Scudo Sports

Tamamen Merakımdan: Herkes yarışıyor mu?

Bisiklet bir hobidir ve sağlıklı yaşamdır. Hobiye ve beni sağlıklı yapacak bir şey için giden paraya acımam.
Gidip 2500-3000 lira verip en son çıkanı istiyorum abi deyip iPhone 6 alan bir millet senin bisiklete ne kadar para verdiğini sorgulayamaz. İstesem ben Dura-ace sistemli, yüksek profil jantlı karbon bir bisiklet alıp sahilde sürebilirim kimsenin karışmaya hakkı yok ve her yol bisikleti alanın yarışma zorunluluğu da yok keyif işi bu. :)
 
Scudo
Bu bisiklet denilen şey sadece 1 senedir düzenli olarak hayatımda var. Hobi olarak yer etti diyebiliriz artık. Ama asıl hobim saat. Konuya oradan hakimim. İnsanın çevresindekiler hep bu düşünceleri alevlendiren. İnsanlar saat için bile "o da gösteriyo öbürü de" ile yaklaşıyor. Hatta "cep telefonunda yok mu" diyenler bile var. İnatla fiyatını soranlar, cevap alamadığında özellikle internetten araştırıyor. Sonra da gelsin "o parayla 3 ay geçinen aile var" yorumları... Hadi onu atlattın, ondan sonra "o kadar para veriyorsun neden herzaman takmıyorsun" yorumları çıkıyor meydana.

Sokağa çıkın, metroda, otobüste, kaldırımda insanlara bakın. Ellerindeki telefonlar ortalama 2000TL. Saniyenin 4/1 i kadar hız için fazlanan ödenen yüzlerce lira... O telefonu almak için 2 sene taksit ödüyor ya da 1 sene para biriktiriyor. Ve o telefon 2 sene sonra kullanılamaz hale geliyor. Sonra gelsin yenisi... Özentilik budur.

Etrafınıza bakın... "Okadar para verilir mi" diyenlerin yarısının telefonu 2000 TL.


EDIT: @Berke K. Bey ile saniye farkyla çok fena pişti olmuşuz ama mesaj nasıl siliniyor çözemedim. :)
 
@C. Tiryaki

Yazınızda çelişkili durumlar mevcut. Nasıl ki sizin saatinizin/saatlerinizin çevre tarafından eleştirilmesi hoşunuza gitmiyorsa, siz de başkalarının cep telefonlarını eleştirmemelisiniz... Sizin de sizin saatinizi eleştirenlerden bir farkınız kalmıyor.

Ben eleştirenlere "ya he he" diyorum, geçiyorum. Benim hayatım, beni ilgilendirir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Demirci
@C. Tiryaki
ben de hakikaten oldum olası şu saat merakını anlamadım... gerçi olay saat değil sanırım, aksesuar olarak kullanılıyor.
 
arkadaşlar,herkes ayağını yorganına göre uzatır.yarış için,zevk için bu pahalı bisikletleri anlarım ama,hava atmak amacıyla,veya sık kullanılmadığı zaman,bu israfa dönüşür.her sene arabasını yenileyen kişilerin durumuna düşeriz.önemli olan kalbimiz,onu da ancak allah bilir.en iyinin sınırı yoktur.o zaman insan ömrü boyunca elindekiyle yetinmeyip,hep yukarılara mı bakacak.insan daima aşağıya bakıp şükretmelidir.biz bu durumda halktan kopuyoruz.pahalı göz kamaştıran bisikletler ve kıyafetlerle halka bu sporda nasıl örnek olacağız.profesyonel yapılıyorsa bu başka tabi.kötü bisikletleri olan yaşıtlarımızla nasıl yanyana geleceğiz,turlara çıkacağız,bir ölçü olması lazım.ifrata kaçmamak lazım.benim felsefem; işime yarıyorsa o şey iyidir.benim bisikletim ağırsa,daha çok sporla ben zayıflarım,hem cebimden az para çıkar,hem de sağlığımı kazanırım.ağırlık saplantısından kurtulun.bir maşaya,janta bisiklet parası ödemeyin.selamlar,saygılar..
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
@İlbey Yağcı

Bu tamamen kapitalist bir düşünce benim için. Durumunuz yeterli ise fetişiniz para ise bunu da almakta bir sakınca görüyor musunuz?

(link)

Bazı şeylerin gerçekten sınırı olmalı.

Sizinle konuşurken elinizi oynatış şekliniz bile sizin için hiçte fena olmayacak ölçüde kişilik tahlili yapmaya yeterlidir. Halimize vay zaten,nefes aldığınız topraklara bir bakın hele.

