Scudo Sports

sub 30' a daha fazla beygir gücü

O sözünü ettiğin 70 km sürate uzayda bile çıkılamaz. Biz ne 80 kadanslarla çevirdik o pedalları. Birde shape pro nun üzerinde yol donanımı var diye biliyorum.
 
Scudo
@caner ünsal

Bi yanlışlık var. 700-32 ile 700-37 arasında çap farkı var mı bilmiyorum ama 700-37 lastiğe sahip benim bisiklette önde 48, arkada 11 ile 80 kadans 45 km/s yapar. 100 kadansta 56 km/s yapar.

Şahsen ben 55 km/s hızı bu bisikletle ancak en az %10 eğim olan yerlerde görebiliyorum, ve 100 kadans çok da fazla sayılmaz. Yani basarsanız bisiklet hala hızlanabiliyor. Çevrilmeyecek bir kadans değil. Ancak yol bozuk olunca o hızda en ufak çıkıntılar çok zıplatıyor sizi, güven vermiyor o yüzden daha fazla basamıyorum. Çok temiz asfalt olacak, %10 eğim olacak ki bana bu vites yetmiyor diyebileyim. Düz yollar için bence vites oranı gayet yeterli Sub serisinin. Tabi kişiden kişiye değişir, bacaklarda beygir gücü çoksa yetmeyebilir.
 
Haklısın levent bizde bunu test etmiş olduk. Bisikletin orjinalinda bulunan 48*36*26 aynakol yeterli zaten. Düz yolda bu aynakolun en büyük vitesine bile çoğu zaman geçemiyorum ağırlığından dolayı. yani biz 48 i hallettik de iş 52 yi çevirmeye kaldı. Neyse buda bir tecrübe oldu bizim için. Ha büyük dişli yokuş aşağı kendini saldığında işine yarar diyorsan onu bir kere test ettim bir daha tövbe ettim. Daha üç gün önce turda bir arkadaş yokuş aşağı 70 le girdiği virajda iki kolunu birden kırdı. Neme lazım ben düz yoldaki performansa inanırım. Yokuş aşağı karpuz yollasan oda 50 ye çıkar herhalde.
 
@mehmetsunu

Kolları kırılan arkadaşa üzüldüm. Geçmiş olsun..

Karpuz olayına çok güldüm ya...

yokuş aşağı yürüken yanımdan yuvarlanan karpuz geçmişliği vardır :)
 
Çok iyi bir konu olmuş üstadlara bir soru da ben sorayım.Bisikletimdeki ayna kol FSA SL-K BB30 50/34, ruble ultegra 10 lu 12-25 .Özellikle çok uzun yokuşlarda 34-25 oranı yoruyor.Rubleyi değiştirsem 11-28 çok fark ettirir mi? sadece ultegrayla mı değiştirmeliyim(zincir ultegra 6700, aktarıcılar ultegra) Ya da kondüsyon için yokuşlara mı vuruyum kendimi?
 
Şimdi özcan bizde bu konuların allamesi değiliz. Buralarda işin teknik, mühendislik kısmını anlayan ustalarımızı davet ettik ama icabet edip gelme lütfunda bulunmadılar bir kere.
Bisikletin anlayabildiğim kadarıyla bir yol bisikleti, veya bir fitnes. Benim kendimce hibrit dediğim üç yapraklı bazı ara aynakol formasyonları varki işte ne biliyim shimano 105 üçlü aynakol, campamirage 3 syh, fsa veya truvativ olabilir bunlar genelde 52*42*30 veya 52*39*30 diş dizilimine sahiptirler. Bu tip fitnes veya melez yol bisikletlerin üzerindeki ruble ile takviye edeceğin bisikletin 30 diş dizilimi ile en küçük yaprak ile yokuşlarda belirgin bir rahatlık hemde düz yolda (tabi dizlerine kuvvet) performans artışı sağlayacaksındır diye düşünüyorum. Yinede forum ustaları ne der bilemiyorum.
 
11-28 çok fark ettirir .11 - 28 ile hem yokuşlarda 28/34 oranla rahatlayacak hem de düz yolda 11/50 ile hız kazanacaksınız. Shimano kitapçığında birbiri ile uyumlu setler, mümkün oldukça aynı seri parçalar kullanın diyor yani ultegra ile değiştirmeniz daha doğru. Tabi farklı kombinasyonlarla çok iyi sonuçlar çıkabilir uzmanlara sormak lazım. Sonuç olarak kondüsyonunuz ve yokuş tecrübeniz artmadıkça hangi oranı kullanırsanız kullanın sonuç değişmeyecektir.

Not: Arka vitesinin desteklediği en büyük ruble dişlisini öğrenmen gerek kısa bacaksa 28 destekler mi hatırlayamadım şimdi.
 
Şimdi güzel kardeşim tolga, ben truvativ isoflow road triple 52*42*30 aynakol ile bisikletin üzerindeki orjinal shimano cshg 9 vites 11-32 konbinasyonunu birlikte kullanıyorum. Yol rublesi olarak bilinenlerin dişleri 12-25. Ben bu durumda yoldada, düz yoldada avantajlı değilmiyim
 
Üçlü aynakol ve MTB rublesi bizim gibi fitness / tur kullanıcıları için ideal kombinasyon. Ben yukarıdaki yorumu özcan yılmaz için yaptım. Bisikletini bilmiyorum ama üçlü aynakol için vites kolu ön vites değişimi de yapması gerekeceği için bu kombinasyon ona uygun değil. Bizim kullandığımız kombinasyonda düz yolda en büyük vites oranımız 11/52, en düşük vites oranımız 32/30. Kullandığımız bisikletlerin yapısı uygun olduğundan bu aralıktaki vites kombinasyonu çok geniş ve kullanışlı.

