Scudo Sports

Street & DJ & XC Hybrid

Yetkililerle konuştuğum üzere Marin bu konuda garanti şartlarını sadece kullanacağınız modelin sınıflandırmasına göre dikkate alıyor.

Yani MTB sınıfındaki bir bisikletle DH yaparsanız sonuçlarından siz sorumlu kalıyorsunuz. Yada HD bir modeliyle Jump yaparsaznı duru myine aynı.

Kısacası belli sınıflar için ömürboyu kadro garantisi diyorlar ama sizide bir o kadar çerçeve içine sığdırmaya çalışıyorlar. o bisikletle onu yapma bu bisikletle bunu yapma derken alacağınız modeli sadece kendi sınıflandırdıkları biçimde kullandığınızda garanti şartlarından tam olarak faydalanabiliyorsunuz.

Bunun dışında görsel olarak MARIN benim nazarımda en yakışıklılarından biri. Özellikle HydroHT sersi tüm modelleri çook şık. Üzerindeki donanımlarda kullanıcı için yeterliyse neden olmasın derim.
 
Scudo
haklısınız
"Highly agile designs for aggressive riding" acaba agresif surus derken nekadar agresif bir surusu kassediyorlar. cumlenin ucunu acık bırakmıslar aslında:D
 
Tabi tabi orda biraz laf oyunu var :)
Agrasif sürüş kişiye göre farklılık gösterebilir dediğiniz gibi.

Ama şöle düşünmek lazım. Trail sınıfı bir bisiklet için garanti şartları trail alanlarında geçerli. Dirt Jump sınıfı bir bisiklet içinde jump yaparken oluşan hasarlar garanti dahilinde. XC model bir bisikletle jump yaparsanız garantiye dahil tutulmuyor. Burda ne gibi bir sorun olabilir derseniz herşey olabilir aslında ama bunu garantiye nasıl kanıtlarsınız onu bilemiyorum.
Fakat onlarda eşek değildir deformasyona göre bisikletle ne yapıldığı ne amaçlı kullanıldığını üç aşağı beş yukarı anlarlar heralde.

Kadroda oluşacak bir hasarda hasarın oluştuğu yere göre sen bunu yapmışsın diyebiliyorlar demek ki..

Zaten şunuda unutmamak lazım ki.. garantide olanlar sadece kadrolar. Donanım ise kendi üreticileri tarafından garantide.
 
tabiki xc bisiklet ile yapılan atlayıslar sonucu kadro zarar gorduyse buyuk bir olasılıkla bunu anlayacaklardır.
Ama yinede kadro 1-1,5m lik atlayıslara karsı dayanıklı degilmi gerci denemedende tam birsey soyleyemeyiz:)
youtubede bu bisklet ile ilgili videolar aradım acaba atlayıs yapan varmı diye ama pek bi sonuca varamadım:)

Ancak hardrock sport ile cok buyuk atlayıslar yapan ve bisikleti saglam cıkartanlar var tabi 1sene sonra kadroya ne olur bilinmez...

Size hangi bisiklet daha yakın geliyor?
Brassler gayet uygundu aslında ama stoklarda yokmus galiba:(
 
Ben uzun araştırmalardan sonra XC bir bisiklet alıp düz yol yaparak keyf alıp ardından street yaparak kadro zarar verebileceğimi düşündüğümden..

Hybrid yapıda bir kadro ararken şu an nerdeyse tamamen street e dönmüş durumdayım. Bisikletide extreem kullanmayacağımı düşünerek hiç değilse street olsun kadro zarar görmesin derdindeyim. Akabinde düz yol yaptığımdada km lerce yol yapmayacağıma göre street beni her iki amaçlada sırtlar diye düşündüm.

Bu düşünceler arasındada street e yönelirken sadece bu amaçla kullanmayacağımıda göz önüne aldığımda seçeceğim kadro street bile olsa SS olmaması gerekliydi. Zaten street tarzında 8-9 vitesli donanımlarda mevcut.

Şu an aklımdaki model Giant STP ama ürün ülkemize girince neler olur neler biter neyde karar kılarım hala çok emin degilim.

Önce HardTrail modellerle ilgilendim ama sonra farkına vardımki bu sınıftaki bisikletlerde jump a çok yatkın degil ve garanti dışı kalabiliyor.

