Scudo Sports

Suntour axon d-rl mi yada xcm lockout mu?

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=18761

rock shox dart 2 ya da dart 3ün fiyat aralığı size uygun ama bu amortisörlerle ilgili hiçbir bilgim yok ama rock shox'a güveniyorum..

ayrıca yine yarım bilgiyle cevap veriyorum ama suntourun xcr diye de bir modeli var fiyatını bilmiyorum ama xcm den daha yeni bir model ve sanırım daha hafif.ayrıca xcm kilitlenince 5-10 mm kadar içeri giriyor (en azından bnmki öyle) xcr'de bu yok..
 
Scudo
ben 87 kg yim.Önerilerinize göre bu maşa olmaz diyosunuz.aynı fiyat aralıgında baska hangi masa olabilir.
 
@günay

nitrojen ne kardeşim ilk defa senden duyuyorum motora nos takviyesimi yapıyoz :)

havalılarda solda hava sağda yağ olr anlarım coil dediğkleri de sol yaylı çlik sağda yağ kartuşlu
 
herkese selam bende axon drl kullaniyorum ve de alanya mtb yarısına girdim yarısta olabildiğince abandım sert kullandım rakiplerimin bir kısmındada axon DRL vardı şu ana kadar hiç bir problem yok 2 aydır kullanıyorum bende 65 km ağırlıgındayım almanızı tavsiye ederim
 
ha bu arada bende şu nitrojeni yeni okudum bende anlamadım drl modellerin solda yay sağda normal hidrolik piston var siz heralde nitrojeni basit bişey saniyosunuz kaliteli bi yanıcı maddeyi direk bisikletcinin altına monte etmezler heralde bence bi yakıt bu nitrojen
 
axon u bende kullanıyorum gayett memnunum yanlız hava basıncını ii ayarlaman lazım
 
@bmxemir

sen axon sl-r kullanıyosun galiba.çünkü dlr de hava ayarı yapılmıyo olarak biliyorum...
 
@veynah


bir axon maşa alda bi bak bakalım sağ tarafında yağ mı var?:)..ben şahsen göremedim
 
@geotech emre

Emre merhaba..


Öncelikle nitrojen ile hidrojeni karıştırıyor olabilirsin..

Nitrojen=azot dolayısı ile azotun yakıt olarak kullanılması gibi bişey söz konusu değil şimdilik..
Eğer bazı araba ve motorlarda kullanılan NOS (Nitrous Oxide System) ile karıştırıyosan öncelikle baya bir yanılgıdasın..NOS sisteminde sıvı azot bulunur ve bu sıvı azot motora gönderildiğinde yakıtı daha etkili yanmasını sağlar;)
ki aslında çok daha karışık bir sistem..Bir NOS tüpünde yaklaşık %64 azot %36 oksijen bulunur...

Bu gereksiz bilgilerden sonra azot yani nitrojenin yanıcı değil yakıcı olduğunu anlıyoruz...Dolayısı ile yakıt olmadan nitrojen hiç bir şey yapmaz:)
Ayrıca bende bir axon S-rl sahibi olarak çok yoğun araştırmalar yaptım sağ bacakla ilgili ve sağ bacaktaki kilitleme mekanizmasının tüpünün içinde nitrojen olduğunu kesinlikle söyleyebilirim...axonlardaki istenen yükseklikte kilitlenebilme özelliğinide bu nitrojen kartuşu sağlıyor...
 
@d.berkay

arkadaşımız konu ya gerçekten açıklık getirmiş..teşekkürler..

ayrıca axonda neden nitrojen kullanıldığını açıklıyayım....

azot molekülleri hava moleküllerine göre daha büyüktürler...kilitleme mekanizmasının sağlıklı şekilde çalışıp ...kaçak yapmaması için nitrojen tercih ediyorlar..yani maşayı alt noktada kitlediğinizde sabit kalması ve gaz kaçırıp yukarı çıkmaması için azot tercih ediliyor...

ayrıca neden illaki gaz kullanıyorlar sıvı değilde;
çünkü "sıvılar sıkıştıralamaz(çok küçük değerler hariç)" özelliklerinden dolayı sıvı kullanılamıyor...nitrojen kartuşunun geri tepmeyi de sağlaması için ...hacmindeki gazın sıkışıp maşanın geri tepmesine yardımcı olması gerekiyor..
 