Fakat kondüsyon geliştikçe yokuşları 32/30 değil de 23/34 çıkabilecek hale gelinecektir. Bu durumda olayı basitleştirmek ve bisikleti hafifletmek adına ikili aynakol ve 11/23 ruble satandart ve kullanışlı hale gelir. Giro'da ve diğer turlarda etabın durumuna göre aynakol ve ruble seçimleri çok güzel örnekler verdi konumuz hakkında.

Hepsini topladığımızda ben günlük yaşamımın her anında bisiklete biniyorum, fırsat buldukça turlara çıkıyorum. Bütçem belli, bu durumda olabilen en geniş vites kombinasyonunu kullanıyorum.

Ayrıca şu konuyu okumanızı tavsiye ederim çok önemli bilgiler var. https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=99
 
Valla ben yokuşları şöle serçe batmaz kave içer tadında 32/30 la yangele çıkmak varken 23/34 e bakmam. Onuda üzerinden bilmem kaç eyro para kaldıracak yol/yarışçı arkadaşlar düşünsün. Hem düz yolda 11/52 ile basarım, hem yokuşta 32/30 la yangelir yatarım.
 
@mehmetsunu

İşte bizim gibi sürücüler için en güzel tanım :)

Hafiflik takıntısı gibi bir de vites oranları takıntısı çıkarmayalım başımıza, sürmekten gezmekten keyif almayı unuttuğumuzda bitmiştir bu iş.
 
Dahada bu mevzu uzar gider arkadaş. Bir kere her türlü etik, her türlü fair play kuralı bir yana bırakıp kafayı hibritte hız meselesine takmış bulunmaktayım. Efsane hibriti yapana kadar bana uyku haram.
1- aynakol meselesine bence en verimli yoldan çözüm getirmiş bulunmaktayım, nokta.
2-Kadro ve geometrisinde silahım sub. Muhtemel rakipler speed, speeder, rapid, alp, sirus, f.x, shape ve cadent. Bir şu cannondale nin karbonu kafamı kurcalıyor.
3- Diğer silahlar hafif jant seti, 700*28 lastik, deore vites şimdilik yeter. Birde karbon maşa. Rulmanlı teker göbekleri.
4- Ayakkabıya varım tayt bizi bozar arkadaş. Mahallede elalemin maskarası olmayalım. Sonra yana yatırmış gidilo derler neme lazım.
4-tekniği unutmamak lazım; pedal basma teniğini. oda bana kalsın
 
Merhabalar, bisikletiniz 2012 model mi? Ben de almayı düşünüyorum ama sub 40 ile sub 30 arasında kaldım. Sub 30 un turuncudan farklı bir rengi var mı? Sizinki ne renk?
 
Kadir bisikletimi bile isteye 2010 model aldım 4 ay önce. Neden öyle oldu bilmiyorum ama herhalde bir bildiğim vardı. Rengi siyahtır zatı alilerinin, guipago' nun janjanlı renkleri karşısında albenisi sönük kaldı lakin çalınma ihtimalide böylelikle düştü.
Bu arada sub üzerindeki deneylerim sürmektedir. Burası önemli, Aynakolu büyütmek isteyenler için dikkat. Taktığımız aynakol doku uyuşmazlığı nedeniyle iflas etti. En küçük yaprağı çevirmiyor. Pedal kolları nerdeyse bisikletin chainstay length i ile temas halinde. Yeni bir orta göbek (131 mm) takviyesi yapmamız gerekiyor, birde ön attırıcı değişikliği. Pazartesi revizyon sonrası yine konuşuruz.
 
Üzüldüm Mehmet aynakol uyuşmazlığına. Bende bir sorun yok, kolum da çok daha iyi artık yavaş yavaş gezmeye başladım. Orta yapraktan fazla ayrılamadım henüz ama eskiye oranla çok fark etti hızlanmam. Son hız için henüz deneme yapamadım ama ara hızlanmaları çok geliştirdi bu değişim bende.
 
Sana şu kadarını söyleyim 52 dişli yaprak üzerinde hızlanmam felaket oldu. Yani benim bisiklet post-racing bir bisiklet oldu. Hem 11-52 nin hızlanması hemde 30/32 nin tırmanması. Birde buna mukabil 18-20 vites değil 27 vites bir hibrit racing ürettim .Yani ara vites oranlarında daha bir avantaj sunuyor. ayınştayın mıyım neyim. kendimden şüphe etmeye başladım...
 
Kesinlikle haklısın. Vites oranlarını hesaplarsan gerçekten eski aynakola oranla kullanabileceğin daha fazla vites var. Ara hızlanmalar müthiş, 30/32 bence de çok iyi. Biraz kondüsyon yükleyince daha da harika olacak kesinlikle.

Hibrit raceing güzel bir tanım olmuş her ne kadar yabancı isimlere karşı olsam da beğendim ama kullanacağım anlamına gelmez :)
 
Okey tolga ofkourse:rolleyes:
 
Merhabalar nasıl gidiyor çalışmalar, sonucu merak etmekteyim.
 
Geri