Üstelik street kardolardaki ağırlık merkezi ve HT yada XC kadrolardaki ağırlık merkezleri çok farklı.

Kısacası gönlüm STP den yana bakıcaz görücez artık.
 
@Blasto

Evet bu hardrock sahibi arkadaşla geçen sene sohbetim olmuştu o dönemde bende hardrock u kendime çok kayın buluyordum açıkcası.
Fakat şu an yegane hedefim STP.

"Giant STP Trial" diye youtube da bir arat bak neler neler var :)
 
Stp nin videolarına baktım gercekten super:D ama uzun yolda yorucaktır. tabi siz cok uzun yol yapmam demissiniz street agırlıklı olucaksa tabiki stp dogru tercih olucaktır (bence)



Ben de halen cok kararsızım hardrock sport veya p1 dusnuyorum. p1 yakın zamanda gelirse tabiki p1. kendi sitesinde P.1 All Mountain Rim 480$
aktifpedalda ise 470$lık harkdrock disk bisikleti 439€ satıyorlar. eger fiyatlar yine aynı oranda olursa p1 :)
vede okudugum bir yoruma gore hardrockın ust borusu uzunmus buda dh ve streette dezavantaj oluyormus...

hardrockın saglamlıgından başta suphe duydum ancak "Hasan Çağri" nın yazdıgı yorumlar icime su sertpti...
 
Benim özellikle street tercih etmemmin en büyük sebebi aslında geometrisi.
Street geometrisinde ağırlık merkezinin arkaya yakın olduğu söyleniyor, fakat HT ve XC lerde ağırlık merkezinin yukarda olduğu söyleniyor. Buda tamamen kullanım amacına göre mühendisliki çalışmaların sonucudur eminimki.

Birde şöle düşünüyorum:
Eğer bir HT yada XC alırsam çok uzun yol yapmayacağım halde beni düz sürüşlerde memnun edecek. Fakat şehir içinde biraz dolanmak ve sahip boyu bisiklet sürmek için street ten vaz geçebilecekmiyim?
Cevap: hayız vazgeçemiyeceğim.

Kadrom street olsun, beni streette yormasın daha makul geliyor. En nihayetinde işten güçten hanımdan vakit bulucamda uzun uzun sürüşlere çıkacak halim yok. Ama çıkatığımdada iki atlayıp hopliyim gönlüm olsun bari :)

Bu arada eğer DH için bir kadro düşünüyorsan sabit kadrolular seni ilerde daha fazla masrafa sokabilir. Eğer FR tarzı süreceksen de street düşünme derim. HardTrail tarzı bir kadro hem FR hemde XC için çok daha uygun gibi geliyor.
 
Dostalar herkeze tekrar selamlar..

Biraz sabırsızlığıma yeniliyorum sanırım ve araştırmalarım sonunda MARIN B-17 nin 2008 modelini ankarada buldum.
(link)

Üzerindeki donanımlarla ilgili sormak istediklerim var.
Özellikle aynakol, jant ve lastikler ile.. ön dişliyi çıkarttırıp tek dişli kullanıp ön vitesi iptal etmek istiyorum.
Yetkililerle konuşmadan önce bu donanımları hangi yönde revize etmeliyim. Yetkililere şunu çıkartıp bunu takabilirmiyiz diyeceğim parçalar hangileri olmalı.

Bu konuya biraz yoğunlaşırsak ben bu bisiklet olayını Mayıs ayından önce kapatiyim istiyorum. Tabi doğru yolda ilerliyor ve seçim yapıyorsam..
Değilse yine Mayıs ayında STP ler gelsin diye bekliyeceğim. :(
 
Her işte bir hayır vardır derler...
umarım en kısa surede (mayıs gelmeden ) bisikletlerimize kavusuruz:)
 
Herkez sürüş tarzına göre kadro arar ve tercih eder ki.. doğrusuda budur.
Ben ise alternatifsizlikten nerdeyse bulabildiğim kadrolara göre sürüş tarzımı değiştirme noktasına doğru gidiyorum.

