Tam bir bisikletçi olmanız için 101 püf!

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Daha iyi sürün, daha güçlü olun, daha mutlu olun, daha hızlı olun, daha iyi görünün, daha fit görünün, daha iyi gülün ve daha fazlası!

rider-yellow-line.jpg

Daha iyi bir bisikletçi olmak ister misiniz? Her pedal çevirişinizde doğal olarak bir adım daha yükselirsiniz. Tabiiki birkaç iyi öneri ve taktik, tecrübe etmeniz için yıllarca beklemenize gerek kalmadan size çok iyi katkı sağlayabilir! Size en iyi 1100 bisiklet taktiği kitabımdan birkaç öneri vereceğim. Bu tüyolar, dünyadaki en iyi ve tecrübeli hakemlerden, psikologlardan ve bisikletçilerden geliyor!

1. Boyun ağrılarını engellemek ve en aza indirgemek için boynunuzu sürekli gergin tutmayın! Birkaç dakikada bir boynunuzu eğin/oynatın. İyisi mi, manzarayı hayranlıkla izlemeyi bırakın :)

2. Selenin en ucunda veya en gerisinde oturarak pedala basıyor olmak farklı kas gruplarını çalıştırmamıza sebep olur. Bunu uzun tırmanışlarda kullanın! İleride otururken quadriseps(baldır) kaslarımız, geride otururken kalça kaslarımız daha çok çalışır.

teeth-arm-warmers.jpg

3. Eğer sürüş esnasında kol ısıtıcı bandınız rahatsızlık vermeye başlarsa, bir elinizle gidonu tutarken diğer elinizdeki bandı dişleriniz ile çekip çıkarabilirsiniz. (Çok sıkı olmayan eldivenlerle de denemişliğim var, iyi oluyor :D)

DAHA FAZLA HIZ! DAHA İYİ SPRİNT İÇİN 3 ÖNERİ:
4. Üst vücudunuzu çok oynatmayın. Bisiklet altınızda sağa sola oynarken sırtınızı bir dayanak(sabit) nokta olarak kullanın.

5. Omuzlarınızı ön jant gebeğinden arkada tutun. Çok fazla öne eğilmeyin. Yoksa bisikleti kontrol etmeniz zorlaşır veya arka teker havaya kalkabilir.

6. O an pedala bastığınız tarafın aksi tarafında gidonu aşağı çekin. Bu, gücünüzü vites sistemine daha iyi aktarmanızı sağlar. (Sprintte önemli. Adamların çok fena kol kasları görünüyor sprintte, sebebi bu)

7. Eğer aniden önünüze bir mazgal yada oyuk çıkarsa ve fren yapmaya imkan kalmamışsa, ön tekerinizi kaldırarak havalandırın. Muhtemelen arka tekerinizi kurtaramayacaksınızdır ve belki lastiğiniz de patlayacaktır. Bu, çukura ön jantınızla girmekten iyidir. (Taklaya kadar gider :))

8. Yorgunken selenin ön tarafına kayıp, kamburunuzu çıkarıp sürünürmüşçesine sürmeyi bırakın! (Yatar gibi oluyor hatırladım :D) Arada bir, bir yüksek vitese alıp kısa bir süreliğine ayağa kalkın ve sırtınızla kalçanızın kaskatı kesilmesini engelleyin.

9. Gidonu ölümüne sıkmayın! Asfaltı düzgün olan ve trafiği olmayan bir yolda şu pratiği yapın; Gidonu çok gevşek, neredeyse sadece kumaşından tutmaya çalışın. Bu alıştırma sizin (bileğinizdeki) sinir sıkışmalarınızı azaltmakla kalmayacak, yoldaki titreşimlerin vücudunuza geçmesini de bir nebze azaltmış olacak.

handle-bar-positions(1).jpg

10. Belirli aralıklarla gidonu tutuş pozisyonunuzu değiştirin. Düz yolda gaza basarken veya süratla inerken aşağıdan, dinlenme modu için vites kolu kauçuğundan, uzun tırmanışlarda ise ortasına yakın tutup daha dik durarak nefes almanızı kolaylaştırın. Ayağa kalktığınızda, bisikleti pedallarınızla sağa-sola yatırabilmek için gidonu daha hafifçe tutun. Fakat her zaman başparmağınızla bir parmağınız gidonu tutuyor olsun, beklenmeyen tümsek ve çukurlarda kontrolü kaybetmemeniz için.

