Scudo Sports

Tam bir bisikletçi olmanız için 101 püf!

Scudo
Bisiklet sürünce yorulmamak, sıkıntı çekmemek, hızlı gitmek için bazı özet püfler.

1. Bisiklet senin boyuna göre olacak, biraz ufak veya biraz büyük olmayacak
2. Sele boyu biraz alçak veya biraz yüksek olmayacak.
3. Selesi biraz ileri veya biraz geri olmayacak.
4. Lastiğin havası yeterli olacak.
5. Vites değiştirmek için pedalın zorlaşmasını veya boşa dönmesini beklemeyeceksin.
6. Ayakkabının tabanı sert olacak.
7. Sele kaliteli ve uygun olacak.
8. Zamanla kondüsyon kazanmak.
9. Süspansiyonsuz bisiklet.
10. Sele dümdüz olacak.
11. Park halindeki araçların yanından geçerken gözünüz her an hem yolda hem de araçlarda olsun.
12. Yan yola veya anayola geçerken, geçeceğiniz şeridi zamanında ayarlamak.
13. Emniyet şeridinde bisiklet sürmemek.
14. Hızlanınca endişelenmemek.
15. Paçayı çoraba sokmak ve çorabı iyice çekmek.
16. Üst kıyafetin ucunu pantolona sokmak.
17. Saat tutmak.
18. İnce tekerli bisiklet.
19. Ayı sürücüleri kafaya takmamak.
20. Freni zamanında yapmak, ani fren yapmamak.
21. Gelin arabası geçiyomuş gibi size bakanlara aldırış etmemek.
22. Soğuk havalarda çok kalın şeyler giymemek.
23. Virajlarda yavaşlamak.
24. Ani manevralardan kaçınmak.
25. Yağışlı havalarda tekerin lastiğini min psi'ye getirmek.
26. Varış dönüş en az yarım saat sürecek mesafelerde yanına yedek iç lastik, levye, küçük pompa, kullan-at eldiven ve lazımsa teker sökme şeyi al.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
40. Durduğunuzda sol (bizde sağ arkadaşlar) ayağınızı yere koyun ki aynakol dövmesini engelleyin. (Çeviri İngiltere'de yapıldığı için trafiğin akış yönü bizdekinin tam tersi. Yani Türkiye'de kenara yanaştığımızda kaldırım sağımızda kalıyor ve sağ ayağımızı SPDden açmamız gerekiyor arkadaşlar. Sol ayağı açmak çok riskli çünkü araçlar solumuzdan geçiyor)

Bu benim hala yapamıyor olduğum bir hamle. Motosikletten alışkanlık her daim sol ayak yere koyarak dururum. Sağ ayak ile düşecekmiş hissine kapılıyorum.
 
40. Durduğunuzda sol (bizde sağ arkadaşlar) ayağınızı yere koyun ki aynakol dövmesini engelleyin. (Çeviri İngiltere'de yapıldığı için trafiğin akış yönü bizdekinin tam tersi. Yani Türkiye'de kenara yanaştığımızda kaldırım sağımızda kalıyor ve sağ ayağımızı SPDden açmamız gerekiyor arkadaşlar. Sol ayağı açmak çok riskli çünkü araçlar solumuzdan geçiyor)

Bu benim hala yapamıyor olduğum bir hamle. Motosikletten alışkanlık her daim sol ayak yere koyarak dururum. Sağ ayak ile düşecekmiş hissine kapılıyorum.

Aynakol dövmesi için sol ayağı koymak zorundayiz. Yağ leke vb. aldırmıyorsanız veya zaten dikkatliyseniz hangi ayagi koydugunuz size kalmış. Açıkcasi ben hic dikkat etmem. Durdugumda kaldirim yol vb durumuna göre herhangi birini koyarim. Hatta bazen ikisinide basarım :)
Genelde herkeste kafasina göre zaten :)

a1.jpeg
 
İyi bir bisikletçi olmam için 20 kilo falan vermem gerekiyor benim. 105 kiloyla sadece bisiklete binen sıradan bir adam oluyorum. 2021 de zayıflamak için çaba göstereceğim. 3 ayda bir bana destek mesajı atarsanız sevinirim 😊

Ben de 105 kiloyum, boy 180 cm.

