Scudo Sports

Street & DJ & XC Hybrid

@gvenc

gvenc

Bu fiyatlara elbet çıkabilirim fakat ikinci el bir bisiklet için bu donanımla istenilen fiyatın yüksek olduğunu düşünüyorum.

Cebinde rahatlıkla harcayabileceğin paran olsa sen linkteki STP1 imi tercih edersin?
(link)

Yoksa ikinci eldeki bu brass 2 yimi? Buna ön ve arka vites masrafları yapcaksın, Öne fren taktırıcaksın, ve bilimum masraflar yaparak STP1 ayarına yükselteceksin. Sanırım astarı yüzünü geçecektir. Doğrumuyum?

Bu arada STP1 i de 1600Tl gibi bir rakama almak mümkün buna bilmeni isterim.
 
Scudo
Arkadaşlar yorumlar için teşekkürler.

Ama anımsatmak isterimki street tarzında ilk defa sürmüyorum. 20 li yaşlarım BMX üzerinde geçti

X11 le ilgili olarak daha önce sormuştum vites değiştirilebilirmi vs.. diye ama üzerinden çıkan tüm donanımı yine bana şarj ediyorlar. Yani bisiklet 10 lira ise alıyorsun sonra yapacağın harcamayı yine cepten yapıyorsun ve dünya parasına tekabul ediyor.

Üzerinden çıkan donanımı satıcı alsada bana istediğim parçanın farkını yansıtsa anlıycam ama kimse bunu yapmak istemiyor. Aynakol değiştir, arkaya vites taktır, göbeği değiştir, yeni vites elcikleri al vs. derken varın hesabını siz yapın. O kadara masraf yaptıktan sonra zaten giant STP 1 alabilirim. Üstelik STP üzerindeki donanımda disk frenler dışında hiçte fena degil.
Zaten kesinlikle single speed bir yapı düşünmüyorum. İkinci el bile tercih etsem SS bir yapıyı revize etmenin maliyeti de yüksek oluyor zaten.

Bilmem yanlış mı düşünüyorum?

Ayrıca kron crazy içinse yerli bir kadroya bu kadar para verilirmi dersiniz? Üstelik üzerindeki donanım bile belirtilmemiş.
(link)


sedona nın kendi bayisinde bana istersen vites takarız deöişlerdi ama takacakları vites ne olur onu bilmem

KRON CRAZY HOP 7005 Aluminium
MAŞA:SUNTOUR DURO
ARKA AKTARICI:Sram X5
ÖN AKTARICI:Yok
VİTES KOLLARI:Sram X4
RUBLE:SRAM PG-850
ZİNCİR:KMC Z-51
AYNAKOL:Truvativ Hussefelt 1.1
ORTA GÖBEK:Truvativ Hussefelt
FREN ÖN / ARKA:Avid Juicy 3 Hidrolik disc
FREN KOLLARI:Avid Juicy 3 Hidrolik disc fren kolu
ARKA GÖBEK:Choosen Freeride Rulmanlı
ÖN GÖBEK:Choosen Freeride Rulmanlı
PEDALLAR:VP
GİDON:KALLOY UNO Special Light series
BOYUN KALLOY UNO Special Light series
FURÇ TAKIMI:VP Cane Creek
SELE :VELO
SELE BORUSU:KALLOY UNO Special Light series
SELE KELEPÇESİ:KALLOY UNO Special Light series
JANT:REMERX Extreme
JANT TELLERİ:CN Spokes
LASTİK:MAXXIS HOLLYROLLER 26X2.40
JANT EBATI:26"
VİTES SAYISI:8
MATERYAL:7005
AĞIRLIK:12,8kg
SIZE:13" , 14,5"


Sedona X-11
Kadro : 6061 Alu
Maşa : Suntour Duro DJ 20mm(yazılmış ama 100mm)
Furş : Cane Creec S2
Gidon : Race Face Respon
Boğaz : Race Face Respon
Sele Borusu : Amoeba 30.9
Sele : Velo FR
Aynakol : Suntour Duro
Pedal : Wellgo
Ruble : 18 t
Zincir : KMC
Fren Kolu : Shimano 575 White
Fren : Shimano 575 White
Jant : ALEX DM-22 Cold
Ön Hazne : Novatec-20mm
Arka Hazne : Novatec
Jant Teli : Siyah
Lastik : Schwalbe Crazy Bob
İç Lastik : CST
 
Bu yazdığınız krona ait özellikler efordaki fiyata ait olan ürünün mü?