11. Omuz genişliğinizle gidon genişliğiniz eşit olmalı. Büyük bir gidon daha iyi nefes almanızı sağlar (tırmanış), küçük bir gidon ise daha aerodinamik olmanızı sağlar. Tarzınıza göre bir seçim yapabilirsiniz. Gidonunuzun en alt kısmı (bittiği kısım), yere paralel olmalı veya çok az aşağı bakıyor olmalı, arka jant göbeği hizasına.

12. Eğer bir yokuşa doğru yaklaşıyorsanız, (veya az da olsa başlamışsanız) kadansınızı ve pedala uyguladığınız gücü, vitesi küçültebileceğiniz şekilde ayarlayın. (Zincir atmalarının, kopmalarının ve kadro kulağı kırılmalarının çok çok büyük bir kısmı yokuşun başlarında olur. sebebi tam olarak bu. Pedala abanırken vitesi küçültmeye çalışmak)

13. Kollarınızı vücudunuza paralel uzatın. Dirseklerinizi dışarıda tutmayın. Bu, sizi daha aerodinamik yapar ve enerji tasarrufu yaparak daha hızlı gitmenizi sağlar.

cervel-rider.jpg

14. Temponuzu arttırdıkça, nefes sıklığını artırmak yerine nefes derinliğinizi arttırın.

15. Grup sürüşlerinde parmaklarınız daima frenlere yakın (veya temas halinde) olsun. Gidonu alttan tutmayın. Bu, sizi yavaşlamak için her an hazır tutar.

16. Demir yolu geçişlerinde arabaların tekerlek izlerinden gidin, orası yolun otasından daha düz ve prüzsüzdür. (İlginç bir madde)

17. Grup sürüşünde gözleriniz önünüzdekinin arka tekerine kilitlenip kalmasın. Gruptaki bisikletçilerin ne yaptığını ve hamlelerini izlemeye çalışın. Bu sizi, ani hız değişimlerine vb. daha hazır hale getirir. Grup sürüşlerinde dikkat önemlidir, öndeki ufak bir hareketlilikte bile arkadakiler riske girebilir.

18. Yağmurun ilk 10 dakikasında ekstra dikkatli olun. Yoldaki yağ ve toz, tam olarak ıslanmadığı için aşırı kaygan olur. Öte yandan, yol çizgileri ve çelik yüzeyler (logar kapakları, mazgallar, köprü girişleri vb.) tamamen kuruyuncaya dek aşırı derecede kaygan ve tehlikeli olurlar.

bike-traffic.jpg

SÖRF DERSLERİ!
19. Yoğun trafikte, araçlar dur-kalk yaparken bir şeride geçin. Bu durumda bir araba kadar hızlı gidebilirsiniz. Eğer kaldırıma yapışık giderseniz daha az görünür olursunuz ve sürücüler sizi sıkıştırabilir. (Duruma göre değişebilen, tartışmalı bir madde)

20. Park halindeki araçların yanından geçerken, kapılarının açıldığında ne kadar mesafe kaplayacağını hesaplayarak yanlarından geçin. Muhtemelen bazı sürücüler sizin neden yolun ortasından gitmeye çalıştığınızı anlayamayacaklar ve size korna çalacaklardır. Unutmayın, kulaklarınızın çınlaması, suratınıza kapı çarpmasından iyidir :)

21. Kırmızı ışıkta dururken, şeridin ortasına geçin. Bu, sizi kaldırıma sıkıştırmalarını engeller. (Bizimkiler direk gelir bize çarpar bu durumda ama neyse :D) Yeşil yandığında, önce hızınızı alın, ardından sağa yanaşarak yol verin. (Direk ölürüz :D ilginç madde)

22. Ara sokaktan yolunuza çıkmakta olan bir araç gördüğünüzde ön tekerine bakarak hareket edip etmediğine odaklanın. Eğer hareket ederse, frenlemeye hazır olun ve bağırarak dikkatini çekin. (HHHHOOOOPP :D)

23. Tek şeritli bir yolda giderken (veya araçların sizi sollayamayacağı kadar dar) araçların sağ lastik hizasından gidin. Bu sizin, kaldırımdan aşağı yukarı 1 metre uzakta olmanızı sağlar ve bu sayede ani rüzgarlarda kaldırıma çarpmanızı engeller ve yol kenarndaki mazgal-çukurlardan kaçmış olursunuz.