Özellikle bu gün TR çapında arayı konuşmadığım çok az yer kalmıştır sanırım. İthalatçılardan tutunda bayilere kadar herkezle ahbap oldum :)

Bu arada Giant SPT1 için fiyat aldım. Liste fiyatı 960 euro.
Ve 2010 model olduğu için indirim en fazla %5 diyorlar :)

Valla böle giderse street kadro dan uzaklaşıcam, ara ara hiç bir yerde alternatif yok. Alternatifide bıraktım model yok, model olsa boyut yok.
HardTrail olarak Marin B-17 vardı oda gitti. HardRock olarak yeni seriler gelmiş fakat donanım ve fiyat kıstasına bakınca specialized dan resmen soğdum. Üstelik nakite sadece %10 indirim yapıyorlar.
Geriye kaldı ya XC ler ama keyif almayacağım ve sürüş tarzıma uymayacak bir bisiklette almak istemiyorum. Ne yapıcam bilemiyorum.

Bu arada Sedona X11 in 2010 larıda çıkmış piyasaya fakat o dandini donanımla bile 650 euro para istiyorlar.

Kafayı bozup FOX F100 maşalı bir HardTrail model alıcam böle giderse :)
Hiç değilse verdiğim paranın hakkının alırım.

Ya ucuz ya pahalı modeller var ikisinin arası yok arkadaş, gülim mi? ağliyim mi?
 
@Sertac Kurt

Merhaba, Scott Voltage modellerine hiç baktınız mı? Şu an Erdoğanlar bisiklette indirimdeler. YZ25 veya YZ 35 modelleri birkaç değişiklik ile istediğiniz gibi olabilir. Ayrıca voltage modellerinin geometrisi, düz yolda da pek rahatsız etmeyecek türden.
 
İsa bey merhaba,

Dediğiniz gibi sott valtage lerin hepsine baktım. Hatta bayilerle görüşmeden önce ithalatçısıyla görüştüm ve stok bilgilerini aldım, sonra stok bilgilerine ait modellerin kadro boylarını öğrendim. Bu modelde benim tercih edebileceğim tek model kötünün iyisi olarak bir tek yz15 vardı ve oda kadro boyu olarak ne yazıkki bir tek small kalmış. Diğer modelleri ise donanım olarak çok zayıf. Üzerine harcıyacağım para ile astarı yüzünü geçiyor.

Bu arıda scott un ithaltçısı olan marintek aynı zamanda giantlarıda getiriyor ve 15 sonra STP lerin satışa çıkacağı bilgisini de aldım. STP1 için liste fiyatıda 960 euro deniyor. Yukarıdada yazdığım gibi keseme uydurabileceksem STP1 alacağım. Uyduramazsam ise artık HardTrail e yakın bir model arayışına geçeceğim sanırım.

İthalatçılar street modelleri satılmadığı ve yüksek bütçeli olduğu için bayilerin bir an önce elden çıkarabilceği ucuz modelleri yada profesyonellere hitap etmek için üst modelleri tercih ettiklerini söylüyorlar. Bu sebeplede orta sınıf ürünler veya street kadroları getirmek istemediklerini ifade ediyorlar.

Toplu bir alım olsa belki yaptırımımız olabilir ama tek tük alımlar için ithalat da yapamıyoruz diyorlar.

Ne yapsam bir türlü işin içinden çıkamıyorum :(
Ya pahalı bir model MTB,FR yada DH bişi alacağım yada ucuz bir model alıp üzerine bir dünya para harcayacağım ki.. o zamanda astarı yüzünü geçecek.
 
bence bu kadar takılmayın alacağınız bisikletin üzerinde hussefelt aynakol olmasa yada elixir 5 yerine avid 3 fren olması veyahut vites sistemi x5 değilde x4 olması faln sorun değil...
size birtek maşa sorun olur fiyat anlamında.

onuda ileride halletmiş olursunuz..
illaki bu işe en iyisi ile başlamanın bir alemi yok...

siz sadece kadro olarak ve jant olarak iyi olan bir bisiklet bakın gerisi gelicek zaten...
 
Bende farklı bişey yapmıyorum zaten.

Herşeyden önce kadro veya alternatif yok, olanlarında ebatları yok.
Değilse Sram 3 müş 5 miş takılmıyorum.

Vasat olmayan bir maşa ve en azından kendi markasını değilde ismi duyulmuş bir markanın fren, vites takılmlarına dikkat ediyorum.

Kimi eliyüzü düzgün sayılabilecek donanımlar ile vasat bir maşa kullanıyor. Kimi ise iyi bir maşa ile vasat donanımlar kullanıp fiyatlarını şişiriyor.