Eğer öyleyse ben her halikarda STP1 leri beklemeye razıyım. Sizcede değmez mi?
 
@trial_kutas



kutay, o 20 mm denilen sokma milli anlamına geliyor. yani maşanın çalışma mesafesi değil. maşa 100 mm çalışıyor ve sadece 20 mm sokma mil uyumlu.
 
amatorseniz iyi bisiklet almak sizin iyi hareket yapmaniz anlamina gelmez. bende cogu insan gibi xc bisikletiyle basladim. benim bi farkim vardi millette 13-14'' xc varken bende 18'' xc bisikleti vardi ve 80cm ye kadarda cikabiliyodum o bisikletle! sonra voltage oldu onu degistirdim baska bi voltage aldim o catladi p2 geldi onu sattim p3 aldim. yani basamaklari teker teker cikin stp aliyim 5 sene kullanirim demeyin stp ilk 2 yil icinde kirilicaktir. benim xc kirildi voltage geldi ben hala cok amatordum o voltageye binerken ve kadro catladi. yani amatorsen sert kullanirsin sert kullanirsan en baba bisiklet olsa bile kirilir. ikinci el bi brass cok iyi fikir olabilir. ama soyle bisey var forumda 1400 liraya duro masali brass 2 var o kadarda para edicek bi bisikletde degil aciksasi ama 800-900 liraya bulabilirseniz ikinci el bi brass kacirmayin derim veya sifir x11 olmadi kron alabilirsiniz ve kronun ustundeki parcalar cok dusuk demissinizde brassin ustundeki parcalarin 2 kati daha saglam parcalarla donatilmis bir bisiklet. fiyatini bilmiyorum ama 1200-1400 lira civari cok rahat edicek bir bisiklet.
 
@Sertac Kurt

sadece street için düşünüyorsanız atillanın sattığı brass2 ideal olabilir, ama xc karışık düşünüyorsanız dediğiniz gibi fiyat dahada artacaktır.
 
@ujur

İyi bisiklet demiyelim aslında... uygun kardo ve optimum donanım diyelim ona.
Daha önceki mesajlarımıda okuduysanız 20 li yaşlarım SS BMX üzerinde geçtiğini yazmıştım.

Bu sebeplede vasatın biraz üzerinde donanım arayışımın mantıklı olduğunu düşünüyorum.
2 senede bisiklet değiştireceğimi ve kıracağımı sanmam, 30 lu yaşlarda sizler kada extrem bir kullanım sergilemeyeceğim aşikar. :)

STP istememin sebebide üzerindeki donanımın aradığım kriterlerdeki optimum yapı olduğunu düşündüğümdendir. Daha iyi bir bisiklet arayışında olsaydım bütçemi çok daha yukarda tutardım ve farklı arayışlara yönelirdim sanırım.

Ayrıca ikinci el ilanlardaki 1400TL lik brass sahibiyle PM yoluyla görüştüm.
Tabiri caiz ise karkaya yavrusu kartal gözükür misali satıcı bisikletini hem seviyor hemde çok iyi bir bisiklet olduğunu düşündüğünden oldukça yüksek bir fiyat biçmiş. Üstelik üzerindeki donanımlada çok ucuza verdiğini düşünüyor :) ve kadro ebetıda çok küçük. Bende o bisiklet için 750-800TL bir fiyat düşünürdüm ama satıcı arkadaşın son fiyatı 1250TL idi. Ben değmeyeceğini düşünüyorum. Birde üzerinde SS dişli var, vitesler yok, ön fren yok vs.. bu masraflarla bana dünya arasına gelecektir.