24. Park halindeki araçların camlarından (veya dikiz aynalarından) içlerinde birinin olup olmadığını kontrol edin. Ani kapı açılmalarına karşı hazırlıklı olun. Aynı zamanda araçların aralarından aniden çıkabilecek yayalara karşı da bu sayede hazırlıklı olursunuz.

25. Eğer bisiklet yolundaysanız ve bir araç bisiklet yolundan geçerek sağa dönecekse, sağa veya sola hamle yapmayın, yavaşlayın ve bisiklet yolunda kalın. Aracın geçmesini bekleyin ve devam edin.

26. Yol kenarında park etmiş araçların aralarına girip çıkmayın (bazen 20-30 metre boyunca park halinde araç olmamasından bahsediyor.) Siz yine dümdüz gidin. Sürücüler aniden yola çıkıyormuşsunuz hissine kapılabilir ve buna hazır olmayabilir.

bike-sounds.jpg

TÜM GİZEMLİ TIKIRTI,GICIRTILAR:
27. Eğer pedalı her çevirişinizde metalik bir tıkırtı-çatırtı duyuyorsanız pedallarınızı gresleyin veya sıkın. (bkz. aynakoldan gelen efsane ses :D)

28. Eğer pedalı her çevirişinizde gacırtı geliyorsa normal pedal kullanıyorsanız pedalın kola bağlandığı bölgeyi yağlayın. Kilitli pedal için kilitlerin temas ettiği her bölgeyi temizleyin ve silikon spreyi sıkın ve kurulayın. Ayrıca ayakkabınızın altındaki vidaların sıkı olduğuna emin olun.

29. Zincirdeki cıvıldama yağsızlıktan ağladığı anlamına gelir.

30. Eğer zincir tıklıyorsa, sıkı bir halkası(esnekliğini kaybetmiş) var demektir. Pedalı elinizle geri çevirin ve arka aktarıcının ufak çarklarına bakın, esnekliğini kaybetmiş zincir baklası oradan geçerken fırlayacaktır. Zinciri sıkıca tutup o bölgeyi esnetin ve oynatın. Daha sonra yağlayın.

31. Gidon veya gidon boğazınız tırmanışta yada atağa kalktığınızda gıcırdıyorsa, öndeki 4 vidayı sıkın. Eğer ses devam ederse vidaları gevşetin, gidonla gidon boğazı arasına hafif yağlı sprey sıkın,kurulayarak çok ufak bir tabaka kalmasını sağlayın ve vidaları tekrar sıkın.

32. Eğer sürüş esnasında kadronuza çarpıp tıkırdamasına neden olan şeyler varsa (matara kafesi,pompa,veya vites kablosu vs.) bulun, sıkılayın, kısaltın, tekrar düzenleyin, veya gerekliyse bantlayın :D

33. Tıngırtı ve şangırtılar genellikle sele altı çantadan gelir. İçindekileri lastikle sabitleyin veya bezle sarın.

34. Vurma (dup dup dup) duyulduğu kadar hissedilir de, yaygın sorun; göçük jant veya janta düzgün takılmamış lastiklerdir.

35. Seleye otururken gelen tıkırtı genellikle sürtünmeden kaynaklanır. Sele raylarının sıkıldığı kısma yağ damlatın. (Adamlar sıktığımız her yere yağ damlatıyor ilginç)

36. Kulaklarınıza asla güvenmeyin! Kadro, sesi iletir. Aynakoldan geldiğini sandığınız ses aslında seleden geliyor olabilir. Mümkün olan her yeri kontrol edin.

37. Zorlu bir tempoda strese girmiş ve bozguna uğramış hissediyorsanız şu nefes tekniğini deneyin: Nefes alıp, onun kendiliğinden çıkmasını beklemek yerine, nefesinizi zorla sonuna kadar verip, kendiliğinden almayı deneyin (wow :D) Bonus: Ciğerlerinizi böyle çalıştırdığınızda daha çok eğilirsiniz ve alçak sürüş pozisyonu almanızı sağlar.

