Scudo Sports

Strida izlenimleri

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
305
Strida konusunda pek başlık yok göründüğüm kadarıyla. Hem kendi izlenimlerini aktarmak hem de diğer kullanıcıların tecrübelerini aktarmalarını sağlamak için bir başlık açayım dedim.
Aldıktan sonra pek kullanmayınca satmaya karar verip sonra da kullanmaya başlayıp satmaktan vazgeçtiğim stridayı dün toplutaşımla birlikte kullanmak şansı buldum. Yedikuleden Marmaray'la karşıya geçip Bağdat caddesinden Bostancı'ya bisikletle gidip, sonra da metro, Marmaray, otobüsle geri döndüm. İşte izlenimlerim:
- Ne metro ne Marmaray ne otobüste sıkıntı çekmedim. Görevliler gayet olağanmış gibi karşıladı, zorluk çıkarmadı. Ek para isteyen de olmadı. Vagonda otururken kalabalıklaşırsa da ayaklarınızın arasına alıyorsunuz. Kayış olunca üstünüzün yağlanma riski yok. Çevredekilere de rahatsızlık olmuyor. Ama kapıya yakın oturmayın, körük civarında oturmak ya da ayakta durmak daha iyi.
- Metroda kızlar bakıyor diye hemen havaya girmeyin:) ama çok dikkat çekiyorsunuz gerçekten. O kadar yolu gittim başka bisikletliye rastlamadım. Umarım ileride sayı artar.
- Bisiklet kısımları genelde zevkli geçti. Özellikle Bağdat caddesi çok güzeldi, uzun süredir gitmemiştim, çok güzel parklar falan yapılmış, Göztepe parkı harika olmuş. Kaldırımlar da geniş, küçük tekerler ve manevra kabiliyeti ile trafiğin tersine ilerlerken rahatça kaldırıma çıkıp yayaları da rahatsız etmeden devam edebiliyorsunuz.
- Oturuş açısı dik olduğundan kalabalık caddede veya kaldırımda ilerlemek kolay. Alet çabuk hızlanıp yavaşlayabiliyor. Ama ayrılık çeşmesi Fenerbahçe stadı arasındaki gibi dar şeritli hızlı trafik, sağdan soldan katılımlar, ayrımlar gibi yerlerde çok rahat edemedim.
Alet hızlanabiliyor ama siz hızlı gitmeyin, hız bu tip bisikletlerde tehlikeli. Diğer katlanırlar için de geçerli sanırım. Gidon açısı ve teker büyüklüğünden kaynaklandığını sanıyorum.
- Yağmura yakalanınca katlayıp mağazaya girebilmek çok iyi bir şey:)
- Vitessiz olmak çok dert değil bence. Hızlanma konusuna değinmiştim. Ben çok dik yokuşa da sürmüyorum stridayı. Çünkü alet yokuş için yapılmamış, ayakta kullanmak veya ağırlığı öne aktarmak zor. Tavsiyem kısa bir dik yokuşsa inip sürerek devam edin, vitesin derdiyle uğraşmaktansa. (Hele kayışın rahatlığını kesinlikle vitese değişmem katlanır için.) Hafif eğimde ise uzun da olsa küçük teker ile çok dert değil, Bostancı metroya çıkış zor olmadı.

Sonuç derseniz,
Katlanır bisikletin toplutaşımla entegre ulaşım veya küçük geziler için faydasına inancım pekişti, ama yollarımızın şehir içi bile olsa sadece arabaya ve hızlı trafiğe yönelik tasarlanmasının bisikletli ulaşımı zorlaştırdığı çok açık. Hangi model bisikletiniz olursa olsun.
 
Scudo
Fiyatları daha uygun olsaydı en azından cevap yazan olurdu ama hem farklı hem pahalı olunca TR kullanıcısı için çekici değil. Ben çok merak ediyorum bunlardan birini sürmeyi isterim ama fiyatlar memnun olmama riskini alamayacağım düzeyde. Eminim bir çok kişi benim gibi düşünüyor.
 