Bu arada bir düzeltme yapmak istiyorum ki... kron unun üzerindeki parçalara çok düşük demedim. Aynen şu cümleyi kullandım.
Ayrıca kron crazy içinse yerli bir kadroya bu kadar para verilirmi dersiniz? Üstelik üzerindeki donanım bile belirtilmemiş.
(link)

Linkten krona giderseniz üzerindeki donanımla ilgili bilgi verilmemiş zaten. Yerli bir kardo için bu para değermi sizce diye sordum. Akabinde ise @trial_kutas kron nun donanımıyla ilgili bilgi vermiş.

Bu arada kron dada sanırım bana uyacak kadro boyu yok. 13" ve 14.5" lik kadro boyları verilmiş. Arayıp görüşmek lazım.

Kronun ithalatçısı ve en yetkili bayisi kimdir. Bir alo diyip görüşiyim kendileriyle.
 
Arkadaşlar bu arada ikinci el ilanlarıyla ilgili bilgilendirmelerini içinde ayrı teşekkür ederim fakat kriterlerimi tekrar anımsatmak isterim ki..

SS bir yapı düşünmüyorum.
Sadece önde vites olmasın ama arka 8 yada 9 vites olabilir.
Olabilirse hidrolikrik disk tercih edicem, olmuyorsada mekanik diskede OK diyebilirim.

Fakat ikinci el fiyatlar genelde pek makul degil. Üzerine biraz daha koyarak sıfırı alınabilirken neden ikinci ele o kadar para vereyim.
Cidden makul bir fiyatla hem bepenimi hemde ihtiyacıı karşılayacak bir bisiklet olursa o zaman ikinci el düşünürüm tabiki.

Akıl var makntık va değil mi..?
 
siz şunu anlamadınız akşam sizi pahalıya satma gibi bi amacımda yok brass 2nin 0 fiyatı 550 eu ve üstündeki parçalarda hepsi değişmesi gereken cinsten sizinde istediğiniz gibi o parçalarla değiştirdiğinizde 2 milyara maholcak size ama stpler üstündeki donanımlar değişmesi gerekmicek bi şekilde satışa sunuluyor o yüzden yanlış anladınız ayrıca sizin bahsettiğiniz bisiklerin hepsinin ebatı küçük ki brass 1 stp x11 brass 2den daha da küçük bu yazdıklarımıda yanlış anlamayın
 
efor bisikletle 1 ay once konusmustum crayzhop icin istediginiz donanımlarla bisikleti toplayabileceklerini soylemislerdi...
sitedeki fiyatı dikkate almayın o fiyat ile galiba uzerinde duro masa markasını bilmedigim kaliteli hidrolik frenler ile geliyordu...



yetkili bayisi sirkecide
Tel: +90212 5261638
 
@erşah hançer

Estf. erşah kardeş

Size PM dede yazdığım gibi serbest piyasa ekonomisi, istediğiniz fiyattan satmakta özgürsünüz. Size sonuna kadar hak veririm.

Sadece şartlarımız uyuşmadı ve alışveriş yapamadık. Değilse bisikletinizi sevdiğinizide mecburiyetten sattığınızıda biliyorum.
Tekrar ediyorum ki.. umarım istediğiniz fiyattan satabilirsiniz.

Bu arada Brass 2 nin geçen seneki satış fiyatı 550 euro ve model eskidiği için en az %20 ikonto ile satılıyor. Yani sıfırı bile 850TL gibi bir rakam almak mümkü.
Sizde taktir edersiniz ki.. herhangi bir ürün ikinci ele düştüğü anda değer kaybeder. Bu durumda ise stok olarak alacağınız bir brass 2 bile 500-600 Tl den fazla etmez. Buna ek olarak üzerine yaprığınız masraflarda düşünülürse fiyat yine yükselecektir ama ekstra takılan donanımda ikinci ele düştüğü için az bir fiyat yükselimi olacaktır. Bu durumda düşündüğüm 750-800 TL gibi bir rakam benim nazarımda son derece normaldir.