Bu arada anlayamayan illa olur açıklayayım. Hobiler evet kişiye yaşama isteği veren şeylerdir bağlayan ya da. Ama bir malın kölesi olmaktansa,onu frenlemeyi seçmeniz ilerisi için hatta her şey için yararlı olacak bir hareket.

hobilerinize analitik düşünceniz ile devam ederseniz eğer,çok daha verimli sonuçlar da alabileceğinizi düşünüyorum. Hepimize Ultimate CF SLX li günler.
 
bisiklet insan gücü ile hızlı ilerleyebilmek için icat edilmiş bir araçtır.Zaman içerisinde ise kullanım amaçlarına göre çeşitlenmiştir.Yol bisikleti hız için üretilmiş bisiklettir eğer ki amaç işe gidip gelmek ise kimse rahat olduğu için tercih ediyorum diyerek kendini yada çevresindekileri kandırmasın. şehir bisikletleri çok daha rahat, konforlu ve fren sistemi olarak da emniyetlidir yol bisikletine göre.Neden yol bisikleti tercih eder sportif olarak kullanmayanlar. çünkü görselliği güzeldir dikkat çeker. üstündeki insanın dışarıdan farklı gözükmesine neden olur.Aynı havayı şehir ve tur bisikleti ile kesinlikle atamaz.Carbonmuş alu kadroymuş hatta çelikmiş çok umursamam ama yol bisikleti alıyorsanız, yarışmasanız bile amacına uygun sportif sürüşler yapıyorsanız tercih etmelisiniz.Yoksa işe gidip gelmek için çok güzel bisiklet tercihleri mevcut o tip bisikletlerin de carbon olanları var.

Bisiklet seçiminde en öncelikli aşama carbondan ziyade ne şartlarda sürüş yapacağınıza uygun kadro tercihidir.Bu seçimi yaptıktan sonra bütçeye göre üzerindeki meteryali belirlemek tamamen kişinin ekonomik ve o hobiye ayıracağı bütçe ile alakalı.ben yol yarışlarına carbon kadro ile katılıyorum mtb yarışlarına alu ve rakiplerime göre alt donanımlı bir bisiklet ile katılıyorum.Gidip carbon mtb de alabilirim ama şu an için tercih etmiyorum.Yol bisikletim de uzun yıllar alu idi hesaplı bir carbon kadro denk geldiği için carbona geçmiştim sonradan onu da değiştirdim kimsenin beğenmediği salcano xrs10 kadroya biniyorum. ilk carbon kadrom da scott addict r1 idi yani zamanın en üst seviye carbon kadrosu. aradaki farkı hissettin mi dersen avantajları olduğu gibi dezavantajlarını da hissettim.Yani en üst seviye kadro da alsanız kullanım yerine göre tatmin etmeyebilir tırmanışta çok katkısı olan bir kadro zamana karşı yarışta veya bir sprint finişinde sizi tatmin etmeyebilir.

toparlayacak olursak bisiklet türünü seçtikten sonra kadro cinsi tamamen kişinin kendi tercihidir.Hafif bisikletin insana sürüş keyfi verdiği bir gerçektir tabi buna göre de maliyeti oldukça yüksektir.Ben illa yol bisikletine binmek istiyorum şehir içi emniyetsizlikleri ve rahatsızlıkları önemli değil diyorsanız da günümüzde carbon kadro fiyatları oldukça uygun değerlere geldi bütçe uygunsa carbon kadro almak her zaman sürüş keyfinizi arttıracaktır istisna çok üst seviye alu kadrolar hariç.
 
Değerli yorumlar için gerçekten herkese teşekkür ederim :) Beni yanlış anlamayın.Bu aralar çok fazla yadırganmaya başladım.Bisiklet paramın yarısı birikti bile ancak dediğim çok çok eleştirilmek bu konuda rahatsız etti beni.Diğer taraftan, diyorum kendi kendime bazen hakkını veremeyeceksem neden kullanayım gibi.Ama yanlış düşünüyorum sanırım.Canım istedi aldım, beni mutlu ediyor aldım.Olay bu olmalı.Teşekkürler herkese değerli yorumlar için :)

Yorumlar gerçekten çok mantıklı bu arada yorumlarınızı beğendim sayın lütfen, tek tek beğenmek zor oluyor biraz.Şu telefon örneğine tamamen katılıyorum ayrıca
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdar Unalan
ben sağlık için bisiklet sürüyorum. hemde mutlu oluyorum bisiklet sürerken.
 