@d.berkay

bilgilerin için çok teşekkür ederim arabadaki nostan pek anlamam ama daha önce bi axon bozduğum için ben içini söküp baktıydım ama tabi sıkıştırma sisteminden dolayı haklısınız bilgiler için çok teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
@günayArkadaşlar bu bilgiyi nereden bulduğunuza dair bir link verebilir misiniz? Suntour'un sitesinde buna dair bir bilgi yok.

(link)

Bu link bahsi geçen kartuşun resmi.

Ayrıca, "hava" dediğimiz karışımın büyük oranda azot (yani nitrojen) olduğunu unutmayalım. Geri kalanın büyük kısmını oluşturan oksijen molekülleri de, azot molekülü büyüklüğünden ihmal edilecek oranda küçükler.

Bilimsel söylemde mantıklı da gelse, yazdıklarınızın dayanağı olan bir yazı yada Suntour belgesi (kataloğu, website vs..) varsa burada yazarsanız hepimiz öğrenmiş oluruz.

As a quick comparison, we can use the covalent radius defined as 1/2 the distance between to identical covalently bonding nuclei. This is measured in picometers (1 pm= 1x 10-12 m). Nitrogen's covalent radius is 73pm so the length of a nitrogen molecule ought to be 4 X 75pm or 300 pm. A molecule of oxygen ought to be just a shade smaller 4 X 73pm or 292pm. So an oxygen molecule ought to be a little less than 3% smaller than a nitrogen molecule.


Yazıda Azot'un 300 pikometre, oksijenin ise 292 pikometre molekül büyüklüğü olduğunu belirtiyor.
 
@gurol

gürol bey illaki herhangi bi yerden alınması gerekmiyor...farkedersinizki yorum yapmışım..gözlemlerime dayanarak fikrimi açıklamışım..fikrimi açıklamak için bi yerden kaynak mı göstermemiz gerekiyor..(makale vs hazırlar gibi)...

örneğin....biliyoruz ki çoğu profesyonel maşanın sağ tarafında yağ ile çalışan piston..rebound mekanizması valf vs var...firmalar ..kaç tane oring var....kaç tane pul var...rebound valflerinde ki orifislerin çapları nedir?açıklıyorlarmı ..hayır!....ama biz açıpta maşayı incelediğimizde ...bu bilgilere ulaşıp yorum yapabiliriz....bunun için bi link olması gerekmiyor?...
sizde açıp bi axon kartuşunu dağıtabilirseniz ...çalışma prensibi hakkında bir kaynak elde etmiş olursunuz;)
 
@günaySuntour'un fabrikasını bizzat ziyaret etmiş biri olarak bahsettiğiniz pistonun içinde sade azot olmadığını söylesem? Peki ya SRSuntour'un sitesini inceleseydiniz tüm maşaların patlamış teknik çizimlerini bulabilir ve hangisinde kaç O'ring olduğunu görürsünüz desem? Suntour'dan Kolayca edinebileceğiniz parça listesinden her bir oringin ölçülerini öğrenebileceğinizi söylesem? Suntour da iken görüştüğüm baş mühendisin teknik yönden en önemli amaçlarının kolay bakım yapılabilen maşalar olduğunu ve bu sebeple bilgi gizlemediklerini belirttiğini söylesem?

