endurance zone 2 salı günü belirtilen antrenman aslında biraz laylaylom antrenmanı. Neredeyse, sürerken sakız çiğneyebileceğiniz bir tempodan bahsediyorum. Zaten nabız, oldukça düşük olmalı. Bu tip antrenmanların biz çaylaklar için en önemli kazançlarından biri de gücümüzü kontrol etmeyi öğretmesi aslında

Yol bisikletine ilk geçenlerin ortak derdi "yokuşlarda çok çabuk tıkanıyorum"dur, hep aynıdır. Bunun sebebi de bahsettiğim şey, yokuşun daha başında basıp nefes nefese kalıyorlar çünkü. Vücutlarını her tempoya alıştırmaları gerek. Ancak bu, nabzı düşürür. Yani salı günkü antrenman bir "güç" antrenmanı değil. Sabır antrenmanı

Isınma antrenmanı, ve nabzı düşürme, düşük nabzı koruma antrenmanı. Çok sıkılırsan sonlara doğru 1-2 sprint denemesi yapabilirsin. Fakat yine de atrenman sonundaki "ortalama" nabzının Zone2 içinde kalmasına dikkat et.
Bugünkü antrenmanını eğer 146-166 arasında yaptıysan yanlış yapmışsın. Zone2 nabzın çok daha düşüktür çünkü. 115-125 dolayları olması gerekirdi diye tahmin ediyorum. Uzun süre enerjini koruyabilecek şekilde gitmene "threshold power" diyoruz, bu da değil, bu da yüksek bir nabız, zone 4 çünkü. Endurance, dayanıklılık demek, şöyle yerleştir aklına, bu tempoda yorulmadan 10 saat gidebileceğin bir antrenman düşün. Endurance budur. Dayanıklılık ve enerji saklama.
Cuma günü boş gün, o dediğin cumartesi; dayanıklılık ve tempo günü. Tempo, zone 3 demek. Kendini ekstradan yorma, "sürdürebilecepin maksimum güç" değil, sadece tempo yapıyorsun. Nefesin daha hızlı oluyor, mümkünse kadansını da 90-100 civarı tut ve nabzın da zone3 sınırları içinde olsun. Tahmini 135 civarları olacak. Çarşamba günkü antrenmanın olması gerektiği gibi olmuş, tempoyu korumak için zorlaman gerekir ama çok zorlama. Şuna dikkat et, pedala verdiğin güç 12 dakika boyunca aynı olsun. Bunu ayarla. İlk dakikalarda yüksek güç verip, sonra düşme. Dümdüz bir güç grafiğin olsun yani. Ne artan, ne azalan. Çarşamba senin asıl günün gibi düşünebilirsin. En çok güç uygulayacağın ve en çok yorulacağın gün çarşamba günü.
Hayır, durmak yok. Bisiklet üzerinde olacaksın. Öncelikle vitesini küçült, istersen en küçüğe al. Eğer çok yorulmuşsan pedal da kes, bırak hızın düşsün. 20lere,10lara kadar insin, bu sırada 1 dakikaya yakın zaman geçmiş olur ve nabzın zaten 20-30 atım düşmüş olur. Sonra yine hafifçe pedal çevirmeye başla, hızını mesela 20 gibi ayarla, yani çok ama çok az enerji harcayarak pedala bas. Nabzın düşmeye devam edecek. Unutma ki bu dinlenmelerin amacı sadece ve sadece nabzını düşürmek. Nabzın, ona tanınan süre içinde düşmesini öğrenecek. Nabzının giderek daha hızlı düştüğünü fark edeceksin. Ve şunu da fark edeceksin, nabzın sen bisiklet üzerindeyken belli bir değerin altına asla düşmez. Örneğin benim 95'in altına asla inmiyor. Dinlenme süreni 95(seninki kaçsa artık) nabızda geçir, sonra diğer sete geç. Dinlenmelerdeki amaç bu
Evden çıktıktan sonra geçmen gereken işlek caddeler ve sokaklar vardır. Bunları çok sakin bir şekilde, yavaş yavaş geç. Nabzın bisiklere alışsın bu sırada, kan vücudunda hızla dolaşmaya başlasın, eklemlerin ısınsın. Ve trafiği yoğun bölgelerde, yavaş gitmen daha iyi. Antrenman için belirlediğin güzergaha gelene kadar bu şekilde git. Sanki antrenmanda değilmişsin gibi. Buna ısınma diyebilirsin. 10 dakika, 20 dakika idealdir. Eğer antrenman mevkiin sana yakınsa, ekstradan biraz dolan. Ama sonuç olarak en az 15-20 dakikanı bu şekilde ısınmaya ayır. Sonra temponu biraz artır, nabzın hızlansın. İstersen 1-2 Sprint at, nabzını yükseltip düşür (arabaya verilen ara gazı gibi düşün

) Bu şekilde kendini bir süre hazırladıktan sonra bahsettiğin 2x30 setlere geç.
Stravadan pro sürücüleri takip edersen, bunu ne kadar harika planladıklarını görürsün. Antrenmanın 30. 40. dakikasından önce asla intervale başlamazlar. İntervalleri antrenmanın tam ortasından hemen önce başlar. İntervallerini yaparlar, güzelce soğurlar ve antrenmanı bitirirler. Özellikle nabız bandı verilerini paylaşan profesyonelleri takip et Strava'da.
Yani antrenmanın ilk 30 dakikası yapma bunu, ısın. Antrenmanın son 30 dakikası da yapma bunu, soğu. Geri kalan 1.5 saatlik kısımın 1 saatini bu 2x30 intervale ayırabilirsin. Bence süre tam "cuk" oturan cinsten

Sadece alışman gerek