15 kilometrelik mesafe varış 52 dk. sürüyor, dönüş 65 dk. sürüyor.

Takriben aynı boy ve kiloda olan arkadaşların performansını öğrenebilir miyim?

Fitness bisiklet, teker 700x32.
 
27. Dönecek arabaların üzerine çıkmasını istemiyorsan kırmızı ışıkta geçeceksin
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: suyunsesi
27. Dönecek arabaların üzerine çıkmasını istemiyorsan kırmızı ışıkta geçeceksin
Ben özellikle dururum. Işıklarda beklerken illa ki görüyorlar. Hem beni görmesi olası çocuklara örnek olsun. "Aaa bak yarış pisletli abi de kırmızıda duruyor"...
Yeşil ışık yandığında bir dönüş var ve ben düz gideceksem, elimi arabanın önüne doğru sürücüsünün gözleri hizasında kaldırıp önünü kesiyorum. Otomatik olarak beni bekliyorlar. Zaten benden hızlı da kalkış yapamazlar. İlk bir kaç metre bisiklet araçtan hızlı kalkış yapar. O birkaç metre de benim önce geçebilmeme yardım eder. Araçlar benden sonra dönüşünü yapar.
 
Son düzenleme:
Hem beni görmesi olası çocuklara örnek olsun. "Aaa bak yarış pisletli abi de kırmızıda duruyor"...

Geçen senelerde ben de kırmızı ışıkta durduğumda çocuklar bana ''Amca, sen araba mısın da duruyorsun'' demişlerdi.Ben de şişmanlığımdan dolayı ''jumbo boy minibüsüm'' demiştim.
 
Ben de 105 kiloyum, boy 180 cm.

15 kilometrelik mesafe varış 52 dk. sürüyor, dönüş 65 dk. sürüyor.

Takriben aynı boy ve kiloda olan arkadaşların performansını öğrenebilir miyim?

Fitness bisiklet, teker 700x32.
İlk zamanlar benimde öyleydi şimdi saatte 17 km ortalama hızları görüyorum 150 kilometrelik günübirlik rotalar yapıyorum merak etmeyin zamanla performans ve süratiniz artacak (boy 190 kilo 100 )
 
forumda mı gördüm yoksa nette mi, tam hatırlamıyorum. ama çok hoşuma gitmişti;

“bisikletle trafikteyken görünmezlik iksiri içmiş gibi sür, bu seni birçok olası kazadan koruyacaktır.”
 
Ben özellikle dururum. Işıklarda beklerken illa ki görüyorlar. Hem beni görmesi olası çocuklara örnek olsun. "Aaa bak yarış pisletli abi de kırmızıda duruyor"...
Yeşil ışık yandığında bir dönüş var ve ben düz gideceksem, elimi arabanın önüne doğru sürücüsünün gözleri hizasında kaldırıp önünü kesiyorum. Otomatik olarak beni bekliyorlar. Zaten benden hızlı da kalkış yapamazlar. İlk bir kaç metre bisiklet araçtan hızlı kalkış yapar. O birkaç metre de benim önce geçebilmeme yardım eder. Araçlar benden sonra dönüşünü yapar.
Normal koşullarda haklısınız. Fakat elimi gözlerine dahi soksam umursamayan çok fazla sürücü var . Onlarla baş edebilmek için mümkün olan en az riski almaya çalışıyorum. Kavşaklar hep korkutuyor beni, ışıklarda arabalar dururken, karşıdan gelen araçta yoksa geçmeyi onun için tercih ediyorum . O zaman dönen veya ben dönecek isem beni riske atabilecek araç olmuyor. Bisikletlilerin karıştığı ölümlü kazalarında genelde kavşaklarda olduğunu görüyorum. Özellikle ışığa yaklaşırken çatala ayrılan yollar Türkiye şartlarında çok tehlikeli çünkü hız limitine dikkat etmeden süratle gelen bir araç siz yolun sağından kurallara uygun bir şekilde devam edip çatalı atlayacakken üstünüze sürebiliyor . Bulunduğum yerde öyle kontrolsüz kavşaklar var ki orada bisikletten inmeyi de tercih ediyorum. Tam 6 yolun birleştiği ve ortasında ada filan olmayan, trafik ışığı bulunmayan bir kontrolsüz kavşak olabilir mi var hem de şehir içinde de değil çevre yolu ile yan yol arasında ve burayı araçlar son sürat geçiyor. Tabii ki trafik kurallarına uyalım ama etrafımızda insanlar ne kadar bizi riske atabilir ve en az riski nasıl alacaksak bunu da koşullara göre değerlendirelim
 