38. İnişlerde, kendinizi bırakmaktansa, pedal çevirdiğinizde bisikletiniz daha stabildir. (Stabil:Sarsılmaz,sağlam,dengeli,istikrarlı)

39. Ayakta sürüş pozisyonundan oturmaya geçerken bisikleti birkaç santim ileri itin ve sele altınıza geldiğinde oturun. (Bunu yaptığımı farkettim :D)

chainring-cat-5-tattoo.jpg

40. Durduğunuzda sol (bizde sağ arkadaşlar) ayağınızı yere koyun ki aynakol dövmesini engelleyin. (Çeviri İngiltere'de yapıldığı için trafiğin akış yönü bizdekinin tam tersi. Yani Türkiye'de kenara yanaştığımızda kaldırım sağımızda kalıyor ve sağ ayağımızı SPDden açmamız gerekiyor arkadaşlar. Sol ayağı açmak çok riskli çünkü araçlar solumuzdan geçiyor)

41. İyi bir frenlemede, ön freni kullanmak arka freni kullanmaktan daha zordur ve tecrübe ister. Prüzsüz yollarda ön freni çok sıkmak ön tekerin kaymasına sebep olur veya takla atılır. Arka fren daha basittir, arka teker tamamen kilitlenip kaymaya başladığında kontrolü daha kolaydır.

42. sürüş esnasında her zaman dirsek, kol ve omuzlarınız gevşek olsun. Bu, yorgunluğu ve krampı engeller. Aynı zamanda yoldaki titreşimlerin bedeninize iletilmesini azaltır.

43. Grup sürüşünde öne geçtiğinizde ve liderliği aldığınızda hızlanmayın. Grubun hızını koruyun ki grup bölünmesin. (Birlik ve beraberliğe en çok ihtiyacımız olan bu günlerde bla bla :D)

44. Eğer tam karşıdan esen rüzgar sizi canınızdan bezdirmişse ve tüm moralinizi bozmuşsa (bkz. 20 km/h ile yokuş inmek :D) yavaş hızı kabullenin, vitesinizi küçültün ve sakin bir şekilde pedallamaya çalışın. Ve şunu bilin ki, rüzgarsız bir havada 30 ile gitmek, tam karşıdan rüzgar yediğiniz bir havada 15 ile gitmeye eştir. (15'le gidiyosanız sevinin demiş :D iyi)

paceline-bridge.jpg

45. Grup sürüşünde kendinize güven kazanmanız için, ilk olarak önünüzdeki bisikletli ile aranızda 1 bisiklet kadar mesafe bırakın. Zamanla ve tecrübelendikçe bunu azaltın. Bir tekerlek hizasında rahatça gidebildiğiniz zaman, deryardan büyük ölçüde faydalanırsınız (önünüzdekinin yardığı havadan). Bununla birlikte %35'e kadar enerji tasarrufu sağlarsınız.

46. Islak bir virajın tehlikesini azaltmak için, dönüşünüzü olabildiğince (keskin değil de) sığ yapın. Virajı olabildiğince genişten alın.

47. Ara sıra bir elinizi dinlendirerek sallayın. Bu, omuz ve kol kaslarınızı rahatlatır ve elinizin uyuşmasını engeller.

black-white-rider-circle.jpg

48. Herhangi bir sebeple, gidonu tek elle tutuyorsanız, üstten tutun, gidon boğazının hemen yanından. Eğer eliniz merkeze uzaksa, mesela elciklerden(STI kollardan) tutuyorsanız ani bir taş,çukur veya tümsekte toparlamanız daha zor olacaktır.

49. Aralıksız pedallarken Krampları önlemek için her bacağı 3-4 turda bir "yüzdürmeyi" öğrenin. Yani bacağınızı bırakın pedal kendi dönsün.

skin-repair.jpg

VÜCUT TAMİRİ:
50. En hızlı şekilde yaranızı temizleyip dezenfekte edebileceğiniz bir yere gidin. İlk 30 dakika acıyı fazla hissetmezsiniz, bunun sebebi sinir uçlarınızın travma sebebiyle uyuşmasıdır.