Sanırım açıklayıcı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Firochromis
@gurol

ne mutlu size fabrikaları gezme imkanınız olmuş...
tamam benim fabrikayı gezme imkanım olmadığından dolayı merakımı gidermek için açıyorum inceliyorum(elinizdeki malzemeyi açıp inceleyerek te bilgi sahibi olabilirsiniz:) ) ..gerekirse öğrenmek için bozuyorum..örneğin axonun (acaba ne kadar sert bir aluminyum diyerek...hep 7...serisinin sert olduğu söylenir)şaft borusunun kesilen parçasını laboratuvarda çekme deneyine tabi tutmuştum..gerçekten de mukavemet değerleri yüksek bi alaşım olduğunu deneysel olarak görmüştüm!)...benim öğrenme kaynağım elimdeki malzeme oluyor(keşke taiwana gidipte fabrikaları da gezebilseydim..çok daha güzel olurdu)..sanırım anlatabiliyorum!!!...
ayrıca bahsettiğiniz teknik resimleri 5-6 ay sonra makine mühendisi olacak birisi olarak gayet iyi yazıp çizip analiz edebiliyorum:)..

bu arada "patlamış teknik" resim diye bir tabiri ilk kez duyuyorum..pek açıklayıcı olmamış!!:eek:

not: Daha fazla polemik yaratmak istemiyorum ...insanlarla yüzyüze oturupta tartışılıp çözülecek konuları buradan çözmeye çalışmak gereksiz...
 
@günayPeki polemik yaratmayalım. Patlamış resimlere de alışsanız iyi olacak. Altta verdiğim link Axon'un exploded-view çizimi.

(link)
 
@günayBu tartışmasının sanırım başlama sebebi "azot" ile bilgiyi nereden aldığınızdı.

Ne yazıkki, teknik malzemeler kimi zaman, basit gözlemler hatta kimi zaman komplex deneylerle dahi tam tanımlanamıyor. Eğer forumlarda bilgi verecek bazı konularda bunu paylaşacak isek bunun bir temeli olması gerekir. Eğer tüpün içinde Azot olduğuna dair bir kaynak gösterseydiniz bu tartışma hiç olmazdı, biz de yeni bir bilgi olarak dağarcığımıza eklerdik. Bu kaynak üretici firmanın bir açıklaması olabileceği gibi mühendislik kullanılarak yapılmış bir test sonucu da olabilirdi.

Belli ki söylediğinizi çürüterek canınızı sıktım, kusura bakmayın. Mesajlarım kişisel değil. Forumlarda sıkça yapılan hatalı açıklamardan birinin önüne geçmeye çalıştım.
 
@günay

Sevgili Günay,

Ben mühendis değilim ama "patlamış resim" terimi teknik konularda çalışan insanlara yabancı bir şey değil.

Uluslararası terminoloji ile "exploded wiev" deyimi kullanılır.

Örnek; (link)
 
expoled view : patlamış görüntü
Birebir çevirirsen bu anlam çıkıyo. Ama TÜRK usulü patlamış resim oluyo tabi.

İngilizceden çeviri yapırlırken olduğu gibi çevrilmediğini biliyoruz

Asıl "montaj resmi" olarak çevrilmelidir.

kolay gelsin
 
@borab

yok yok Bora ,uluslararası terminoloji "patlamış resim" diyor ona...maşayı c4 ile patlatmışlar resmini çizmişler...
sinema keyfine keyif katan şu çok sevdiğimiz "patlamış darı" da uluslararası sinemalarda "expoled corn"..olarak geçer....Hollywood ta sinema ya girerken canınız patlamış darı çektiyse "Can i take expoled corn ?" diyebilirsiniz

ingilizce den çeviriyi çok sağlıklı yaptığımız aşağıdaki cümleden belli oluyor...bu şekilde patlamış..bozuk türkçe cümlelere pek alışacağımı sanmıyorum:)

"Patlamış resimlere de alışsanız iyi olacak. Altta verdiğim link Axon'un exploded-view çizimi. "
 
Geri