Fakat taktir elbette ki sizin. 1 lirayada 1001 lirayada fiyat istemek en doğal hakkınız.

Sevgiler..
 
Teşekkürler @Blasto

Verdiğin iletişim bilgileriyle yetkili kişlerle görüşüp gelişmeleri bildireceğim.

@Blasto
 
vallahi ben olsam brass ı alırdım... tabi sizin bileceğiniz bir şey...

ancak kronu küçümsememek gerekir..
üzerindeki parçalar gayet iyi...

tek yaprak aynakol istiyorsunuz
hessefelt 1.1 aynakol
hidrolik fren istiyorsunuz..
avid juicy 3 fren( bende kullanıyorum ve inanılmaz memnunm...)
8-9 lu sistem istiyorsunuz...
X5 arka aktraıcı var bu aktarıcı hem 8 hemde 9 uyumlu... ki sekizli sistem yetecektir....
suntour duro maşa var
birçok arkadaş kullandı kullanıyorlar ve memnunlar...

jantlar çağrı abi kullanmıştı... azonic kadro vardı onda kullanmıştı ve iyi olduğundan bahsediyordu...

zaten ilk defa street süreceksiniz ve daha yeni başlayacaksınız...
kırılan parçalarınız olacak.
yani Giant stp evt güzel bir seçim ama

donanimhaber de ki gibi işte 5870 alayım bana uzun süre gitsin oyun oynamasamda vs yada 3d pogram kullanmasamda gibi düşünmemek lazım daha farklı
yada İ7 işlemci alayım 3 yıl götürr gibi değil bisiklet olayı...
 
Sevgili gvenc,

Bu yorumlarını sadece son yazdığım mesajlarımı okuyarak mı yazıyorsun? yoksa genel olarak yazdıklarımı takip ediyormusun? :)

Eğer yazdıklarımı takip ediyorsan bu yorumlarda bulunmazdın diye düşünüyorum.

Çünkü bahsettiğin donanımlar benim için optimum sonuç doğurur. Yani böle bir donanımla alacağım kadro kabulümdür. Kısacası aynı şeyi savunuyor ve konuşuyoruz.


Genel:
Az önce ise.. Efor bisikletten Alper diye bir arkaşla konuştum. Kron Crazy için istediğin donanımla bisikleti toplayabilirim dedi.
Bir sonraki mesajımda donanımla ilgili detayları tartışıp Crazy kadronun üzerine ekleyeceğimiz parçaları kounşalım.

Bana bu konuda destek çıkın lütfen, fikir verin de toplayacağımız donanımla ilgili bir fiyat aliyim.

Bu arada en önemli kriter ise crazy kadroda en büyük ebat 14.5" miş. Boyumun 1.85 olduğu düşünülürse kadro boyu konusunda ne diyorsunuz?
 
bence kadro boyundan cok ust boru uzunlugunu ogrenin size uygunmu diye?
ayrıca 14,5 uzun yol icin sorun cıkarmazmı benim boyumda 1,82 kadro 14,5 oldugu icin crayzhoptan vazgecmistim.
 
Şimdi başlıyorum...

Görüştüğüm yer Efor Bisiklet Sirkeci.
(link)

Düşündüğüm ve fiyat alacağım marka Kron, kadro ise Crazy Hop (Fakat en büyük kadro ebatı 14.5" bu konuda acil yorum bekliyorum. Boyum 1.85)

(link) Sitedesinden bakıp, yada o sitede olmasa bile bulunması çok güç olmayan parçalar tavsiye ederseniz çook memnun olurum. Ben kafamdakileri yazıyorum ama sizin öneri ve fikirleriniz doğrultusunda değiştirede bilirim.

Fren seti olarak Avid Juicy 3 kafidir. (200$)
(link)
(Fakat bu linkteki ürün ve fiyata rotorlar dahilmidir ondan emin degilim? Ayrıca bu set tek fiyatımıdır, yoksa çift fiyatımıdır? Yani hem ön hem arkamıdır?)