51. Yaranın iltihap kapmasını önlemek için bir bezle yada yumuşak fırçayla ovun. Daha sonra anti bakteriyel bir temizleyiciye tabi tutun. (Tentürdiyot)

52. Yarayı temiz bir bezle hafifçe vurarak kurulayın ve merhem sürün.

53. Temizlenmiş yarayı yapışmaz,steril bir bezle sarın (sargıbezi). Kanamalara ve akıntılara karşı ilk birkaç gün bez veya pamukla üzerini tekrar sarabilirsiniz.

54. Sargıyı/pansumanı her sabah ve akşam yenileyin. antibakteriyel merhem/tentürdiyon uygulamasına devam edin ve enfeksiyon belirtisi olup olmadığını kontrol edin. Hassasiyet,kabarmış kırmızı deri, ısıya karşı duyarlılık (yanma). Eğer bunlardan biri varsa doktora gidin.

55. Yaranın iz bırakma ihtimalini azaltmak için, yarayı nemli tutun. Bu sayede kabuk bağlayamaz. Yeni deri oluşmaya başladığında merhem sürün ve hafifçe gazlı bezle sarın. Bu, kabuk oluşumu engeller. Yeni oluşan deriye en az haftada bir kez nemlendirici krem sürün.

rider-shadow.jpg

56. Sürüş esnasında gölgeniz tam yanınıza düştüğünde mümkün olduğunda sürüş pozisyonunuzu kontrol edin. Dirsekler hafif kırık mı, pedalın en altındayken diziniz hafifçe kırık mı, kafanız omuzdan güç almadan yukarıda mı duruyor?

57. Haftanın en zor antrenmanından sonraki gün, tamamen bisikletten uzak durup dinmeyi beceremiyorsanız, en iyi yol 30-60 dakikalık ve kolayca konuşabileceğiniz bir tempoda sürmektir. Bu, yenilenmenize yardımcı olur.

58. Yanınızdan geçen araçların oluşturduğu rüzgara çok dikkat edin. Belki de dengenizi sağlamak için rüzgarın estiği yöne doğru ağırlığınızı veriyorsunuzdur ve yanınızdan geçen araç kısa bir süreliğine rüzgarı kestiğinde siz doğruca yola doğru yönelirsiniz! Bunu önlemek için, önceden tahmin edin ve dirseklerinizi gevşek tutarak gidonu rahat tutun ve bu sayede ani rüzgar değişimlerinde manevra kabiliyetinizi yükseltin.

pressure-gage.jpg

59. Hava pompanız birkaç yıldan daha eskiyse, muhtemelen basıncı tam doğru göstermiyordur. Bunun için, bisikletlere özgü basınç ölçerlerden edinebilirsiniz.

60. Lastik ömürlerinizi uzatmak için ön ve arka lastiği değiştirebilirsiniz. Çünkü arka lastik ön lastiğe göre 2 kattan daha fazla aşınır. 800 kilometrede bir ön ve arkayı değiştirerek lastiklerinizi maksimum süre kullanabilirsiniz.

61. Güvenlik için, grup sürüşünde fren yapmayın. Bu, sizi çok yavaşlatır ve önünüzdekiyle mesafe açılabilir. Ve zincirleme kazaya da sebep olabilir. Bunun yerine önünüzdekinin yavaşladığını görünce ayağınızı(gücünüzü) yavaşça pedaldan çekin. Rüzgarı daha çok yiyecek şekilde posizyon alın ve çok az yana kayın. Yeterince hız kaybettiğinizde, yavaşça pedala güç uygulamaya devam edin.

target-body-parts.jpg

AĞRI KESİCİ! EN YAYGIN 6 SAĞLIK SORUNU İÇİN ÇÖZÜMLER
62. Diz ağrısı: Ağrı dizinizin ön kısmındaysa selenizi, dizinizdeki ağrı geçinceye kadar 2 mm (0.2 cm) kaldırın. Eğer ağrı dizinizin arka kısmındaysa, aynı şekilde selenizi indirin.