Haklı olabilirsiniz. Ben sürerken çocuklar bayılıyorlar "aa, baksana ne kadar güzel bisiklet" diyorlar. Ama daha yolda tek bir başka Stridaya rastlamadım. Benzer kalitede katlanır bisikletlere baktığımızda da epey yüksek fiyatlar söz konusu, ama onları daha sık görüyoruz trafikte. Memnun olmama riski onlar için daha düşük görülüyor sanırım.
Strida marjinal görüntüsüyle tam bir bisiklet olarak da değerlendirilmiyor olabilir. Belki de gerçekten değil. Zira yukarıda da anlattığım gibi bazı kısıtları var, yokuş ve hız veya dik oturuş pozisyonu gibi. Bu bisiklet sportif performans için çok uygun değil. İnsanlar bu fiyatta bir bisiklet alacağı zaman daha çok şey bekliyor olabilir.

Hoş diğer küçük katlanırlar da tüm beklentileri karşılayabiliyor mu çok emin değilim. Vites koymak ya da tekeri biraz daha büyütmek katlanır bir bisikletin hızlı gitmesini ya da daha dik yokuş çıkmasını sağlayabilir belki, ama asıl amaçlanan pratikliğini de azaltıyor. Açıkçası herhangi bir küçük tekerli katlanır bisikletin Stridaya göre kullanım açısından daha avantajlı olduğunu düşünmüyorum. Bir kaç tanesini inceledim. Malzeme kalitesi, katlanma ve taşıma performansı Stridadan daha iyi olanı henüz görmedim. Belki daha pahalı modellerde vardır. (Gerçi geometri nedeniyle sürüş açısından biraz fark olabilir. ben orijinal gidonu değiştirdim daha ergonomik versiyonla, o nedenle sürüş orijinaline göre epey rahatladı. Orijinal versiyonda kollar vücuda yakın olduğundan normal bisiklete alışkın birine garip gelebilir.) Strida katlama performansı nedeniyle özellikle toplutaşımla entegre bir ulaşım aracı olarak iyi bence.

Bisiklete sadece ulaşım değil sportif olarak da binmeyi seven birisi olarak tek bisiklet alacak olsam ben de küçük tekerli katlanır bir bisiklet yerine büyük tekerli normal bir bisikleti tercih ederdim. (bu dediğim 20" ve altı tüm katlanırlar için geçerli.) Evde bir 26 bir de 27,5 bisikletim olduğundan küçük büyük teker farkının ne olduğunu sürekli gözlemleyebiliyorum.

Tavsiyem;
-eğer bisikleti çok büyük oranda toplutaşımla entegre kullanacaksanız bunun dışında haftasonu parkta sahilde biraz dolaşırım yada arabanın bagajında dursun ara sıra lazım oldukça kullanırım derseniz, Strida iyi bir tercih olabilir. Ya da normal bir bisikletiniz varsa ikinci bisiklet olarak.
-Ama bu tek bisikletim olsun, ulaşımın yanında biraz spor amaçlı da kullanırım, ileride büyük ihtimal satarım hızlı satabileceğim bir bisiklet alayım derseniz, o zaman daha konvansiyonel katlanırlara yönelmeniz daha anlamlı olur.
 
Tavsiyen için teşekkür ederim. Bütçe olarak kendime belirlediğim bir kısıt var çünkü piyasayı bilmiyorum ne kadar sürede satılır hangi model hangi fiyata gider vs. bu sebeple zaten yüksek olan fiyatların yanında artı birden fazla bisiklet alarak riski artıramam, açıkçası yakın zamanda yapamam bunu. Onun için ikinci tavsiyende söz ettiğin gibi tek bir bisikletim olsun ve spor amaçlı kullanayım diyorum. Aslında ulaşımla ilgili bir işim yok, en azından şimdilik öyle bir planım yok, katlanır istememin tek sebebi apartmanda oturuyor olmak, son katta oturuyoruz, 28" mtb vardı yıllar önce sırf indirip kaldırma zorluğu ve bunu asansörle yaptığım için yöneticiyle kavga ettiğimizden (camlar kirleniyormuş) sürmeyi bıraktım yıllardır...