Vites seti olarak sadece arkada Sram X5 kafidir. (54$)
(link)


Vites kolu olarak yine Sram X5 kafidir. (79$)
(link)


Aynakol olarak tek dişli kullanılmak üzere Truvative Hessefelt 1.1 kafidir. (Fiyatını bilmiyorum)

Jantların ne olacağı konusunda hiç bir fikrim yok. Fakat direnci önemli, sürekli olmasada trial denemelerimde çabuk deforma olmassa sanırım iyi olur :)

Lastiklerde aynı şekilde.. ama kalın lastiği tercih ederim.
(Unutmayın ki.. lastikler nerdeyse hiç denecek kadar az toprağa basacaktır. Asfatta veya betonda kullanılacak.)

Zincir konusunda fikrim yok.

Gidon konusunda fikrim yok. Ama dümdüz bir gidon istemiyorum. Otra kısmında biraz çukur olan hafif eğimli bir gidon tavsiyesi beni memnun edecektir. Aşağıdaki gibi olması taraftarıyım.
http://dorukbisiklet.com/wp-content/uploads/yedekparca/gidon/TruvativHussefeltDHRiserBar.JPG

Gidon boğazı konusunda fikrim yok. Ama gidon boğazının MTB lerdeki gibi öne doğru fazla gitmesini istemiyorum. Aşağıdaki gibi kısa olması taraftarıyım.
http://www.dorukbisiklet.com/wp-content/uploads/yedekparca/gidon-bogazi/TruvativHussefeltStem.JPG

Ön ve arka hazne konusunda fikrim yok. Bu konudada optimum bir alternatif arıyorum.

Sele ve sele borusu konusundada yine optimum seçenekler olabilir.
 
Yaw bu adamlar nasıl esnaf anlamadım. Müşteri olarak arayıp kadro ve üzerine istediğim donanımları söyliyimde bana bir fiyat çıkartın diyorum, çocuk o kadar vaktim yok diyor bana.. :) Listeye bakmam lazım diyor.

E bakın listeye yoksa nasıl fiyat vereceksiniz diyorum buraya gelin öle fiyat alın diyor. Böle satıcılarla hiç uğraşamam direk kapattım telefonu.
Yarın öbürgün burdan bisiklet alsam nasıl hizmet vereceklerini telefonda belli ettiler zaten.
 
@Sertac Kurt

kadro crazy hop yada x11 seçin, gidon ve gidon boğazı en azından truvativ hussefelt(gidon boğazı uzunluğu max. 40mm) olmalı, maşa olarak suntour duro 100mm, fren olarak ise avid juicy 3 yeterli performansı verir. jantlar alexrims dm22 ve hazneler en azından shimano deore olmalıdır. jant teli seçimi size kalmış pek önemli olduğunu sanmıyorum. aynakol hussefelt 2 yapraklı seçin, en küçük yaprağı çıkartıp kullanın. çünkü tek yapraklı modellerde bashguard(aynakol koruması) mevcut değil, ve streette aynakol için oldukça önemli bir parçadır. aktarıcı min. shimano x.7 veya slx tercih edin derim, sorun çıkartma ihtimali yüksek olan parçalarda ucuza kaçmamak gerek. lastik olarak önerim ise schwalbe crazy bob olucaktır. araziye çok girmeyeceğinize göre, kısa ve geniş dişli lastikler performansınızı arazi lastikleri kadar düşürmez.

x11 toplamaya karar verirseniz tek bir adres öneririm . sitelerinde isterseniz kendiniz fiyat listesi çıkartabilirsiniz istersenizde arayıp parça listesini söyleyip fiyat isteyebilirisniz.

birde street kullanırken büyük kadro boyu sorun çıkartır. ben x11 kullanırken seleyi sınıra yakın bir seviyeye getirip xc yarışı dahi koştum. boyum 186 civarı benimde. siz 400mm sele borusu kullanarak bu sorunu çözebilirsiniz.
 
Gurkanım senin MSN adresin varmı?
Sakıncası yoksa verde iki sohbet edelim bari.
 
Geri