Ben de 105 kiloyum, boy 180 cm.

15 kilometrelik mesafe varış 52 dk. sürüyor, dönüş 65 dk. sürüyor.

Takriben aynı boy ve kiloda olan arkadaşların performansını öğrenebilir miyim?

Fitness bisiklet, teker 700x32.
95 97 kg, 700x28 yol bisikleti saatte 26 26.5 civarı ortalamam var.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihgocmez
Normal koşullarda haklısınız. Fakat elimi gözlerine dahi soksam umursamayan çok fazla sürücü var . Onlarla baş edebilmek için mümkün olan en az riski almaya çalışıyorum. Kavşaklar hep korkutuyor beni, ışıklarda arabalar dururken, karşıdan gelen araçta yoksa geçmeyi onun için tercih ediyorum . O zaman dönen veya ben dönecek isem beni riske atabilecek araç olmuyor. Bisikletlilerin karıştığı ölümlü kazalarında genelde kavşaklarda olduğunu görüyorum. Özellikle ışığa yaklaşırken çatala ayrılan yollar Türkiye şartlarında çok tehlikeli çünkü hız limitine dikkat etmeden süratle gelen bir araç siz yolun sağından kurallara uygun bir şekilde devam edip çatalı atlayacakken üstünüze sürebiliyor . Bulunduğum yerde öyle kontrolsüz kavşaklar var ki orada bisikletten inmeyi de tercih ediyorum. Tam 6 yolun birleştiği ve ortasında ada filan olmayan, trafik ışığı bulunmayan bir kontrolsüz kavşak olabilir mi var hem de şehir içinde de değil çevre yolu ile yan yol arasında ve burayı araçlar son sürat geçiyor. Tabii ki trafik kurallarına uyalım ama etrafımızda insanlar ne kadar bizi riske atabilir ve en az riski nasıl alacaksak bunu da koşullara göre değerlendirelim
"6 yolun birleştiği kontrolsüz kavşak" deyince Antalyada da var diyecektim. Bir baktım Antalya'dan yazmışınız. Gerçekten Antalya çok ilginç bir Trafik altyapısına sahip. Kesinlikle bir köyün üstüne şehir kurmuşlar gibi. Şehir planlaması diye birsey yok, çift şeritli yoldan giderken birden köy yoluna giriyorsun. Belki başlı ana arterlerin dışına çıkamıyorsun alternatif yok bisiklet yolları zaten curcuna. O yüzden emniyet için kaldırıma da çıkiyorum, ters yönden de gidiyorum, gerekirse kırmızıda geciyorum.
 
Çok güzel bir başlık. Hepsini bi kerese okuyamam diyordum ama okudum .

küçük bir ilk yardım çantası eklemeye karar verdim . Küçük bir şişe tendirtiyot , sargı bezi , kullan at eldiven , vs . Bulunsun.
 