Ankara, İstanbul, İzmir konuşmadığım bisiklet bayisi ve ithalatçı kalmadı. YOK YOK YOK

Olanlarda,
* Canondale Chase 1 : 3000TL civarında
* Corratech Dirt Two : 2000TL civarında
* Scott Voltage ler zaten yz 25 ler 35 ler var sadece onlar çok vasat ve geometrisi farklı.
* Giant Brass 1 ve STP 1 ler yok ve Brass lar bu sene gelmeyecekmiş.
* Marin Alcadras ve San quentin ler de getirilmiyor.
* Specialized P serisi desen onlarda yok.

Hadi bana L (19-20") kadro boyu var olan...
Ön çark tek yaprak arkası 8-9 vites olan...
Vasatın üzerinde bir maşa ve hidrolik disk firene sahip (hadi mekanik bile kabulüm)..
Street bir kadro bulun. Gerçi var olsa ben bulurdum ama..

Geotech bouncer felan olmasın ama :D

Canondale Chase 3 aradım fiyat daha makuldü ama oda yok hiç bir yerde. Fakat herkezin web sitesinde hepsi var gözüküyor, ne arasan var ama arayınca hiç biri yok. Bu kadarda balon siteler görmedim. Madem ürün elinde degil neden sitende teşhir edip milleti oyalıyorsun değil mi? :)
 
bence burnout_54
giant brass 2 satıyor frenleri mekanik ama yaz ayına geldik size yetecektir..
sonra değiştirirsiniz ki sorun yaratmaz eğerki bu fiyatları çıkartabiliyorsanız...

veya kaçkar bisiklette ikinci el bir giant brass 2 varmış erkal abi söylemişti...
ve gayet temiz olduğnudan bahsetmişti...

kron krazy hop var son ihtimal belki yerli malı vs ama iyi yani...

bana göre şu anda en uygun seçenek ""Sedona X11""
single speed evt ama eğerki arar sorarsanız belki vitesli olarakta satın alınabilinir...
arayıp sorun derim geometri olarak tecrübeli sürücü arkadaşlar iyi diyor...
dayanıklık konusunda bir kuşkunuz olmasın bence çünkü
sedona kendini geliştire ileriye dönük bir firma ve ilk kadrodaki hatalar kapatılmıştır...
saten destekler vs kendini belli ediyor...

ben sedona da da bakın derim üzerinde sadece aynakolu değiştirerek oda çok pahalı bir aynakola değil ortaseviye bir shimano veya truvativ aynakola geçmeniz yeterli olacaktır bana göre....

çünkü street tarzında ilk defa sürüyorsunuz street tarzında bence sedona yetecektir... veya kron
 
  • Beğen
Tepkiler: trial_kutas
kron crazy hop gayet iyi bir seçenek zaten parçalar yurt dışından gelip burda montaj yapılıyomuş hidrolik frenli seti gayet güzel ben onu da düşün derim
 
Arkadaşlar yorumlar için teşekkürler.

Ama anımsatmak isterimki street tarzında ilk defa sürmüyorum. 20 li yaşlarım BMX üzerinde geçti :)

X11 le ilgili olarak daha önce sormuştum vites değiştirilebilirmi vs.. diye ama üzerinden çıkan tüm donanımı yine bana şarj ediyorlar. Yani bisiklet 10 lira ise alıyorsun sonra yapacağın harcamayı yine cepten yapıyorsun ve dünya parasına tekabul ediyor.

Üzerinden çıkan donanımı satıcı alsada bana istediğim parçanın farkını yansıtsa anlıycam ama kimse bunu yapmak istemiyor. Aynakol değiştir, arkaya vites taktır, göbeği değiştir, yeni vites elcikleri al vs. derken varın hesabını siz yapın. O kadara masraf yaptıktan sonra zaten giant STP 1 alabilirim. Üstelik STP üzerindeki donanımda disk frenler dışında hiçte fena degil.
Zaten kesinlikle single speed bir yapı düşünmüyorum. İkinci el bile tercih etsem SS bir yapıyı revize etmenin maliyeti de yüksek oluyor zaten.

Bilmem yanlış mı düşünüyorum?

Ayrıca kron crazy içinse yerli bir kadroya bu kadar para verilirmi dersiniz? Üstelik üzerindeki donanım bile belirtilmemiş.
(link)
 
Geri