63. Boyun ağrısı: Muhtemelen gidona ulaşabilmek için çok fazla uzanıyorsunuz. Daha kısa bir gidon boğazı deneyin ve gidonunun altına spacer eklemeyi deneyin (gidonu biraz yukarı alın).

64. Sırt ağrısı: Muhtemelen sırtınız çok gergin duruyor. Boyun ağrısı için olan tavsiyeleri uygulayın. Eğer işe yaramazsa bacaklarınızla alakalı bir uyuşmazlık olabilir, bike fit desteği alın.

65. Ellerin uyuşması: Muhtemelen ellerinize çok fazla yük biniyor. Gidonu yükseltin ve/veya gidon boğazını kısaltın. Selenizi de kontrol edin. Eğer aşağı bakıyorsa sürüş esnasında öne doğru kayıyor olabilirsiniz. (Sele yere paralel olmalı)

66. Ayak yanması: En olası sebebi için, ayakkabı bağcığınızı/tokanızı/cırt cırtınızı gevşetin. Çok değil, yeteri kadar. Daha sonra, ayakkabınızın altındaki mandalları 2 mm yada daha az geriye alın. Bu, ayaklarınızdaki baskıyı topuğun da paylaşmasını sağlar.

67. Bacak arası ağrısı: Sele yüksekliği ve sele açınızın doğru olduğuna emin olun. Gidonun olması gerekenden düşük olması da o bölgeye daha fazla basınç binmesine yol açar. Gidonu spacer ekleyerek yükseltmeyi deneyin. Son olarak farklı genişlikte, dokuda ve şekilde seleler deneyin.

MTB'CİLER İÇİN UFAK TAKTİKLER!
68. Döneceğiniz yere geldiğinizde omzunuzun üzerinden, gitmek istediğiniz noktaya doğru bakın. Bisikletinizin kafanızın baktığı yer enasıl gittiği konusunda şaşırım kalacaksınız. (ilginç :D)

69. Dönüşte, ön frenden uzak durun, gerekliyse sadece arkayı kullanın. Tüm frenlemeyi dönüşten önce yapmaya çalışın.

70. Sola döüşte, sağ ayağınızı öne çıkarın, eğer içeri doğru düşmeye başlarsanız güçlü bir sağ pedal basımıyla dengenizi tekrar sağlayabilirsiniz.

71. Bisikleti dümdüz bir çizgi boyunca ilerletmekte güçlük çekiyorsanız, 15-25 km hızla giderken dikkatinizi 6 metre öne verin. Bu mesafeyi her 1 km hızlanma için 20 cm artırın. Bu sayede, vücudunuz gittiği yere ve yöne otomatik tepki verecektir.

72. Uzun sürüşlerde her 30 dakikada bir 15 saniyelik sprint atın. Bu, monotonluğu kırmanızı sağlar ve sizi geliştirir. Sele bölgenizi havalandırır ve vücudunuzu esnetmenizi ve rahatlatmanızı sağlar.

73. Soğuk,çamurlu veya kumlu bir günden sonra doğru eve koşmak yerine bisikletiniz henüz kurumadan yıkayın. Kuruduktan sonra daha zor temizlenir. Hareketli tüm parçaları (bezle) kurulayın ve zinciri yağlayın. Tüm bu işlem 5-10 dakikanızı alır ve daha sonrası için size 30 dakika kazandırır.

ride-jockey.jpg

74. Demir yolu geçişlerinde, tümsek ve çukurlarda, kasislerde daha kontrollü sürebilmek için adeta bir jokey gibi pozisyon alın. Bu sayede jant ve kadronuzu korumuş olursunuz. Hafifçe kalkın, dizler ve dirsekler hafif bükük olsun, titreşimleri ve darbeleri en aza indirgemek için bisikleti altınızda aşağı ve yukarı oynatın.

rider-drink-one-hand.jpg

75. Mataranızı elinize aldığınızda, içmek için kafanızı kaldırmayın. Matarayı kaldırın ve sıkın. Daha kontrollü olursunuz (en azından yolu daha iyi görürsünüz :))

76. En fazla ne kadar bisiklet üzerinde kalabilirsiniz? Çoğu bisikletçi, kendini ölümüne zorlamadan, ortalama sürüş mesafesinin üç katı kadar mesafe yapabilir.