Bu aralar uygun fiyatlı 26" katlanır bulmanın zorluğundan dolayı aklım ya 20" katlanır ya da katlanmayan 26"üstü bir bisiklete doğru kayıyor. Bakalım zaman neyi gösterecek.

Dizüstü bilgisayar alırken de böyleydi, çok para vermem diyordum ama sonra piyasayı kavradıkça ihtiyaçlarımı karşılayacak ürünlerin ucuzunun olmadığını gördüm ve 10 ay önce 3600 TL verdim bir kuruşuna dahi de üzülmedim içime sinerek verdim... Bisiklet için de bu paraları verebilir miyim verebilirim bütçe var ama bunun için asla pişman olmayacağımı bilmem lazım, riske edebileceğim miktarlar değil. Bisikletlere şuan hakim olmadığımı hesaba katarsam mecburen işi öğrenene kadar ucuzdan başlayacağım gibi duruyor. Nitekim bundan önceki dizüstüm sadece 900 TL idi ama o ucuz bilgisayar Acer markasına güvenmemi sağlayarak şuanki kullandığıma 3600 vermeme yardımcı oldu. Bisiklette de benzer bir şey olmasını bekliyorum.
 
Eğer ulaşım değil spor amaçlı bakıyorsanız sadece eve çıkarmak için ekstra maliyete girmeye gerek yok bence. Sizin yerinizde olsam normal bisiklet alıp asansöre binerken ön tekeri çıkarırdım. Mandallı ön tekerler çok pratik. Aynı kalitede bir katlanıra göre çok daha ucuza mal olur. (Daha önceden iki tekerli bisikleti bile sokabildiğinize göre asansörün bu şekilde taşımak için yeterli büyüklükte olduğunu sanıyorum)
 
Teşekkürler yanıtın için. Ön tekeri sökme olayı aslında aklımdan her zaman geçiyordu çünkü sitede tam karşımızdaki apartmanda söylediğin özelliğe sahip ön tekerli bir Bianchi bisikleti olan arkadaşım vardı ve dediğini yapıyordu.
Ancak ben mutlaka disk fren olsun istiyorum. V fren bana hiç güven vermiyor. Disk frendede ön tekeri sökme olayını yapabiliyor muyuz bilmiyorum ama sanırım mümkün olsa da pratik değildir.
Ayrıca kış gelecek yine bisiklet süreceğiz teker çamur içindeyken onu sökmek ve dar alanda onu hem üstüme hem de asansöre değirmeden tutmak pek kolay olmayacaktır.
Açıkçası aldıktan sonra bakımı için vs tabiki uğraşacağım ama böyle üstümü batırdı çamaşırı yıka, asansörü batırdı bez al sil vs. küçük ama sinir bozucu ekstra uğraşlar çıkarsın istemiyorum.
 
Disk frende de ön teker kolayca sökülür, ancak dikkat edilmesi gereken nokta disk arada yokken yanlışlıkla fren koluna basıp kaliperi birbirine yapıştırmamak. Sonra açılmıyor kolay kolay. Bunun da çözümü basit, yanında disk kalınlığında ufak bir mukavva taşırsan teker çıktığında onu diskin yerine takarsın. Teker patladığında tamir ederken aklında olsun. Bu arada Strida ile ilgili bir konuyu belirtmemek tasarımcıya haksızlık olur. Ben de sonradan fark ettim. Teker patladığında tekeri yerinden sökmeden iç lastiği çıkarabiliyorsunuz. Maşalar tek taraflı olduğu için.
 
Farklı tasarımı olan bir bisiklet gerçekten...
 