Sayfalar arasında gezinirken, başlığa bakıp, "yok daha neler 😕? Harbiden mi 😃? Vallaha 101 miş 😄👍 dedim.. Gerçekten de verimli, işlevsel noktalar.. Teşekkürler paylaşım için.. Benim de neredeyse her sürüşte kullandığım birkaç yöntem var...
1) öncelikle bisikletin ekipmanlarını kontrol etmek, özellikle sürüş uzun sürecekse aydınlatmalar, lastikler, fren ve vites ayarları, jant akorlarını yeniden gözden geçirmek önemli.
2) trafik içinde aktif olarak kalacaksam eğer, trafiğin doğal ritmine uygun hızlarda ve bulunduğum şeridin araçlar tarafından yoğun kullanılan bir şerit ise, kendimi garantiye alana kadar, şeridi ortalayarak seyretmek
3) 2 den fazla şeritli bir yolda, eğimin lehime olduğu zamanlar, sağa dönüşlerin olduğu yollarda düz gideceksem en sağ şerit ile onun solundaki şerit arasında kalmak. Çünkü sağa dönecek olanları yavaşlatmamak aynı zamanda düz seyredeceğim şeritte yer alan araç sürücülerine de düz gideceğimi belli etmek.
4) gerek dönüşlerde, gerek seyir halinde şerit değiştirmelerde olsun, araç sürücülerinden yol istediğimde ya da ben istemeden verdiklerinde mutlaka güler yüzlü bir şekilde 👏 / 👍 / 🙏 gibi anlamlarda ort 3 sn kadar jestte bulunmak. Bunun yanında yaya yoluna yaklaşırken, eğer yaya görürsem mutlaka yol veririm. Bu, bisikletlilere karşı da saygı gösterecek insanları etkilemede çok önemli oluyor.
5) yol kenarında seyir ederken, düz yol şeridi üzerinde sürekli gitmek jant göbeği sağlığı açısından balansının kaçmaması için önemli, arkadan yaklaşan araçlar ya da bisikletliler için de güvenlik sorunu oluşturmamalı. Ayrıca bazı yollarda fazla daralan kaçış banketi ya da yol kenarı banketi, bizim bisiklet ve direksiyon üzerindeki hakimiyetimiz, dengemiz için bir antrenman serisi oluyor.
6) rüzgara karşı sürüyorsam eğer, hız istikrarı ve ivmesi düşmeyecek kadar düşük viteste, bisiklet üstüne kapanarak, bisiklet ile bütünleşerek seyretmek bana daha güvenli hissettiriyor genel olarak.
7)başka bisikletli görürsem, mutlaka selamlaşmak, yolda kalmışsa yardımcı olmak
8) yolda sigara izmariti görürsem, mutlaka üzerinden geçerim.

Bunlar benim kendi çapımda dikkat ettiğim şeylerdi.. Konu önemli bir konu ve tazelensin diye de bir bildiri yazma ihtiyacı duydum. Herkese keyifli forumlar 👍
 
95 97 kg, 700x28 yol bisikleti saatte 26 26.5 civarı ortalamam var.
Bu konuda soru sorup yardım alabileceğimiz uygun bir başlık var mı? Örneğin kiloma göre ortalama hızım nasıl? Bisikletimin akıcılığı daha iyi olabilir mi? Nasıl bir antreman planı yapmalıyım? Doğrudan bu başlığa boyumu, kilomu, bisikletimi ve özelliklerini, rotamı, antreman verilerimi yazsam teknik olarak az çok yönlendirme alabilir miyiz?

Yoksa bu tarz sorular için ücretli profesyoneller mi var?
 
Son düzenleme:
Okurken üşenirim diyordum ama hepsini okudum :) elinize sağlık...
 
Şu günlerde şehir içi trafik bir garip yabancı plaka gördüğünüz mü yanaşmayın . Çok kuralcı olan gurbetçi görgüsüzler buraya gelince hiç bir şeyi umuruna takmıyor. Araç sürmeyi bize göre bilmiyorlar.

Özetle Avrupa da düzeni görmüş insanlar buranın düzensizliğine uyum sağlayamıyorlar. Buradan kendilerine yaşamak kolay değil diyorum
 
Savaşlar büyüdü, değişti, bisikletler modifiye edildi ama savaşlardan hiç eksilmedi...

Altınızdaki makine o kadar basit ve o kadar stratejik ki 2022 dünyasında bile kendinizi askeri üste görevli bulabilirsiniz.
 
Geri