Mutlu olmak elbette ayrı mesele.Normalde denilen şeylere kulak asmam ancak işte ne yaparsınız boşluğuma geldi kafam bulandı falan.Bu kadar para verip dünya şampiyonu mu olacaksın sanki o bisikletle vs vs boş şeyler.Neyse ki herkes her şeyi anlattı şimdi vicdanım rahat :D :D
 
üç türlü bisikletçi var bence.
birincisi kendisi ile ve başkası ile rekabet içerisinde olanlar.
ikincisi hız ve performansı kafaya takmayıp memleket memleket gezenler.
üçüncüsü de ihtiyacı olduğu için kullananlar.
yol bisikleti kullanıyorum ama laylaylom amaçlı. şehir içinde gezmeye çıktığımda tamamen trafikte daha seri hareket etme amaçlı. başka sebebi yok.

bazı insanlar yolda olmaktan, bazı insanlar hedefe ulaşmaktan hoşlanırlar.
şu üç kuruşluk hayatta hedef ulaşmak için kastıramam.
basıp pedala gidiyoruz işte ıslıklar çalarak, şarkılar mırıldanarak...

mutluyuz.
 
@Ferhat Köse

yol bisikleti rahatsız gibi görünse de insan vücuduna en uygun ergonomiye sahiptir.
6 ay şehir bisikleti kullanmak zorunda kaldım ve boynum belim omuzlarım her yerim ağrılardan kırıldı geçti.
bisikletin atası yol bisikletidir. ayrıca kaliteli fren sistemi kullanırsan ve bakımlarını ayarlarını düzenli yaparsan disk fren performansında sonuç alırsın.
yol kadrosu ve gidonu candır. başka bir alternatif düşünmek bile istemiyorum. 20 yıldır yol bisikleti kullanıyorum. amacım ne hava atmak, ne de dışarıdan farklı görünmek.
dediğim gibi bisiklet bana göre yol bisikletidir. diğerlerine dönüp bakmam bile. bedava verseler yine binmem. istediği kadar karbon olsun, markalı olsun.
 
Bu "bisikletin hakkını vermek" lafına sinir oluyorum. Kime göre, neye göre? Mesela Cavendish'e göre Türkiye'deki kimse bisikletinin hakkını veremiyor, kimse binmesin o zaman bisiklete :)
Ayda bir binen adama göre de de ben hakkını veriyorum bisikletin, o da masabaşında pinekleyen adama göre hakkını veriyor ;)
 
Ben kendi adıma yeterliyim zaten de bilirsiniz işte bir şey kabak tadı verir ya can sıkar ya o olay işte.Doğru yoldaymışım aynen devam :D gaza geldim zaten S-Works Venge alacağım :D :D
 
@Uptown Cyclist

Hakkını vermek illa yarışmak demek değil, almadan önce kafanızda belirlediklerinizi gerçekleştirmek demektir. Umarım hayallerinizi gerçekleştirirsiniz.

Ayrıca, S-works iyidir, candır. :)
 
@KaanG

evet, hızın güvenliği arttırdığı konusunda kesinlikle size katılıyorum. seyrüseferin hızına ne kadar adapte oluyorsan, hem o kadar birilerinin size çarpma riski azalıyor, hem de soldan geçen araç sayısı azalıyor. hız olunca dikkat etmemiz gereken: yola atlayan mal yayalar, aracın kapısını bir anda açan şoförler ve lanet olası mazgallar kalıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sozenen
@Ferhat Köse

Benim amacım zevk almak. Yol bisikleti ile aldığım zevki hiçbir türden alamıyorum. Hafif olması, akıcı olması; bunlar da işin bütçe ile ilgili tarafları.

Ayrıca bisiklet sürmek zaten sportif bir eylemdir. Ne demeye çalıştınız, cidden çok merak ediyorum. Specialized Venge kullanan birinin hava atması veya attığını düşünmesi beni ilgilendirmediği gibi, benim 20 bin liraya topladığım bir bisikletle hava attığımı düşünen insanların algısında problem var demektir. Bisiklet kullanan biri yanımdan geçer, görmediğim bir modelse merak ederim, döner bakarım. Olay bundan ibaret. Üzerinde bilmem ne takımının rengarenk forması olan, 100mm karbon profil jantlarla süzülen kişiye nihayetinde "bisiklet süren insan" olarak bakamayan insanın zihni problemlidir, içi fesattır. Etkilenmek ayrı bir olaydır. Siz o görüntüden etkileniyorsunuz diye ben hava atıyor olmuyorum. Kusura bakmayın. Bisiklet hiçbir şeye sebep olmaz. Ne görmek isterseniz onu görürsünüz.
 
Geri