıyor. Göbekli vites, kayışın arka tekerleğin dişli çarklarına sabitlenmesini sağlıyor, o yüzden zincir çıkması sorunuyla daha az karşılaşılıyor.

2)zincir
Metal zincirler paslanıyor, yıpranıyor ve zamanla bollaşıyor. Kayışlı sistem sistem ise 10 kat daha uzun ömürlü, yağlanma gerektirmiyor ve daha akıcı sürüş sağlıyor


3)Frenler
kablolu frenler zamanla basıncını yitirebiliyor ve fren pabuçları tekerleğe sürtünebiliyor. Arka tekerlekte kontra pedal freni bulunuyor ve sadece pedal geriye çevrildiğinde sürtünme uygulanıyor.


4)Tekerlekler
Esnek ama dayanıklı dış kaymana sahip delinmez tekerlekler, sivri nesnelerin lastiği delip geçmesini önlüyor. Bisikletin beraberinde gelen pompa sürücülerin lastiklerini sürekli şişkin tutmasını sağlıyor.



http://www.prioritybicycles.com/#mission alıntı: popular sience
 
Scudo
Ama yine de tamir gerektirmeyen bir bisiklet degil. :in:
 
düzlük için çok güzel ama ülkemin yokuşunda 3 vites yemez. yapan adam kafasına göre ayar vermiş sadece.
marathon plus lastikte patlamaya dayanıklı ve kullanan yorumlarında hiç patladı çatladı yorumu okumadım.
çok mattah bir şekli görüntüsüde yok.

not: amma kötüledim haaa :)
 
bisikletin en iyi yanı zincir denilen pislik ve yağ canavarından bizi kurtarmış olması, üstelik çok sade ve güzel görünüyor, ama uzun mesafeler yapılabilecek bir bisiklet değil
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
o kayış zorlanma ve ani yüklenmede nasıl sıyırmayacak ? keşke sıyırmıyor olsa hepimiz o sisteme geçelim.
ön göbeği iki günde dağıtacağımın garantisinide veriyorum :)
3 vites nereye yetiyor çok merak ediyorum.

bi bisikletin lastiği patlamasın yeter zaten insan daha ne ister. onuda yapan yaptı. ufak tefek arıza yapsın o kadarda olacak. lastik patlamasın yolda kalmayalım yeter.
 
@Sinan A.
Yapan düşünmemiştir sıyıracağını. Bunu düşünerek gerçekten çığır açtınız...
Göbek de illa dağılır zaten!

Hemşerim hiç görmediysen kayışlı sistem azcık şaşırmış gibi yap yeter.
 
Bütün mekanik araçlar tamir ve bakım ister :D Bisiklet kadar basit bir makine ne kadar dert açabilir insanın başına? Tarifeli uçuş yapan yolcu jeti kullanmıyoruz arkadaşlar bisiklet bu :D
 
@Tahir Keskin

çok şaşırdım. kayışın icadı sırasında orda yoktum.
te allam.
 
3 vitesden kasdı (acaba diyorum)
1. vites, daha küçük olan 4. vites, ve en küçük olan 7 veya 8. vitesler olabilirmi?
 
@Hamit E.

Schwalbe Marathon Plus Tour 26 x 1,75 lastikler yanaklardan yarıldı. Yanlış anlaşılmasın bu lastiği kötülemek için değil şu haliyle bile sapasağlam lastik tabii riskli . Ayrıca lastiğe bıçak saplamışlar bunu resimlemedim ama buna rağmen binlerce km. yaptım gene sapasağlam.
 

Dosyalar

  • 10881302_870367736347353_2014445546_n.jpg
    10881302_870367736347353_2014445546_n.jpg
    84,2 KB · Okunma: 67
vites oranları arasında çok fark olmadığını, kontrapedalın sürekli frenleme yapılması halinde ısınarak işlevini yitirdiğini ve ön fren bulunmadığını düşünerek bisikletin düz bir coğrafya için tasarlandığını söyleyebiliriz bence.
 
@Sinan A.

Sıyırmayacak.
Fixed gear olarak kullanan arkadaşım bile var. (Fixed gear'da zincire normalden çok daha yüksek kuvvetler biniyor)
Onda bile sıkıntı olmuyor.
 
@Burak_Dingiloglu
arkadaş o nasıl bi bisiklet pisliğidir koloni oluşturmuşlar orada :D bende maraton plus kullanıyorum(700x32 yani 28 1,25) 1000 km kadar oldu daha hiç patlamadı.
 
@Yavuz SOYLU

Daha yeni temizlediydim oysa, havalar kötü. Yağmur çamur olunca daha sık sık temizlemek gerekiyor sanırım.
 
@Gökhan Toros

o yorumlarımı makarasına yaptım çok anlaşılmadı sanırım. cahil bakış açısıyla konuştum. düzelteyim ben o yorumu :bsmagryr:
 
@Sinan A.

Evet. Bana da cahilce yazılmış bir mesaj gibi geldi. O yüzden doğrusunu yazma gereği hissettim.
 
orta ve üst yaş kesimine ve tabi ki bisiklet tamiri ile uğraşmak istemeyen kullanıcılara hitap eden bir bisiklet olmuş. "tercih eder misin? " diye sorsanız sadece şehir içinde günlük gezmelerimde ve de bisikletçi olmayan ama haftasonu bisiklet sürmeyi seven arkadaş gruplarım arasında tercih edebilirim. Sonucunda düşünülüp üretilen her şeye saygı duymak gerekir. nitekim insanlar bunu-bunları tasarlayıp üretebilmek için nice emekler harcıyorlar.
paylaşım için teşekkür ederim.
 
"orta ve üst yaş kesimine ve tabi ki bisiklet tamiri ile uğraşmak istemeyen kullanıcılara hitap eden bir bisiklet olmuş"

Alt yaş kesimi arkadaşım @muraterdem42! Sana beş direk avans veriyorum, var mısın Karaincir'e kadar yarışa?
 
Geri