77. Tırmanırken, pedala sadece aşağı basıp yukarı çekmek yerine dairesel döndürme hareketi yaptığınızı düşünün. Gücünüzü pedala dairesel uygulamaya çalışın (ileri geri basmaya da çalışın).

78. Düzgün, güvenli ve hasarsız vites değişimi için vitesi değiştirdikten sonraki 1 tam tur ayağınızı gazdan çekin, zincir tamamen dişliye oturduktan sonra tekrar gaza basın.

79. Çoğu zaman soğuk ve rüzgarlı havada çıkıyorsanız kulaklarınızı her zamanki kadar sık temizlemeyin. Bu sayede daha az kulak ağrısı yaşarsınız çünkü havanın kulağınızın içine kadar girmesi kolay olmaz. :) ahahha)

80. Büyük bir turdan önceki gün yan gelip yatmayın :) Eğer tamamen dinlenmek istiyorsanız, bunu iki gün önceden yapın. 1 gün önce kısa bir tur yapın. Birkaç ufak sprintle de tura hazır olduğunuzdan(sizin ve bisikletinizin) emin olun.

rider-yellow-background.jpg

HIZLI VE KONTROLLÜ: Daha istikrarlı ani hızlanmalar için 5 püf.
81. Gidonu sıkıca tutun ve her zamanki duruşunuzdan biraz daha eğilmeye çalışın.

82. Dirseklerinizi hafifçe bükük tutun, bu sayede daha düzgün(çizgisel) gidebilirsiniz.

83. Her pedalda gidonu sağdan ve soldan eşit olarak çekin ve itin.

84. Nefesinizi tutmayın. Yoğun kuvvet uygulanması esnasında tecrübeli bisikletçilerin bile yaptığı bir hatadır.

85. Kafanızı kaldırın. Bu sayede nefes almak için çenenizi açmanız daha doğal ve rahat olur.

wind-positions.jpg

86. Rüzgar her zaman karşınızdan estiğinde moralinizi bozmayın ve kendinizi güçsüz hissedip ümitsizliğe kapılmayın. Araştırmalara göre, rüzgar size en fazla 160 derecelik bir açıdan yardım edebilir. Geri kalan 200 derecelik açıdan rüzgar daima size engel olur.

101Tips-web19.jpg

87. 10 kilo ve daha üzeri bir yükü taşımanın en iyi yolu, %60'lık kısmını arka bagaja, %35'lik kısmını ön bagaja ve %5'lik kısmını da gidon çantasına koymaktır.

88. Gece sürüşü için en güvenli far kombinasyonu: Bir lamba aşağı doğru ve yolu aydınlatmalı, ikinci bir lamba göz hizasında olmalı ve sürücülerin dikkatini çekmelidir.

89. Bisiklet üzerinde esneme hareketleri yorgunluğu azaltır. Pedalı kesin, sol ayağınızı en alta indirin, sağ tarafa doğru esneyin, sırtınızı ve sol bacağınızı esnetin. Aynısını sağ bacağınızla da yapın.

90. Kumlu ve çakıllı bir yüzeyden geçerken bisikletinizi dengede/düz tutmaya çalışın. Geçince pedal çevirmeye devam edin. Geçiş esnasında olabildiğince fren ve manevra yapmamaya çalışın. Gerekirse ağırlığınızı geriye verip bisikleti daha kolay dengede tutabilirsiniz.

101Tips-web20.jpg

91. Aşil tendonu ağrısı çekiyorsanız, seleyi yükseltin ve kolay tempo pedal çevirin. Bu, ağrıyı azaltabilir. Sele-pedal mesafesini yükseltmek mantık olarak ters gelebilir fakat, bazen düşük sele kullanımında ayak yatay olarak pedala basarken ağrı yaşanabiliyor. Yüksek sele kullanımında ayak yere paralel olarak basmadığı için ağrı azalabilir.

KAZA REHBERİ: En sık görülen 3 kaza
92. Karşı yönden gelen sürücünün sizin hızınızı dikkate almayarak önünüze kırıp dönmeye çalışması.

