Scudo Sports

Sürtünme yapmayan hidrolik fren seti var mıdır?

M.Kaptanbaşı

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Aralık 2008
Mesaj
545
Tepki
239
Şehir
Balıkesir/Edremit
Kıymetli arkadaşlarım! Fren padleri kolayca değişebilen ve sürüş halinde sürtünme yapmayan ve fren pad mesafesi ayarlanabilen ergonomik vs. vs. her bakımdan kolay ve problem çıkartmayan bir hidrolik fren seti var mıdır?
 
Scudo
Tabiki her zaman kimin ayarladığı önemli.

Shımano Slx ve üstü ,Avid Juicy 7 ve üstü
 
bağlantı tipi post mount olduktan sonra ve rotorda yalpalama yoksa çoğu fren düzgün ayarlandığında oldukça sorunsuz çalışır. mesela ben şuanda shimano saint kullanıyorum, frenleri aldığımdan beri tekerleklerin ikisinide birçok defa çıkardım taktım ama frenlerimle ilgili hiç problemim olmadı. ama eski tip international standart frenlerde bu biraz daha uğraştırıcı olabiliyor.tekeri çıkartıp takarken oluşan milimetrik oynamalardan dolayı fren sürtebiliyor ama yeni tip post mount sistemi kadar kolay ayar yapılamıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Bende şöyle düşünüyorum. Sonuçta ne kadar çok para verirsen o kadar az sorun çıkaran hidrolik set alırsın. Ama bu seferde o çok para verdiğin ürün bir gün arıza yaparsa o zamanda onun servisini biraz zor bulursun..

Bende merak ediyorum bakalım bu topik nereye bağlanacak. Zira bende de arızalarından sıkıldığım bir hidrolik set yatar vaziyette çekmecede duruyor.
 
Ben hayes stroker ryde kullanıyorum ve acayip memnunum, bu ilk hidrolik setim ve dolayısıyla acemilik olur sanıyordum ama hiçbir zorluk çıkarmadı bana. kolayca ayarını yaptım ve freni sökmem dışında ayar gerektirmedi. bi kere bile sürttüğüne şahit olmadım. yalnız istediğiniz özelliklerden pad mesafe ayarı bunlarda yok(lazımda değil zaten) bu arada frenleri 1,5 yıldır kullanıyorum
 
kardeş maşayı almak istiyorum 80 lira veririm kargo bana ait kabul mu?
 
@Genar Batur

bisanda arka fren bağlantı yeri postmount mu?..
 
çok üst model bir kaç kadro dışında bütün kadroların arka disk fren boğlantısı international standarttır.
 
@Genar Batur

tekerlerin ikisinide çıkarmışsınız hiç problem yaşamamışsınız..bende dedim herhalde arka bağlantıda postmount.
 
şöyleki; son yıllarda çıkan bütün frenlerin neredeyse hepsi post olarak üretildiler ancak kadroların bağlantıları daha bu sene yavaş yavaş post olmaya başladı. o yüden arka frenlerin neredeyse hepsi post adaptorüyle kullanılıyor. ama yanlış anlaşılmasın ben tekerlekleri her çıkarıp taktığımda ayar yapmıyorum. çok nadir olarak sürtme yapabiliyor, ozaman ufak bir ayarla düzeliyor. eski tip frenlerde de çok fazla sürtme problemi olmuyor ancak sürttüğünde yanınızda fazladan çok ince pulların olması gerekiyor ki pul ekleyip yada çıkartıp freninizi ayarlayabilesiniz.
 
Yanlışım varsa düzeltin, Avidlerde bildiğim kadarıyla padlere ayarlama yapılabiliyor değil mi? Hiç sürtünmesiz ve sürtünme olsa bile kolay ayar yapabileceğim bir hidrolik set arıyorum. Sram XX nasıldır peki? Yada Elixir? Not: Lütfen sadece kullanan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim.
 
Ben XTR CL rotorlarla Hayes Stroker Carbon kullanıyorum.. Frenleme ve dozajlama olarak çok memnunum ancak ne olursa olsun yine de sürtüyor meret :)
Bazen rotorlara hafiften akort yapmam gerekiyor :) XTR rotorda Hayes'in rotoruda
hepsi de belirli bir zaman sonra hafiften yamuluyor tabi bu nokta da yamulmanın miktarı ve padlarin arasındaki mesafe en önemli kriter Sonuçta 0.5mm yamulma ile 0.2 mm yamulma arasında çok fark var.. Zaten padler arasında toplamda 1.5-2 mm falan açıklık oluyor..

Mesela dün manavgat maraton yarışında startta sürtmeyen frenlerim yüksek hızlı bir iki inişin sonundaki su geçişlerinden sonra sürtmeye başladı ki etrafımdaki herkesin frenleride sürtüyordu :)

Sürtmeyen fren diye bişey pek yok yani.. Sadece rotorunuza ne kadar iyi bakarsanız o kadar geç sürtme yaşarsınız..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cenk Taşcı
Geri