İyiki topiği açmışsınız emeğinize sağlık. Ben bir tane alıp dibine kadar kullanıp. Hatta fethiye babadağdan iniş yapıp, 92 km tek seferde rekor turumu yapıp ve yenisini almak için sattığım hemen aynı gün yenisini aldığım. Keyifle aktif olarak bindiğim bisikletim. Anlatılmaz yaşanır. Ürünün ülkemizdeki fiyatı pahalı değil. Yıllarca araştırıyorum ve biniyorum birçok ülkede var ve fiyatlar aynı. Örneğin burada 3000 tl olan model 1000 usd olunca yutdışından almanın bir anlamı kalmıyor. Bakıma gerek yok bir kere çok yağmura yakalandım çamur oldu. Getirdim eve girdik küvete birlikte bir kendimi bir onu lifledim. Bir kendimi bir onu köpürttüm. Tertemiz sonraki aşama hareketli yerlere würt ile sprey yağlama yapıyorum. Sorunsuz sıkıntısız bir bisiklet. Her tatilde arabamda. Bakkal market ve kısa turlarımı yapıyorum.
Her işimi görüyorum.
92 km olan turum ve strida ile diğer turlarımın detayları strava sayfamda var. Aşağıdada birkaç videom var.





image.jpeg
 
Vallahi bravo. Dağdan iniş sırasında yüreğim ağzıma geldi gerçi:)
 
Bir şey soracağım. Uzun inişlerde freni nasıl kullanıyorsunuz? Aslında frenlerden yana bir sıkıntı yaşamadım ama disk fren olması sebebiyle ben biraz tırsıyorum uzun süreli freni sıkmaya.
 
Yokuş aşağı hızı tehlikeli buluyorum. Taşlı yollar ve her an bisikletin dengesini bozup yoldan çıkartabilir.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@bartsimpson
Disk frene bu konuda güvenebilirsiniz. Uzun inişlerde özellikle şu şekilde freni kullanıyorum diyebileceğim bir yöntem yok, yada ben hiç duymadım. Freni sadece ihtiyaç duyduğum zaman, ne zaman ihtiyaç gerektiğini bisiklet kullanıcısı kendi hisseder. Bende o zaman kullanıyorum. Uzun süreli fren sıkmanın disk ile bir alakası yok. Ben hiçbir sorun yaşamadım.

@birolb
Peki siz yokuş aşağı nasıl yavaş mı iniyorsunuz. Ben normal bir hızda iniyorum. Videoda biraz hızlı görünmüş olabilir. Zaten her zaman düz yol denk gelmiyor. Yokuş denk gelince yokuştan iniyoruz. Herhangi bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Bilinçli ve dikkatli bir şekilde olduktan sonra sıkıntı olacağını sanmıyorum.
 
@soneryen

yokuştan inerken 1 km ile felan iniyorum. sağ tarafı uçurum olan bir yol için fazla hızlı bir seyir hali gibi görünüyor. bisikletin ne zaman ne yapacağı belli olmaz :) geçen gün kaldırımdan inerken arka lastik patladı cam da yoktu nasıl olduğunu anlayamadım. Allah hepimizi kazalardan korusun inşallah.
 
Çok güzel açıklamalar , yorumlar ve tespitler yapılmış zamanında. Strida düşünülüyorsa okunmasında fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
Üstad cevabını kaçırmışım şimdi yeni gördüm. @İLKER YILDIRIM konuyu güncellemiş ona bakarken gördüm. 1 km derken şaka veya teşbih gibi yapmış olduğunu düşünüyorum. Bisiklet ile 1 km hızda zaten dengede duramazsın düz yolda bile düşersin. Bisikletin dengesini alıp gitmesi için takribi 5 km ile gitmesi lazım. Aksine denge olmaz. Yokuştan hızlı inmez özellikle strida ile hızlı inmez sanırım biraz tecrübe ile alakalı. Tedirgin olsam veya kendimi riskte hissettem bende yavaşlıyorum. Elim frene gidiyor zaten. Kendimi güvensiz hissetmediğim bir iniş şekli oldu.

@soneryen

yokuştan inerken 1 km ile felan iniyorum. sağ tarafı uçurum olan bir yol için fazla hızlı bir seyir hali gibi görünüyor. bisikletin ne zaman ne yapacağı belli olmaz :) geçen gün kaldırımdan inerken arka lastik patladı cam da yoktu nasıl olduğunu anlayamadım. Allah hepimizi kazalardan korusun inşallah.
 
Geri