93. Trafik ışıklarına uymayarak bir anda önünüze çıkan sürücü.

94. Sizi sollar sollamaz hemen önünüze kırıp sağa dönmeye çalışan sürücü.

rider-from-rear.jpg

95. Selenizi,gidonunuzu,gidon boğazı uzunluğunuzu ayarladıktan sonra, bir süre daha rahatsızlık yaşayabilirsiniz. Yeni ayarlara adapte olmanız için geçen bu süre normaldir. Çok kısa bir turdan sonra ayarlarınızı yeniden değiştirmeye karar vermeyin, acele etmeyin.

96. Peloton dili: Sağdayım, soldayım, arkandayım gibi uyarıcı kelimelerle diğer bisikletçileri uyarmak.

97. Ayakta tırmanırken, eğer vücudunuzun çok fazla sallandığını hissediyorsanız, vitesi bir yükseğe alın. Eğer haddinden fazla sağa ve sola sallanıyorsanız vitesinizi bir düşüğe alın. Bu ayarlamalar size güç ve kadansın ideal dengesini bulmanız için yardımcı olacaktır.

101Tips-web22.jpg

98. Soğuk suyla dolu bir matarayı ısıtmak için arka cebinize koyabilirsiniz, vücudunuz ısısını alacaktır.

99. Bisiklet performansınızı geliştirmek için iki kilit nokta: Tekerlerinize her sürüş öncesi hava basın, ve zincirinizi yağlı tutun.

100. Yeni bir jant aldığınızda onu bisikletinize takarken aşınmasını önlemek için milini ve mandalını gresleyin.

101. Daha fazlası için 13 dolara kitabımızı alın demiş :acpsnr:

Orijinal metin: (link)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Bazı maddeler gerçekten gereksiz olsa da, içinde çok sağlam tüyolar olan baya bir madde var. Genel olarak çok faydalı :D 9/10

Yazı gerçekten uzun oldu :D:okyrm::okyrm:
 
Scudo

Keşkeler

Daimi Üye
Kayıt
21 Ağustos 2015
Mesaj
221
Tepki
171
Şehir
Ankara
Bisiklet
Carraro
Çevirdiğin yazdığın makaleler çok faydalı :D Teşekkürler emeğin için
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.277
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Paylasim guzel. Eline saglik. Bunlarin hepsi zaten surekli olarak uyguladigimiz seyler. Insan boyle yaziya dokulmus halini gorunce "aslinda ne kadar detay gerektiren bir is yapiyormusuz" demekten kendini alamiyor.
 

celilcetiner

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Ekim 2007
Mesaj
546
Tepki
1.106
Şehir
ALANYA
İsim
Celil ÇETİNER
Başlangıç
1964—65
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Emeğe saygı ince noktalar var uygulamak lazım.
 

EsQaRe

Aktif Üye
Kayıt
13 Nisan 2015
Mesaj
101
Tepki
110
Yaş
48
Şehir
Ankara
İsim
Ahmet DEMİRER
Bisiklet
Cube
Güzel paylaşım teşekkürler
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Bildiğimizi sandığımız şeyler yada eksikler daha'da eklenecek kurallar elbet var emeğe saygı ve serkan beye bol,bol dua benden:D
 

Orhan Akarkut

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ağustos 2014
Mesaj
1.388
Tepki
1.092
Yaş
65
Şehir
Ankara
Bisiklet
Cannondale
Elinize sağlı. "İçgüdüsel" olarak çoğunu biliyoruz. Bilmediğimiz de çok püf varmış...
 

emnbydk

Üye
Kayıt
7 Nisan 2016
Mesaj
14
Tepki
4
Şehir
Konya
İsim
Muhammed Emin
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Downhill-Freeride
Çok faydalı ve güzel bir çeviri olmuş kardeşim ellerine ve bilgine sağlık.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Eğer MTB'yi satabilir ve bir yol bisikleti alabilirsem ben de olabilirim artık. Son aşama MTB'yi elden çıkarmak kaldı. Bunu da duyurmuş olayım bari buradan :)
 

Ehlikeyif

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ağustos 2014
Mesaj
600
Tepki
807
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Eline sağlık, senin yorumları daha çok beğendim. Bence bu kitabı Türkiye koşullarına uyarlayıp yeniden yazın, 13 lira verip kitabı hemen almaya hazırım :)